خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
بلیط شیراز تهران
Barabas Ropa de hombre
فایلهای علمی
بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پیام نور سراب

پایان نامه کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی چند بخشی بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پیام نور سراب مقدمه موضوع شیوه های جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان و پیشرفت آموزشی آنها به منظور کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و کارایی نظام آموزشی در سه دهه اخیر به یکی

دانلود بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با  پیشرفت تحصیلی دانشجویان پیام نور سراب

پایان نامه  کارشناسی علوم تربیتی
گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی چند بخشی
بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با  پیشرفت تحصیلی دانشجویان پیام نور سراب
بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل word
حجم فایل 102 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82

پایان نامه  کارشناسی علوم تربیتی

گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی چند بخشی

بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با  پیشرفت تحصیلی دانشجویان پیام نور سراب

 

 

مقدمه

موضوع شیوه های جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان و پیشرفت آموزشی آنها به منظور کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و کارایی نظام آموزشی در سه دهه اخیر به یکی از مهم ترین مباحث نظام آموزشی ما تبدیل شده است. به عبارتی در حال حاضر همه مسولان نظام آموزشی و بسیاری از دانشجویان گاه به نحوی با این معضل آموزشی درگیر هستند که تحقیقاتی که پژوهشگران انجام داده اند یا هم اکنون نیز انجام می دهند و بحث های فراوانی که روانشناسان، مشاوران و متخصصان تعلیم و تربیت در این راستا دارند، صرفاً به همین جهت است که شاید با شناخت مساله و کشف راه حل های اساسی ریشه این معضل برای همیشه خشکانده شود یا از بین برود. باید این مطلب مهم را در نظر داشت كه جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش ملاكها و فاكتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند كنش متقابل استاد و دانش آموز تعریف كرد كه به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانشجویان به هدف های آموزش فراهم می شود . در آموزش سنتی ارزشیابی به عنوان آخرین حلقه های فرایند یاددهی ،یادگیری تلقی می شود كه در پایان دوره آموزشی برای جدا كردن دانشجویان  با توانایی یادگیری متفاوت به كار می رفت . امروزه ارزشیابی را بخش جدایی ناپذیر فرایند یاددهی - یادگیری می داند كه همراه با آموزش و در ارتباط تنگا نتگ با آن ، به گونه ای مستمر انجام می گیرد و به جای تاكید بر طبقه بندی دانشجویان و مقایسه آنان با یكدیگر ، هدایت یادگیری آنان را مركز توجه خود قرار می دهد. تیپ شخصیتی به اشخاصی اشاره می کند که چندین صفت یا ویژگی مشترک دارند. در حالت غیر رسمی ممکن است خود شما در ارتباط با تیپ شخصیتی طبقاتی را در ذهن داشته باشید، مانند:تیپ مدیر، تیپ ورزشکار، تیپ مادرانه، تیپ سوسول و تیپ خوره ی تکنولوژی و غیره .اگر بخواهیم هر یک از این تیپ های غیر رسمی را تعریف کنیم، برای هر یک از ان ها مجموعه ای از ویژگی های متفاوت را در نظر خواهیم گرفت.در طول سالیان طولانی ، روان شناسان برای طبقه بندی شخصیت ها به انواع تیپ ها، روش های بسیاری را مطرح کرده اند . مثلا روان شناس سوئیسی کارل یونگ بر این باور بود که مردم یا درون گرا هستند و یا برون گرا. اشخاص برون گرا پررو و معاشرتی هستند و به بیرون خود توجه دارند.اما اشخاص درون گرا،خجالتی و تودار هستند. به طور کلی این طبقه بندی ها ناکافی هستند و نمی توانند تفاوت های شخصیتی را نشان بدهند. به همین دلیل درجه بندی مردم بر پایه فهرستی از ویژگی ها، در مقایسه با طبقه بندی ان ها به دو یا سه تیپ شخصیتی ، اطلاعات بیشتری را در اختیار می گذارد.همچنین یکی از متغیر های مهم در زمینه انگیزش , شخصیت فردی میباشد , شخصیت عامل مهمی در پیشرفت فرد محسوب میشود ( سید محمدی 1384)در پژوهش حاضر که رابطه بین تیپ ها شخصیتی درون گرا و برون گرا با پیشرفت تحصیلی دانشجویان مطالعه شده است.

 

فهرست مطالب

عنوان  صفحه

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه     1

بیان مسئله سوالهای پژوهش   3

اهمیت و ضرورت تحقیق      4

اهداف پژوهش       6

فرضیه پژوهش      7

تعاریف نظری وعملیاتی       7

تعاریف عملیاتی     8

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

مقدمه ای بر شخصیت         10

طبقه بندی تیپ های شخصیت            10

طبقه‌بندی کرچهر   10

طبقه پیک نیک     11

طبقه لپتوزوم یا استینک        11

طبقه آتلیتک         12

طبقه‌بندی شلدن      13

طبقه‌بندی شخصیت افراد با توجه به صفات        14

ویژگی های شخصیتی رفتاری تیپA    16

شخصیت Aدر مقابلB          17

شخصیت تیپAوبیماری های جسمی    18

بیماری های وابسته به شخصیت         20

عامل استرس در ایجاد بیماری های وحملات قلبی 22

واكنش پذیری سیستم قلبی عروقی وبیماری         24

سلامت افراد با الگوهای رفتاری آنان چه ارتباطی دارد؟      25

عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی        27

تجربه استادان       33

آماده كردن درس و نمره دادن 33

مهارت ها 34

تحصیلات عمومی  34

تحصیلات در زمینه تعلیم و تربیت       35

سازمان و تسهیلات دانشگاه    40

دانشگاه ها  شهری و روستایی 42

آموزش از راه دور  44

پشیشنه تحقیق       48

 

فصل سوم : روش تحقیق

روش پژوهش        55

جامعه آماری         55

نمونه آماری و روش نمونه گیری        55

روش جمع آوری اطلاعات    56

ابزار پژوهش        56

روش تجزیه و تحلیل داده ها   58

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

بخش اول :آمار توصیفی       60

بخش دوم : آمار استنباطی     66

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری 71

محدودیت های پژوهش         72

پیشنهادها 73

منابع      75

 

دانلود بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با  پیشرفت تحصیلی دانشجویان پیام نور سراب






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پیام نور سراب ,

بررسی رابطه بین خود کارآمدی و تنظیم هیجان با اضطراب مدرسه در دانش آموزان

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه بین خود کارآمدی و تنظیم هیجان با اضطراب مدرسه در دانش آموزان

