خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
بلیط شیراز تهران
Barabas Ropa de hombre
فایلهای علمی
تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری تکانشگری

مبانی و پیشینه نظری تکانشگری (فصل دو)

دانلود مبانی و پیشینه نظری تکانشگری

مبانی و پیشینه نظری تکانشگری
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43

در 43 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مبانی نظری تكانشگری:

خصوصیات شخصیتی می توانند نقش مهمی در توزیع تفاوت های فردی موثر در اختلالات متعدد را بازی کنند. یکی از خصیصه های شخصیتی که هم در جامعه بهنجار و هم در سطح بالینی می تواند مورد توجه قرار گیرد، تکانشگری[1] است. رفتار های تکانشی جزء مهمی از رفتارهای روزانه ما هستند. این رفتارها که به آن ها، رفتارهای مخاطره آمیز یا مخاطره جویانه هم گفته می شود، طیف وسیعی از اعمالی را شامل می شود که روی آنها تامل کمتری صورت گرفته، به صورت نابالغ بروز می یابند، از خطر پذیری بالایی برخوردارند و در بسیاری از موارد در نهایت با وجود پاداش های آنی، عواقب نامناسبی را به همراه دارند ( مکری،1387). به عبارتی منظور از تکانشگری، "عمل بدون تفکر" و "عمل بدون ارزیابی پیامدها" است (اتلت[2] ، 2007).

تکانشگری و رفتار تکانشی دارای سه ویژگی اساسی است  که آن را از اصطلاحات مشابهی مانند بیش واکنشی[3] جدا می کند. این رفتارها شتاب زده، برنامه ریزی نشده[4]، بدون فکر و مستعد اشتباه[5] هستند؛ در حالی که در بیش واکنشی به جای تاکید بر سرعت بروز عکس العمل، تاکید بر شدت و زمانی است که عکس العمل رخ می دهد (سوان[6] و هولاندر[7]، 2002 به نقل از اختیاری، رضوان فرد، و مکری،1387). همچنین نوع رفتارهای تکانشی برخلاف رفتارهای اجباری[8] است که فرد بر وجود رفتار آگاهی دارد، و هدف از رفتار، نه کسب لذت، بلکه عموما دوری از یک اضطراب می باشد، همینطور متفاوت از رفتارهایی است که ناشی از نارسایی در داوری[9] و تصمیم گیری است که در آن فرد در مرحله قضاوت اختلال دارد (مولر[10] و همکاران، 2001).

فرایند تصمیم گیری یا برگزیدن یک گزینه از میان چندین گزینه، جهت مدیریت شرایط ایجاد شده، یکی از عالی ترین پردازش های شناختی به شمار می رود. تکانشگری، گونه ای ویژه از این فرایند می باشد، که به عنوان تصمیم گیری مخاطره آمیز[11] شناخته می شود. این تصمیم گیری در شرایطی پردازش می شود که شخص با گزینه هایی روبرو می گردد که انتخاب آن ها باری از سود وزیان را در حال یا آینده به دنبال دارد. تصمیم گیری مخاطره آمیز اهمیت بالایی در زندگی فردی و اجتماعی افراد داشته، و اختلال در آن هسته اصلی پدیده تکانشگری  و رفتارهای تکانشی را به دنبال دارد. رفتارهای تکانشی که در برخی رویکردها رفتارهای مخاطره آمیز نیز خوانده می شوند، عملکردهایی هستند که اگر چه تا اندازه ای با آسیب یا زیان های احتمالی همراه هستند، اما امکان دست یابی به گونه های پاداش را نیز فراهم می آورند.

رفتار تکانشی به وسیله تعاریف دارای وجه اشتراک و گاهی هم، متناقض تشریح شده اند. برخی از این تعاریف شامل: رفتار بدون تفکر کافی؛ عمل به غریزه بدون مهار ایگو و عمل سریع ذهن بدون دور اندیشی و قضاوت هشیار می باشند. بنابراین تکانشگری می تواند نقطه عطف بسیاری از اختلالات و آسیب های اجتماعی مثل خشونت، قمار، بازی های بیمارگونه، سوء مصرف مواد، رفتارهای پرخطر جنسی و اختلالات شخصیت مرزی و ضد اجتماعی باشد. ...

...


[1].Impulsiveness

[2].Ettelt

[3].Over reaction

[4].Unplanned

[5].Error prone

[6].Swann

[7]. Holander

[8].Compulsive

[9].Judgement

[10].Moeller

[11] - Risky  Dicision Making

...

پیشینه پژوهشی در خصوص ارتباط متغیرهای تاب آوری و تکانشگری

توانایی مقابله افراد در برابر شرایط سخت و دشوار یا لذات کوتاه مدت (تاب آوری) برای نیل به اهداف بلند مدت و دوری جستن از رفتارهایی که شرایط متعادل فعلی را نه تنها به شرایط بهتر تبدیل نمی کنند بلکه آن را متزلزل کرده و به مخاطره می اندازند. این بحث زمینه بررسی و تحقیق بسیاری از پژوهش های انجام شده در سه دهه اخیر را شکل داده است. تحقیقات نشان داده بسیاری از افرادی در محیط های پرخطر و شرایطی زندگی می کنند که آنها را در معرض خطرات مختلف جسمانی و روانشناختی قرار می دهد، با این حال به دلیل داشتن عوامل محافظتی مثل مجموعه ای از ویژگی های تاب آورانه در برابر شرایط استرس زا، توانسته اند این مشکلات را پشت سر بگذارند و کمتر آسیب دیده و حتی آسیب ناپذیر شوند. نتایج پژوهشی که در مورد ارتباط بین رفتارهای پر خطر نوجوانان و تاب آوری انجام شده نشان داده است که نوجوانان تاب آور به احتمال کمتری در رفتارهای پر خطر شرکت می کنند. به نظر دیویس بیکی[1] (1992) منابع حفاظتی و تاب آوری با خطرات و استرسورهایی که سلامتی را تحت تاثیر قرار می دهند تعامل متقابل دارند. ...

...


[1]. Davis  .B.K

دانلود مبانی و پیشینه نظری تکانشگری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری تکانشگری ,

تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشنه پزوهش تعارضات زناشویی (فصل دو)

مبانی نظری و پیشنه پزوهش تعارضات زناشویی (فصل دو)

دانلود مبانی نظری و پیشنه پزوهش تعارضات زناشویی (فصل دو)

مبانی نظری و پیشنه پزوهش تعارضات زناشویی (فصل دو)
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

مبانی نظری و پیشنه پزوهش تعارضات زناشویی (فصل دو)

در 37صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

...

تعارضات زناشویی

 تعارض عبارت است از عدم توافق و مخالفت دو فرد با یكدیگر، ناسازگاری و نظرات و اهداف و رفتاری كه در جهت مخالفت با دیگری صورت می‌گیرد و همچنین ستیزه‌ای بین افراد در اثر منافع ناهمسو و اختلاف اهداف و ادراكات مختلف به وجود می آید (رابینز[1]، 1998، كبیری، 1384). کنش و واکنش دو فرد که قادر نیستند منظورخود را تفهیم نمایند، تعارض یا تنازع نامیده می‏شود (وایل[2]، 2004).  وجود تعارض زناشویی ناشی از واکنش نسبت به تفاوت های فردی است و گاهی اوقات، آن قدر شدت می یابد که احساس خشم، خشونت، کینه، نفرت، حسادت و سوء رفتار کلامی و فیزیکی در روابط زوجین حاکم می شود و به شکل حالات تخریب گر و ویران گر بروز می کند (یونگ و لانگ، 1998).

