خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
بلیط شیراز تهران
Barabas Ropa de hombre
فایلهای علمی
بررسی رابطه شخصیتی پنج عاملی کاستا با تاب آوری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه جهت دریافت مدرک روانشناسی بالینی بررسی رابطه شخصیتی پنج عاملی کاستا با تاب آوری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مقدمه یکی از مهمترین توانایی های انسان که باث سازگاری موثر با عوامل خطر می شود تاب اوری است تاب آوری عاملی است که باعث انعطاف پذیری و مقابله موثر با عوامل و موقعیت های استرس زا می شود تاب آوری 1

دانلود بررسی رابطه شخصیتی پنج عاملی کاستا با تاب آوری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه جهت دریافت مدرک روانشناسی بالینی
بررسی رابطه شخصیتی پنج عاملی کاستا با تاب آوری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
بررسی رابطه شخصیتی پنج عاملی کاستا
رابطه شخصیتی پنج عاملی کاستا با تاب آوری در بین دانشجویان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 115 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89

پایان نامه جهت دریافت مدرک روانشناسی بالینی

بررسی رابطه شخصیتی پنج عاملی کاستا با تاب آوری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

 

 مقدمه

یکی از مهمترین توانایی های انسان که باث سازگاری موثر با عوامل خطر می شود تاب اوری است . تاب آوری عاملی است که باعث انعطاف پذیری و مقابله موثر با عوامل و موقعیت های استرس زا می شود. تاب آوری [1] در طی دو دهه گذشته در حوزه روان شناسی توجه روز افزونی با خود کسب کرده است (سی چی رگارفری، 1993، به نثل از محمدی ، 1384).

مفهومی که گر چه هنوز در مورد ماهیتش توافق چندانی صورت نگرفته است اما به دلیل  یکی از شاخصه های سلامتی روانی است ( مدی و خوشابا، 1994، به نقل از محمدی ،1384) اهمیت خاصی دارد. این فرایند خود به خود ایجاد نمی شوند مگر اینکه فرد در موقعیت دشوار و ناخوشایندی قرار گیرد تا برای رهایی از آن صدمه پذیری کمتر ، حداکثر تلاش را برای کشف و بهره گیری از عوامل محافظت کننده (فردی و محیطی) در درون و بیرون خود که همواره به صورت بالقوه وجود دارد بکار گیرد. فرایند تاب آوری فقط داشتن فهرستی از ویژگیها نیست . تاب آوری نتیجه فرایندی تاب آفرینانه در زندگی واقعی است . منطق تاب آوری شباهت بسیار به متعلق واکسیناسیون دارد !!

 

فهرست مطالب

 

مقدمه.. 9

بیان مسأله.. 11

ضرورت اهمیت تحقیق.. 12

اهداف پژوهش.. 14

هدف کلی.. 14

اهداف جزئی.. 14

فرضیه های پژوهش.. 15

تعریف نظری و عملی متغیرهای پژوهش.. 15

تاب آوری.. 15

شخصیت.. 16

تعاریف نظری و عملیاتی.. 16

تاب آوری.. 20

مدل های نظری تاب آوری.. 33

مدل اول :  تاب آوری به مثابه توانایی شخصی در مقابله با ناملایمات.. 33

مدل دوم : تاب آوری به عنوان کسب نتایج مثبت از شرایط ناملایم.. 36

مدل سوم : تاب آوری به عنوان فرآیندی چند وجهی.. 37

شخصیت.. 42

کمپبل.. 43

گوردون آلپورت .. 43

آدامز .. 44

کارل راجرز.. 44

جی. بی. واتسون .. 44

اریک اریکسون .. 45

جورج کلی .. 45

زیگموند فروید .. 45

كیفیت تشكیل و تكوین شخصیت.. 47

تفاوت شخصیت با فطرت.. 48

عوامل بوجود آورنده شخصیت.. 51

نظریه های شخصیت.. 52

نظریه کرچمر.. 54

رویکرد یادگیری اجتماعی.. 56

کارل گوستاو یونگ.. 57

رویکرد رفتاری.. 58

رویکرد شناختی.. 59

تحقیقات انجام شده در خارج کشور.. 60

تحقیقات انجام شده در داخل کشور.. 63

روش پژوهش.. 66

جامعه آماری.. 66

نمونه های آماری و روش نمونه گیری.. 66

روش جمع آوری اطلاعات.. 66

ابزار های پژوهش.. 67

بخش اول آمار توصیفی.. 70

بخش دوم آمار استنباطی.. 75

بحث و نتیجه گیری.. 81

محدودیت های پژوهش.. 83

پیشنهادات.. 84

 

دانلود بررسی رابطه شخصیتی پنج عاملی کاستا با تاب آوری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه شخصیتی پنج عاملی کاستا با تاب آوری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ,

بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی نمونه دولتی دخترانه و پسرانه

پایان نامه کارشناسی در رشته روانشناسی بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی نمونه دولتی دخترانه و پسرانه سراب مقدمه یکی از موضوعاتی که امروزه مورد توجه متخصصان تعلیم و تربیت به ویژه متخصصان آموزش و پرورش قرار گرفته است بررسی ویژگی های شخصیتی دانش آموزان تیز هوش در ارتباط با خلاقیت میباشد خلاقیت یکی از مفاهی

دانلود بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی نمونه دولتی دخترانه و پسرانه

پایان نامه  کارشناسی در رشته روانشناسی
بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی نمونه دولتی دخترانه و پسرانه سراب
بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی با خلاقیت
بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی با خلاقیت در دانش آموزان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 309 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 93

 

پایان نامه  کارشناسی در رشته روانشناسی


بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی نمونه دولتی دخترانه و پسرانه سراب

مقدمه

یکی از موضوعاتی که امروزه مورد توجه متخصصان تعلیم و تربیت به ویژه متخصصان آموزش و پرورش قرار گرفته است بررسی ویژگی های شخصیتی دانش آموزان تیز هوش در ارتباط با خلاقیت میباشد . خلاقیت یکی از مفاهیم پیچیده مربوط به انسان است که ارائه تعریف روشن ،بدون ابهام ، دقیق و مورد پذیرش اکثر روانشناسان و مربیان تعلیم و تربیت از آن مشکل میباشد .به احاظ لغوی در زبان انگلیسی ، ریشه واژه خلاقیت کلمه لاتین create است که در فرهنگ واژگان به گونه های متفاوتی تعریف شده است . از جمله در فرهنگ واژگان ماکاری خلاقیت به معنای تکامل یا تخیلات فرد به شکل اختراع و ابداع معنا شده است . در فرهنگ وبستر ، خلاقیت توانایی با قدرت ایجاد محصول نوین ، از راه بکارگیری قدرت صور و تحلیل ذکر شده است ( بع نقل از هاریس 1998)

اکثر روانشناسان در این مطلب توافق دارند که خلاقیت به دست آورد های تازه و ارزشمند اشاره دارد (ویسبرگ 1992) ،( آیزنگ 2000) معتقد است خلاقیت فرایند روانی میباشد که منجر به حل مسئله ، ایده سازی ، مفهوم سازی ، ساختن اشکال هنری ، نظریه پردازی و تولیداتی میشود که بدیع و یکتا باشد . همچنین آمابیل (1989 ، ترجمه قاسم زاده و عظیمی 1377) عمل خلاق را عملی میدیند که دارای دو ضابطه تازگی و مناسب باشد به اعتقاد افروز (1386) بر این باور است که خلاقیت به معنای خاص آن به مثابه برترین ویژگی ذهنی انسان مولد و متفکر خود نشانی است از رشد متعادل و متعالی شخصیت و پاسخی است به نیاز همیشه انسان به شکافتن بن بست ها و راه یافتن به فراتر ها .