دانلود بررسی رابطه بین خود کارآمدی و تنظیم هیجان با اضطراب مدرسه در دانش آموزان

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه بین خود کارآمدی و تنظیم هیجان با اضطراب مدرسه در دانش آموزان
بررسی رابطه بین خود کارآمدی 
 تنظیم هیجان با اضطراب مدرسه در دانش آموزان
دانلود مقاله
دانلود تحقیق
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه کارشناسی
دانلود پایان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پایانی
دانلود پروپو
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل word
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه بین خود کارآمدی و تنظیم هیجان با اضطراب مدرسه در دانش آموزان

مقدمه

 

با شروع ماه مهر و بازگشایی مدارس، عده ای از والدین با کودکان خود دچار مشکل می شوند که یکی از این مشکلا ت بهانه گیری کودکان در مورد رفتن به مدرسه است. بسیاری از آنها از همان روزهای اول با رفتن به مدرسه مشکل دارند و عده ای دیگر پس از گذشت چند روز از بازگشایی مدارس دچار این مشکل می شوند، که باید دلا یل آنها را پیدا و سعی در رفع آن داشته باشیم.یکی از این دلایل اضطراب کودکان هنگام رفتن به مدرسه است. دلایل متعددی وجود دارد که چرا کودکان ۶ ۵ ساله از رفتن به مدرسه می گریزند، مهمترین و معمول ترین نارضایتی آنها عبارتند از: «من می خواهم فقط در خانه بمانم!» بعضی کودکان در این سن به زمان بیشتری برای سازگارکردن خود با قوانین و محیط های جدید نیاز دارند.بازگشایی مدارس پس از تعطیلات تابستانی، به دنیا آمدن خواهر یا برادر، بیماری و یا مرگ یکی از اقوام می تواند باعث اضطراب و دلشوره کودک شود، حتی بچه ای که قبلا این طور نبوده ، ممکن است دچار این اضطراب ها شود. برای رفع این مشکل با فرزندتان درباره آنچه که در روزهای مدرسه انجام می داده صحبت کرده و روی نکات مثبت و جالب توجه تاکید بیشتری کنید. ساعات روز او را طوری برنامه ریزی کنید تا احساس رضایت بیشتری کند. استفاده از وسایل کوچک و جالبی که به طور چشمگیری باعث کاهش اضطراب و تقویت اعتماد به نفس او می شود بسیار موثر است.عامل دیگری که سبب فرار کودکان از مدرسه می شود همان ترس از مدرسه است.بعضی کودکان ۶ ساله به طور عجیبی از مدرسه می ترسند و مدام بهانه گیری می کنند و به مادرشان می گویند: «من به مدرسه نمی روم و در خانه می مانم».

 

فهرست مطالب

 

مقدمه     1

بیان مسئله            3

ضرورت و اهمیت تحقیق      7

اهداف کلی           8

هدف کلی 8

اهداف جزئی         8

فرضیه تحقیق       8

تعریف متغیرها      9

تنظیم هیجان         9

اضطراب مدرسه    10

تعاریف عملیاتی     10

خودكارآمدی         12

مقدمه‌ای بر خودكارآمدی       12

مفهوم و تعاریف خودكارآمدی 12

اهمیت باورهای خودکارآمدی  14

منابع خودكارآمدی  15

اثرات خودكارآمدی 19

اثرات خودكارآمدی بر سطح انگیزش    21

ج) اثرات خودكارآمدی بر فرآیندهای شناختی       22

د) اثرات خودكارآمدی بر فرآیندهای عواطف       23

ابعاد خودكارآمدی   24

مفاهیم سازه‌های خودكارآمدی  26

دیدگاه‌های مربوط به خودكارآمدی        27

تنظیم هیجان         32

مدل فرایند تنظیم هیجانی گروس          37

تنظیم هیجان و اختلالات اضطرابی      39

اضطراب مدرسه    44

توصیه هایی به والدین         46

روش برخورد با مشكلات كودك          47

پیشینه پژوهش       51

مقدمه     55

روش تحقیق          55

جامعه آماری         55

نمونه آماری         55

حجم نمونه           56

ابزار گردآوری اطلاعات      57

نحوه نمره‌گذاری پرسشنامه خودكارآمدی شرر و آدامز        59

روش تجزیه و تحلیل داده ها   60

بخش اول آمار استنباطی       62

بخش دوم آمار استباطی        66

بحث و نتیجه گیری 71

محدودیت پژوهشی  72

 

دانلود بررسی رابطه بین خود کارآمدی و تنظیم هیجان با اضطراب مدرسه در دانش آموزان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه بین خود کارآمدی و تنظیم هیجان با اضطراب مدرسه در دانش آموزان ,

بررسی رابطه بین خوش بینی و شادکامی روان شناختی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی بررسی رابطه بین خوش بینی و شادکامی روان شناختی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل چکیده پژوهش حاضر بررسی رابطه بین خوش بینی و شادکامی روان شناختی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل است که جامعه آماری پژوهش حاضررا کلیه دانشجویان (اعم از دختر و پسر) که در دانشگاه آ

دانلود بررسی رابطه بین خوش بینی و شادکامی روان شناختی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی



بررسی رابطه بین خوش بینی و شادکامی روان شناختی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل word
حجم فایل 192 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 114

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی

 

بررسی رابطه بین خوش بینی و شادکامی روان شناختی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

 

 

چکیده

پژوهش حاضر بررسی رابطه بین خوش بینی و شادکامی روان شناختی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل است که جامعه آماری پژوهش حاضررا کلیه دانشجویان (اعم از دختر و پسر) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با گرایش های مختلف در سالتحصیلی91-92مشغول به تحصیل بوده و حداقل 4 نیمسال تحصیلی را پشت سر گذاشته اند تشکیل می دهد. از بین این جامعه 30 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل هستند که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند .نتایج در نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد و بدست آمد بین خوش‌بینی و شادکامی روان شناختی رابطه وجود ندارد،وافرادی که خوشبینی بالایی دارند شادکامی بالاتری تجربه میکنند .در بررسی وضعیت جنسیت و تاهل در شادکامی و خوشبینی نیز رابطه معناداری ملاحظه نشد .

 

 

 

کلمات کلیدی: خوشبینی- شادکامی – دانشجویان

 

مقدمه

در جنگ جهانی دوم، روان شناسی به یک علم مداوای بیماران تبدیل شده است. خوش‌بینی یکی از خصوصیات مثبت انسان است که طی دو دهه گذشته، توجه ویژه‌ای را در روانشناسی و علوم اجتماعی به خود جلب کرده است. خوش‌بینی به جهت گزینی اشاره دارد که در آن معمولاً پیامدهای مثبت مورد انتظارند و این پیامدها به عنوان عوامل ثابت، کلی و درونی در نظر گرفته می شوند. پیترسون  (2000).

خوش‌بینی و به طور کلی، باورهای مثبت بر بیماری و سلامت روانی و جسمانی انسان تاثیر زیادی می‌گذارند. تایلر، کمنی، رید،گروئنوالد  (2000).