 

از دیدگاه كاهن[3] (1996) و به نقل از ماركمن[4] (1998) هرجا عدم توافق، تفاوت یا ناسازگاری بین همسران وجود داشته باشد تعارض به وجود می‌آید. فاورز و السون[5] (1997) نیز زوجین متعارض را ناراضی از عادات و شخصیت همسر و دارای مشكل ارتباطی در حوزه‌های گوناگون می‌دانند .از نظر گلاسر[6] (2000؛ به نقل از قربانی، 1384) تعارض زناشویی ناشی از ناهماهنگی زن و شوهر در نوع نیازها و روش ارضای آن، خود محوری، اختلاف در خواسته ها، طرحواره های رفتاری و رفتار غیر مسؤولانه نسبت به ارتباطات زناشویی و ازدواج است (شارف[7]، 1996، گلاسر، 2000، فرحبخش، 1383).

در ارتباط بین افراد، تعارض وقتی بروز می‌كند كه فرد بین اهداف، نیازها، یا امیال شخصی خودش و اهداف، نیازها و امیال شخصی طرف مقابلش ناهمسازی و ناهمخوانی می‌بیند (پریوت و روبین[8] ، 1997؛ به نقل از وانگ[9] ، 2006).

از دیدگاه سکستون[10] (1996؛ قربانی، 1384) تعارض هنگامی رخ می دهد که چیزی، رضایت را برای شخص فراهم کرده، در حالی که همان چیز، برای دیگری محرومیت را به دنبال آورد. رایس[11] (2003)، دو نوع تعارض در روابط زناشویی مطرح می کند: تعارض سازنده و تعارض مخرب. در تعارض سازنده تمرکز بر حل مسأله بوده و در آن نزدیکی، احترام مثبت و اعتماد به یکدیگر وجود دارد و هیجان منفی کمتری بین زوجین وجود دارد. در تعارض مخرب زوجین، " خود "  همدیگر را به جای مسأله مورد حمله قرار می دهند. در این تعارض از طریق سرزنش و انتقاد، هر یک سعی دارند دیگری را تحت نفوذ خود درآورده و اظهار نظرهای بسیار منفی علیه یکدیگر به کار می برند که در این حالت ارتباط درستی بین آن ها برقرار نمی شود. در این نوع ارتباط بحث و مجادله های بیهوده و مخرب، بی اعتمادی، بی احترامی، توهین، خصومت، دشمنی و دشنام مشاهده می گردد. بنابراین می توان گفت تعارض زناشویی عبارت است از نوعی ارتباط زناشویی که در آن رفتار های خصومت آمیز مثل توهین، سرزنش، انتقاد و حمله فیزیکی وجود دارد و زوجین در آن نسبت به یکدیگر احساس کینه، نفرت و خشم داشته و هر یک عقیده دارند که "همسرش انسان نامطلوب و ناسازگاری است که موجب رنجش و عذاب او می گردد" (فرحبخش، 1383). از لحاظ روانی، اکثر افراد وجود تعارض در روابط زناشویی را بی نهایت تنش زا تجربه می کنند (هالفورد[12]، 2001). پژوهش ها نشان می‌دهد زوجین متعارض كمترین میزان رضایت ‌مندی از ازدواج و بیشترین احتمال طلاق را نشان می‌دهند (فاورز و السون، 1997). تعارض زناشویی با پدیده خشونت نیز مرتبط است. خشونت فیزیکی در بین حدود 30 درصد از زوجین در ایالات متحده اتفاق می افتد و منجر به صدمات جسمی در 10 درصد از زوجین می شود (فینچام، 2003).

بطور کلی تعارض در هر رابطه نزدیکی، اجتناب ناپذیر است. بعضی از زوجین تعارض خود را به شکل باز و مستقیم و بعضی دیگر تعارض شان را انکار و سرکوب می کنند و به شکل پنهانی بروز می دهند. تعارض به طور طبیعی در تمام زمینه‌های شغلی، تحصیلی، خانوادگی، ازدواج و در سطح فردی و جمعی روی می‌دهد. روابط خانوادگی فشرده‌ترین موقعیت برای تعارضات بین فردی است. روابط عاطفی و عاشقانه زمینه را برای محک زدن جدی مهارتهای آموخته شده برای زندگی مهیا می‌کنند. به طورکلی، طراوت و سلامت خانواده تا اندازه‌ای به میزان تعارض در خانواده و نوع تعارضی که تجربه می‌کنند، بستگی دارد. تعارض می تواند به رشد رابطه كمك كند و یا به آن آسیب برساند، این امر بسته به این است كه تعارض چگونه حل و فصل شود. تعارض بین اعضای خانواده به وحدت و یگانگی آن خانواده لطمه می زند. شدت تعارض موجب بروز نفاق، پرخاشگری و ستیزه جویی و سرانجام اضمحلال و زوال خانواده می گردد، تعارضات در خانواده اغلب منجر به استرس می‌شود، می‌تواند پیش بینی كننده شروع افسردگی، اضطراب و بسیاری از بیماریهای جسمی و روانی باشد (اورهوسلر و آدامز[13]، 1997).

2-2-1-3- عوامل تعارض

رفتار فردی: خصوصیات رفتاری، اخلاقی و نظام های ارزشی افراد. عواملی ازقبیل تحصیلات، سابقه کار، تجربه و آموزش، هر فرد را به صورت یک شخصیت یا مجموعه ای خاص از دیگران جدا می کند. عدم درک این خصوصیات ازسوی دیگران میتواند موجب کشمکش و بروز تعارض شود.

ساختاری: عدم توافق بر روی ساختارها، اهداف، معیارهای عملکرد، شیوه های تصمیم گیری، قوانین ومقررات و غیره.

 


[1] . Robbins

[2] . Vial

[3] . kahen

[4] . markman

[5] . faverz & elson

[6] . Glaser

[7] . Sharf

[8] . Peryut & rubbin

[9] . Vang

[10] . Sexton

[11] . Rice

[12] . Halford

[13] . Ourhusler & Adams...

...

منابع فارسی

ادبی، حسین (1379). تئوری رشد خانواده. تهران: انتشارات دانشگاه الزهرا.

استوار، فرامرز (1382). بررسی رابطه بین سبک دلبستگی و روابط جنسی فرا زناشویی در بین زنان بازداشت شده در مرکز مبارزه با مفاسد اجتماعی شهر تهران. خانواده پژوهی، سال 4، شماره 14، ص 143-133.

اسلامی نسب، علی (1386). مقایسه تعارضات زناشویی زنان متقاضی طلاق با زنان مراجعه كننده برای مشاوره زناشویی. پایان نامه كارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم.

اعزازی، شهلا (1382). جامعه شناسی خانواده، با تأکید بر نقش، ساختار و کارکرد خانواده در دوران معاصر. تهران: انتشارات روشنگران و مطالعات زنان.

اقلیما، مصطفی (1391). طبقات اجتماعی و شیوه های حل مسأله در بین زوجین خانواده های ساکن شیراز. مجله مطالعات اجتماعی ایران، دوره دوم، شماره 1، ص 33-19.

باقرپور، علی و کماچالی، مجید (1384). زنان و تحولات ساختاری خانواده در عصر جهانی شدن. پژوهش زنان، دوره 2، شماره 2، ص 166-153.

براتی، طاهره (1385). تأثیرات تعارضات زناشویی بر روابط متقابل زن و شوهر، پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره، دانشگاه آزاد رودهن.

بردبار، علی (1386). سوء مصرف مواد و خشونت خانوادگی. مجله اصلاح و تربیت، جلد هفتم، شماره 84، ص 25.

بوژمهرانی، ابراهیم (1389). رابطه بین طرحواره های ناسازگار اولیه و سبک دلبستگی در زنان دارای خیانت زناشویی. فصلنامه زن و جامعه، سال 2، شماره 1، ص 36-21.