گیلفورد (1975) در مدل ساختار هوشی خود خلاقیت را متشکل از هشت عنصر اساسی حساسیت مساله ،سیالی،ایده های نوین ، انعطاف پذیری، هم نهادی ، تحلیل گری، پیچیدگی ، و ارزشیابی میداد . گاه نیز او از چهار عنصر نام میبرد که عبارت اند از :

سیالی : یعنی قدرت تولید ایده ها و جواب فراوان در یک جمله

انعطاف پذیری : یعنی توانایی لازم جهت تغییر جهت فکری یا توانایی تولید جواب متنوع

بسط: یعنی توجه به جزئیات وابسته به یک ایده

ابتکار : به معنای توانایی تولید محصولی نو و بدیع

 

فهرست مطالب

عنوان  صفحه

 

مقدمه     11

تعریف موضوع     13

اهمیت و ضرورت موضوع   15

بیان مساله            16

اهداف تحقیق        17

سوالات تحقیق       18

فرضیه های تحقیق 18

تعاریف عملیاتی     19

تعریف خلاقیت      21

خلاقیت به عنوان یك تولید     23

خلاقیت بعنوان یك فرایند      23

خلاقیت بعنوان یك مهارت     24

خلاقیت به عنوان یكسری شرایط محیطی           24

موانع خلاقیت کودکان          25

چگونه خلاقیت كودكان را افزایش دهیم  28

الف - تقویت عناصر انگیزشی خلاقیت  29

ب – تقویت عناصر شخصیتی خلاقیت  36

1- اعتماد به نفس و اراده مستقل          36

گام اول – شناخت تواناییها و قابلیت خویش         37

گام دوم – راههای مقابله با مسائل        38

گام سوم – حق انتخاب و تصمیم گیری  38

2- پذیرش خطر و کسب تجربه           41

سایر روشهای پرورش خلاقیت            44

الف – خلاقیت تجسمی         44

1- نقاشی 45

ب - خلاقیت کلامی 45

1- نویسندگی        46

2- قصه گویی       47

3- شعرخوانی و سرود خوانی 47

ج – خلاقیت موسیقیایی        48

د- خلاقیت حرکتی  48

1- بازی  49

2- نمایش و تئاتر    50

ه – خلاقیت مکانیکی           50

1- کاردستی         50

مفهوم خلاقیت و نوآوری       51

کمالگرایی            52

علل و عوامل مؤثر بر كمال گرایی       52

ویژگیهای افراد كمال گرا      53

ابعاد كمال گرایی    54

درمان كمال گرایی  55

علل کمال گرایی    56

دور معیوب (سیکل معیوب) در روند کمال گرایی 58

تلاش (پشتکار) سالم            59

در مورد کمال گرایی چه باید کرد؟       60

پیشینه تحقیق در ایران         62

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    66

مقدمه     69

جامعه آماری         69

نمونه و روش نمونه گیری     69

ابزار تحقیق          70

پرسشنامه خلاقیت تورنس     70

روش تجزیه و تحلیل داده ها   71

بخش اول آمار توصیفی        73

مقدمه     84

نتیجه گیری          84

محدودیت ها         86

پیشنهادات            87

منابع      89

 

دانلود بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی نمونه دولتی دخترانه و پسرانه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی نمونه دولتی دخترانه و پسرانه ,

بررسی رابطه نگرانی روانشناختی با کمال گرایی مثبت و منفی در دانشجویان دختر

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی بررسی رابطه نگرانی روانشناختی با کمال گرایی مثبت و منفی در دانشجویان دختر چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی بین نگرانی روانشناختی با کمال گرایی مثبت و منفی در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل می باشد جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل است که د

دانلود بررسی رابطه نگرانی روانشناختی با کمال گرایی مثبت و منفی در دانشجویان دختر

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی  
بررسی رابطه نگرانی روانشناختی با کمال گرایی مثبت و منفی در دانشجویان دختر 
بررسی رابطه نگرانی روانشناختی با کمال گرایی
 کمال گرایی مثبت و منفی در دانشجویان دختر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 113 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 104

 

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی  


بررسی رابطه نگرانی روانشناختی با کمال گرایی مثبت و منفی در دانشجویان دختر 


چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی بین نگرانی روانشناختی با کمال گرایی مثبت و منفی در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل می باشد .جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل است که در سال تحصیلی 1391 مشغول به تحصیل می باشند و نمونه 80 نفری از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به شکل تصادفی مرحله ای انتخاب شده اند و این افراد با پرسشنامه نگرانی اهواز و پرسشنامه کمالگرایی مثبت و منفی مورد سنجش قرار گرفتند داده های بدست آمده با نرم افزار (SPSS) تکمیل شده و نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین نگرانی روانشناختی و کمال گرایی مثبت و منفی رابطه معناداری وجود ندارد .

 

 

کلمات کلیدی:نگرانی روانشناختی- کمال گرایی مثبت – کمالگرایی منفی

 

 

 

  