در این زمینه بیان می‌کنند که اگر ادراکات عادی انسان با یک مفهوم مثبت از خود و از کنترل شخصی و یک دیدگاه خوشبینانه، حتی کاذب در مورد آینده همراه شود، نه تنها در اداره جزر و مد زندگی روزانه بلکه در کنار آمدن با حوادث بسیار استرس زا او تهدیدزای زندگی، به افراد کمک می‌کند. طی بررسی‌های دیگر خوشبینی در بین زنان بالاتر از مردان گزارش شده است و خوشبینی افراد جوانتر بیشتر از افراد پیر است همچنین سلامت روان ابراد جوانتر بیشتر از افراد پیر است.روان شناسی مثبت نگر به عنوان رویکرد تازه‌ای در روان شناسی، بر فهم و تشریح شادکامی و احساس ذهنی بهزیستی  و همچنین پیش‌بینی دقیق عوامل که بر آنها موثرند، تمرکز دارد. این رویکرد از منظری مثبت گرایانه با ارتقای احساس ذهنی بهزیستی و شادکامی در عوض درمان نواقص و اختلالات سروکار دارد. بنابراین، روان‌شناسی مثبت نگر تکمیل کنندة روان شناسی بالینی سنتی است. فهم، درک و شفاف سازی شادکامی و احساس ذهنی بهزیستی، موضوع محوری روان شناسثی مثبت نگر هست. (سلیگمن، 2005) .

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول : کلیات پژوهش

مقدمه     1

بیان مسئله            4

اهمیت و ضرورت تحقیق      9

اهداف پژوهش       12

اهداف کلی           12

اهداف اختصاصی  12

فرضیه‌های پژوهش 12

تعاریفل مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش:    13

تعریف مفهومی خوش بینی    13

تعریف عملیاتی خوش بینی    13

تعریف مفهومی شادکامی روان شناختی  13

تعریف عملیاتی شادکامی       14

فصل دوم(ادبیات و پیشینه پژوهش)      15

پیشینه نظری پژوهش          16

خوش بینی           16

عملکرد فرد خوش بین و فرد بدبین       21

پیشینة نظری شادکامی         26

شادکامی  26

تعریف شادکامی     28

تعاریف عاطفی      31

تعاریف شناختی     32

تعاریف نگرشی     33

نظریه‌های مرتبط با شادکامی 33

نظریة سطح سازگاری         34

نظریة شناختی       35

نظریه‌ عاطفی       36

نظریه‌های میان فرهنگی       36

انواع شادکامی       37

نتیجه‌گیری           55

دیدگاه‌های مربوط به شادکامی 59

سلامت روانی و شادکامی      62

ویژگی های شخصیتی و شادکامی        63

شادکامی و موفقیعت 64

شادی و اهداف       64

شادکامی و نیازها    65

ارزش و شادکامی   66

سازگاری و شادکامی            67

پیشینه های عملی تحقیق       68

پژوهش های خارجی انجام شده در رابطه با  خوش بینی      68

پژوهشهای داخل کشور در مورد شادکامی           70

پژوهش خارج کشور در مورد شادکامی  72

فصل سوم(روش پژوهش)     75

طرح کلی پژوهش   76

جامعه آماری         76

نمونه آماری         76

روش نمونه گیری   77

ابزار گردآوری اطلاعات      77

پرسشنامه شادکامی آکسفورد   77

پرسشنامه خوشبینی             79

فصل چهارم(تجزیه و تحلیل داده ها)     80

بخش اول:آمار توصیفی        81

بخش دوم : آمار استنباطی     86

فصل پنجم(بحث ونتیجه گیری)           91

بحث و نتیجه گیری 92

محدودیت پژوهشی  94

پیشنهادات            94

منابع و ضمائم       96

 

دانلود بررسی رابطه بین خوش بینی و شادکامی روان شناختی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه بین خوش بینی و شادکامی روان شناختی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ,

بررسی رابطه بین سبک رهبری و رضایت شغلی در سازمان میراث فرهنگی استان اردبیل

پایان نامه کارشناسی مدیریت دولتی بررسی رابطه بین سبک رهبری و رضایت شغلی در سازمان میراث فرهنگی استان اردبیل مقدمه از زمان پیدایش انسان به روی کره خاکی برای تأمین نیازهای فیزیولوژیکی ،غذا و مسکن و پوشاک و خود با دیگران و افراد جامعه خود معاشرت و تعامل داشته است با گسترده تر شدن روابط بین افراد خانواده بوجود آمد خانواده کوچکترین س

دانلود بررسی رابطه بین سبک رهبری و رضایت شغلی در سازمان میراث فرهنگی استان اردبیل

پایان نامه  کارشناسی مدیریت دولتی
بررسی رابطه بین سبک رهبری و رضایت شغلی در سازمان میراث فرهنگی استان اردبیل
بررسی رابطه بین سبک رهبری و رضایت شغلی 
بررسی رابطه بین سبک رهبری و رضایت شغلی در سازمان میراث فرهنگی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل word
حجم فایل 340 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106

 

پایان نامه  کارشناسی مدیریت دولتی

بررسی رابطه بین سبک رهبری و رضایت شغلی در سازمان میراث فرهنگی استان اردبیل

 

مقدمه

 

از زمان پیدایش انسان به روی کره خاکی برای تأمین نیازهای فیزیولوژیکی ،غذا و مسکن و پوشاک و ... خود با دیگران و افراد جامعه خود معاشرت و تعامل داشته است. با گسترده تر شدن روابط بین افراد :خانواده بوجود آمد. خانواده کوچکترین سیستم اجتماعی است که در درون آن بین افراد روابطی برقرار می شود. مدیر خانواده جهت اداره آن لازم است به هر یک از افراد خانواده وظیفه ای محول کند و از همان ابتدا تقسیم کار وجود داشته است که همه اعضا یک مجموعه برای رسیدن به هدف باید وظیفه ای بر عهده گیرند تا کارها هماهنگ و به سرعت پیش برود(عبدالملکی، 1382).

اهمیت مدیریت در همه سیستمهای اجتماعی به چشم می خورد. به جرأت می توان ادعا کرد که فعالیت های مدیریت امور کارکنان دوران پیش از تاریخ وجود داشته زمانی قبیله هایی به وجود آمد و زندگی کوچ نشینی رونق گرفت هر یک از افراد آن مسئولیت کاری را بر عهده می گرفت به طور مثال یک نفر مسئولیت شکار را بر عهده داشت و عده ای عهده دار نگهبانی بودند و شکل ساده ای از گزینش را به کار می برند.

در نظامهای ابتدایی ارزشیابی عملکرد و پاداش دهی وجود داشته است که کارکنان موفق به درجه بالاتر ارتقا پیدا می کردند.

همزمان با پیشرفت چشمگیری که در قلمرو علوم و فن آوری صورت گرفته است دانشهای رفتاری بویژه مدیریت سازمانها  به طور بنیادی متحول شده دستاوردهای تازه و بی مانندی را فراهم آورده است().