بیابان گرد، اسماعیل (1382). روشهای افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان. تهران، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.

بین، روبرت و کلمز، هریس (2005). روشهای تقویت عزت نفس نوجوانان. ترجمه: علیپور (1386). مشهد: به نشر.

ثنایی، باقر و همکاران (1387). مقیاس های سنجش خانواده و ازدواج. تهران: انتشارات بعثت.

جلالی طهرانی، محمدمحسن (1382). بهداشت روانی. جزوه کلاسی، دانشگاه فردوسی مشهد.

جنایی، احمد (1380). بررسی رابطه تعاملات درون خانواده با سلامت روان دانش آموزان پایه سوم راهنمایی، پایان نامه کارشناسی ارشد.

چلبی، مسعود و رسول زاده اقدم، صمد (1381). آثار نظم و تضاد خانواده بر خشونت علیه کودکان. مجله جامعه شناسی ایران، دوره چهارم، شماره 2، ص 54-26...

...

دانلود مبانی نظری و پیشنه پزوهش تعارضات زناشویی (فصل دو)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشنه پزوهش تعارضات زناشویی (فصل دو) ,

تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری پایان نامه درباره احساس تعلق به مدرسه

مبانی نظری پایان نامه درباره احساس تعلق به مدرسه

دانلود مبانی نظری پایان نامه درباره احساس تعلق به مدرسه

مبانی نظری پایان نامه درباره احساس تعلق به مدرسه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36

مبانی نظری پایان نامه درباره احساس تعلق به مدرسه

در  36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع احساس تعلق به مدرسه

 

 

احساس تعلق

قبل از پرداختن به مفهوم احساس تعلق به مدرسه باید به مفهوم مهم­تر و کلی­تری احساس تعلق اجتماعی پرداخت. انسان طبیعتاً مخلوقی اجتماعی است و از این لحاظ  تثبیت شده است، نه اینکه از روی عادت، اجتماعی شده باشد، پس نمی­تواند در حالت جدا از بستر اجتماعی شناخته شود. ما در خانواده و جامعه به دنبال جایگاهی هستیم تا  نیازهای اساسی خود را به امنیت، پذیرش، و شایستگی ارضا کنیم. بسیاری از مشکلاتی که تجربه می­کنیم به ترس از پذیرفته نشدن در گروههایی که برای آنها ارزش قایلیم مربوط می­شوند. تعلق اجتماعی ظاهرا یک مفهوم واحد نیست بلکه مجموعه ای از احساسات و رفتارهاست که اکتسابی بوده و در کودکی تحت تاثیر تربیت خانوادگی و آموزشهای والدینی قرار دارد. از طریق بررسی چگونگی برخورد فرد با دیگران و نوع عضویت فرد در جامعه می توان شخصیت فرد را ارزشیابی کرد. تعلق اجتماعی[1] در نوع احساسات ما نسبت به دیگران و روابط با آنها تأثیر بسزایی دارد و بشاشیت و جذابیت ما تا حد زیادی از همین تعلق اجتماعی متأثر است (آدلر[2]، 1959).

تعلق اجتماعی باعث کمک مداوم فرد به جامعه می شود تا جامعه سریعتر رشد کند و به هدفهای خود بیشتر نزدیک شود. به عبارت دیگر تعلق اجتماعی، احساس نیاز به پذیرفته شدن در یک گروه است به این امید که به فرد کمک شود تا بتواند بر ضعفهای طبیعی خود در یک قالب اجتماعی غلبه کند. انسان از اولین روز تولدش در یک زمینه اجتماعی خاص قرار می گیرد و دائما با شبکه ای از روابط اجتماعی متقابل سروکار دارد که فرد تحت تأثیر این شبکه افکار، احساسات، رفتار و هیجاناتش شکل می گیرد.

رشد و پرورش تعلق اجتماعی، باعث افزایش عزت نفس، سازگاری با محیط بیرونی، داشتن ارتیاط سازنده با دیگران، عضویت فعال در گروههای اجتماعی، افزایش آگاهی، قبول مسئولیت شخصی، رفتار مبتنی بر طیب خاطر و داشتن علاقه و صمیمیت در رابطه با دیگران می شود، که اینها خود بر سلامت روانی دلالت دارند.

بنابراین می­توان گفت که تعلق خاطر به جامعه به عنوان حسی بالنده میان مردمی که از منافع و سرنوشت مشترک برخوردارند بسیار حیاتی است و وجود جامعه متضمن علاقه و وابستگی و وفاداری افراد به آن و احساس پیوستگی به رمای، کلی است (پولیوی ، 2000). این همان پاسخ عاطفی نسبت به (مای) بزرگ‌تر است که تجلی عینی آن این است که فرد خود را جزئی از (مای) بزرگ‌تر و جامعه را خانه خود می‌داند، به عبارتی این احساس تعلق اجتماعی است که ریشه تفاوت یک فرد از یک جامعه با افرااد جوامع دیگر است  و آنچه اساس تمییز یک ایرانی از غیر ایرانی می‌شود، همین است؛ چرا که در هویت‌یابی ملی، مردم یک جامعه در این احساس با هم اشتراک دارند و به هم پیوند می‌خورند.

از نظر مارکوسکی ولاوور، وابستگی احساسی موجب تقویت و تثبیت همبستگی گروهی می‌شود، زیرا حس تعلق گروهی، به عنوان عنصر اساسی و سازنده گروه، زمینه پیوند اعضای گروه و در نتیجه پویایی گروهی را تضمین می‌کند (هومانس، 1972). به نقل از هومانس[3] از آنجا که حس تعلق گروهی به کنش اجتماعی افراد جهت می‌دهد، مسیر دوام و توسعه گروه را نیز هموار می‌کند و از این دو، هرگونه تضعیف آن موجب تضعیف بنیان‌های اجتماعی گروه می‌شود. از آنجا که کلی‌ترین (مایی) که فرد به آن تعلق دارد جامعه است، احساس تعلق نسبت به این (ما) شرط بقا و پویایی زندگی اجتماعی است. (رفیع‌پور،1377)

 


[1] - Social belonging

[2] - Alfered Adler

[3] - Homans

دانلود مبانی نظری پایان نامه درباره احساس تعلق به مدرسه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری پایان نامه درباره احساس تعلق به مدرسه ,

تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع تیپ شخصیت

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع تیپ شخصیت

دانلود چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع تیپ شخصیت

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع تیپ شخصیت
مبانی نظری پژوهش
پیشینه پژوهش
فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع تیپ شخصیت

در 47 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع تیپ شخصیت

 

2-1 مفهوم شخصیت

شخصیت[1] از واژه لاتین Persona گرفته شده و به نقابی اشاره دارد که هنرپیشه‌ها در نمایش استفاده می‌کردند. پرسونا (نقاب) به ظاهر بیرونی، ظاهر علنی که افراد به دور و بر خود نشان می‌دهند اشاره دارد. بنابراین بر اساس ریشه شخصیت، شخصیت به ویژگی‌های بیرونی و قابل رویت ما اشاره دارد. اما شخصیت تنها به نقابی که بر چهره می‌زنیم و نقشی که بازی می‌کنیم اشاره ندارد. هنگامی که از شخصیت سخن می‌گوییم ویژگی‌های متعدد فرد، کلیت یا مجموعه خصوصیات گوناگون که از صفات جسمانی فراتر می‌رود را به حساب می‌آوریم. این واژه تعداد زیادی از خصوصیات ذهنی و هیجانی را در بر می‌گیرد، خصوصیاتی که ممکن است نتوانیم مستقیماً آن‌ها را ببینیم و فرد شاید سعی کند آنها را از ما مخفی کند، یا شاید ما از دیگران مخفی کنیم (شولتز و شولتز، 2005، ترجمه سید محمدی،1386).