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات پژوهش

مقدمه.. 1

بیان مسئله.. 3

ضرورت و اهمیت تحقیق.. 6

اهداف پژوهش.. 7

فرضیات پژوهش.. 8

تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها.. 8

متغیرها.. 9

فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش

الف- نگرانی.. 11

پیشینه تاریخ نگرانی.. 11

تعریف نگرانی.. 11

حوزه های نگرانی.. 12

عوامل موثر در نگرانی.. 17

جدیدترین نظریه مکانیسم نگرانی.. 18

انواع نگرانی.. 19

الف- کنش نگرانی.. 20

ب- حالت نگرانی.. 20

ج- حیطه های نگرانی.. 20

رابطه نگرانی با سازگاری.. 21

ویژگی های شخصیتی افراد نگران.. 23

الف- تردید و دو دلی.. 23

ب- جایگاه مهار.. 24

ج- ضعف تمرکز حواس و مشکل خواب.. 25

د- کمال گرایی و ضعف عزت نفس.. 26

آثار جسمانی نگرانی.. 26

روشهای مقابله با نگرانی.. 28

1- تجویز نگرانی كنترل شده.. 28

2- كاهش طول مدت نگرانی از طریق افزایش سرعت تفكر.. 28

3- محدود ساختن نوع موضوعات (یا مشغله های ذهنی).. 29

4- فعالیتهای ذهنی مثبت.. 29

5- انعطاف پذیری در تصمیم گیری.. 30

6- كاهش سطح برانگیختگی.. 30

7- تقویت توانایی حل ذهنی- رفتاری مشكلات.. 30

8- افزایش آمادگی های ذهنی فرد.. 31

9- افزایش خود- اثر بخشی ادراك شده.. 31

10- اصلاح خلق افراد.. 32

ب) كمال گرایی.. 33

تعریف كمال گرایی.. 33

انواع كمال گرایی.. 34

علل كمال گرایی.. 36

ابعاد كمال گرایی.. 37

نظریه های اولیه در كمال گرایی.. 40

نظریه های جدید در كمال گرایی.. 45

تبیین علل شكل گیری كمال گرایی.. 47

1) وراثت.. 47

2) زیست شیمیایی.. 47

3) عوامل مربوط به والدین.. 47

4- عوامل شخصیتی.. 53

5- عوامل شناختی.. 55

همبسته های كمال گرایی.. 57

پیشینه تحقیق.. 60

پژوهش های انجام شده در خارج از كشور.. 60

پژوهش های انجام گرفته در داخل کشور.. 66

فصل سوم :روش تحقیق

روش تحقیق.. 71

جامعه آماری.. 71

نمونه و روش پژوهش.. 71

ابزار پژوهش.. 71

پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی.. 71

پرسشنامه نگرانی اهواز.. 72

تجزیه و تحلیل داده ها.. 72

مقدمه.. 74

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

آمار توصیفی.. 74

آمار استنباطی.. 78

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

نتیجه گیری.. 81

محدودیت های پژوهش.. 82

پیشنهادات.. 83

دانلود بررسی رابطه نگرانی روانشناختی با کمال گرایی مثبت و منفی در دانشجویان دختر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه نگرانی روانشناختی با کمال گرایی مثبت و منفی در دانشجویان دختر ,

بررسی رابطه اهمال کاری سازمانی با افسردگی اضطراب و استرس کارمندان بنیاد مسکن

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی بررسی رابطه اهمال کاری سازمانی با افسردگی اضطراب و استرس کارمندان بنیاد مسکن اردبیل چکیده پژوهش حاضر بررسی رابطه اهمال کاری و افسردگی اضطراب ، استرس کارمندان بنیاد مسکن اردبیل است که جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان و کارمندان بنیاد مسکن اردبیل تشکیل داده استنمونه پژوهش حاضر 30 کارمند

دانلود بررسی رابطه اهمال کاری  سازمانی با افسردگی اضطراب و استرس کارمندان بنیاد مسکن

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی
بررسی رابطه اهمال کاری  سازمانی با افسردگی اضطراب و استرس کارمندان بنیاد مسکن اردبیل 
بررسی رابطه اهمال کاری  سازمانی با افسردگی
افسردگی اضطراب و استرس کارمندان بنیاد مسکن
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 247 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105

 

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی

 

بررسی رابطه اهمال کاری  سازمانی با افسردگی اضطراب و استرس کارمندان بنیاد مسکن اردبیل 

چکیده :

پژوهش حاضر بررسی رابطه اهمال کاری و افسردگی اضطراب ، استرس کارمندان بنیاد مسکن اردبیل است که جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان و کارمندان بنیاد مسکن اردبیل تشکیل داده است.نمونه پژوهش حاضر 30 کارمند و کارکنان بنیاد مسکن اردبیل می باشد .پس از نمونه گیری به روش تصادفی تعداد 30 کارمند زن و مرد با نسبت مساوی میباشد.ابزارهای پژوهش مقیاس اهمالکاری سازمانی و مقیاس استرس اضظراب و افسردگی میباشد .نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داه ها بدست آمد میزان ناکارآمدی، تشویش ذهنی، بیزاری از تکلیف و  همچنین اهمال کاری بیشتر باشد میزان استرس نیز بیشتر خواهد شد. هر سه  متغیر یعنی ناکارآمدی، تشویش ذهنی، بیزاری از تکلیف و  همچنین اهمال کاری کلی با میزان اضطراب کارمندان، در سطح  رابطه معنی داری دارند و این نشان می دهد كه هر چه میزان ناکارآمدی، تشویش ذهنی، بیزاری از تکلیف و  همچنین اهمال کاری بیشتر باشد میزان اضطراب کارمندان نیز بیشتر خواهد شد. هر سه  متغیر یعنی ناکارآمدی، تشویش ذهنی، بیزاری از تکلیف و  همچنین اهمال کاری کلی با میزان افسردگی کارمندان، در سطح  رابطه معنی داری دارند و این نشان می دهد كه هر چه میزان ناکارآمدی، تشویش ذهنی، بیزاری از تکلیف و  همچنین اهمال کاری بیشتر باشد میزان افسردگی نیز بیشتر خواهد شد.

 

کلمات کلیدی : اهمال کاری – افسردگی – اضطراب استرس

 


 

فهرست مطالب

 

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه.. 1

بیان مسئله.. 2

ضرورت و اهمیت تحقیق.. 5

اهداف  تحقیق.. 6

فرضیه تحقیق.. 6

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش.. 6

فصل دوم :ادبیات و پیشینه پژوهش

افسردگی.. 9

تاریخچه.. 12

طبقه بندی اختلال های خلقی.. 12

اختلال افسردگی اساسی.. 13

همه گیر شناسی.. 14

تشخیص.. 14

ویژگی های بالینی.. 14

تشخیص افتراقی.. 15

سیر و پیش آگهی.. 15

نظریه های افسردگی.. 16

نظریه های زیست شناختی.. 16

اساس نوروشیمیایی افسردگی.. 16

اساس کالبد شناختی اعصاب افسردگی.. 17

دیدگاه روان تحلیل گری.. 18

نظریه تحلیلگران یونگی.. 19

دیدگاه فمنیستی.. 20

نظریه پردازش اطلاعات افسردگی.. 20

نظریه افسردگی بک.. 21

نظریه افسردگی بک.. 21

اهمال کاری.. 23

علائم اهمال کاری.. 25

افراد تعلل ورز دارای ویژگی های زیر هستند.. 25

شیوه اهمال کاری.. 27

انواع اهمال کاری.. 30

عوامل مؤثر در اهمال کاری.. 37

2-تحمل ناکامی پایین (کم طاقتی).. 38

3-طغیان (سرکشی).. 39

4-ترس از شکست.. 40

5-ترس از موفقیت.. 41

به طور کلی عقب انداختن کارها از سه ناراحتی ناشی می شود   42

ب)پایین بودن سطح تحمل.. 42

پژوهش های انجام گرفته در داخل و خارج کشور.. 44

فصل سوم: روش پژوهش

 جامعه آماری.. 47

نمونه آماری و روش نمونه گیری.. 48

روش اجرا یا روش جمع آوری اطلاعات.. 48

ابزارهای پژوهش.. 48

روش تجزیه و تحلیل.. 48

فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها

آمار توصیفی.. 50

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری.. 56

محدودیت پژوهشی.. 57

منابع.. 59

 