سازمانها جزو جدایی ناپذیر حیات بش هستند، زیرا انسان به طور فطری اجتماعی است و به طور ذاتی گرایش به کار جمعی و همکاری سازمان یافته و روابط متقابل با دیگران دارد. قسمت عمده ای از نیازهای اولیه و ثانویه او از این طریق تأمین می گردد، یا لااقل از این راه بهتر و بیشتر برآورده می شود.پس زندگی انسان همواره با سازمان عجین بوده است، منتهی امروزه زندگی بیش از پیش به سازمانها وابسته شده و سازمانها متعددتر، پیچیده تر، متنوع تر ،گسترده تر و فراگیر شده اند. از طرفی مدیریت بخش اساسی و انسجام بخش و اجتناب ناپذیر از سازمان است.

اگرچه تاریخچه سازمان و سازماندهی در زندگی انسان به قدمت زندگی گروهی و اجتماعی اوست اما منتخبی از یافته های او علومی چون جامعه شناسی، روان شناسی اجتماعی و امثال آن که در اصطلاح آن را (علوم رفتاری) می نامند ،همراه با تجربیات دیرینه بشر  در امر سازمان و سازماندهی و مدیریت موجب شکل گیری و نضج دو نظام علمی میان رشته ای جدید به نام (علم مدیریت) و (تئوری سازمان) در قرن حاضر شد(پایدار، 1378).

فهرست مطالب

عنوان    صفحه

فصل اول

مقدمه     1

بیان مسأله            4

ضرورت و اهمیت  9

فصل دوم

مفاهیم و تعاریف    13

رهبری   14

تئوری اسنادی رهبری         16

تئوری رهبری فره مند         17

الگوی فیدلر          18

سازش شغلی         27

انگیزش کارکنان    28

نظریه های انگیزش            29

نظریه های محتوایی            31

1-نظریه سلسله مراتب نیازها 31

2-نظریه دو ساحتی انسان     33

3-نظریه بهداشتی – انگیزشی            35

4-تئوری بلوغ و عدم بلوغ     37

ب-نظریه های فرآیندی        39

1-نظریه برابری    39

2-نظریه انتظار     40

3-تئوری اسناد      41

الگوی اقتضایی انگیزش       42

رضایت شغلی       45

عوامل تعیین کننده رضایت شغلی        46

نظریه های رضایت شغلی     49

1-نظریه نیازها     49

2-نظریه انتظارات 49

4-نظریه نقشی      50

5-نظریه روابط عمومی       51

رابطه نیازها و خشنودی شغلی            51

مسائل حل نشده در رضایت شغلی        54

فصل سوم

روش تحقیق          58

قلمرو تحقیق:        59

نمونه و جامعه آماری و روش نمونه گیری          59

جامعه آماری         59

نمونه آماری         60

روش یا روشهای نمونه گیری 60

ابزار جمع آوری اطلاعات     61

روایی  وپایایی       61

فصل چهارم

آمار توصیفی        63

آمار استنباطی       82

بررسی پایایی پرسشنامه       83

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری 85

پیشنهادات کاربردی 87

پیشنهادات پژوهشی 87

محدودیت ها         88

فهرست منابع        90

 

 

دانلود بررسی رابطه بین سبک رهبری و رضایت شغلی در سازمان میراث فرهنگی استان اردبیل






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه بین سبک رهبری و رضایت شغلی در سازمان میراث فرهنگی استان اردبیل ,

بررسی میزان شیوع افسردگی در بین دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه استان اردبیل

پایان نامه مدرک روانشناسی بررسی میزان شیوع افسردگی در بین دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه استان اردبیل مقدمه غم نوعی احساس طبیعی است که در واکنش به شرایط ناخوشایند و ناملایمات ، مثل وقایع ناراحت کننده و از دست دادن عزیزان پدید می‌آید این حالت معمولا با اضطراب، کاهش انرژی ، کسالت عمومی و خواب کم، همراه است تقریباً همه افراد ، تغییرات د

دانلود بررسی میزان شیوع افسردگی در بین دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه استان اردبیل

پایان نامه مدرک روانشناسی
بررسی میزان شیوع افسردگی در بین دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه استان اردبیل
بررسی میزان شیوع افسردگی در بین دانش آموزان
بررسی میزان شیوع افسردگی در بین دانش آموزان دختر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل word
حجم فایل 212 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54

 

پایان نامه مدرک روانشناسی

بررسی میزان شیوع افسردگی در بین دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه استان اردبیل

مقدمه

    غم نوعی احساس طبیعی است که در واکنش به شرایط ناخوشایند و ناملایمات ، مثل وقایع ناراحت کننده و از دست دادن عزیزان پدید می‌آید. این حالت معمولا با اضطراب، کاهش انرژی ، کسالت عمومی و خواب کم، همراه است. تقریباً همه افراد ، تغییرات در خلق و خو و روحیه خود را به نوعی تجربه کرده‌اند. گاهی اوقات، احساس نگرانی و سردرگمی یا افسردگی ، واکنشهای طبیعی در برابر برخی رویدادها است، معمولاً حوادث و رویدادها تغییر می‌کنند، مشکلات حل می‌شوند و این تغییرات خلق و خویی برطرف می‌شود. تداوم احساس غم و یاس به افسردگی و ناامیدی می‌انجامد که از آن گریزی نیست.

    افسردگی یک اختلال روانی شایع محسوب میشود که در قلمرو آسیب شناسی روانی پژوهشهای فراوانی را به خود اختصاص داده است.لیکن عوامل موثر بر بروز تداوم این اختلالات به خوبی روشن نشده است. 

 نوجوانی دوران دگرگونی عظیمی است و فقط یک مرحله ی فاصل وگذران بین سنین کودکی وبزرگسالی نیست. در این دوران تغییرات شدید زیست شناختی، روانشناسی واجتماعی رخ می دهد. شیوع تغییرات زیست شناختی بوسیله ی رشد سریع اسکلتی و فیزیکی وجنسی وشروع تغییرات روانشناختی بوسیله ی رشد سریع شناختی وتثبیت ساختمان شخصیتی فرد مشخص میشود که از نظرتغییرات اجتماعی،نوجوانی دوره یاآمادگی برای نقش بزرگسالی است (یاوری 1381).

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه     8

بیان مسئله            9

اهداف تحقیق        11

ضرورت و اهمیت تحقیق      13

تعاریف عملیاتی     Error! Bookmark not defined.