در لغت نامه وارن[2] تعریف شخصیت چنین آمده است: شخصیت به جنبه‌های عقلی، عاطفی، انگیزشی و فیزیولژیک یک فرد گفته می‌شود. به عبارت دیگر به مجموعه مؤلفه‌هایی که انسان را سر پا نگه می‌دارد شخصیت گفته می‌شود. در این تعریف مجموعه عوامل در کنار هم قرار داده شده اما اشاره‌ای به یکپارچگی این عوامل و پویایی آنها نشده است (گروسی فرشی،1380).

آلپورت شخصیت را به این صورت تعریف کرد «شخصیت ساختاری پویا درون فرد متشکل از سیستم‌های روانی- جسمانی است که رفتار و افکار مشخصه او را تعیین می‌کنند» (شولتز و شولتز، 2005، ترجمه سید محمدی، 1386).

شلدون[3] پویا بودن شخصیت را در تعریف خود مطرح نموده و چنین عنوان می‌کند: «سازمان یافتگی پویشی جنبه‌های ادراکی، عاطفی، انگیزشی و بدنی فرد را شخصیت گویند» (سیاسی، 1390).

کتل از مقوله محتوایی در شخصیت خارج شده و جنبه کاربردی شخصیت را در تعریف خود عنوان می‌کند و آن را چنین تعریف می‌نماید: «شخصیت چیزی است که به ما اجازه می‌دهد پیش بینی کنیم که شخص در یک موقعیت معین چه خواهد کرد و یعنی چه عملی از او ناشی خواهد شد» (گروسی فرشی، 1380).

2-5-1.      نظریه‌های شخصیت 

2-5-2-1.   دیدگاه روان کاوی

از دیدگاه فروید، روان یا شخصیت انسان به مثابه ی تکه یخ قطبی بسیار بزرگی است که تنها قسمت کوچکی از آن آشکار است؛ این قسمت، سطح آگاه را تشکیل می دهد. بخش عمده دیگر آن زیر آب است که نا خودآگاه را تشکیل می دهد. بخش ناخودآگاه، جهان گسترده ای از خواسته ها، تمایلات، انگیزه ها و عقاید سرکوب شده است که انسان از آن ها آگاهی ندارد. در حقیقت، تعیین کننده اصلی رفتاره ای بشر، همین عوامل ناخودآگاه او هستند که از سه قسمت عمده تشکیل می شوند: نهاد، خود و فراخود. این سه عنصر اساسی شخصیت همواره و به صورتی متقابل بر یکدیگر تاثیر می گذارند؛ اما از لحاظ ساختار، کنش، عناصر تشکیل دهنده، و پویایی، به طرز مشخصی با یکدیگر تفاوت دارند. از نظر فروید، رفتار یا روان یا شخصیت انسان، همیشه محصول ارتباط متقابل متعاول وی ا متعارض این سه عامل است (شاملو، 1388).

نهاد. فروید اعتقاد داشت که نهاد بخشی از شخصیت انسان است که با خود انسان زاده می شود. اساس ذاتی ساختار فوق در غرایزی است که منشا زیستی دارد. دو بخش دیگر شخصیت سرانجام از نهاد ناشی می شوند. نهاد در بردارنده همه انرژی های زیست مایه ای و روان شناختی است. بنابراین نهاد منبع و منشا تمام انگیزه ها محسوب می شود و کاملا ناهشیارنه است (راس،1992؛ جمالفر، 1386). نهاد براساس اصل لذت عمل می کند، یعنی دریافت لذت و دوری از رنج. به این طریق، نهاد در پی ارضای کامل و فوری است. نهاد نمی تواند نومیدی را تحمل کند و از معنیات آزاد است. به واقعیت وقعی نمی نهد و می تواند از طریق عمل یا از طریق تخیلات به ارضاء برسد و آنچه را که خواسته است به دست آورد (پروین، و جان، 2001؛ ترجمه جوادی و کدیور، 1386).

 


[1] personality

[2] waren

[3] sheldon

دانلود چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع تیپ شخصیت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع تیپ شخصیت ,

تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
موزه فرش ایران

دانلود موزه فرش ایران

دانلود موزه فرش ایران

دانلود موزه فرش ایران
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 902 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

دانلود موزه فرش ایران

دانلود موزه فرش ایران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
موزه فرش ایران ,

پایان نامه بررسی مقایسه ای ویژگی شخصیتی سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیر شاغل شهرستان شوش

دانلود پایان نامه بررسی مقایسه ای ویژگی شخصیتی سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیر شاغل شهرستان شوشپرسشنامه

دانلود پایان نامه بررسی مقایسه ای ویژگی شخصیتی سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیر شاغل شهرستان شوش

دانلود پایان نامه بررسی مقایسه ای ویژگی شخصیتی سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیر شاغل شهرستان شوش
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 182 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 101

دانلود پایان نامه بررسی مقایسه ای ویژگی شخصیتی سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیر شاغل شهرستان شوش

این پایان نامه  با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

صفحه

فصل اول 5

مقدمه:    6

بیان مسئله ی پژوهش:         8

اهمیت و ضرورت پژوهش:   10

اهداف پژوهش:      11

سؤالات پژوهش:    12

فرضیا ت پژوهش:  12

تعاریف مفهومی و عملیاتی پژوهش:     13

فصل دوم 14

سلطه گری و سلطه پذیری از دیدگاه روان تحلیلی 17

سلطه گری وسلطه پذیری از دیدگاه فروید           18

سلطه گری و سلطه پذیری از دیدگاه هورنای       33

سلطه گری و سلطه پذیری ازدیدگاه مانس اشپربر  40

متابعت و فرمانبرداری و نقش آن در سلطه گری و سلطه پذیری        44

متابعت :  45

پیش داوری ،‌ قالبهای فكری   55

جنسیت و نقش آن در سلطه پذیری       57

زنان و نقش آنان در سلطه گری          59

فصل سوم            67

نوع پژوهش :        68

انتخاب نمونه        68

الف: جامعه مورد بررسی      68

ب: روش نمونه گیری و تعداد نمونه منتخب :      68

ابزار پژوهش :      68

تعریف علمی و شیوه ی نمره گذاری:    69

روش جمع آوری اطلاعات    72

چگونگی تعیین پایایی ابزار پژوهش     72

3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها       73

                            فصل چهارم    تجزیه تحلیل داده ها

الف ) یافته های توصیفی:

ب ) یافته های مربوط به فرضیه‌های اصلی و فرعی پژوهش :

فرضیه‌ اصلی پژوهش :

فرضیه‌ فرعی اول پژوهش :

فرضیه‌ فرعی دوم پژوهش :

فرضیه‌ فرعی سوم پژوهش :

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

 مقدمه:

فرضیه‌ اصلی پژوهش :

فرضیه‌ فرعی اول پژوهش :

فرضیه‌ فرعی دوم پژوهش :

فرضیه‌ فرعی سوم پژوهش :

5-1 پیشنهادات پژوهشی

5-3 محدودیتها

فهرست منابع

منابع لاتین:

چکیده:

مفهوم سلطه گری و سلطه پذیری از گذشته های دور ذهن روانشناسان و جامعه شناسان را به خود مشغول کرده و همگان در پی یافتن عواملی هستند که می تواند سلطه گری و سلطه پذیری را توجیه کند. از طرفی این سلطه گری و سلطه پذیری از گذشته بیشتر متوجه زنان بوده تا مردان. پژوهش حاضر برای بررسی مقایسه ای سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیرشاغل شهرستان شوش می باشد. جامعه ی آماری پژوهش کلیه ی زنان شاغل و غیر شاغل شهرستان شوش است که از بین آنها 80 نفر( 40شاغل و 40غیرشاغل) به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شد. برای تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شد. فرضیه ها به وسیله ی آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تی مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که بین وضعیت شغلی( شاغل بودن و شاغل نبودن) زنان با سلطه گری ارتباط معناداری وجود ندارد. بین سن و سلطه گری و همچنین وضعیت تأهل و سلطه گری رتباط معنادار وجود دارد.