دانلود بررسی رابطه اهمال کاری  سازمانی با افسردگی اضطراب و استرس کارمندان بنیاد مسکن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه اهمال کاری سازمانی با افسردگی اضطراب و استرس کارمندان بنیاد مسکن ,

بررسی رابطه وسواس فکری – عملی با کمال گرایی در بین دانشجویان پرستاری و روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی بررسی رابطه وسواس فکری – عملی با کمال گرایی در بین دانشجویان پرستاری و روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در سال 8990 مقدمه شناخت ویژگی های شخصیتی افراد در بسیاری موقعیت های زاندگی ضرورت دارد چرا که همه دست اندر کاران و برنامه ریزان برای اینکه بتوانند روش و برنامه مناسب و هماهنگ ب

دانلود بررسی رابطه وسواس فکری – عملی با کمال گرایی در بین دانشجویان پرستاری و روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی  
 بررسی رابطه وسواس فکری – عملی با کمال گرایی در بین دانشجویان پرستاری و روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در  سال 8990 
 بررسی رابطه وسواس فکری – عملی با کمال گرایی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 178 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 86

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی  

 بررسی رابطه وسواس فکری – عملی با کمال گرایی در بین دانشجویان پرستاری

و روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در  سال 89-90 

مقدمه:

 

شناخت ویژگی های شخصیتی افراد در بسیاری موقعیت های زاندگی ضرورت دارد چرا که همه دست اندر کاران و برنامه ریزان برای اینکه بتوانند روش و برنامه مناسب و هماهنگ با نیاز ها و ویژگی های شخصیتی برنامه ریزی نمایند باید شناخت کاملی از آنان داشته باشند.کارایی و موقعیت افراد در آموختن و همچنین داشتن سازگاری و تعادل روانی در تمامی موقعیت های زندگی رابطه نزدیکی با خصایص شخصیتی دارند یکی از این ویژگی های شخصیتی که افراد را در برخورد با موقعیت های زندگی دچار مشکل می کند کمال گرایی و دیگری وسواس فکری و عملی است.اختلال وسواس فکری عملی که طی آن فرد گرفتار افکار کنترل ناپذیر و نفرت انگیز می شود و بر تشریفات ظاهراً بی معنی می پردازد.بیمار مبتلا به وسواس فکری – عملی ممکن است فکر کند اجاق گاز را روشن گذاشته است و بیست بار در طول شب از تخت بلند شود و آنرا وارس کند.وسواس از اختلالات عصبی انسانهاست که نمونه های ان در بین مردان و زنان، کودک و نوجوان، جوان و بزرگسالان و حتی سالمندان و پیران به صورت های و انواع مختلف دیده می شود ولی برخی از نمونه های آن در بین گروه های مختلف لنی و جنسی بیشتر اغست بطور کلی وسواس یکی از شایعترین انواع تیکلهایی است که باعث بروز مشکلات شدید در خانواده میشود.در برخی از آیات قرآن وسواس به معنی افکار بیهوده و مضر آمده که در ذهن خطور می کند.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

مقدمه:   9

موضوع تحقیق:   11

بیان مسئله:   11

ضرورت و اهمیت تحقیق:   12

اهداف تحقیق:   14

سوالات تحقیق:   14

تاریخچه وسواس فکری و عملی   18

معنای اصطلاحی وسواس :   19

اصطلاح وسواس در زبان فارسی :   20

صورتهای وسواس :   21

انواع وسواس :   23

تشخیص اختلال وسواس فکری و عملی   25

سه ملاک روشن برای رفتار وسواسی :   27

شکل بالینی :   28

تصورات وسواسی :   28

ویژگی های بالینی :   29

همه گیر شناسی :   30

سبب شناسی :   31

تشخیص افتراقی :   32

سیر و پیش آگهی :   33

تعریف کمال گرایی :   35

ابعاد کمال گرایی :   36

کمال گرایی دیگر مدار :   38

کمال گرایی جامعه مدار :   38

علل کمال گرایی :   38

نقش والدین در رشد شخصیت کمال گرا :   40

نیاز به کمال و انتقاد پذیری :   43

پیشینه تحقیق در مورد کمال گرایی در خارج و داخل کشور :   45

پیشینه تحقیق :   48

روش پژوهش:   52

نمونه و روش نمونه گیری :   53

ابزارهای بکار گرفته شده در پژوهش :   54

روش اجرا :   57

روش تحلیل داده ها :   57

فرضیه های تحقیق :   58

تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها :   58

آمار توصیفی :   61

آمار استنباطی:   68

موضوع اصلی پژوهش حاضر :   76

خلاصه پژوهش :   76

بحث و نتیجه گیری :   77

محدودیتهای پژوهش :   78

پیشنهادات :   79

منابع :   80

 

دانلود بررسی رابطه وسواس فکری – عملی با کمال گرایی در بین دانشجویان پرستاری و روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه وسواس فکری – عملی با کمال گرایی در بین دانشجویان پرستاری و روانشناسی بالینی دانشگاه آزا,

بررسی رابطه هوش هیجانی و افسردگی در دانشجویان روانشناسی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی بررسی رابطه هوش هیجانی و افسردگی در دانشجویان روانشناسی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مقدمه در واقعیت امر ما دو ذهن داریم، یکی که فکر می کند و دیگری که احساس می کند این دو راه متفاوت شناخت، در کنشی متقابل، حیات روانی ما را می سازند ذهن خردگرا همان مقام درک و فهم است که به مدد آن

دانلود بررسی رابطه هوش هیجانی و افسردگی در دانشجویان روانشناسی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه  کارشناسی روانشناسی بالینی  
بررسی رابطه هوش هیجانی و افسردگی در دانشجویان روانشناسی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
بررسی رابطه هوش هیجانی و افسردگی
افسردگی در دانشجویان روانشناسی و پرستاری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107

 

پایان نامه  کارشناسی روانشناسی بالینی  


بررسی رابطه هوش هیجانی و افسردگی در دانشجویان روانشناسی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل


مقدمه

در واقعیت امر ما دو ذهن داریم، یکی که فکر می کند و دیگری که احساس می کند. این دو راه متفاوت شناخت، در کنشی متقابل، حیات روانی ما را می سازند. ذهن خردگرا همان مقام درک و فهم است که به مدد آن قادر به تفکر و تعمق هستیم. ولی در کنار آن نظام دیگری نیز برای دانستن وجود دارد، نظامی تکانشی و قدرتمند و گهگاه غیرمنطقی، یعنی ذهن هیجانی. تقسیم ذهن به دو بخش هیجانی و خردگرا تقریبا مانند تمایزی است که عوام میان «قلب» و «سر» قائلند. احساس یقین حاصل از گواهی «قلبی» بر درست بودن چیزی، متفاوت با گواهی عقلی و تا حدودی عمیق تر از آن است. نسبت کنترل عقلانی ذهن بر بخش هیجانی آن روند یکنواختی دارد; هر چه احساس شدید تر باشد، ذهن هیجانی مسلط تر و ذهن خردگرا بی اثر تر می گردد. به نظر می رسد که این ترتیب، از امتیازی سرچشمه می گیرد که تکامل طی اعصار متمادی به احساسات و ادراک های شهودی ما داده است تا راهنمای پاسخ های آنی ما در موقعیت های مخاطره آمیز باشند; زیرا گاها لحظه ای تامل برای فکر کردن درباره کاری که باید انجام شود، ممکن است به قیمت از دست دادن زندگی ما تمام شود. این دو ذهن در اکثر موارد بسیار هماهنگ عمل می کنند اما با این وجود، دو ذهن خردگرا و هیجانی نیروهای نسبتا مستقل از هم هستند. عملکرد ذهن هیجانی بسیار سریع تر از ذهن خردگراست. ذهن هیجانی بدون آنکه حتی لحظه ای درنگ کند تا بررسی کند که چه می کند، مانند فنر از جا می جهد و دست به عمل می زند. نقطه تمایز ذهن هیجانی از واکنش سنجیده و تحلیل گرایانه ای که مشخصه ذهن اندیشمند است، سرعت عمل آن است. اعمالی که از ذهن هیجانی سرچشمه می گیرند با قطعیت شدید و مشخص همراهند که حاصل روش جاری و آسان گیر ذهن هیجانی در نگریستن به اطراف است که می تواند برای ذهن خردگرا کاملا مبهوت کننده باشد. پس از فرو نشستن گرد و غبار یا حتی در میانه راه متوجه می شویم که داریم از خود می پرسیم «راستی چرا آن کار را کردم؟» این سوال نشانه ای از آن است که ذهن خردگرا در حال آگاهی یافتن از آن لحظه است اما نه با سرعت ذهن هیجانی. از متداول ترین پاسخ های هیجانی سریع و نپخته، ازدواج های غلط است; چرا که در حالات هیجانی [1]ذهن انسان از تفکر منطقی خالی می شود و پس از فروکش کردن هیجان ها تازه می فهمیم که چه بلایی سر خود آورده ایم. ذهن هیجانی همانند یک شمشیر دولبه است; امتیاز بزرگ ذهن هیجانی در این نکته است که می تواند واقعیت هیجانی رادر یک لحظه دریابد (او از دست من عصبانی است، او دروغ می گوید، او فکر خطرناکی در کله دارد)، و دریک آن به قضاوتی شهودی دست بزند که به ما می گوید در مقابل چه کسی باید احتیاط کنیم، به چه کسی باید اعتماد کنیم و چه کسی درمانده است. ذهن هیجانی رادار ما برای اعلام خطر است. اگر ما (یا پیشینیان ما در طول دوران تکاملی) در برخی از این موارد منتظر ارزیابی عقل خردگرا می ماندیم نه تنها ممکن بود اشتباه کنیم، که حتی شاید زنده هم نمی ماندیم. اما همین ذهن هیجانی ممکن است دردسرساز شود; مشکل اینجاست که این برداشت ها و قضاوت های شهودی از آنجا که در یک لحظه صورت می گیرند ممکن است اشتباه یا گمراه کننده باشند..( دانیل گلمن[2]،1988).حال در این پژوهش هدف بررسی رابطه هوش هیجانی و افسردگی در بین دانشجویان روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل است.

 


 

فهرست مطالب

 

فصل اول

مقدمه.. 1

بیان مسئله.. 3

ضرورت و اهمیت تحقیق.. 5

هدف جزئی.. 7

تعاریف نظری وعملیاتی متغیرها.. 8

هوش هیجانی.. 8

افسردگی.. 8

فصل دوم

هوش هیجانی.. 10

مفهوم هوش هیجانی از دیدگاه بار- ان.. 18

کفایت هیجانی.. 27

هوش هیجانی و موفقیت شغلی:.. 33

هوش چیست؟.. 36

نقش هیجانها در هوش.. 38

تنظیم و کنترل هیجانها.. 39

تنظیم هیجانهای خود.. 40

چگونه هیجانهای خود را تنظیم می کنید؟.. 41

تنظیم هیجانهای دیگران.. 42

هوش هیجانی دو نظریه.. 44

تعریف افسردگی.. 49

1- افسردگی كبیر.. 49

2- افسردگی خاص.. 50

3- افسردگی روانی.. 50

4- افسردگی توهم.. 51

5- افسردگی فصلی.. 51

6- افسردگی اساسی.. 52

102*علایم‌ شایع‌ 53

علل افسردگی.. 53

علل زیست شناختی.. 54

علل روانی اجتماعی (psychosocial).. 56

علل بیوشیمیایی.. 57

فشارهای محیطی و دیگر نشانه ها.. 58

عوامل تشدید کننده بیماری.. 58

شیوع.. 59

انواع پیشگیری و درمان افسردگی.. 59

داروها.. 60

روان درمانی.. 62

درمان از طریق شئک الکتریکی.. 64

هیپنوتیزم درمانی.. 64

درمان عود افسردگی.. 65

عواقب مورد انتظار.. 65

پیشگیری‌ 66

عواقب‌ مورد انتظار.. 66

عوارض‌ احتمالی‌ 66

شیوع.. 67

درمان.. 67

پیشینه عملی پژوهش.. 68

پژوهش های عملی در خارج از کشور.. 68

پژوهش های عملی در داخل کشور.. 73

فصل سوم

مقدمه.. 77

روش تحقیق.. 77

جامعه آماری.. 77

نمونه آماری.. 77

حجم نمونه.. 78

ابزار گردآوری اطلاعات.. 78

روش تجزیه و تحلیل داده ها.. 82

فصل چهارم

یافته های جمعیت شناختی.. 84

یافته های استنباطی.. 86

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری.. 90

محدودیت های پژوهش.. 90

پیشنهادات.. 92

منابع.. 93

 

دانلود بررسی رابطه هوش هیجانی و افسردگی در دانشجویان روانشناسی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه هوش هیجانی و افسردگی در دانشجویان روانشناسی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی ,

پایان نامه بررسی رابطه ی هوش هیجانی با عزت نفس در افراد مبتلا به اعتیاد در بین زنان و مردان

دانلود پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه ی هوش هیجانی با عزت نفس در افراد مبتلا به اعتیاد در بین زنان و مردان در شهرستان اردبیل در سال 9091

دانلود پایان نامه بررسی رابطه ی هوش هیجانی با عزت نفس در افراد مبتلا به اعتیاد در بین زنان و مردان

دانلود پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه ی هوش هیجانی با عزت نفس در افراد مبتلا به اعتیاد در بین زنان و مردان در شهرستان اردبیل در سال 9091
 بررسی رابطه ی هوش هیجانی با عزت نفس
 عزت نفس در افراد مبتلا به اعتیاد در بین زنان و مردان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 134 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90

 پایان نامه کارشناسی

بررسی رابطه ی هوش هیجانی با عزت نفس در افراد مبتلا به اعتیاد در بین زنان و مردان در شهرستان اردبیل در سال 90-91

مقدمه

 

اعتیاد یکی از معضلات بهداشتی- روانی- اجتماعی در جهان امروز است شاید در طول بیست سال گذشته اعتیاد در جامعه بسیار زیاد و فراگیر شده است و این به این معنا است کع یک خطر و مشکل جدی در سلامت جسمی و اجتماع و از همه مهم تر روانی در جامعه است.