افسردگی چیست     17

اختلال افسردگی :   17

افسرده بودن:         18

علایم اصلی اختلال افسردگی:            19

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    33

تحقیقات انجام شده در داخل کشور        34

مقدمه     36

روش تحقیق          36

داده های پژوهشی   36

جامعه آماری         36

نمونه آماری         37

روش تجزیه و تحلیل داده ها   37

آمار توصیفی        39

بحث و نتیجه گیری 50

محدودیت پژوهشی  51

فهرست منابع        54

 

دانلود بررسی میزان شیوع افسردگی در بین دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه استان اردبیل






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی میزان شیوع افسردگی در بین دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه استان اردبیل ,

تعیین رابطه بین شادکامی و منبع کنترل درونی و بیرونی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحداردبیل

پایان نامه کارشناسی در رشته راهنمایی و مشاوره تعیین رابطه بین شادکامی و منبع کنترل درونی و بیرونی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحداردبیل

دانلود تعیین رابطه بین شادکامی و منبع کنترل درونی و بیرونی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحداردبیل

پایان نامه کارشناسی در رشته راهنمایی و مشاوره
تعیین رابطه بین شادکامی و منبع کنترل درونی و بیرونی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحداردبیل
تعیین رابطه بین شادکامی و منبع کنترل 
تعیین رابطه بین شادکامی و منبع کنترل درونی و بیرونی در دانشجویان 
 رابطه بین شادکامی و منبع کنترل درونی و بیرونی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 127 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

 

پایان نامه کارشناسی در رشته راهنمایی و مشاوره 

 

تعیین رابطه بین شادکامی و منبع کنترل درونی و بیرونی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحداردبیل

 

فهرست مطالب

 

فصل اول : کلیات پژوهش

مقدمه.. 1

بیان مساله و سوال های پژوهشی.. 2

اهمیت و ضرورت پژوهش.. 4

اهداف پژوهش.. 5

فرضیه های پژوهش.. 6

تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها.. 6

تعاریف نظری.. 6

تعاریف عملیاتی.. 6

فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش

شادکامی.. 9

دیدگاه های نظری در مورد شادکامی.. 9

نظریه ی آرجیل و همکاران.. 9

دیدگاه هدونیکو ادایمونیک.. 10

دیدگاه ایدامونیک.. 11

نظریه ی داینر و همکاران.. 12

منبع کنترل.. 14

رویکرد ها و نظریه های متفاوت درباره وضع کنترل.. 15

منبع کنترل درونی.. 16

منبع کنترل بیرونی.. 17

تفاوت های سنی و جنسی در منبع کنترل.. 18

تفاوت های رفتاری در منبع کنترل.. 18

یادگیری و منبع کنترل.. 19

پیشینه های پژوهش.. 19

شادکامی- پیشینه های داخلی.. 19

پیشینه های خارجی.. 23

منبع کنترل- پیشینه های خارجی.. 26

پیشینه های داخلی.. 27

فصل سوم : روش پژوهش

روش پژوهش.. 31

جامعه آماری.. 31

نمونه آماری و روش نمونه گیری.. 31

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری.. 32

ابزار پژوهش.. 32

پرسشنامه شادکامی آکسفورد.. 32

آزمون منبع کنترل نوویکی و استریکلند.. 33ف

فصل چهارم : یافته های پژوهش

نتایج پژوهش.. 35

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری.. 43

محدودیت ها.. 45

پیشنهادات.. 45

منابع.. 46

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده :

پژوهش حاضر باهدف یافتن رابطه بین شادکامی[1]ومنبع کنترل[2] درونی[3] و بیرونی[4]در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحداردبیل انجام شده است . طرح پژوهش از نوع توصیفی ـ همبستگی است . جامعه آماری شامل120 نفر ازدانشجویان دختر و پسر ، شامل 60 دختر و 60 پسر مشغول به تحصیل در دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 90-91بود. نمونه های مورد مطالعه از بین دانشجویان دختر و پسر با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های شادکامی آکسفورد و منبع کنترل نوویکی و استریکلند[5]استفاده شده است. متغیرهای مورد بررسی در پژوهش شامل جنسیت ، شادکامی ، منبع کنترل درونی و بیرونی ، ... است . نتایج پژوهش و تحلیل داده ها نشان داده است که دخترها و پسرها از نظر شادکامی با یکدیگر تفاوت معنا داری ندارند ، یعنی فرضیه مربوط به شادکامی رد گردید . همچنین مشخص شد که دخترها و پسرها از نظر استفاده از انواع منبع کنترل با یکدیگر تفاوت دارند ، به این صورت که دخترها بیشتر از منبع کنترل درونی استفاده می کنند و پسرها از منبع کنترل بیرونی . یعنی فرضیه مربوط به تفاوت  منبع کنترل مورد تایید قرار گرفت . برای بررسی تفاوت بین شادکامی و منبع کنترل در دانشجویان ، نتایج به دست آمده نشان می دهد که آزمون لوینز برای ارزیابی فرض همگنی واریانس ها معنی دار نیست بنابراین تفاوت معنی داری بین شادکامی و منبع کنترل دختران و پسران دانشجو به دست نیامد .

 کلید واژه

شادکامی ، منبع کنترل ، کنترل درونی ، کنترل بیرونی

 

 


1.happiness

2.force control

3. internal

4. external

5.NOVIKY & STRIKLAND

 

دانلود تعیین رابطه بین شادکامی و منبع کنترل درونی و بیرونی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحداردبیل






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تعیین رابطه بین شادکامی و منبع کنترل درونی و بیرونی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واح,

تاريخ : 14 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
بررسی رابطه پرخاشگری مادران بر سلامت روانی کودکان در شهرستان اردبیل

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه پرخاشگری مادران بر سلامت روانی کودکان در شهرستان اردبیل

دانلود بررسی رابطه پرخاشگری مادران بر سلامت روانی کودکان در شهرستان اردبیل

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه پرخاشگری مادران بر سلامت روانی کودکان در شهرستان اردبیل
بررسی رابطه پرخاشگری مادران بر سلامت 
 پرخاشگری مادران بر سلامت روانی کودکان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 220 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه پرخاشگری مادران بر سلامت روانی کودکان در شهرستان اردبیل

 

1-1 مقدمه :