واژه های کلیدی : سلطه گری – سلطه پذیری – ویژگی شخصیتی  - زنان – شاغل 

دانلود پایان نامه بررسی مقایسه ای ویژگی شخصیتی سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیر شاغل شهرستان شوش






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی مقایسه ای ویژگی شخصیتی سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیر شاغل شهرستان شوش ,

پایان نامه ارزیابی تاثیر معیار های عملکرد مالی و غیر مالی بر نوع اظهار نظر حسابرس

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد ارزیابی تاثیر معیار های عملکرد مالی و غیر مالی بر نوع اظهار نظر حسابرس

دانلود پایان نامه ارزیابی تاثیر معیار های عملکرد مالی و غیر مالی بر نوع اظهار نظر حسابرس

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد ارزیابی تاثیر معیار های عملکرد مالی و غیر مالی بر نوع اظهار نظر حسابرس
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 456 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 174

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری با موضوع:

ارزیابی تاثیر معیار های عملکرد مالی و غیر مالی بر نوع اظهار نظر حسابرس

این  پایان نامه با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

چكیده:

هدف این تحقیق بررسی « ارزیابی تاثیر معیارهای عملکرد مالی وغیر مالی  برنوع اظهار نظر حسابرس » می باشد. بنابراین سعی گردیده است تا با انتخاب  نمونه ای از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در سال 1387 معیارهای عملکرد مالی و غیر مالی بر نوع اظهار نظر حسابرس مورد شناسایی قرار گیرد. متغیرهای مورد بررسی شامل نسبت های مالی به دست آمده از صورت های مالی ، اندازه شرکت و متغیر بحران مالی شرکت ها است. روش مورد استفاده در این تحقیق توصیفی- همبستگی است.

نتایج حاصل ازآزمون مقایسه میانگین دو جامعه نشان داد که از بین نسبت های مالی، متغیرهای نسبت جاری، سود خالص به کل دارایی ها، سود ناخالص به کل داریی ها، سود قبل از بهره و مالیات به کل دارایی، سود خالص به دارایی های ثابت وسرمایه در گردش به کل دارایی بر اظهار نظر حسابرس تاثیر دارد و اندازه شرکت تاثیری بر  اظهار نظر حسابرس ندارد. همچنین بین اظهار نظر حسابرس وبحران مالی رابطه معنی داری وجود ندارد.

آزمون لجستیک برای دوگروه متغیرها بررسی شد. در روش اول متغیرهایی که تفاوت معنی داری بین دو گروه داشتند وارد مدل شدند که از بین آنها متغیرهای سود قبل از بهره ومالیات  بیشترین تاثیر را بر اظهار نظر حسابرس دارد ودر روش دوم  تمام متغیرها بدون هیچ محدودیتی وارد مدل شدند که نتایج به دست آمده نشان  داد متغیرهای سود عملیاتی به فروش، موجودی کالا به فروش ، میزان دارایی و میزان فروش قابلیت پیش بینی اظهار نظر حسابرس را دارند.

مقدمه:

اتخاذ تصمیمات اقتصادی وتخصیص بهینه منابع ، بدون وجوداطلاعات معتبر و قابل اعتماد امکان پذیرنیست. جریان سرمایه ها زمانی به سوی فعالیت های اقتصادی بهینه سرازیر می شود که تصمیمات صاحبان سرمایه در زمینه سرمایه گذاری ، متکی بر اطلاعات مربوط و قابل اعتماد باشد. افرادی می توانند نقش اعتبار دهی را ایفا کنند که دارای استقلال و صلاحیت فنی لازم برای اجرای رسیدگی باشند تا جامعه بتواند از بی طرفی و واقع بینی آنان اطمینان حاصل نماید. به عبارتی حسابرسی منظم وسالانه توسط حسابرسان مستقل یکی از بهترین نوع حفاظت از منافع سرمایه گذاران است. محصول نهایی واصلی فرایند حسابرسی اظهار نظر حسابرس می باشد که در قالب گزارش حسابرسی بیان می شود. در تحقیق حاضر سعی شده است تا  توانایی پیش بینی نوع اظهار نظر حسابرس با استفاده از معیارهای عملکرد مالی وغیر مالی بررسی گردد. امید است نتایج این تحقیق ، زمینه ای را هرچند ناچیز، جهت انجام تحقیقات بعدی فراهم آورد.

 