آمارهایی که از طرف سازمان های بین المللی و سازمان بهداشت جهانی- کمیته ی کنترل مواد مخدر و سازمان یونسکو نشان دهنده ی افزایش فزاینده ی مصرف مواد مخدر در سطح جهان است.

مواد مخدر یکی از هولناک ترین چیزهایی است که تیشه بر ریشه ی خانواده می زنند هر روز بر قربانیان مصرف مواد مخدر افزوده می شود.

و علاوه بر فردی که مبتلا به عتیاد است، تک تک اعضای خانواده ی وی نیز دچار آسیب روحی و روانی می شوند.

در جهان امروزی بیش از 200 میلیون معتاد وجود دارد و به نقل از (قائمی، 1380) اما میزان شیوع اعتیاد در کشورهای مختلف و حتی داخل کشورها و استان های مختلف، متفاوت است.

و علت این که چرا بعضی از افراد مبتلا به اعتیاد می شوند متغییرهایی همچون انگیزه، کنجکاوی، سن، جنس، وضعیت تأهل، نوع اشتغال و دسترسی راحت به مواد مخدر، نژاد، یعنی معتاد بودن اقوام نزدیک و نقش دوستان.

فهرست مطالب

 

مقدمه.. 2

بیان مسئله.. 3

اهمیت ضرورت تحقیق.. 6

سوالات تحقیق.. 9

فرضیه های تحقیق.. 10

اهداف کلی پژوهش.. 10

هدف های این پژوهش.. 10

فواید پژوهش.. 7

تعاریف عملیاتی متغیرها.. 11

بیان مسأله ی (عزت نفس).. 8

اهمیت و ضورت مسئله (عزت نفس).. 8

تعریف اصطلاحات.. 11

هوش هیجانی.. 12

رابطه ی هوش هیجانی ومکانیزم های دفاعی با اعتیاد.. 15

هوش هیجانی.. 16

درمان سوء مصرف مواد و وابستگی مواد.. 19

بهای بیسوادی هجانی.. 21

بازپروری مغز هیجانی.. 21

باز آموزی هیجانی و بهبود یافتن از آسیب.. 22

روان درمانی به عنوان آموزش هوش هیجانی.. 22

آسیب روحی و بازآموزی.. 22

اعتیاد به مواد و پاداش.. 23

ملاک های تشخیصی وابستگی به مواد.. 26

ملاک های سوء مصرف مواد.. 28

اختلال های ناشی از مواد.. 29

مسمومیت با مواد.. 29

همه گیر شناسی.. 31

ویژگی های خاص وابسته به فرهنگ سن و جنسیت.. 31

افیون ها.. 33

اختلالات وابسته به مواد افیونی.. 33

نوروفارماکولوژی.. 35

عوارض جسمی.. 37

ویژگیهای بالینی.. 38

مصرف مقادیر زیادی مواد افیونی.. 39

شیوع.. 40

درمان و توانبخشی.. 41

درمان متادون.. 42

روان درمانی.. 43

روش تدریجی.. 44

ترک ناگهانی.. 44

شناخت درمانی.. 45

جوامع درمانی.. 46

خودیاری.. 46

پیشینه ی پژوهش.. 47

پژوهش های خارج از کشور.. 47

تحقیقات داخلی.. 49

تحقیقات انجام شده در زمینه هوش هیجانی درایران.. 51

روش انجام تحقیق.. 54

جامعه آماری.. 54

نمونه آماری.. 54

الف: روش نمونه گیری  و حجم نمونه.. 54

ابزار اندازه گیری.. 55

پرسش نامه عزت نفس.. 55

پرسش نامه هوش هیجانی (آزمون هوش هیجانی تراوئیس برادبری، جین گریوز).. 56

روش جمع آوری داده ها.. 60

روش تجزیه و تحلیل داده ها.. 60

بخش اول :آمار توصیفی.. 62

بخش دوم آمار استنباطی.. 68

نتیجه گیری.. 75

محدودیت های پژوهش.. 77

پیشنهادات.. 78

 

دانلود پایان نامه بررسی رابطه ی هوش هیجانی با عزت نفس در افراد مبتلا به اعتیاد در بین زنان و مردان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی رابطه ی هوش هیجانی با عزت نفس در افراد مبتلا به اعتیاد در بین زنان و مردان ,

پایان نامه بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیر

پایان نامه کارشناسی ارشد بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیر مقدمه در این فصل از پایان نامه، محقق ابتدا به بیان مسئله تحقیق و سوالات آن می پردازد سوالات تحقیق مجموعه پرسش هایی است كه محقق در تحقیق خود در صدد پاسخگویی به آنهاست پس از آن به بیان ضرورت و اهمیت تحقیق و انگیزه تحقیق و اهداف تحقیق پرداخته می

دانلود پایان نامه بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیر

پایان نامه کارشناسی ارشد بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیر
 بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری
راهکارهای توسعه گردشگری روستایی
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل doc
حجم فایل 1526 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 225

پایان نامه کارشناسی ارشد بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیر

مقدمه

 

در این فصل از پایان نامه، محقق ابتدا به بیان مسئله تحقیق و سوالات آن می پردازد. سوالات تحقیق مجموعه پرسش هایی است كه محقق در تحقیق خود در صدد پاسخگویی به آنهاست. پس از آن به بیان ضرورت و اهمیت تحقیق و انگیزه تحقیق و اهداف تحقیق پرداخته می شود. این اهداف می بایست در جهتی باشد كه بتواند كمكی موثر در پاسخگویی به سوالات اساسی تحقیق باشد. پس از آن به اختصار به بیان محدوده مورد مطالعه و موانع و محدودیت های تحقیق یعنی مشكلاتی كه در انجام این تحقیق پیش روی محقق بوده است مطرح می گردند. در انتها به بیان برخی واژه های عملیاتی تحقیق كه محقق در انجام تحقیق خود از آنها بهره برده است پرداخته می شود.