پرخاشگری یكی از پدیده های مهم روانی ـاجتماعی است كه قسمت اعظم تاریخ مدون انسان پیرامون آن رقم خورده است. برخی سپیده دم تاریخ را با بیان قتل هابیل بدست قابیل آلوده به پرخاشگری و خشونت می دانند. كوالسكی بر اساس پژوهشهای انجام شده خود می نویسد: از 5600 سال پیش تا امروز بشر فقط 292 سال در صلح و صفا گذارنیده و بقیه را در جنگ و ستیز بوده است اگر تاریخ انسان را ورق بزنیم پر از خونخواری و قتل و غارت و كشتار و بزرگترین افتخار قهرمانان تاریخ این بوده است كه توده های گسترده تری از انسانها را كشته یا به كشتن داده اند. از آن سردار رومی می توان نام برد كه چهل هزار غلام را در روم به صلیب كشیده است. كه تمام این موارد نمونه هایی بارز از پرخاشگری در ایران و جهان بوده است كه به طور گسترده خود را نشان می دهد ولی پرخاشگری امروزه در مدارس و حتی در خانواده و خانه ها در بین زنان و مردان خود را نشان می دهد كه به صورت زنی كه از شوهر خود انتقاد می كند یا مردی كه حضور همسرش را در یك مهمانی نادیده می گیرد و تمام این موارد كه می تواند در زندگی زناشویی باعث پرخاشگری شود و بدون در نظر گرفتن فرزندان كه چه ضربه ای به روحیات آنها خواهد خورد و تمام این نوجوانان و جوانان سرخورده می تواند حاصل این زندگی های بدون برنامه باعث پرخاشگری به دلیل خشم یا برای هیجان ایجاد نمی شود. بلكه هدف به دست آوردن پاداشهای مطلوب مثل پول یا كالای با ارزش است و تمام این موارد ممكن است كه در نظر فرد دیگر امری نامطلوب جلوه كند كه تمام مشكلات را بوجود آورد و پرخاشگری ناشی از خشم كه این نوع پرخاشگری عموماَ با علائم برانگیختگی هیجانی و اغلب ناشی از ناكامی است كه در زندگی زوجین دیده می شود كه تمام موارد را می تواند در گوشه گیری و انزواطلبی فرزندان و به گونه ای میتواند  تاثیرات ویژه ای در سلامت روانی فرزندان بگذارد كه این مسأله باعث می شود كودك بعدها دچار ناراحتیها می شود كه عامل اصلی ناراحتی خود را در والدین خود می دانند. (علی صائبی ، 1380)

 

فهرست مطالب

عنوان                    صفحه

 

فصل اول كلیات تحقیق         1

1-1 مقدمه :         2

1-2 بیان مسئله:    3

1-3  اهمیت و ضرورت تحقیق:         5

1-4 اهداف تحقیق  7

1-5 فرضیه تحقیق:            8

1-6 سوالات تحقیق 8

1-7 متغیرهای تحقیق:         9

1-8 تعریف واژه ها و مفاهیم 9

فصل دوم ادبیات تحقیق        10

2-1 پرخاشگری:   11

2-1-1 تعریف پرخاشگری:   12

2-1-2 انواع پرخاشگری:     14

2-1-3 علل و انگیزه های پرخاشگری  16

2-2 عوامل پرخاشگری       16

2-2-1 عوامل خانوادگی پرخاشگری    16

2-2-2 عوامل محیطی (اجتماعی – فرهنگی)     18

2-3 زیان‌های پرخاشگری     20

2-4 تکنیک‌هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده       21

2-5 درمان پرخاشگری:       22

2-6  نظریه زیستی پرخاشگری          23

2-6-1 كروموزمهای جنسی و پرخاشگری         24

2-6-2 بلوغ جنسی و پرخاشگری        25

2-7  نظریه ناكامی ـ پرخاشگری        26

2-7-1 درستی و نادرستی نظریه ناكامی ـ پرخاشگری       27

2-8 نظریه یادگیری اجتماعی 28

2-9پرخاشگری چگونه یاد گرفته می شود ؟        32

2-10كنترل پرخاشگری       33

2-11پرخاشگری از دیدگاه زیست شناسی ‹‹مبانی فیزیولوژی پرخاشگری››     34

2-11-1 آمیگدال و رفتار پرخاشگرانه  34

2-11-2 نقش تستوسترون در پرخاشگری :        38

2-11-3 سیناپس های سروتونینی و رفتار پرخاشگرانه :     39

2-12 پرخاشگری ، فیزیولوژی و تیره شناسی:    42

2-13 پرخاشگری از دیدگاه روانکاوی :            44

2-14 اوهام پرخاشگرانه :    49

2-15 تحول پرخاشگری :     50

2-16 سلامت روان و ابعاد آن            53

2-16-1 مفهوم سلامت روان 54

2-16-2 اهمیت و تعاریف سلامت روان            59

2-17 نظریه های در زمینه‌ی شخصیت سالم      60

2-17-1 نظریه‌ی انسان بالغ یا الگوی پیشنهادی آلپورت     60

2-17-2 نظریة انسان با كنش كامل یا الگوی پیشنهادی راجرز         61

2-17-3 نظریه انسان بارور یا مولد یا الگوی پیشنهادی فروم           61

2-17-4 نظریه انسان خواستار تحقق خویشتن یا الگوی پیشنهادی مزلو           62

2-17-5 نظریه انسان فردیت یافته یا الگوی پیشنهادی یونگ           62

2-17-6 نظریه انسان از خود فرا رونده یا الگوی پیشنهادی فرانكل    63

2-17-7 نظریه انسان این مكانی و این زمانی، الگوی پیشنهادی پرلز 63

2-17-8 نظریه انسان غیر محدود، الگوی پیشنهادی دایر    64

2-18 نظریه مربوط به سلامت روانی  65

2-18-1 نظریه فروید:         65

2-18-2 نظریه موری         66

2-18-3 نظریه‌ی آبراهام مازلو          66

2-18-4 نظریه جورج كِلی   68

2-18-5 نظریه فرانكل        68

2-18-6 نظریه اسكینر        69

2-18-7 نظریه اریكسون      69

2-19- پیشینه تحقیق           72

فصل سوم روش تحقیق         74

3-1 روش تحقیق   75

3-2 جامعه آماری  75

3-3 حجم نمونه     75

3-4 روش نمونه گیری        75

3-5 ابزار اندازه گیری (اعتبار و روانی آنها)      76

3-6 روش آماری مربوط به فرضیه ها  76

منابع      77

ضمائم80

 

دانلود بررسی رابطه پرخاشگری مادران بر سلامت روانی کودکان در شهرستان اردبیل






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه پرخاشگری مادران بر سلامت روانی کودکان در شهرستان اردبیل ,

نقش سبک های فرزند پروری در هویت یابی و از خود بیگانگی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی

پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی نقش سبک های فرزند پروری در هویت یابی و از خود بیگانگی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی چکیده هدف از پژوهش حاضر نقش سبک های فرزند پروری در هویت یابی و از خود بیگانگی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی است جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان ارد

دانلود نقش سبک های فرزند پروری در هویت یابی و از خود بیگانگی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی

پایان نامه  کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی
نقش سبک های فرزند پروری در هویت یابی و از خود بیگانگی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی
نقش سبک های فرزند پروری در هویت یابی
نقش سبک های فرزند پروری در هویت یابی و از خود بیگانگی 
 هویت یابی و از خود بیگانگی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 248 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 93

 

پایان نامه  کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی

نقش سبک های فرزند پروری در هویت یابی و از خود بیگانگی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی

 

 

چکیده

هدف از پژوهش حاضر نقش سبک های فرزند پروری در هویت یابی و از خود بیگانگی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان اردبیل که در سال تحصیلی 91-92 مشغول به تحصیل هستند. نمونه آماری تحقیق به روش تصادفی ساده و تعداد 30 نفر از دانش آموزان مدارس دولتی و 30 نفر از دانش آموزان مدارس غیر دولتی بودند. ابزارگرد آوری اطلاعات مقیاس از خود بیگانگی ، پرسشنامه شیو ه های فرزندپروری و دیاناباوم ریند، پرسشنامه هویت یابی می باشد .نتایج نشان داد سبک فرزند پروری در دانش آموزان مدارس دولتی و غیر انتفاعی  معناداری وجود دارد. شیوه فرزند پروری سهل گیرانه در دانش آموزان مدارس دولتی و سهل گیرانه در دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی بیشتر است. از خود بیگانگی در دانش آموزان مدارس دولتی و غیر نیز تفاوت معناداری وجود دارد. مقیاس های هنجاری و ناتوانی و انزوا  در دو گروه دانش آموزان مدارس عادی و غیر انتفاعی متفاوت است و متغیر هنجاری در دانش آموزان مدارس عادی و ناتوانی و انزوا در دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی بالاتر است.

 

کلمات کلیدی: از خود بیگانگی- هویت یابی- فرزند پروری

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

چکیده     د‌

فصل اول : کلیات پژوهش

بیان مسئله            1

اهمیت وضرورت  پژوهش    6

اهداف پژوهش       6

فرضیه ها:           7

فرضیه اصلی:       7

تعریف نظری وعملیاتی متغیرها         8

تعریف مفهومی و عملیاتی فرزند پروری            8

ادبیات و پیشه پژوهش          11

فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش

مقدمه     12

فرزند پروری        12

تاریخچه شیوه های فرزند پروری        15

نظریه های شیوه های فرزندپروری      16

نظریه اریکسون     16

نظریه آدلر           17

ابعاد شیوه های فرزندپروری  18

بعد گرم بودن والدین            18

بعد کنترل            19

جنبه های منفی والدین          20

پیامدهای شیوه های فرزندپروری         21

شیوه های فرزند پروری       24

روش فرزند پروری استبدادی 24

روش فرزند پروری مقتدرانه (دموکرتیک)         25

روش فرزند پروری سهل گیر 27

روش فرزندپروری بی اعتنا یابی مسئولیت         28

از خود بیگانگی     28

تاریخچه از خود بیگانگی      29

تعریف جامع از خود بیگانگی 31

قلمرو روان‌شناسی اجتماعی از ازخود بیگانگی     33

اشکال پنج گانه سمین از خود بیگانگی عبارتند از 36

هویت     39

نظریه های هویت   41

نظریه اریکسون     41

نظریه مارسیا        42

دیدگاه کگان          46

نظریه برزونسکی  46

پیشینه پژوهش       49

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

روش پژوهش        54

جامعه آماری         54

حجم نمونه و روش نمونه گیری          54

روش جمع آوری داده ها       54

ابزارگرد آوری اطلاعات      55

روش تجزیه و تحلیل داده ها   56

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

الف-ویژگی های جمعیت شناختی         58

ب- یافته های توصیفی         61

ج- یافته های استنباطی         62

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری 72

محدودیت های پژوهش         76

پیشنهادات پژوهشی 76

  

دانلود نقش سبک های فرزند پروری در هویت یابی و از خود بیگانگی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
نقش سبک های فرزند پروری در هویت یابی و از خود بیگانگی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی ,

تاريخ : 14 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
بررسی رابطه خوش بینی بر رضایت زناشویی در زنان شاغل و خانه دار

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه خوش بینی بر رضایت زناشویی در زنان شاغل و خانه دار فهرست مطالب Contents مقدمه 1 بیان مسئله 3 اهداف تحقیق 7 اهداف کلی 7 بررسی رابطه خوش بینی و رضایت زناشویی در زنان شاعل و خانه دار 7 اهداف جزیی 7 اهمیت و ضرورت پژوهش 7 فرضیه تحقیق 8 تعریف عملیاتی متغیرها 8 رضایت زناشویی 8 اشتغال ز

دانلود بررسی رابطه خوش بینی بر رضایت زناشویی در زنان شاغل و خانه دار

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه خوش بینی بر رضایت زناشویی در زنان شاغل و خانه دار
بررسی رابطه خوش بینی بر رضایت زناشویی 
 رضایت زناشویی در زنان شاغل و خانه دار
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 121 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 112

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه خوش بینی بر رضایت زناشویی در زنان شاغل و خانه دار

فهرست مطالب

Contents

مقدمه.. 1

بیان مسئله.. 3

اهداف تحقیق.. 7

اهداف کلی.. 7

بررسی رابطه خوش بینی و رضایت زناشویی در زنان شاعل و خانه دار.. 7

اهداف جزیی.. 7

اهمیت و ضرورت پژوهش.. 7

فرضیه تحقیق.. 8

تعریف عملیاتی متغیرها.. 8

رضایت زناشویی.. 8

اشتغال زن.. 9

تعریف مفهومی خوش بینی.. 10

تعریف عملیاتی خوش بینی.. 10

رضایت زناشویی.. 12

عوامل مؤثر در رضایت زناشویی.. 15

1-ابراز محبت و عشق زوجین به همدیگر.. 15

2-احترام به همسر.. 17

3-برقراری روابط اجتماعی.. 18

4-روابط جنسی.. 18

5- مسائل اقتصادی- اجتماعی.. 20

6- ارتباط با اقوام و اطرافیان.. 21

7- مسائل ارزشی عقیدتی و مذهبی.. 22

8- مزاج و شخصیت.. 23

مفهوم و هدف ازدواج.. 24

دلایل تمایل به ازدواج.. 28

خصوصیات زوجین رضامند.. 34

اشتغال زنان.. 36

اثرات اشتغال زن بر فرزندان.. 37

تأثیر اشتغال زن بر نقش پدر خانواده.. 41

پیشینه نظری پژوهش.. 41

خوش بینی.. 41

عملکرد فرد خوش بین و فرد بدبین.. 46

تحقیقات مربوط به اشتغال زنان در داخل کشور.. 52

تحقیقات مربوط به اشتغال زنان در خارج از کشور.. 54

تحقیقات مربوط به رضایت از زندگی در داخل کشور.. 57

تحقیقات مربوط به رضایت از زندگی در خارج از کشور.. 58

پژوهش های خارجی انجام شده در رابطه با  خوش بینی.. 61

روش تحقیق.. 65

جامعه آماری.. 65

نمونه و روش اندازه گیری.. 65

روش نمونه گیری.. 66

ابزار پژوهش.. 66

روایی و اعتبار پرسشنامه.. 70

روش ارائه و نمره گذاری پرسشنامه.. 71

روش اجرا.. 73

پرسشنامه خوشبینی .. 74

یافته های توصیفی.. 76

یافته های استنباطی.. 82

بحث و نتیجه گیری.. 89

محدودیت پژوهشی.. 90

منابع و ضمائم.. 92

 