چكیده:    1

مقدمه:    2

فصل اول: كلیات تحقیق

1-1 مقدمه           4

2-1 تاریخچه مطالعاتی        4

2-1 بیان مساله      10

3-1چهارچوب نظری تحقیق: 11

4-1 فرضیه های تحقیق       12

5-1 اهداف تحقیق  12

6-1 اهمیت وضرورت انجام تحقیق      12

7-1 حدود مطالعاتی            13

8-1 تعریف واژه ها واصطلاحات        13

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه           19

2-2 تعریف حسابرسی         19

3-2 انواع حسابرسی           20

1-3-2 انواع حسابرسی از نظردلیل ارجاع کار    20

2-3-2 انواع حسابرسی از نظر ماهیت رسیدگی   21

3-3-2 انواع حسابرسی از نظر زمان انجام کار    21

4-3-2 انواع حسابرسی از نظر شیوه  انجام کار   22

5-3-2- انواع حسابرسی از دیدگاه دیگر 22

4-2 معیارهای ارزیابی اطلاعات        23

1-4-2 مربوط بودن            23

2-4-2 تایید پذیری (قابلیت رسیدگی)    24

3-4-2 عاری بودن از سو گیری         25

4-4-2 کمیت پذیری           25

5-2 عوامل توجیه کننده تقاضا برای حسابرسی    28

6-2 نقش اصلی حسابرسی    30

1-6-2 بعد کنترلی  30

2-6-2 بعد اعتبار بخشی      30

7-2 مفاهیم مهم حسابرسی     31

1-7-2 شواهد حسابرسی       31

2-7-2 انواع شواهد در حسابرسی        32

1-2-7-2 ماهیت شواهد حسابرسی       33

3-7-2 مراقبت های حرفه ای 33

4-7-2 ارایه منصفانه          34

5-7-2 استقلال حسابرس      35

6-7-2 اصول اخلاقی          35

8-2 نقش وجایگاه حسابرسی  36

1-8-2 نقش اقتصادی حسابرس           38

2-8-2 قانون تجارت و حسابرسی مستقل           39

3-8-2 محوریت استاندارد های حسابداری وحسابرسی       41

9-2 ابعاد نظام کنترل مالی در  ایران    42

10-2 گزارش حسابرسی      43

1-10-2 موضوعاتی که بر اظهار نظر حسابرس اثر دارد.  43

2-10-2 موضوعاتی که بر اظهار نظر حسابرس تاثیر ندارد            45

3-10-2 انواع گزارش های حسابرسی  45

11-2 معیارهای عملکرد      46

12-2 شاخص های عملکرد مالی         48

13-2 روش های تجزیه و تحلیل مالی   52

14-2 نسبت های مالی         53

15-2 ارتباط بین اهداف حسابداری و نسبت های مالی       53

16-2 طبقه بندی نسبت ها    54

17-2 نسبت های مالی مورد استفاده در این تحقیق            55

1-17-2 نسبت های نقدینگی 55

2-17-2 نسبت های سود آوری           57

3-17-2 نسبت های سرمایه گذاری      60

4-17-2 نسبت اقلام دارایی به جمع دارایی        62

5-17-2 سایر نسبت های مالی استفاده در تحقیق  65

18-2 استفاده کنندگان نسبت های مالی  66

19-2 محتوای اطلاعاتی نسبت های مالی          67

20-2 نسبت های مالی وشاخص های عملکرد شرکت های موفق       68

21-2 کاربرد نسبت های مالی در پیش بینی ناتوانی مالی    68

22-2 انواع مدل های پیش بینی ورشکستگی      69

1-22-2 مدل آلتمن 69

2-22-2 مدل زیمسکی        69

3-22-2 مدل شیراتا            70

23-2 ویژگی های شرکت های ورشکسته          71

24-2 روش های تحلیلی       72

25-2 ارتباط بین معیارهای عملکرد و گزارش حسابرس     74

26-2 مسئولیت حسابرس در رابطه  با تداوم فعالیت شرکت 75

27-2 تحقیقات انجام یافته مرتبط با تداوم فعالیت   76

28-2 سایر متغیرهای تحقیق 79

1-28-2 اندازه شرکت و اظهار نظر حسابرس     79

2-28-2 تحقیقات مرتبط با اندازه شرکت           80

29-2 پیش بینی اظهار نظر حسابرس   82

1-29-2 انواع الگوهای پیش بینی اظهار نظر حسابرس      82

30-2 پیشینه تحقیق            85

1-30-2 تحقیقات داخلی       85

2-30-2 تحقیقات خارجی     88

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه           93

2-3 جامعه آماری تحقیق      93

3-3 روش تحقیق   96

4-3 روش جمع آوری داده ها 96

5-3 ابزار گردآوری اطلاعات            96

6-3 روش تجزیه و تحلیل داده های تحقیق          97

7- 3 مدل            100

1-7-3 ویژگی های یک مدل خوب      100

2-7- 3 رگرسیون  101

3-7-3 رگرسیون لجستیک    101

8-3 متغیرهای عملیاتی تحقیق            102

9-3 جنبه نو آوری تحقیق     105

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4 مقدمه‏           107

2-4 خلاصه یافته های توصیفی متغیرهای تحقیق 107

3-4 آزمون فرضیه اول        110

4-4 آزمون فرضیه دوم        115

5-4 آزمون فرضیه سوم       116

6-4 ارایه مدل رگرسیون چند گانه       117

1-6-4 مدل لجستیک با استفاده از روش ENTER  117

7-4 مدل لجستیک با استفاده از روش Backward Stepwise (پس روند)       119

8-4 مدل لجستیک با واردکردن تمامی متغیرها    122

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه           126

2-5 خلاصه تحقیق 126

3-5 یافته های تحقیق در مورد فرضیه ها          127

1-3-5 یافته های به دست آمده در مورد فرضیه اول          127

2-3-5 یافته های به دست آمده در مورد فرضیه دوم          129

3-3-5 یافته های به دست آمده در مورد فرضیه سوم         129

4-5 تفسیر کلی نتایج تحقیق   129

5-5 محدودیت های تحقیق    131

6-5- پیشنهادهای تحقیق       132

1-6-5 پیشنهادهایی برای کاربران نتایج تحقیق    132

2-6-5- پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده            132

پیوستها

پیوست الف:تعاریف جدول نسبت های مالی         135

پیوست ب: خروجی نرم افزار 142

منابع و ماخذ

منابع فارسی:        167

منابع لاتین:          170

چکیده انگلیسی:     172

           

 

جدول 1-2 : نوع بنگاه های اقتصادی ومکانیزم های کنترل آنها (در شرایط کنونی آنها)    42

جدول 2-2 نسبت اقلام دارایی به جمع دارایی      62

جدول 1-3 شرکت های دریافت کننده گزارش مقبول          95

جدول2-3 شرکت دریافت کننده گزارش مشروط   95

جدول1-4 : یافته های توصیفی متغیرهای تحقیق در جامعه با اظهار نظر مقبول 108

جدول2-4 : یافته های توصیفی متغیرهای تحقیق در جامعه با اظهارنظر غیر مقبول (مشروط)        109

جدول3-4: توزیع فراوانی دو متغیر بحران مالی واظهار نظر حسابرس            110

جدول 4-4: نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای نسبت های مالی           110

جدول5-4: نتایج آزمون t برای میانگین نسبت های مالی دو جامعه    113

جدول6-4 : نتایج آزمون کروسکال والیس برای میانگین نسبت های مالی دو جامعه         115

جدول7-4: نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای متغیرهای اندازه شرکت   116

جدول 8-4 : نتایج آزمون t برای میانگین اندازه دو جامعه   116

جدول 9-4 : نتایج آزمون کای دو متغیر بحران مالی واظهار نظرحسابرس        117

جدول 10-4 نتایج آزمون کای دو برای تاثیر متغیرهای مستقل براظهار نظر حسابرس     117

جدول 11-4 : جدول رگرسیون بین متغیرهای مستقل و اظهار نظر حسابرس     118

جدول 12-4 : مقادیر مشاهده شده و پیش بینی شده با استفاده از مدل    118

جدول13-4ضرایب متغیرها و سطح معنی داری آنها         118

جدول 14-4 : نتایج آزمون کای دو برای تاثیر متغیرهای مستقل بر اظهار نظر حسابرس  119

جدول 15-4 : جدول رگرسیون بین متغیرهای مستقل واظهار نظر حسابرس      120

جدول16-4: مقادیر مشاهده شده و پیش بینی شده بااستفاده از مدل       120

جدول 17-4 : ضرایب متغیرها وسطح معنی داری آنها      121

جدول 18-4 : نتایج آزمون کای دوبرای تاثیر متغیر های مستقل بر اظهار نظر حسابرس  122

جدول 19-4 : جدول رگرسیون بین متغیرهای مستقل واظهار نظر حسابرس      122

جدول 20-4: مقادیرمشاهده شده و پیش بینی شده با استفاده از مدل      123

جدول 21-4: ضرایب متغیر ها وسطح معنی داری آنها      123

جدول1-5 : خلاصه نتایج فرضیه های تحقیق      126

نمودار1-3 فرایند انتخاب جامعه آماری موردمطالعه به روش غربال گیری       94

 

دانلود پایان نامه ارزیابی تاثیر معیار های عملکرد مالی و غیر مالی بر نوع اظهار نظر حسابرس






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه ارزیابی تاثیر معیار های عملکرد مالی و غیر مالی بر نوع اظهار نظر حسابرس ,

پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389

پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389در 96 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389

پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود ک
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 160 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389