 

 

 

1-2- بیان مساله:  

 

در شرایطی كه قرن بیستم به پایان رسیده است هنوز توسعه روستایی با مسائل و چالشهای متعددی مواجه است؛ زیرا كه راهبرد های گذشته در زمینه توسعه روستایی موفقیت آمیز نبوده و نتوانسته است مسائلی همچون فقر، اشتغال، بهداشت، امنیت غذایی و پایداری محیط زیست را تامین كند، این مساله باعث شده است كه در سالهای اخیر بار دیگر توسعه روستایی مورد توجه قرار گرفته و نظریه پردازان، برنامه ریزان و مجریان حكومتی در صدد برآیند تا با ارائه راهكارها و استراتژی های جدید، از معضلات و مسائلی كه این نواحی گریبانگیر آن می باشند، بكاهند. یكی از این راهبردهایی كه اخیراً در اغلب كشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته و حتی در برخی از این كشورها به اجرا درآمده است و نتایج مثبتی هم به همراه داشته توسعه و گسترش گردشگری در نواحی روستایی كه دارای پتانسیل های لازم برای گسترش گردشگری است، می باشد. گردشگری بعنوان یكی از مهمترین صنایع جهان در دهه های اخیر رشد سریعی در توسعه اقتصادی جهان داشته است. از زمانی كه روستاها با شهرها ارتباط برقرار كردند و نیازهای فراغتی شكل گرفته در شهر مستلزم محیط های طبیعی و دست نخورده شدند، گردشگری روستایی شكل گرفت گردشگری روستایی یكی از اجزای مهم صنعت گردشگری به شمار می آید و باعث شكوفایی و رشد اقتصادی روستاها می گردد. (قادری و همكاران، 1389)

سیاست گذاران و برنامه ریزان برای گردشگری به چشم «صنعتی كه ثبات اقتصادی و جمعیتی» برای جوامع روستایی به دنبال دارد، می نگرند و بسیاری نیز می پندارند كه توسعه گردشگری راه حل بسیاری از مشكلات است كه مناطق روستایی گرفتار آنها می باشند. پس گردشگری را عنصر لازم برای حركت بسوی اصلاح مناطق روستایی می دانند به هر حال آنچه مسلم بوده، این است كه از نظر موافقان و مخالفان توسعه، گردشگری روستایی به طور فزاینده ای بصورت یك نوش دارو، افزایش دهنده توان اقتصادی، بالا برنده قابلیت زیست در نواحی دور افتاده، محرك تجدید حیات سكونتگاهها و نیز بهبود دهنده شرایط زندگی جوامع روستایی به حساب می آید. این موضوع در بسیاری از كشورها با سیاستهای كشاورزی در ارتباط است و غالباً وسیله ای در جهت حمایت از محیط زیست و فرهنگ روستایی می باشد، بنابراین می تواند نقش اساسی در توسعه و حفظ روستا داشته باشد. (ركن الدین افتخاری و مهدوی، داوود، 1384) 

دانلود پایان نامه بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیر ,

تاريخ : 14 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی رضایت از خود در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور آستارا

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی و دبستانی بررسی رضایت از خود در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور آستارا

دانلود پایان نامه بررسی رضایت از خود در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور آستارا

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی و دبستانی

بررسی رضایت از خود در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور آستارا
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 83

 

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی و دبستانی

بررسی رضایت از خود در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور آستارا

فهرست مطالب

فصل اول: 

فصل اول

مقدمه.. 1

بیان مسئله.. 2

اهمیت و ضرورت پژوهش.. 4

اهداف پژوهش.. 5

هدف کلی.. 5

اهداف جزئی.. 5

فرضیات.. 6

تعاریف نظری.. 6

تعاریف عملیاتی.. 7

فصل دوم

مقدمه.. 9

خود چیست؟.. 9

تعریف خود پنداره.. 14

ویژگی های خودپنداره.. 15

ریشه های خودپنداره.. 17

میزان رشد بلوغ.. 18

تعامل اجتماعی.. 18

برخی دیدگاه های در مورد خود: 20

دیدگاه رفتاری به عنوان منبع خود- فهمی- دارالی بم   21

دیدگاه شناختی- اجتماعی در زمینه خود.. 23

دیدگاه شناختی- اجتماعی.. 24

خود باوری.. 25

عزت نفس.. 26

تعاریف عزت نفس.. 27

عزت نفس.. 29

عزت نفس درقرآن مجید.. 32

عزت نفس کلی.. 34

عزت نفس اجتماعی.. 34

عزت نفس تحصیلی.. 35

مولفه های اساسی عزت نفس.. 35

ماهیت عزت نفس.. 37

نظریات مرتبط با  عزت نفس.. 38

واکنش و ارزیابی دیگران.. 45

ادراک خویشتن.. 46

مقایسه اجتماعی.. 47

خانواده.. 48

زمینه های پژوهش تحقیق.. 49

الف: تحقیقات خارجی.. 49

تحقیقات داخلی.. 52

جمع بندی نتایج تحقیقات گذشته.. 55

فصل سوم

روش تحقیق.. 57

جامعه آماری.. 57

نمونه روش نمونه گیری.. 57

روش اجرا.. 58

ابزار تحقیق.. 58

روش تجزیه و تحلیل داده ها.. 61

فصل چهارم

آمار توصیفی.. 63

آمار استنباطی.. 66

نتیجه گیری.. 70

محدودیت های پژوهش.. 71

پیشنهادات.. 72

فهرست منابع.. 73

 مقدمه

 

باور خویشتن مقدمه موفقیت در هرمکانی و زمانی برای هر شخصیتی است هر وقت انسان برای انجام کاری و نشان دادن صلاحیت خود در انجام آن عمل شروع به فعالیت می کند در واقع به مجادله ای با خویش بر می خیزد که نتیجه این مجادله اگر شخصی دارای خود باوری و اعتماد به نفس بالا یعنی دارای عزت نفس باشد دستیابی به موفقیت و کامیابی خواهد بود.

بندورا معتقد است که باورهای افراد درباره خودشان به افکار احساسات و رفتارهای آنان تأثیر می گذارد مجموعه ای که از باورهای مربوط به هم نظام خویشتن را تشکیل می دهند و رفتارهای انسان نتیجه تعامل بین این سیستم و عوامل تأثیر گذار بیرونی است برای انسان هیچ حکم ارزشی مهمتر از داوری او در مورد عزت نفس خویش نیست و ارزیابی شخصی از خودش قطعی ترین عامل در روند روانی اوست که به صورت احساسی می باشد برخورداری از احساس ارزشمندی به فرد کمک می کند تا به شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها دست یابد و قدرت تصمیم گیری و ابتکار سلامت فکر و بهداشت روانی را ارتقاء بخشد هر فرد حریم شخصی منحصر به فردی دارد که محدوده فیزیکی روان شناختی و ارزشی است که متعلق به خود اوست این حریم از لحاظ اندازه و سایر موارد از فردی به فرد دیگر متفاوت است انسانها در درون حریم شخصی از حقوق فردی خویش بهره مند می شوند اما در بیرون از این فضا در حوزه اشتراکی قرار می گیرند که در آن باید حقوق دیگران را نیز مورد توجه قرار دهند چون جایی است که به انطباق پذیری نیاز دارد عوامل و ویژگی های مختلفی می توانند موثر بر نظام خویشتن و جرأت ورزی باشد که می توان به عوامل یا ویژگی های فردی خانوادگی اجتماعی تحصیلی آموزشگاهی و تصور جسمانی اشاره کرد که دراین مطالعه درپی آن است که میزان رضایت از خود دانشجویان دانشگاه پیام نور آستارا را بررسی کند .