مقدمه

 

اجتماع در گستره خویش متشکل از نهادهای متعدد و کوچک و بزرگی است. یکی از عمده ترین نهادهای اجتماعی که جانشین ندارد خانواده است که از دیرباز همزمان با خلقت بشر به شکل ابتدایی وجود داشته است.به منظور شناخت خانواده می بایست تعریفی از آن ارائه کنیم.خانواده یک نهاد حقوقی است که بر پایه روابط ویژه ای میان حداقل یک زن و یک مرد موجودیت می یابد. زن و مرد باید با هم ارتباط ویژه ای داشته باشند که با آن زوجیت و پیوند زناشویی اطلاق می شود.(کارنگی،1383) رضایت زناشویی از جمله مفاهیمی است که در چند دهه ی اخیر مورد توجه بسیاری از روانشناسان و پژوهشگران قرار گرفته است اما از نظر قدمت تاریخی این موضوع در مباحثی که علما و فلاسفه و تربیت در گذشته داشته اند به چشم می خورند.ازدواج حاصل پیوند زناشویی زن و مرد است ازدواج و روابط زناشویی از عواملی است که میتواند بر هیجان خواهی تاثیر گذارد. سازگاری زناشویی دارای ابعاد مختلفی است : روابط جنسی،روابط اجتماعی، اشتغال ، وضیعت مالی، مسائل مذهبی و ... .نقش دین و راهکارها آن به عنوان یک عامل مؤثر بر هیجان خواهی بسیارپر اهمیت است ، مطالعات انجام شده همه حاکی از آن است که می توان درگرو اعتقادات واعمال صالح واخلاقی پسندیده به یک آرامش روانی دست یافت وانسان معتقد را به یک انسان سر زنده وبشاش که همیشه در حال تلاش وتکاپوست در می آورد ، که همیشه در ارتباط با جامعه ی خود است و در هر زمینه فرهنگی ,اجتماعی و اقتصادی سعی بر آن دارد که با توجه به توانایی های خودش بهترین باشد ، واین خلاف عقیده ونظری است که افراد مذهبی را به عنوان انسانهای عبوس ومنزوی می شناساند که شاید ناشی از عملکرد نادرست ودیدگاه غلط بعضی از افراد مذهبی باشد که فکر کرده اند دیندار یعنی جدیت ورسمی بودن(مصدقی،1385) خوش‌بینی و به طور کلی، باورهای مثبت بر بیماری و سلامت روانی و جسمانی انسان تاثیر زیادی می‌گذارند. تایلر، کمنی، رید،گروئنوالد[1] (2000).



[1] Taylor, Kemeny, Reed, Bower & Gruenewald

دانلود بررسی رابطه خوش بینی بر رضایت زناشویی در زنان شاغل و خانه دار






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه خوش بینی بر رضایت زناشویی در زنان شاغل و خانه دار ,

تاريخ : 14 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
بررسی رابطه سلامت روان با هوش معنوی دبیران مقطع راهنمایی و متوسطه

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی بررسی رابطه سلامت روان با هوش معنوی دبیران مقطع راهنمایی و متوسطه شهرستان اردبیل چکیده عنوان پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل میباشد جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان رشته های پزشکی و غیر پزشکی تشکیل میدهند که در سا

دانلود بررسی رابطه سلامت روان با هوش معنوی دبیران مقطع راهنمایی و متوسطه

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی
بررسی رابطه سلامت روان با هوش معنوی دبیران مقطع راهنمایی و متوسطه شهرستان اردبیل
بررسی رابطه سلامت روان با هوش معنوی
 سلامت روان با هوش معنوی دبیران مقطع راهنمایی
هوش معنوی دبیران مقطع راهنمایی و متوسطه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 202 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99

 پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی

بررسی رابطه سلامت روان با هوش معنوی دبیران مقطع راهنمایی و متوسطه شهرستان اردبیل

*همراه با آمار توصیفی

چکیده

عنوان پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل  میباشد . جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان رشته های پزشکی و غیر پزشکی تشکیل میدهند که در سال 89-90 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مشغول تحصیل هستند که آنها را به عنوان جامعه آماری انتخاب کردیم. حجم نمونه 100 نفر که از طریق روش نمونه گیری سیستماتیک انتخاب شده است . برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن  استفاده شده است .

نتایج در این پژوهش بدست آمد که در بررسی بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد (p=0/012). بین مولفه های هوش هیجانی هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان رابطه معناداری وجود ندارد .

 

کلمات کلیدی  : هوش هیجانی – پیشرفت تحصیلی

 

فهرست مطالب

عنوان    صفحه

 

مقدمه.. 9

بیان مسئله.. 11

ضرورت و اهمیت تحقیق.. 13

اهداف پژوهش.. 14

فرضیه ها.. 15

تعاریف و مفاهیم.. 16

هوش معنوی.. 16

چهار چوب نظری و پیشینه پژوهش.. 18

دیدگاه های مختلف در مورد سلامت روان.. 20

تاریخچه ی سلامت روان.. 24

معیارهای سلامت روان.. 25

هدف بهداشت روان.. 27

پیشگیری از بیماری های روانی.. 29

اصول سلامت روان.. 34

سلامت روانی در دوره های مختلف زندگی.. 37

سلامت روانی در دوران قبل از تولد و زمان تولد.. 37

بهداشت روانی دوران بلوغ( نوجوانی).. 39

سلامت روانی در دورن بزرگسالی.. 41

سلامت روان در دوره سالمندی.. 42

رابطه سلامت جسمی با سلامت روانی.. 44

مذهب و سلامت روان.. 45

ایمان و استرس.. 46

قرآن کریم و بهداشت روانی.. 49

نقش اجتماع در بهداشت روان.. 55

عوامل مؤثر بر بیماری های روانی.. 56

هوش معنوی.. 66

اصول راهنمای تقویت هوش احساسی.. 68

پژوهشهای انجام گرفته در داخل و خارج کشور.. 75

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور.. 75

جامعه آماری.. 78

نمونه آماری.. 78

روش نمونه گیری.. 78

روش جمع آوری اطلاعات.. 79

تکنینک مورد نیاز در تجزیه و تحلیل داده ها.. 79

آمار توصیفی.. 81

آمار استنباطی.. 90

نتیجه گیری.. 94

محدودیت پژوهشی.. 96

پیشنهادات.. 96

منابع و ماخذ.. 99

 

دانلود بررسی رابطه سلامت روان با هوش معنوی دبیران مقطع راهنمایی و متوسطه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه سلامت روان با هوش معنوی دبیران مقطع راهنمایی و متوسطه ,