در 96 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

چکیده

هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی مشکلات یادگیری خط بریل دانش آموزان نابینا از دیدگاه معلمان دوره ی ابتدایی مدارس استثنایی استان خوزستان در سال تحصیلی 90-89 اجرا شد. روش تحقیق: این پژوهش از نوع کاربردی و روش آن توصیفی بود. جامعه ی آماری: شامل کلیه ی معلمان دوره ی ابتدایی گروه نابینا که در مدارس استثنایی استان خوزستان مشغول به کار می باشند.نمونه و روش نمونه گیری: روش نمونه گیری این پژوهش از نوع تصادفی ساده بود.در این پژوهش تعداد30 نفر از آموزگاران دوره ی ابتدایی گروه نابینا و نیمه بینا شرکت داشتند. روش جمع آوری داده ها و ابزار آن: روش جمع آوری داده های این پژوهش، روش انفرادی است که در اجرای آن از پرسشنامه ی محقق ساخته استفاده شد. این پرسشنامه ها توسط آموزگاران گروه نابینا تکمیل شد. روش آماری: در این پژوهش از آمار توصیفی استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از آزمون های آماری نشان داد که: آموزش تخصصی معلمان گروه نابینا، محیط خانوادگی و آموزشی مناسب می تواند موجب بهبود روند یادگیری خط بریل شود. و تفاوت های فردی دانش آموزان نابینا در یادگیری این خط مؤثر است، و کیفیت پایین وسایل نوشتاری می تواند روند یادگیری بریل را کند کند. نتیجه گیری: مشکلات عمده ی دانش آموزان نابینا دریادگیری خط بریل عبارت اند از: کیفیت پایین ابزار و وسایل نوشتار بریل (لوح و قلم)، کوچک بودن واحد نوشتاری خط بریل به نسبت سر انگشتان افراد نابینا، وارونه نوشتن خط بریل در هنگام استفاده از لوح و قلم، حجیم و بزرگ بودن کتاب های بریل به نسبت کتب بینایی، کندی خواندن خط بریل به دلیل این که واحد ادراکی آن یک سلول (خانه) واحد است و خواننده ی بریل نمی تواند در یک زمان چندین کلمه را بخواند، نبود تعامل همسو مابین محیط آموزشی و محیط خانوادگی دانش آموز نابینا، توجه نکردن به تفاوت های فردی در تدوین برنامه ی آموزش انفرادی جهت یادگیری خط بریل. محدودیت ها: دسترسی نداشتن به پرسشنامه ای جامع تر جهت سنجش مشکلات یادگیری خط بریل، محدود بودن اجرای این پژوهش که تنها در دوره ی ابتدایی انجام شد و همچنین همکاری نکردن برخی از معلمان در پاسخگویی به سؤال های پرسشنامه ی محقق ساخته . پیشنهادها: تدوین برنامه آموزش انفرادی بر مبنای تفاوت های فردی و توانایی یادگیرنده، تشویق دانش آموز در استفاده از هشت انگشت به جای دو انگشت جهت بالا بردن سرعت خواندن خط بریل، بالا بردن سطح آگاهی خانواده ی دانش آموز از روند یادگیری بریل و مراحل آن با برگزار نمودن جلسات مشاوره ای با توجه به سطح توان و آگاهی اولیای دانش آموز نابینا و همچنین برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای آموزگاران گروه نابینا در جهت هماهنگی و به روز نمودن اطلاعات آموزشی و رفع مشکلات یادگیری خط بریل دانش آموزان نابینا.

واژگان کلیدی:

دانش آموز نابینا

خط بریل

فهرست مطالب

چكیده:

فصل اول

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش

اهداف کلی تحقیق

سؤالهای پژوهشی

روش تحقیق

جامعه ی آماری

نمونه وروش نمونه گیری

روش تجزیه وتحلیل داده های آماری

متغیرها

محدودیت های پژوهش

محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر

تعاریف واژه ها و اصطلاحات

تعریف عملیاتی دانش آموز نابینا

تعریف نظری خط بریل

تعریف عملیاتی خط بریل

فصل دوم

مقدمه

نگرش دین اسلام نسبت به نابینایان

تاریخچه ی آموزش نابینایان در جهان

تاریخچه ی آموزش نابینایان در ایران

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی

اهداف آموزش و پرورش نابینایان

نابینایی

شیوع نابینایی

علل نابینایی

تعریف و طبقه بندی نابینایی

نابینای قانونی(رسمی)[1]و( نیمه بینای قانونی)

نابینای آموزشی (تربیتی)

ویژگی های افراد نابینا

خصوصیات شخصیتی افراد نابینا

خصوصیات رفتاری و ظاهری افراد نابینا

ارزیابی و تشخیص اختلال بینایی

ارزیابی میزان بینایی کودکان ٤ ساله و بزرگ تر

تاریخچه ی طرح سنجش

اهمیت طرح سنجش

دوره های تحصیلی دانش آموزان نابینا

حد نصاب تشکیل کلاس در دوره های مختلف تحصیلی گروه نابینا

محتوای آموزشی دوره های تحصیلی دانش آموزان نابینا

دوره های تحصیلی ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان

اقدامات آموزشی

بریل

استفاده از باقیمانده ی دید                                                                                                                                     

مهارت های گوش دادن

آموزش تحرک

جایگزینی کودکان نابینا و نیمه بینا

تحقیقات انجام شده در داخل کشور

تحقیقات انجام شده در خارج کشور

فصل سوم

مقدمه

روش تحقیق

جامعه ی آماری و حجم آن

نمونه و روش نمونه گیری

روش جمع آوری داده ها و ابزار آن

روایی و پایایی پرسشنامه

روش آماری

فصل چهارم

مقدمه

بخش اول : توصیف داده ها

بخش دوم : تحلیل داده ها

فصل پنجم

مقدمه

خلاصه ی تحقیق

نتایج عمده ی تحقیق

محدودیت های پژوهش

محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر

پیشنهادها

منابع فارسی

منابع انگلیسی

پیوست

دانلود پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خ,

بررسی پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری از سوی والدین مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین

دانلود رساله دکتری بررسی پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری از سوی والدین مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین در 70 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود بررسی پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری از سوی والدین مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین

رساله دکتری  بررسی پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری از سوی والدین مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین
دسته بندی دندانپزشکی
فرمت فایل word
حجم فایل 167 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

دانلود رساله دکتری بررسی پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری از سوی والدین مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین

در 70 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

شرح مختصر:

زمینه: جهت درمان دندانپزشکی کودکانی که با دندانپزشک همکاری نمی کنند،استفاده از تکنیک های کنترل رفتاری اجتناب ناپذیر می باشد.روشهایی هستند که گروه دندانپزشکی با آن به طور موءثر و کارامد کودک را درمان می کند و همزمان نگرش مثبتی نسبت به دندانپزشکی به او القا می کند.

هدف:هدف این مطالعه تعیین کردن پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری از سوی والدین مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین بود.

روش ها:جهت انجام این مطالعه توصیفی-مقطعی،فیلمی حاوی 4 روش کنترل رفتاری جدا کردن کودک از والد،کنترل صدا،گذاشتن دست روی دهان کودک و بیهوشی عمومی ساخته شد.قبل از نمایش هر تکنیک،در فیلم توضیحی مختصر توسط متخصص دندانپزشکی اطفال راجع به ویژگی،روش و هدف هر تکنیک داده شده 50 نفر از مادران مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین این فیلم را مشاهده کردند و پس از مشاهده هر تکنیک ، پرسشنامه ای که در اختیارشان قرار گرفته بود پر کردند.

نتایج: روش جدا کردن کودک از والدین بیشترین تکنیک پذیرفته شده بود.بعد از آن ترتیب پذیرش تکنیکها به صورت (2) کنترل صدا (3) گذاشتن دست روی دهان کودک و (4) بیهوشی عمومی بود. در این مطالعه بین پذیرش تکنیک کنترل صدا و رتبه فرزند ، سن کودک و تعداد فرزندان خانواده همچنین بین پذیرش تکنیک بیهوشی عمومی از سوی مادران و تحصیلات مادر و رتبه فرزند ارتباط آماری معنی داری وجود داشت. (p<0.05)

نتیجه گیری: با توجه به مطالعه حاضر روش جدا کردن کودک از والدین بیشترین تکنیک پذیرفته شده و تکنیک بیهوشی عمومی کمترین تکنیک پذیرفته شده می باشد.

کلید واژه ها:رفتار کودک ، کنترل رفتار ، نگرش والدین

فهرست مطالب

چکیده: ۱

مقدمه ۲

کلیات ۶

متغیر های موءثر بر رفتار دندانپزشکی کودکان: ۶

۱-اضطراب مادری: ۶

۲-تاریخچه پزشکی: ۷

۳-آگاهی از مشکلات دندانی: ۷

طبقه بندی رفتار کودکان از نظر همکاری: ۸

والدین بیمار خردسال: ………………………..۱۰

راهبرد های گروه دندانپزشکی: ……………..۱۱

کنترل رفتار و ارتباط با کودکان : ………………..۱۱

مروری بر مقالات ………………………………….۲۰

اهداف مطالعه ………………………………………۲۹

اهداف فرعی: ………………………………………۲۹

هدف کاربردی: ……………………………………..۳۰

مواد و روش ها ……………………………………..۳۰

معیارهای ورود به مطالعه: ………………………..۳۰

ساخت فیلم: …………………………………………۳۱

روش اجرای تحقیق: ………………………………..۳۲

آزمون t و روش : V.C ………………………………45

بحث و نتیجه گیری…………………………………. ۴۷

نتایج  :………………………………. ۴۹

نتیجه گیری……………………………………….. ۵۹

دانلود بررسی پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری از سوی والدین مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی پذیرش تکنیکهای کنترل رفتاری از سوی والدین مراجعه کننده به بخش کودکان دانشکده دندانپزشکی قزوین,

تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
بررسی مصطلحات اسلامی در شعر از آغاز تا قرن پنجم

دانلود رساله دکتری بررسی مصطلحات اسلامی در شعر از آغاز تا قرن پنجم در 273 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود بررسی مصطلحات اسلامی در شعر از آغاز تا قرن پنجم

دانلود رساله دکتری بررسی مصطلحات اسلامی در شعر از آغاز تا قرن پنجم
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود مدیریت
دسته بندی زبان و ادبیا ت عرب
فرمت فایل pdf
حجم فایل 163 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 273

دانلود رساله دکتری بررسی مصطلحات اسلامی در شعر از آغاز تا قرن پنجم

در 273 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

«رساله دكتری رشته زبان و ادبیات عربی (Ph.D

چكیده

تحولات اجتماعی، فرهنگی، عقیدتی و سیاسی كه در پی ظهور اسلام در جامعه عربی، ایجاد شد به خودی خود، عرب را با مفاهیمی نو روبرو ساخت. و طبیعی است كه به تبع نیاز جامعه، موضوعات جدیدی شكل گرفت و به دنبال آن نیاز به تولد لغاتی نو، جهت پاسخگویی به این نیاز ایجاد شده در سطح وسیع، در جامعه عربی، احساس شد. ایجاد واژگان جدید تنها راه پاسخگویی به این نیاز نبود، بلكه بهترین راه، بارور كردن و تلفیق واژگان و عبارات با یكدیگر، به قصد بیان مفاهیم نو بود.

بنابراین مادة اولیة مصطلحات اسلامی، همان ریشه‌های لغوی موجود در عصر جاهلی است كه قالب‌های اسلامی، در پی نیاز جامعه آن را وسعت داد.

البته نظر به اهمیت بالای مفاهیم اسلامی موجود در واژگان مولد، مجموعه‌های مختلفی در قالب فرهنگ نامه‌های گوناگون، در زمینه علوم اسلامی، به طور تخصصی شكل گرفت. از این‌رو فرهنگ‌های متنوعی در زمینه اصطلاحات فقهی یا لغات و مصطلحات اصول اسلامی و یا در باب حقوق اسلامی و... تألیف گردید.

اما كیفیت كاربرد مصطلحات اسلامی در اشعار شعراء و اساساً میزان تأثیرپذیری شعر از آن، امری است در خور بررسی، كه كمتر بدان پرداخته شده؛ از این رو به آن شدیم كه پژوهشی در این باب انجام دهیم، تا نه به عنوان كاری كامل و در خور تقدیر بلكه در حد تحقیقی قابل نقد و بررسی، خدمت اهل نظر ارائه شود.

از آنجا كه دامنه موضوع و حیطه زمانی مورد بررسی، وسیع بود، در انتخاب مصطلحات اسلامی، دست به گزینش زدیم؛ به این ترتیب معیار را در این گزینش، اصول و فروع دین و مباحث مربوط به آن قرار دادیم و همین معیار نیز، در طبقه‌بندی ارائه شده در خصوص مصطلحات، در نظر گرفته شد.

كلید واژه‌ها:

مصطلحات، اصطلاحات

وضع

معنی

نقل

مخضرم

اموی

عباسی

اسلامی

مقدمه

عرب جاهلی زندگی ساده قبیله‌ای داشت. قبیله تنها عنصر وحدت اجتماعی اعراب جاهلی محسوب می‌شد؛ قبیله‌ای كه عرب خود را وابسته به آن می‌دانست، از آن دفاع می‌كرد و نسبت بدان تعصب داشت. این قبایل، پیش از اسلام در جنگ‌ها و درگیری‌های خونین دائمی به سر می‌برند. تا اسلام آمد و در پی ظهور آن، واژه (امت) متولد شد. و به این ترتیب با تمسك به آیه شریفه: «إن هذه أمتكم أمه واحده و أنا ربكم فاعبدون»1، (امت) جایگزین (قبیله) شد؛ امتی كه در سایه آن، مطامع و منافع قبیله‌ای رنگ باخت و افراد را با توجه به عقاید و عواطف و اهداف مشترك، زیر چتر حمایت خود گردآورد. امت واحد اسلامی كه اجزاء آن هریك در جهت یاری یكدیگر و سوق دادن جامعه به سمت و سوی خیر و راستی در حركت بودند كه: «كنتم خیر أمته أخرجت للناس تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر».2

تحولات اجتماعی، فرهنگی، عقیدتی و سیاسی ایجاد شده در جامعه عربی، خود بخود عرب را با مفاهیمی نو چون؛ جهاد فی سبیل الله، اعتصام بحبل الله، ایثار در راه خدا و ترجیح مصلحت امت بر مصلحت فرد و قبیله، انفاق در راه خدا و... روبرو ساخت؛ و به تبع این مفاهیم نیاز به تولد لغات جدیدی كه بتواند پاسخگوی نیاز ایجاد شده در سطح وسیع باشد، بیش از پیش احساس شد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

فصل اول : مصطلحات اسلامی مباحث مربوط به آن

 

معنی اصطلاح و وضع

اصطلاح در عرف عملی و فنی

چگونگی پیوند معنای لغوی با مفهوم علمی و فنی آن

وضع تعیینی و تعینی

وضع مصطلح در این پایان نامه

بخش دوم : تقسیمات الفاظ

تقسیمات الفاظ به طور کلی

بخش سوم : منشأ کلمه و ساختار معنایی

علل پیدایش چند معنایی

خلاصه بحث

فصل دوم : رابطه بین مصطلحات اسلامی و موضوعات شعری

 

بخش اول : عوامل مؤثر در تحول موضوعات ادبی

پیدایش مصطلحات جدید

شکل‌ گیری علوم علمی و ادبی

تحول در اسلوب زبان عربی

گسترش مرزهای جغرافیایی و اختلاط با اقوام بیگانه

بخش دوم : جریان‌ های داخلی دینی، سیاسی و بازتاب آن در ادبیات پس از اسلام

خلاصه بحث

بخش سوم : رابطه بین مصطلحات اسلامی و موضوعات شعری

فصل سوم : مباحث مربوط به اصول دین

 

بخش اول : توحید

بخش دوم : نبوت

بخش سوم : امامت

بخش چهارم : معاد

فصل چهارم : مباحث مربوط به فروع دین

 

پیشنهادات

دانلود بررسی مصطلحات اسلامی در شعر از آغاز تا قرن پنجم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی مصطلحات اسلامی در شعر از آغاز تا قرن پنجم ,