بیان مسئله

عزت نفس یک احساس عاطفی و عشق و محبتی است که شخصی بر اساس ارزش و اهمیتی که برای خود قائل است نسبت به خود احساس می کند این احساس ظریف و دقیق معمولاً از دوران کودکی آغاز می شود و تحت تأثیر تربیت و فرهنگ و جامعه تقویت می شود و پس از گذشت سالها به یک احساس قوی و محکم مبدل می شود که تغییر آن بسیار دشوار خواهد بود این احساس به ما توانایی می دهد که علیرغم اشتباهات و شکستهایمان با اهمیت و با ارزش داشته و مورد قبول و تأئید قرار دهیم و با این قبول و تائید تشخیص دهیم که شخصاً قدرت داشته و می توانیم مسؤولیت اداره زندگی خود را به دست بگیریم کوپر اسمیت در تعریفی از همیت عزت نفس چنین بیان می کند که افراد برخوردار از عزت نفس بالا، افرادی هستند که با احساس اعتماد به نفس و بهره گیری از استعداد و خلاقیت خود به ابراز وجود می پردازندو به راحتی تحت تأثیر عوامل محیطی قرار نمی گیرند اعتماد به نفس یا عزت نفس تفاوت داشته و به عنوان یکی از پایه های عزت نفس به شمار می رود به صورتی که شاید بتوان بیان کرد که عزت نفس حد بسیار بالای اعتماد به نفس است.

دانلود پایان نامه بررسی رضایت از خود در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور آستارا






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی رضایت از خود در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور آستارا ,

پایان نامه بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل

پایان نامه کارشناسی روانشناسی عمومی بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل در شهر اردبیل چکیده عنوان پژوهش حاضر بررسی سلامت عمومی بین سالمندان ساکن منزل و سالمندان ساکن خانه سالمندان در شهر اردبیل میباشد جامعه آماری این پژوهش را تمامی سالمندان ساکن در شهرستان اردبیل که در سال جاری در قید

دانلود پایان نامه بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل

پایان نامه کارشناسی روانشناسی عمومی
 بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل در شهر اردبیل
 بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان
 سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 475 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75

پایان نامه کارشناسی روانشناسی عمومی

 بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل در شهر اردبیل


چکیده

عنوان پژوهش حاضر بررسی سلامت عمومی بین سالمندان ساکن منزل و سالمندان ساکن خانه سالمندان  در شهر اردبیل میباشد . جامعه آماری این پژوهش را تمامی سالمندان ساکن در شهرستان اردبیل که در سال جاری در قید حیات هستند . حجم نمونه 60 نفر که از طریق روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده است . برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه سلامت عمومی  استفاده شده است .

نتایج در این پژوهش بدست آمد که علائم جسمانی، اضطراب، كاركرد اجتماعی و افسردگی در سالمندان ساکن سرای سالمندان بیشتر از سالمندان ساکن خانه می باشند و همانطوری كه از نتایج آزمون t در ارتباط با وضعیت سلامت روان بر حسب محل سکونت بدست آمد، سالمندان ساكن در منزل از وضعیت بهداشت روان بهتری نسبت به سالمندان ساكن در سرای سالمندان برخوردار می باشند. در كل سالمندان ساکن خانه از وضعیت بهتری نسبت به سالمندان ساکن سرای سالمندان برخوردارند. 

 

کلمات کلیدی  : سلامت عمومی – سالمندان   

مقدمه

ترقی و پویایی و اعتلای هر جامعه ای جز در داشتن عناصر و اعضایی سالم 
و کارآمد در آن اجتماع نمی باشد افرادی که علاوه بر وضعیت جسمانی مناسب از لحاظ وضعیت روحی و روانی نیز در حد متعادل و مطلوبی باشند. بدون تردید تقارن سلامتی جسمانی و روانی اصلی ترین نتیجه اش داشتن جامعه ای شکوفا و با آتیه است. سلامت روانی مقوله ای بسیار حائز اهمیت است چرا که تأثیر روح و روان بر عملکرد جسمانی بر هیچ کس پوشیده نیست. در این راه بزرگان مذهبی ما و همچنین دانشمندان علوم پزشکی از دیر باز بر مبحث سلامت روان تأکید داشته اند.

مولوی علیه الرحمه می فرماید:

تن ز جان و جان ز تن مستور نیست       لیک کس را دید جان دستور نیست

لذا پرداختن به این بحث به دلیل اهمیتش لازم و ضروری می باشد. حداقل دانستن وضع موجود یک جامعه از لحاظ سلامت روان به افرادی که قصد برنامه ریزی برای آینده آن جامعه را دارند در برآورده های معقولانه کمک خواهند کرد. (شیرازی 1379)

 


فهرست مطالب

عنوان .....................................................................................................................صفحه

فصل اول

مقدمه. 1

بیان مسأله. 2

سوالات پژوهش. 3

اهداف پژوهش. 3

فرضیه های پژوهش. 3

مفاهیم و متغیرهای بکار رفته در پژوهش. 4

فصل دوم

سلامت روانی. 7

دیدگاه های مختلف در مورد سلامت روان. 8

تاریخچه ی سلامت روان. 11

معیارهای سلامت روان. 12

هدف بهداشت روان. 14

پیشگیری از بیماری های روانی. 15

اصول سلامت روان. 19

سلامت روانی در دوره های مختلف زندگی. 21

سلامت روانی در دوران قبل از تولد و زمان تولد. 22

بهداشت روانی دوران بلوغ( نوجوانی). 23

سلامت روانی در دورن بزرگسالی. 25

سلامت روان در دوره سالمندی. 25

رابطه سلامت جسمی با سلامت روانی. 27

مذهب و سلامت روان. 28

ایمان و استرس. 29

عبادات و نقش آن در سلامت روان. 29

قرآن کریم و بهداشت روانی. 31

عوامل مؤثر در تأمین سلامت روانی. 32

نقش اجتماع در بهداشت روان. 36

عوامل مؤثر بر بیماری های روانی. 38

دیدگاه مکتب های روان شناسی درباره علل اختلال روانی. 41

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 45

تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 46

فصل سوم

جامعه آماری. 48

نمونه آماری  و روش نمونه گیری. 48

روش جمع آوری اطلاعات. 48

روش  تجزیه و تحلیل داده ها. 49

ابزار جمع آوری اطلاعات. 49

فصل چهارم

مقدمه. 53

آمار توصیفی. 53

آمار استنباطی. 54

فصل پنجم

بحث، تفسیر، نتیجه گیری. 58

محدودیت های پژوهشی. 58

پیشنهادات. 59

منابع و ماخذ. 61

 

 

دانلود پایان نامه بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل ,