پایان نامه بررسی نقش آموزش از راه دور در توسعه نیروی انسانی
پایان نامه بررسی نقش آموزش از راه دور در توسعه نیروی انسانی |
![]() |
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 215 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 78 |
پایان نامه بررسی نقش آموزش از راه دور در توسعه نیروی انسانی
چکیده
جامعه جهانی امروزه به سرعت در حال تبدیل شدن به جامعه ای اطلاعاتی است که با بهره گیری از پدیده های نو، توسعه را در گرو بهره گیری از فناوریهای اطلاعاتی می داند. در این جامعه اهمیت و برتری تفکر بر نیروی بدنی بیش از پیش نمایان شده است. بنابراین جامعه ای می تواند به توسعه همه جانبه دست یابد که مبتنی بر دانش و توانایی بوده و در آن دسترسی به اطلاعات امکان پذیر باشد. در این میان با توجه به این که زنان نیمی از افراد جامعه را تشکیل می دهند ، برنامه ریزی همه جانبه برای توانمندسازی آنها جهت دسترسی به اطلاعات و کاربرد عملی آنها از سیاستهای ضروری کلان هر جامعه ای است . کشور ما نیز به دلیل پشتوانه فرهنگ و تمدن غنی اسلامی و در راستای نیل به جایگاه شایسته در محافل علمی جهان، در مسیر تسهیل روند آموزش همگانی، گامهای موثری برداشته و مفتخر است که در ارایه خدمات آموزشی توانسته تا حد چشمگیری شکافهای جنسیتی را ترمیم نماید. این مقاله با بهره گیری از مدارک و استاد پیرامون آموزش و پرورش برای زنان تهیه گردیده است به نظر می رسد آموزش از راه دور در کنار سایر مظاهر آموزش رسمی و غیررسمی می تواند نقش موثر و فعالی را در تعلیم و تربیت بخشی از زنان ایفا نماید.
فهرست مطالب
چکیده 5
مقدمه. 10
بیان مسئله. 12
اهمیت و ضرورت تحقیق. 14
اهداف تحقیق. 15
اهداف آموزش از راه دور عبارتند از. 16
فرضیه های تحقیق. 16
تعاریف عملیاتی.. 17
تعریف آموزش از راه دور. 19
تعریف آموزش الکترونیکی.. 19
نظام آموزش از راه دور. 20
تعریف تعاملی بودن. 22
تفاوت آموزش سنتی و مدرن. 23
همه رویکرد مدرن. 24
آموزش از راه دور-آموزش الکترونیکی.. 27
معایب آموزش الکترونیکی.. 28
تأثیر آموزش در ارتقای سطح فرهنگی اجتماعی زنان. 28
آموزش از راه دور ، گامی نو در توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت.. 33
چشم انداز نظام آموزش از راه دور در ایران. 34
سیاستهای آموزشی.. 39
فصل دوم. 39
آموزش مجازی ، چالشها و راهکارها 41
آموزش مجازی راه حلی برای چالشها 42
اجزای اصلی این نظام با توجه به ویژگی های خاص خود شامل موارد زیر است.. 43
علل استفاده از آموزش مجازی.. 44
اهداف آموزش از راه دور عبارتند از. 45
مزایای استقرار و بهره گیری از آموزش مجازی در سازمانها 45
ضرورت استفاده از آموزشهای مجازی.. 47
اهداف و ویژگیهای آموزش مجازی.. 50
روشهای ارائه آموزش مجازی.. 51
آموزش از راه دور وبهـره وری نیـروی انسانـی محور توسعه. 53
اهمیت بهره وری نیروی انسانی در صنایع. 55
منابع انسانی دو نقش اصلی در تولید و رشد اقتصادی به عهده دارند. 55
برنامه های بهبود بهره وری.. 56
تغییرات وظیفه. 56
غنی كردن شغل سطح ویژگی هایی را كه در زیر بر شمرده می شوند تغییر می دهد. 57
بهبود بهره وری ـ روش مدیریت كیفیت فراگیر. 58
روش تحقیق. 62
متغیرهای تحقیق. 62
جامعه آماری.. 62
روش نمونه گیری.. 62
ابزار تحقیق. 63
روش تجزیه و تحلیل داده ها 63
آمار توصیفی.. 65
آمار استنباطی.. 68
نتیجه گیری.. 73
محدودیت های تحقیق. 74
منابع.. 76
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی نقش آموزش از راه دور در توسعه نیروی انسانی ,
پایان نامه ارتباط بین عدم تقارن اطلاعاتی و تمركز مالكیت با مدیر
پایان نامه ارتباط بین عدم تقارن اطلاعاتی و تمركز مالكیت با مدیر |
![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 423 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 120 |
پایان نامه ارتباط بین عدم تقارن اطلاعاتی و تمركز مالكیت با مدیر
قسمتی از متن:
تحقیقات مرتبط با عدم تقارن اطلاعاتی
تحقیقات خارجی
در دهه ١٩٧٠ میلادی سه دانشمند به نام های مایكل اسپنس ، جرج اكرلوف و جوزف استیلیتز در زمینه اقتصاد اطلاعات، نظریه ای را پایه گذاری كردند كه به نظریه عدم تقارن اطلاعاتی موسوم شد . اكرلوف نشان داد كه عدم تقارن اطلاعاتی می تواند موجب افزایش گزینش مغایر در بازارها شود كه این امر قبل از وقوع معامله برای افراد به وجود می آید . اسپنس خاطر نشان می كند كه واسطه های مطلع می توانند با انتقال اطلاعات محرمانه خود به واسطه های كم اطلاع، درآمد بازار خود را بیشتر كنند . اكرلوف نوعی بازار را به تصویر می كشد كه در آن فروشنده نسبت به خریدار اطلاعات بیشتری را در اختیار دارد . البته حسابداران برای كاهش مشكل گزینش مغایر، سیاست افشای كامل را پذیرفته اند تا میزان اطلاعات در اختیار عموم افزایش یابد .
در ادبیات مالی، دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام از سه بخش تشكیل می شود: هزینه پردازش سفارش ، هزینه نگهداری موجودی و هزینه گزینش مغایر. هزینه پردازش سفارش مبلغی است كه بازارسازها برای آماده بودن برای انجام سفارش های خرید و فروش، هزینه می كنند . بخش هزینه نگهداری موجودی كه توسط استال ،١٩٧٨، و هو و استال،١٩٨١، مدل سازی شده است، بیان می كند كه هزینه معاملات منجر می شود بازارسازها پرتفوی متنوع نگهداری كنند، تا از این طریق بتوانند هزینه های خود را پوشش دهند. درنهایت، گزینش مغایر كه توسط كاپلند و گالی،١٩٨٣، و گلشتن و میلورام ،١٩٨٥، مطرح شد نمایان گر یك امر جبرانی برای معامله گران برای پذیرش ریسك معامله با افرادی است كه احتمال دارد اطلاعات مهم و محرمانه ای در اختیار داشته باشند . به عبارت دیگر، اگر بخش عمده ای از بازار را افراد غیرمطلع تشكیل دهند، بازارسازها دامنه تفاوت قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام را افزایش می دهند تا از این طریق ریسك گزینش مغایر را جبران كنند.
قیمتی كه بازارساز، اوراق بهادار را می خرد، قیمت پیشنهادی خرید و قیمتی كه با آن اوراق بهادار را می فروشد، قیمت پیشنهادی فروش نامیده می شود . اختلاف بین دو قیمت، دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش خواهد بود . اگر بیشتر از یك بازارساز وجود داشته باشد، تفاوت بالاترین قیمت پیشنهادی خرید و پایین ترین قیمت فروش را شكاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش بازار می نامند و نقطه تعادلی جایی بین قیمت پیشنهادی خرید و فروش بازار قرار می گیرد . در یك بازار مالی سازمان یافته، نقش بازارسازان ایجاد جریان دو طرفه قیمت برای پیشنهاد خرید و پیشنهاد فروش در تمام شرایط است.
اگر در بازاری به حد كافی برای اوراق بهادار، حجم خرید و فروش به قیمت تعادلی وجود داشته باشد می توانیم بگوییم كه این بازار دارای وسعت كافی است و به عبارت دیگر، روان است. بازارهایی كه تعداد خریداران وفروشندگان در آن كم است، به بازارهای ضعیف معروف هستند. نقدینگی اوراق بهادار به درجه روان بودن بازار بستگی دارد. شكاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش بازارسازها در یك بازار روان، كم تر ازشكاف قیمت پیشنهادی در بازار كم رمق است، زیرا در بازارهای روان، حجم معاملات بالاتر و ریسك آن نیز كم تر است.
بازاری دارای عمق است كه قیمت پیشنهادی خرید و فروش بازارساز نزدیك به قیمت تعادلی باشد كه تغییرات قیمت در چنین بازاری غالبا پیوسته می باشد . اما دربازاركم عمق تغییرات قیمت به صورت جهشی و ناپیوسته است . تغییر قیمت ها در بازارهای عمیق پایین تر از تغییر قیمت ها در بازارهای كم عمق است . بنابراین ریسك بازارسازها در بازارهای عمیق كم تر از بازارهای كم عمق است . اگر بازار عمیق باشد اوراق بهادار نیز دارای قابلیت برگشت زیاد خواهد بود.
فهرست مطالب
فصل اول
كلیات تحقیق
1-1 مقدمه. 4
2-1 تاریخچه مطالعاتی.. 4
1-2-1 تحقیقات انجام شده درخصوص تاثیرات تركیب مالكیت برشركتهای سهامی.. 4
2-2-1 تحقیقات مرتبط با عدم تقارن اطلاعاتی.. 9
3-2-1 تحقیقات مرتبط با مدیریت سود. 13
3-1 بیان مسئله. 16
4-1 چهار چوب نظری تحقیق.. 18
5-1 ضرورت انجام تحقیق.. 19
6-1 فرضیه های تحقیق.. 20
7-1 اهداف تحقیق.. 20
8-1 حدود مطالعاتی.. 20
1-8-1 قلمرو مکانی تحقیق.. 20
2-8-1 قلمرو زمانی تحقیق.. 20
3-8-1 قلمرو موضوعی تحقیق.. 21
9-1 تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق: 21
فصل دوم
مروری بر ادبیات تحقیق
1-2 مقدمه. 24
2-2-مبانی نظری تحقیق- بخش اول: 24
1-2-2 تئوری ساختار مالكیت... 24
2-2-2 تعاریف حاکمیت شرکتی.. 25
3-2-2سهامداران و حاكمیت شركتی 27
4-2-2 تركیب مالكیت و حاكمیت شركتی.. 28
5-2-2 تركیب مالكیت و سهامداران عمده 29
1-5-2-2 فرضیه نظارت كارآ 31
2-5-2-2 فرضیه همسویی استراتژیك.... 31
3-5-2-2 تأثیر سهامداران عمده مالی بر هزینه های نمایندگی.. 31
6-2-2 رابطه ساختار مالكیت با كارآیی بازار سرمایه. 32
7-2-2 رابطه تركیب مالكیت با نقدشوندگی بازار 32
8-2-2 نقش سهامداران نهادی در عدم تقارن اطلاعات... 35
9-2-2 اهمیت حضور سهامداران عمده در حاكمیت شركتی.. 38
10-2-2 سهامداران نهادی و عمده به عنوان ناظر. 39
11-2-2 نقش سهامداران نهادی در نظارت بر شركت و انتقال اطلاعات... 40
12-2-2 تاثیر تمركز مالكیت بر قیمت سهام. 40
13-2-2 دلایل و انگیزه های انحصار سهام در شركت های عضو بورس.... 42
14-2-2 سهامدارعمده در نظام حاكمیت شركتی در بورس اوراق بهادار ایران.. 43
15-2-2 برابری در توزیع اطلاعات... 43
16-2-2 عدم تقارن اطلاعات و كارایی بازار 44
17-2-2عدم تقارن اطلاعات و فرضیه پیام دهی 47
18-2-2 پیامدهای عدم تقارن اطلاعاتی در بازار سرمایه. 47
19-2-2 مدیریت سود. 49
20-2-2 انگیزه های مدیران برای گزارشگری جهت دار 50
1-20-2- 2اندازه شرکت... 50
2-20-2-2 مالیات بر درآمد. 50
3-20-2-2 قراردادهای بدهی.. 51
4-20-2-2 انحراف در فعالیتهای عملیاتی.. 51
5-20-2-2 تغییرپذیری سود. 51
21-2-2 روش های مدیریت سود. 51
22-2-2 پیش بینی اجزای اختیاری اقلام تعهدی به كمك متغیرهای حسابداری.. 52
23-2-2 پیش بینی روابط بین اقلام تعهدی و جریانهای نقدی.. 53
فصل سوم
روش اجرای تحقیق
1-3 مقدمه. 56
2-3 روش تحقیق.. 56
3-3 جامعه مطالعاتی و نمونه آماری.. 57
4-3 مدل تحقیق و شیوه اندازه گیری متغیر ها: 59
1-4-3 شیوه اندازه گیری مدیریت سود(متغیر وابسته) 60
2-4-3 شیوه اندازه گیری عدم تقارن اطلاعاتی (متغیرمستقل) 60
5-3 روش های جمع اوری اطلاعات... 61
6-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 62
1-6-3 تحلیل توصیفی داده ها 62
2-6-3 بررسی نرمالیته داده های تحقیق.. 62
3-6-3 همبستگی و تجزیه و تحلیل رگرسیون.. 63
4-6-3 رگرسیون خطی.. 63
5-6-3 تكنیك حداقل مربعات... 63
6-6-3 روش آزمون معنی داری رگرسیون.. 64
7-6-3 ضریب تعیین ...... 65
8-6-3 مفهوم واریانس و انحراف معیار 66
9-6-3 آزمون فرض آماری.. 66
10-6-3 فرض صفر و فرض مقابل.. 67
11-6-3 سطح معنی دار و خطاهای آماری.. 67
7-3 الگوی آزمون فرضیات... 68
1-7-3 شیوه آزمون فرضیه اول.. 68
2-7-3 شیوه آزمون فرضیه دوم. 68
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل دادهها
1-4 مقدمه. 71
2-4 شاخص های توصیفی متغیرها 72
3-4 روش آزمون فرضیه ها ی تحقیق.. 74
1-3-4بررسی اعتبار مدل.. 75
4-4 نتایج آزمون فرضیه اول.. 76
5-4 نتایج آزمون فرضیه دوم. 80
فصل پنجم
نتیجهگیری و پیشنهادات
1-5 مقدمه. 88
2-5 خلاصه نتایج حاصل از پژوهش.... 88
1-2-5 تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول.. 89
2-2-5 تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم. 91
3-5 پیشنهادهای تحقیق.. 92
1-3-5 پیشنهادهای ارائه شده براساس نتایج فرضیه اول.. 92
2-3-5 پیشنهادهای ارائه شده براساس نتایج فرضیه دوم. 93
4-5 محدودیت های تحقیق.. 93
منابع و ماخذ. 97
منابع فارسی: 98
منابع لاتین: Error! Bookmark not defined.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه ارتباط بین عدم تقارن اطلاعاتی و تمركز مالكیت با مدیر ,
پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با كشورهای منتخب جهان
پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با كشورهای منتخب جهان |
![]() |
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 280 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 77 |
پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با كشورهای منتخب جهان
قسمتی از متن:
كشورهای مورد مقایسه:
آذربایجان، اردن، ارمنستان، ازبكستان، افغانستان، امارات، ایران، بحرین، پاكستان، تاجیكستان، تركمنستان، تركیه، رژیم صهیونیستی، سوریه،عراق، عربستان، عمان، قزاقستان، قطر، كویت، گرجستان، لبنان، یمن.
1-4- دوره زمانی مورد مطالعه:
برای پیشبینی 1404-1384
برای مقایسه و استفاده از تجربیات، حداقل یك دهه پیش
1-5- روششناسی:
برای پیشبینی استفاده از مدلهای رشد و اقتصادسنجی
برای تجربیات كشورهای و مقایسه از روش كتابخانهای
بررسی بازار سرمایه كشور نشان میدهد كه بورس در ایران مانند بسیاری دیگر از بخشهای اقتصادی كشور ساختاری در حال توسعه دارد. مفهوم این واقعیت در كم توسعه یافتگی كیفی شاخصهای بازار، وجود ریسك بالای سرمایهگذاری، کمبود شركتهای مشاوره و تحلیلگری مالی، ضعف نظام پاسخگوئی، همبستگی ضعیف بین بازار سرمایه و بدنه کلان اقتصاد ... نمود مییابند. در واقع بسیاری از شاخصها و معیارها در بازار سرمایه ایران حاكی از آن است كه این بازار به دلایل زیر بسیاری از مفاهیم توسعه نیافتگی را به همراه خود دارد:
الف- عمق و عرض كم بازار
ب- كشش بالای منحنی تقاضای سهام كه به شدت تحت تأثیر تغییرات قیمتی قرار دارد.
ج- وجود سرمایهگذاران غیرحرفهای و ناآشنا به اصول و قواعد سرمایهگذاری میان مدت و بلند مدت
فهرست منابع
عنوان صفحه
فصل اول: كلیات 1
1-1- اهمیت موضوع. 2
1-2- سوالات.. 3
1-3- كشورهای مورد مقایسه: 4
فصل دوم: بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق. 5
2-1- عوامل تأثیرگذار بر رشد اقتصادی.. 6
2-2- شناسائی كشورهای رقیب ایران. 6
فصل سوم: تحلیل وضعیت ایران در مقایسه با رقبای منطقهای.. 7
3-1- مقایسه كشورهای منطقه با ایران از نظر شاخصهای منتخب.. 8
فصل چهارم: بررسی شكاف آتی ایران با كشورهای رقیب.. 11
4-1- برآورد تولید و درآمد ایران برای دورة 1404-1384. 12
4-2- عوامل تاثیرگذار بر TFP. 13
4-3- پیشبینی درآمد ملی برای سال 1404. 13
4-4- برنامهای تكلیفی جهت نیل به اهداف سند چشمانداز. 14
4-5- آینده درآمد سرانه. 14
فصل پنجم: سیاستهای كشورهای رقیب برای رشد اقتصادی.. 15
5- اقدامات كشورها برای رشد بیشتر. 16
فصل ششم: خلاصه، نتیجهگیری و ارائه پیشنهادات.. 19
6- ارائه پیشنهادات.. 20
منابع: 23
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با كشورهای منتخب جهان ,
پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شركتها
پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شركتها |
![]() |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 255 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 145 |
پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شركتها
پیشگفتار و قسمتی از متن:
پیشگفتار
تدوین مطالبی دربارة نحوة حسابداری انواع فعالیت های اقتصادی از یك سو ، بر دانش پیشرفته و امروزین حسابداری متكی و از سوی دیگر ، با شرایط خاص ، عرف تجاری و قوانین حاكم بر فعالیت های اقتصادی در ایران منطبق باشد یكی از زمینه های ضروری پژوهشی است كه می تواند كاربرد روش های پیچیدة حسابداری را آسان ساخته و در عین حال خدمات حسابداری در سطوح مختلف را كارآمدتر نماید علاوه بر این ، پژوهش هایی از این دست ، امكانات گسترش ، رواج و فراگیری ، اصول و ضوابط حرفه ای را افزایش داده و كار حسابداری واحدهای تجاری را در مجموع بهبود می بخشد امروزه مؤسسات عمومی و خصوصی اجرای عملیاتی نظیر : راه سازی – سد سازی – احداث ساختمان – تاسیسات – كشتی سازی – هواپیما سازی و ساخت قطعات پیچیده وسایل و تجهیزات را با انعقاد پیمان به مؤسسات پیمانكاری واگذار می كنند.
اركان اصلی عملیات پیمانكاری
در هر نوع عملیات پیمانكاری اركان اصلی زیر وجود دارد :
كارفرما : شخص حقیقی یا حقوقی است كه به عنوان یك طرف قرارداد ، عملیات اجرایی معینی را به پیمانكار ارجاع می كند .
پیمانكار : شخصی حقیقی یا حقوقی است كه به عنوان طرف دیگر قرارداد ، عملیات اجرایی پیمان را به عهده می گیرد .
قرارداد : رابطه حقوقی بین طرفین است كه منشا تعهد و التزام می باشد و شامل موضوع كار ، مدت انجام كار ، مبلغ قرارداد و تعهدات كارفرما و پیمانكار است .
موضوع قراردادهای پیمانكاری معمولا ساختن یك دارایی یا دارایی های است كه در مجموع طرح واحدی را تشكیل می دهد .
انواع قراردادهای پیمانكاری
قرارداهای پیمانكاری به حالت های مختلف تنظیم می شود اما معمولا یكی از دو حالت كلی زیر را دارا است.
الف) قراردادهای مقطوع :
در این نوع قراردادها ، پیمانكار با مبلغ مقطوعی به عنوان بهای كل پیمان و یا مبلغی یعنی برای واحد هر كار ( مثلا یك متر خاكبرداری ) توافق می كرد در برخی از موارد ، طبق مادة خاصی بهای واحد هر كار یا مبلغ كل پیمان بر اساس تغییرات شاخص قیمت ها تعدیل می شود در این نوع قرارداد هزینه های مواد ، مصالح ، ویتامین D سایر هزینه ها با پیمانكار است كه اگر كمتر از مبلغی كه از كارفرما دریافت می كند خرج نماید برایش سود محسوب می شود .
ب) قراردادهای اسانسی :
در این نوع پیمان ها ، مخارج مجاز یا تعیین شده در قرارداد به پیمانكار تادیه و در ازاء خدمات انجام شده درصد معینی از مخارج یا حق الرحمه ثابتی به پیمانكار پرداخت می شود .
یكی از خصوصیات قراردادهای پیمانكاری این است كه مدت اجرای قرارداد معمولا به بیش از یك دورة مالی تسری می یابد لكن تول مدت اجرای قرارداد نباید ملاك شناخت قراردادهای پیمانكاری قرار می گیرد .
ج) قرار داد مدیریت اجرائی: علاوه بر دو نوع قراردادهای ذكر شده از قرارداد زیر نیز می توان استفاده نمود :
در این نوع قراردادها بهای مواد و مصالح در مقابل ارائه صورت تحساب به پیمانكار پرداخت می شود و هر مبلغ معین و مشخص كه در ابتدای قرارداد توافق شده و در پایان كار به عنوان حق الزحمه به پیمانكار پرداخت می شود .
در قرارداد نوع دوم كه قرارداد اسانسی می باشد حق الزحمه درصدی از هزینه هاست اما در قرارداد نوع سوم حق الزحمه مبلغ مشخصی است و به هزینه ها مربوط نمی شود .
فهرست مطالب
پیشگفتار 12
اركان اصلی عملیات پیمانكاری.. 12
انواع قراردادهای پیمانكاری.. 13
مراحل اجرای طرح و انجام عملیات پیمانكار 14
مرحله مطالعات مقدماتی یا اولیه طرح.. 14
4-1- تهیة نقشه ها و مشخصات اجرائی طرح.. 15
مرحله 2 : ارجاع كار به پیمانكار 16
2-2- دعوت از پیمانكاران برای انجام طرح.. 16
4-2- انتخاب پیمانكار 17
مرحله 3 : انعقاد قراردادبا پیمانكار 18
2-3- موضوع پیمان.. 18
3-3- مبلغ پیمان.. 18
4-3- مدت پنهان.. 18
7-3- ضمانت نامه انجام تعهدات... 19
8-3- پیش پرداخت و ترتیب واریز آن.. 19
9-3- جریمة تاخیر. 19
تحویل ، تاسیس و تجهیزكارگاه 20
2-4- مخارج دورة اجرای طرح.. 21
مخارج اجرای طرح بوسیله كارگاه 21
مخارج اجرای طرح بوسیله دفتر مركزی.. 22
3-4- تنظیم صورت وضعیت موقت كارها 22
مرحله 5 - خاتمه كار 24
2-5-برچیدن كارگاه 25
5-5- تهیة صورت وضعیت قطعی.. 25
6-5- تحویل قطعی.. 26
7-5- استرداد نصف دیگر وجه الزمان ( سپردة حسن انجام كار ) 26
8-5- هزینة نگهداری در دورة تضمین.. 27
روسای كارگاهها 28
1-2:تاریخچه حسابداری.. 30
2-2:حسابداری در ایران.. 31
ثبت عملیات مالی قراردادهای بلند مدت پیمانكاری.. 32
حسابداری قراردادهای بلند مدت پیمانكار: 32
مخارج قبل از انعقاد قرارداد. 32
مخارج پیمان در طول اجرای طرح.. 33
به حساب دارایی بردن بهره 35
مرحله دوم: مطالعات تفصیلی طرح.. 36
مرحله سوم: اجرای طرح.. 36
2.2. تنظیم قرارداد پیمانكاری.. 39
2.5. تأدیه پیش پرداخت... 41
3.2. تخصیص تنخواه گردان به كارگاه 43
3.4. مخارج اجرای طرح بوسیله كارگاه 44
مخارج اجرای طرح بوسیله دفتر مركزی.. 47
دفتر معین پیمانكاری.. 48
4. تنظیم و پرداخت صورت وضعیت كارها 50
4.1. تنظیم صورت وضعیت موقت كارها 50
4.2.پرداخت وجه صورت وضعیت كارها 52
5.تحویل موقت... 54
5.1.برچیدن كارگاه 55
5.2.ابطال ضمانتنامه حسن انجام تعهدات... 55
5.3.ابطال ضمانتنامه پیش پرداخت... 56
5.4. تهیه صورت وضعیت قطعی.. 57
5.5.تهیه صورتحساب قطعی پیمان.. 58
5.6. استرداد نصف سپرده حسن انجام كار 59
5.7. بهره برداری و هزینه نگاهداری عملیات موضوع پیمان.. 60
6.تحویل قطعی.. 60
6.1.استرداد نصف دیگر سپرده حسن انجام كار 60
بانك و صندوق.. 63
حساب تخواه گردان.. 63
حساب دریافتنی.. 64
حساب ذخیرة مطالبات مشكوك الوصول.. 64
حساب سپردة حسن انجام كار 65
دارائیهای ثابت مشهود. 66
بدهی ها 66
سرمایه. 67
در آمدها 67
هزینه ها 68
حساب پیمان.. 68
روشهای متداول حسابداری پیمانكاری.. 68
ب) روش درصد پیشرفت كار : 69
ذخیره لازم برای زیان های قابل پیش بینی : 70
الف – شروع یا عدم شروع عملیات اجرائی پیمان.. 71
محاسبة سود پیمان های ناتمام. 73
الف) محاسبة سود پیمان نا تمام بر اساس مخارج واقعی : 74
وجوه دریافت شده . 74
ارزش كار گواهی شده 74
وجوه دریافت شده . 75
ارزش كار گواهی شده. 75
ب) محاسبه سود پیمان ناتمام بر اساس مخارج بر آوردی : 75
مخارج واقعی انجام شده 76
وجوه دریافت شده . 77
ارزش كار گواهی شده 77
وجوه دریافت شده . 77
نحوه محاسبه استهلاك اموال ، مالیات و تجهیزات : 80
مالیات پیمانكاری : 82
مالیات بر در آمد پیمانكاری : 83
ج) مؤسسات انفرادی : 87
نحوه نگهداری حسابهای مالیاتی : 87
پیش پرداخت مالیات : 87
ذخیره مالیات بر در آمد : 88
جدول بهای تمام شده كار در جریان ساخت : 91
گزارش پیشرفت كار : 93
صورت حساب سود و زیان : 93
مسئله : 97
1-4:حسابداری.. 107
2-1-4:تعاریف و كلیات حسابداری.. 107
3-1-4:انواع حسابداری.. 108
4-1-4:تعریف حسابداری منابع انسانی.. 110
5-1-4:ویژگی های كیفی اطلاعات حسابداری برای استفاده كنندگان برون سازمانی.. 111
6-1-4:ویژگی های كیفی اطلاعات حسابداری برای استفاده كنندگان درون سازمانی.. 111
7-1-4:حسابرسی و مدیریت بنگاه اقتصادی.. 112
2-4- سرمایه گذاری: 115
2-2-4:میزان درسرمایهگذاری.. 116
3-2-4:انواع سرمایه گذاری.. 118
5-2-4:سرمایه گذاری چیست؟. 120
7-2-4:انواع سرمایه گذاری ها: 124
8-2-4:توصیه SECبرای بررسی یک موقعیت سرمایه گذاری.. 126
9-2-4: 10سوالی كه SECتوصیه می کند تادر مورد هر موقعیت سرمایه گذاری بپرسیم؟ 126
نتیجه گیری.. 129
فهرست منابع: 145
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شركتها ,
پایان نامه نارسایی هیجانی و از خود بیگانگی در نوجوانان وابسته به اینترنت
پایان نامه نارسایی هیجانی و از خود بیگانگی در نوجوانان وابسته به اینترنت |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 485 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 148 |
پایان نامه نارسایی هیجانی و از خود بیگانگی در نوجوانان وابسته به اینترنت
چكیده :
اختلال اعتیاد به اینترنت به عنوان یك اختلال تازه شناخته شده فضای جدیدی را برای انجام تحقیقات ایجاد كرده است . مطالعات نشان میدهد ویژگیهای روانی افراد با نوع استفاده از اینترنت رابطه دارد به همین منظور هدف از این پژوهش بررسی تأثیر نارسایی هیجانی و از خود بیگانگی دروابستگی به استفاده از اینترنت و همچنین بررسی نقش این متغیرها در پیش بینی استفاده افراطی و اعتیادآمیز از اینترنت در دانش آموزان مقطع متوسطه بود . نمونه این پژوهش 362 نفر دانش آمور مقطع متوسطه بودند كه به روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند . متغیرهای مذكور به ترتیب توسط ابزارهای مورد بررسی قرار گرفتند : مقیاس آلكسی تایمی تورنتو ، مقیاس از خود بیگانگی (Alination Scale ) ، مقیاس اعتیاد به اینترنت یانگ ،همچنین به منظور افزایش اعتبار نتایج حاصل از پژوهش علاوه بر مقیاسهای اصلی مطرح شده ،مقیاس تنظیم هیجان شناختی نسخه كوتاه ،برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون معناداری همبستگی ،تحلیل واریانس چند متغیره، رگرسیون چند متغیره استفاده شد یافتههای تحقیق نشان میدهد نارسایی هیجانی و از خود بیگانگی با وابستگی به اینترنت مؤثر هستند یعنی قابلیت پیش بینی آن را دارند . به عبارت دیگر متغیرهای نارسایی هیجانی و از خود بیگانگی بر وابستگی به اینترنت مؤثر هستند یعنی قابلیت پیش بینی آن را دارند . به عبارت دیگر متغیرهای نارسایی هیجانی و از خود بیگانگی باوابستگی به اینترنت همبستگی چندگانه معناداری دارد . فرضیه اول تحقیق كه بیانگر تفاوت نارسایی هیجانی درمیان دانش آموزان وابسته به اینترنت و غیروابسته به اینترنت و غیروابسته به اینترنت است تأیید شد یافتههای تحقیق نشان میدهد نارسایی هیجانی در میان دانش آموزان وابسته به اینترنت و غیروابسته به اینترنت با هم تفاوت معناداری دارد . فرضیه دوم تحقیق كه بیانگر تفاوت از خود بیگانگی در میان دانش آموزان وابسته به اینترنت و غیروابسته به اینترنت است تأئید شده بطوریكه یافتههای تحقیق نشان میدهد از خود بیگانگی در میان دانش آموزان وابسته به اینترنت و غیروابسته به اینترنت با هم تفاوت معناداری دارد . فرضیه سوم تحقیق كه مبین وجود رابطه میان وابستگی به اینترنت و نارسایی هیجانی است تایید شد. این ارتباط مستقیم(مثبت) و معنادار است ، بدین معنی كه با افزایش وابستگی به اینترنت ، نارسایی هیجانی نیز افزایش مییابد . فرضیه چهارم تحقیق كه بیانگر وجود رابطه میان وابستگی به اینترنت و از خود بیگانگی در دانش آموزان است تأئید شد . یافتههای تحقیق نشان میدهد . این ارتباط مستقیم(مثبت) و معنادار است بدین معنی كه با افزایش وابستگی به اینترنت ، از خود بیگانگی نیز با نسبت زیادی افزایش مییابد . فرضیه پنجم تحقیق كه مبین تأثیر نارسایی هیجانی و از خود بیگانگی بر وابستگی به اینترنت است تأئید شود بطوریكه نارسایی هیجانی و از خود بیگانگی به ترتیب بیشترین ارتباط را با وابستگی به اینترنت دارند .
كلید واژه : نارسایی هیجانی ،از خود بیگانگی ، وابستگی به اینترنت
فهرست مطالب
عنوان ................................................................................................................................................................................... ب
چكیده ................................................................................................................................................................................. هـ
فصل اول : مقدمه پژوهش .............................................................................................................................................. 1
مقدمه ................................................................................................................................................................................... 2
بیان مسأله .......................................................................................................................................................................... 3
اهمیت و ضرورت پژوهش .............................................................................................................................................. 5
اهداف موضوع پژوهش .................................................................................................................................................... 7
فرضیههای پژوهش .......................................................................................................................................................... 8
تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای اصلی .................................................................................................................. 8
فصل دوم : پیشینه پژوهش ......................................................................................................................................... 11
مقدمه ................................................................................................................................................................................. 12
درنگی بر تاریخچه اینترنت............................................................................................................................................. 13
تعاریف ................................................................................................................................................................................ 14
انزوای اجتماعی و از خود بیگانگی.............................................................................................................................. 14
آلكسی تایمیا ( نارسایی هیجانی ) ............................................................................................................................. 19
تنظیم هیجان ................................................................................................................................................................... 22
اجزای اصلی تركیب تنظیم هیجان ........................................................................................................................... 23
ساختارها و فرآیندهای مرتبط با تنظیم هیجان ..................................................................................................... 24
ساختار عصب روان شناسی تنظیم هیجان .............................................................................................................. 26
تنظیم هیجان شناختی ................................................................................................................................................. 28
راهبردهای تنظیم هیجان شناختی............................................................................................................................. 28
تاریخچه مطالعه تنظیم هیجان..................................................................................................................................... 30
نظریه روان تحلیل گری.................................................................................................................................................. 30
سنت استرس – مقابله .................................................................................................................................................. 31
خود تنظیمی .................................................................................................................................................................... 32
عوامل تنظیم گر هیجان ............................................................................................................................................... 32
تفاوتهای جنسیتی تنظیم هیجان................................................................................................................................ 34
خانواده و تنظیم هیجان ................................................................................................................................................ 34
اینترنت................................................................................................................................................................................. 36
كاوش مفهومی اینترنت................................................................................................................................................... 36
اینترنت به عنوان رسانه ................................................................................................................................................. 38
فرهنگ اینترنت ............................................................................................................................................................... 38
سنخ شناسی اثرات اینترنت بر روابط اجتماعی ..................................................................................................... 41
نظریه های تأثیر اینترنت بر جامعه ............................................................................................................................ 42
نظریه مك لوهان............................................................................................................................................................... 43
اینترنت و خانواده ............................................................................................................................................................ 43
اثرات اجتماعی اینترنت از چشم انداز روانشناسی اجتماعی .............................................................................. 46
وابستگی روانی به اینترنت............................................................................................................................................. 53
تعریف اختلال اعتیاد به اینترنت ................................................................................................................................ 53
تأثیر كامپیوتر و اینترنت بر كودكان و نوجوانان....................................................................................................... 57
استفاده بیمارگونه از اینترنت......................................................................................................................................... 59
وابستگی روانی به اینترنت و جنسیت ....................................................................................................................... 60
گروههای آسیب پذیر....................................................................................................................................................... 60
طبقه بندی اعتیاد به اینترنت........................................................................................................................................ 61
ویژگیهای روانی اعتیاد به اینترنت............................................................................................................................. 62
علایم آسیب شناختی استفاده از اینترنت................................................................................................................. 63
آسیب های روان شناختی اینترنت.............................................................................................................................. 64
انواع آسیب های فردی و روان شناختی.................................................................................................................... 65
اثر اینترنت بر مهارتهای اجتماعی................................................................................................................................ 67
نظریههای مختلف از آسیب شناختی اینترنتی........................................................................................................ 68
نظریه پویایی روانی و شخصیت ................................................................................................................................... 69
نظریه كنترل اجتماعی .................................................................................................................................................. 69
تبیین رفتاری ................................................................................................................................................................... 70
تبیین بیو پزشكی ........................................................................................................................................................... 70
نظریه شناختی.................................................................................................................................................................. 71
نظریه شناختی – رفتاری ............................................................................................................................................. 71
پژوهشهایی در زمینه اختلال وابستگی به اینترنت ............................................................................................. 73
تحقیقات و مطالعات مرتبط با موضوع پژوهش ....................................................................................................... 76
پژوهشهایی كه سازههای آن نوجوان و اینترنت میباشد ................................................................................... 76
پژوهش های انجام شده در داخل كشور در زمینه استفاده اینترنت.................................................................. 78
پیشینه تحقیقات ............................................................................................................................................................. 79
تحقیقات انجام شده در داخل كشور .......................................................................................................................... 79
تحقیقات انجام شده در خارج كشور .......................................................................................................................... 81
جمع بندی ........................................................................................................................................................................ 94
فصل سوم : روش اجرای تحقیق ................................................................................................................................ 95
مقدمه................................................................................................................................................................................... 96
روش پژوهش .................................................................................................................................................................... 96
جامعه آماری ..................................................................................................................................................................... 96
حجم نمونه و شیوه نمونه گیری ................................................................................................................................. 96
ابزار پژوهش ...................................................................................................................................................................... 97
روش اجرا............................................................................................................................................................................ 99
شیوه گردآوری دادهها .................................................................................................................................................. 100
روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات............................................................................................................................. 100
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل ..................................................................................................................................... 101
یافتههای توصیفی .......................................................................................................................................................... 104
یافتههای استنباطی........................................................................................................................................................ 113
فصل پنجم : نتیجه گیری و بیان پیشنهادها و محدودیتها .............................................................................. 118
مقدمه ................................................................................................................................................................................ 119
بحث در نتایج .................................................................................................................................................................. 119
جمع بندی و نتیجه گیری .......................................................................................................................................... 123
كاربرد پژوهش ................................................................................................................................................................ 125
پیشنهادات پژوهش ....................................................................................................................................................... 126
محدودیت های پژوهش ............................................................................................................................................... 127
منابع.................................................................................................................................................................................... 129
ضمایم................................................................................................................................................................................. 143
پیوست 1 – پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ..................................................................................................... 144
پیوست 2 – پرسشنامه از خود بیگانگی ................................................................................................................. 145
پیوست 3- پرسشنامه تنظیم هیجان ....................................................................................................................... 146
پیوست 4 – پرسشنامه نارسایی هیجانی 147
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه نارسایی هیجانی و از خود بیگانگی در نوجوانان وابسته به اینترنت ,
پایان نامه نحوه و روش تدریس قران پایه ششم از نظر معلمان همان پایه
پایان نامه نحوه و روش تدریس قران پایه ششم از نظر معلمان همان پایه |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 382 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 100 |
پایان نامه نحوه و روش تدریس قران پایه ششم از نظر معلمان همان پایه
چكیده تحقیق و نتایج :
نتایج این مطالعات بینالمللی نشان میدهد كه توانایی دانشآموزان كشور ما در سطوح بالای یادگیری و به ویژه مهارتهای عملكردی و فرایندی در مقایسه با دانشآموزان كشورهای دیگر بسیار كمتر است از انجا كه محتوی برنامه های درسی ما در این درس با دیگر كشورها یكسان است ، این ضعف بیشتر از روشهای نامناسب آموزش و یادگیری ناشی می شود كه عملاً دانشاموزان را به سوی یادگیری های حافظهای سوق میدهد . لذا اكنون ضرورت استفاده و بكارگیری روشهای فعال تدریس بیش از پیش احساس میشود . در این روشها بر راه یادگیری و مهارتها چگونه آموختن بیش از انتقال حقایق و دانشها تأكید میشود .
در عین حال ، سعی بر این است كه یاگیرنده از طریق درگیر شدن در فعالیتها و تجربیات متنوع یادگیری به مجموعهای از دانشها ، مهارت و نگرشها دست یابد كه خود در شكل گیری و تولید آنها سهم داشته است. مهمترین ویژگی این روشها كمك به ایجاد و توسعه مهارتهای تفكر و یادگیری در دانشآموزان است كه مشكل آموزشی كشور ما است به نظر میرسد تا حدود زیادی این مشكلات از طریق تدریس بر روش فعال قابل رفع است. مهارتهای كه از این طریق حاصل میشوند ، بعنوان مهارتهای یادگیری مستمر و مادام العمر ، همیشگی ویاپدار به موارد مشابه تعمیم مییابند و در یادگیرهای بعدی مورد استفاده قرار میگیرد در این روشها معلم در نقش یك راهنما و تسهیل كننده امر یادگیری ظاهر میشود او به دانشآموزان خود كمك میكند تا به مرور به یادگیری خود راهبر و خود ارزشیابی كننده مبدل شود .
ویژگی دیگر این روشها آن است كه باعث میشود دانشآموزان در كنار كسب دانشها و مهارتهای یادگیری به مرور نسبت به علم و علم آموزی نگرشهای مثبتی پیدا كنند . نگرشهایی چون كنجكاوی بودن، داشتن تفكر، منطقی و باز بودن بینش و تفكر آنان برای پذیرش عقاید مدلل و یافتهاهی علمی، رشد مییابد كه عملاً به دانشآموزان فرصت میدهد تا هر چه بیشتر در مسیر علم آموزی و دریافت بینش علمی گام بردارند .به هر حال اگر روشهای فعال تدریس با همه شرایط صحیح آن انجام شود منجر به پیشرفت تحصیلی، معنا دار شدن یادگیری و نفوذ مطالب كشف شده در عمیق ترین سوح یادگیری میشود و نهایتاُ باعث رشد تواناییهای بالقوه دانشآموزان میشود.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول. 1
کلیات تحقیق
مقدمه. 2
بیان مسئله. 4
اهمیت و ضرورت پژوهش... 5
اهداف پژوهش... 7
سوالات پژوهش... 7
8............................ فرضیه های پژوهش
کلیات تحقیق.. 9
فصل دوم. 13
مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 13
تقسیم بندی روش تدریس... 14
شیوه مشارکتی.. 20
شرایط لازم برای روش مشارکت گروهی.. 23
مشاهده گران بحث گروهی. 24
انواع گفتگو و مشارکت ها 26
انواع روش های یادگیری مشارکتی.. 26
ویژگی های کلاس مشارکتی.. 28
چالش کلاس های مشارکتی.. 28
مزایای روش مباحثه ای.. 30
راهبردهای افزایش مشارکت... 30
فعالیت های پیشنهادی.. 33
پیشنهادهای عملی جهت بکار بستن یافته ها 34
روش های نوین تدریس درس عربی.. 36
روشهای ایجاد علاقه به زبان عربی.. 38
پیشینه نظری پژوهش... 39
نظریه های تدریس (شناخت نظریه ها ی انواع در تدریس) 42
پیشینه عملی.. 49
فصل سوم. 53
جمع آوری داده ها 53
جامعه آماری.. 54
نمونه آماری.. 54
روش نمونه گیری.. 54
ابزار اندازه گیری.. 54
پرسشنامه. 55
فصل چهارم. 56
تجزیه و تحلیل داده ها 56
فصل پنجم. 85
بحث و نتیجه گیری.. 85
نتیجه گیری.. 86
خلاصه ای از تحقیق و نتیجه گیری.. 87
منابع و ماخذ. 90
ضمائم. 91
پرسشنامه. 92
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه نحوه و روش تدریس قران پایه ششم از نظر معلمان همان پایه ,
طرح تحقیقی بیمه های اشخاص
طرح تحقیقی بیمه های اشخاص |
![]() |
دسته بندی | پژوهش های دانشگاهی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 221 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 432 |
طرح تحقیقی بیمه های اشخاص
قسمتی از متن:
علل پیدایش، گسترش و تكامل بیمههای اشخاص
از آغاز پیدایش جوامع انسانی، بشر همواره در جستجوی تأمین جسمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود بوده است. بیمههای اشخاص هم درست به همین دلیل یكی از ابداعات انسانها برای به دست آوردن تأمین اقتصادی به حساب میآید.
از یك دیدگاه میتوان بیمههای اشخاص را به چند بخش مهم تقسیم كرد كه هر یك از آنها بالقوه آثاری مثبت یا منفی در جوامع بشری دارند. بیمههای اشخاص علاوه بر اینكه یك محصول به حساب میآید، در راستای تأمین نیازهای اولیه جوامع انسانی، در زمرهی خدمات مهم و قابل توجه نیز شمرده میشود.
ابنای بشر نیاز به تأمین دارند و این امر غریزی و شاخههایی از ثبات و اطمینان اجتماعی است. شركتهای بیمه با ارائه بیمههای اشخاص، زندگی انسانها را ارزیابی نمیكنند؛ بلكه هدف اصلی و اساسی، ارزیابی و حراست از ارزشهای اقتصادی زندگی انسانهاست. ارزش مادی و اقتصادی درآمد حاصل از كار و فعالیت یك انسان، تأمینكننده نیاز مادی او است كه انسان بدان متكی است. بنابراین، بیمههای زندگی، علاوه بر جنبه خدماتی و انسانی آن، میتواند نیازهای مالی و اقتصادی خانوادهها را نیز برطرف سازد.
بیمههای اشخاص یكی از شاخصهای شناخته شده در سنجش تأمین و رفاه مردم كشورهاست و كشورهایی كه مردم آن به فراخور نیاز خود از این تأمین برخوردارند، با اطمینان و اعتماد بیشتری در برنامهریزی، توسعه و گسترش جامعه خویش مشاركت مینمایند.
تاریخچهی بیمههای اشخاص به چند قرن قبل باز میگردد. نخستین بیمهنامه، در زمان ملكه الیزابت اول صادر گردید كه به صورت یك بیمه «عمر زمانی ساده»[1] بود، و زندگی بیمهگذار را برای مدت یك سال تحت پوشش قرار میداد. آقای هارولد. ای. رایز[2] در كتاب «تاریخچهی بیمه در انگلستان» مینویسد كه اولین بیمهنامه در 18 ژوئن 1583 صادر گردید كه زندگی آقای «ویلیام گیبونز»[3] را به مدت یك سال تحت پوشش بیمهای قرار داده بود. سرمایه بیمه، معادل 3836 پوند بود كه نرخ حق بیمه آن 8 درصد و 16 بیمهگر هر یك به فراخور حال خود سهمی از آن را تقبل كرده بودند.
بیمههای اشخاص در مراحل بَدوی و ابتدایی خود بر پایه و اصول علمی و فنی و مبنی بر جداول حق بیمه و نحوهی انتخاب ریسك پایهگذاری نشده بود و به همین دلیل، توسعه و گسترش و پیدایش «جدول مرگ و میر»[4]، نقطه عطفی در تاریخچه بیمههای اشخاص محسوب میگردد؛ زیرا با به كارگیری اصول علمی و فنی در بیمهها و آن هم پس از تجارب حاصله طی چند قرن، اولین بیمهنامه در سال 1807 میلادی بر پایه و اساس همین معیارهای فنی صادر گردید.
در سالهای آغازین پیدایش بیمههای اشخاص، صدور بیمهنامه بدون توجه به اصول پزشكی انجام میشد و صرفاً كافی بود كه شخص متقاضی در مقابل مدیران شركت بیمه ظاهر گردد و آنها با مذاكره با وی و داوری ظاهری، خطر را ارزیابی كنند. در سالهای بعد، پزشكان به جمع این مدیران اضافه شدند و ارزیابی خطر صرفاً بر اساس اظهارات متقاضی بیمه و از روی ظاهر وی انجام نمیپذیرفت.
به مرور زمان و با گسترش روزافزون بیمههای اشخاص، این روند ارزیابی غیرعملی و ناكافی به نظر میرسید و از سویی اهمیت معاینات كامل پزشكی به منظور گزینش و ارزیابی واقعی خطر، مورد توجه قرار گرفت و به همین دلیل، شركتهای بیمه قبل از صدور بیمهنامه از متقاضی میخواستند تا دربارهی سلامتی خود از یكی از پزشكان گزارشی اخذ نماید.
به تدریج پرسشنامههایی پزشكی شكل گرفته و كامل گردیدند و شركتهای بیمه قبل از صدور بیمهنامه با ارزیابی دقیق اطلاعات مندرج در فرمهای پزشكی و سابقهی سلامتی فرد متقاضی و اعضای خانوادهاش، به بررسی دقیق خطر مورد بیمه پرداختند.
با توجه به اینكه تجارب به دست آمده در آغاز، خلأ مشهودی را بین اطلاعات موجود و اطلاعات مورد نیاز با واقعیتها نشان میداد، به همین مناسبت پزشكان و «محاسبان فنی» به همكاری نزدیك و تنگاتنگ پرداختند. تحقیقات در مورد مرگ و میر، منتج به آمیزش و تركیب اطلاعات فنی ـ پزشكی گردید؛ كه در نهایت باعث به دست آمدن یك سری اطلاعات مفید در مورد عوامل مؤثر هر خطر شد و بیمهگران با دسترسی به این اطلاعات با اطمینان خاطر بیشتری به كار صدور بیمهنامه پرداختند.
بهتر است به طور خلاصه به نیاز انسانها به بیمههای اشخاص اشارهای كنیم. بررسیهای انجام شده نشان میدهند كه معمولاً انسانها به دلایل پنجگانهی زیر به خرید بیمههای اشخاص اقدام میكنند:
1 ـ 1 نیاز اصلی و اساسی فیزیولوژیكی انسان،
2 ـ 1 نیاز به حفظ و حراست خود در قبال خطرهای خارجی،
3 ـ 1 نیاز به عشق، محبت و فعالیتهای اجتماعی،
4 ـ 1 اقناع حس احترام نسبت به خویشتن،
5 ـ 1 خودآگاهی و تكامل.
عمدتاً خطرهایی را كه انسان در برابر آنها آسیبپذیری بیشتری دارد، به دو نوع تقسیم میكنند:
الف ـ خسارات مالی،
ب ـ خسارات جانی.
بدیهی است كه انسان نمیتواند زمان بروز این گونه خطرها را پیشبینی كند. البته در عصر حاضر و با بهرهگیری از فنآوری نو میتوان در بعضی از مواقع بروز حوادث و سوانح طبیعی از قبیل توفان یا زلزله را پیشبینی كرد. اما آیا میتوان از ضرر و زیانهای مادی آنها هم جلوگیری كرد؟ بلی، جلوگیری از ضرر و زیانهای مادی این گونه حوادث بر عهدهی شركتهای بیمه نهاده شده است كه این، همانا عصاره و مفهوم یا به عبارت دیگر، كاربرد بیمه است.
آیا راهی برای جلوگیری از مرگ، به ویژه مرگهای زودرسی و دور از انتظار وجود دارد؟ آیا هرگز فكر كردهاید كه مرگی زودرس میتواند چه عواقب اقتصادی ناگواری را به دنبال داشته باشد؟ در جوامع اسلامی، انسانها با اتكال به خداوند متعال كمتر تمایل به خرید بیمههای اشخاص نشان میدهند و حال آنكه قادر مطلق، راه و چاه را در مقابل انسانها قرار داده و راههای جلوگیری از مخاطرات، یا كاهش آن را به انسانها آموخته است. یكی از راههای كم كردن مخاطرات یا بهتر بگوییم خنثی نمودن آثار منفی مرگ نابهنگام در جوامع انسانی، تأمین قابل ابتیاع از طریق بیمههای اشخاص است اگر حادثهای ناگوار منجر به مرگ و از دست رفتن زندگی گردد، این بیمههای عمر است كه ضرر و زیان مالی و اقتصادی حاصل از آن را جبران میكنند. اما اگر حادثه منجر به از كار افتادگی یا نقص عضو گردد، غرامت تحت پوشش بیمهنامه حادثه یا درمانی، قابل پرداخت خواهد بود.
[1]. Temporary Assurance
[2]. Harold E.Rayaes: History of Brutish Insurance
[3]. William Gibbons.
[4]. Mortality Table
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
طرح تحقیقی بیمه های اشخاص ,
پایان نامه سیگنال ها و پروتکل ها
پایان نامه سیگنال ها و پروتکل ها |
![]() |
دسته بندی | فناوری اطلاعات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2542 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 150 |
پایان نامه سیگنال ها و پروتکل ها
مقدمه
تاریخچه و روند تشكیل پروتكل TCP/IP
در ابتدا شبكه ها به صورت جداگانه فعالیت می كردند و چیزی به عنوان شبكه WAN وجود نداشت به طور مثال هر اداره یك شبكه LAN برای خود راه اندازی می كرد و فعالیت های خود را در آن انجام می داد ٬ برای اینكه برای شبكه ها پروتكل های خصوصی طراحی می شد و شبكه بر اساس سیاست ها تعریف شده در آن پروتكل شروع به فعالیت می كرد . پروتکل TCP/IP در اصل در دهه 1970 برای استفاده در شبکه سوییچینگ _بسته وزارت دفاع آمریکا ایجاد شدند. با گذشت زمان وزارت دفاع آمریكا به این فكر افتاد كه تمام شبكه های خود را به هم متصل كند تا اطلاعات نظامی مورد نیاز را به راحتی در اختیار ادارات خود قرار دهد اما برای این كار یك مشكل بسیار بزرگ وجود داشت و آن عدم همخوانی پروتكل های مختلف با یكدیگر بود . برای حل این مشكل محققان و مهندسان شبكه شروع به ساخت و طراحی پروتكلی كردند كه برای تمام شبكه ها قابل استفاده و در جهت حفظ اطلاعات نظامی وزارت دفاع از امنیت خوبی برخوردارباشد . نتیجه این تلاش و كوشش به وجود آمدن پروتكلی به نام ARPnet شد كه شبكه های LAN وزارت دفاع آمریكا را به یكدیگر متصل می كرد . چند سال بعد موسسه علوم ملی آمریكا به منظور برقراری ارتباط بین مراكز تحقیقات مختلف شروع به گسترش شبكه های كامپیوتری كرد . از آن پس تغییراتی در پروتكل ARPnet به وجود آمد تا به یك پروتكل واحد برای شبكه ای غیر متمركز كه اكنون آن را اینترنت می نامیم تبدیل شود . پس از انجام این تغییرات پروتكل ARPnet به پروتكل TCP/IP كه هم اكنون در تمامی شبكه ها مورد استفاده قرار می گیرد تبدیل شد . کلید اجرای یک سرویس کوچک برنامه نویسی TCP/IP می باشد.
Internet Protocol / Transmission Control Protocol عنوانی است برای گروهی از پروتکل ها که در جهت برفراری ارتباط کامپیوتر ها استفاده می شود .
ویژگی های مهم پروتكل TCP/IP :
از ویژگی های مهم پروتكل TCP/IP می توان : 1 – تعیین صحت انتقال داده ها 2 – مسیر یابی پویا را نام برد .
فهرست
عنوان صفحه
فصل اول ....................................................................................... 1
سیگنال ها و پروتکل ها ................................................................
فصل دوم ...................................................................................... 39
مدل OSI
فصل سوم..................................................................................... 54
پروتکل TCP/IP
فصل چهارم..................................................................................... 81
لایه اینترنت
فصل پنجم..................................................................................... 121
ارسال اطلاعات با استفاده از TCP/IP
فصل ششم..................................................................................... 129
مسیریابی
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه سیگنال ها و پروتکل ها ,
پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام
پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام |
![]() |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2021 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 95 |
پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام
چکیده
دراین پژوهش، مدیریت اقلام تعهدی درعرضه اولیه سهام مورد بررسی قرارگرفته است. ازاین روتعداد50 شرکت طی دوره زمانی 89-82 بررسی شده اند. رویکرد انتخابی برای آزمون فرضیات از نوع آزمون آماری تی زوجی می باشد. دراین تحقیق هدف آن است که با شناخت رفتار مدیران شرکتهایی که خواهان پذیرش دربورس هستند؛ خطرتقلب درشرکتهایی که مدیریت سود کرده اند همچنین حساسیت، کنترل و نظارت بورس را به استفاده کنندگان یادآورشود. درفرضیه های تحقیق بیان شده که شرکتهای در شرف ورود به بورس، درسال پذیرش، درمقایسه با یک سال بعد، میانگین دو سال بعد و میانگین سه سال بعد، اقلام تعهدی اختیاری کمتری گزارش می کنند. نتایج تحقیق، نشان از رد فرضیه های تحقیق است.
فهرست مطالب:
عنوان............................................................................................................................................................................... صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسئله. 3
1-3- فرضیه های تحقیق.. 4
1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5
1-5- روش انجام تحقیق
1-5-1- روش تحقیق.. 6
1-5-2- روش های گردآوری اطلاعات... 6
1-5-3- قلمرو تحقیق.. 6
1-5-4- جامعه و نمونه آماری.. 6
1-6- تعریف عملیاتی اصطلاحات... 6
1-7- ساختار تحقیق.. 7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه. 10
2-2- فلسفه عرضه عمومی اولیه. 11
2-2-1- تعریف عرضه عمومی اولیه. 12
2-3- سود و اهمیت آن. 12
2-3-1- مفاهیم مختلف سود. 13
2-3-1-1- مکتب کلاسیک ها 13
2-3-1-2- مکتب نئو کلاسیک ها 14
2-3-1-3- مکتب افراطی.. 14
2-3-2- فواید سود برای سرمایه گذاران. 14
2-3-3- اهداف گزارشگری سود. 15
2-4- حسابداری تعهدی.. 16
2-4-1- اهمیت اقلام تعهدی.. 17
2-4-2- اقلام تعهدی و طبقه بندی آنها 18
2-4-3- اقلام تعهدی اختیاری.. 20
2-4-4- اقلام تعهدی غیر اختیاری.. 21
2-4-5- مدلهای اندازه گیری اقلام تعهدی.. 21
2-5- فلسفه مدیریت سود. 21
2-5-1- تعریف مدیریت سود. 23
2-5-2- مدیریت سود خوب و مدیریت سود بد. 24
2-5-3- انواع مدیریت سود. 25
2-5-4- انگیزه های مدیریت سود. 26
2-5-4-1- انگیزه های مرتبط با بازار سرمایه. 26
2-5-4-1-1- دستیابی یا عبور از پیش بینی تحلیلگران. 26
2-5-4-1-2- عرضه اولیه سهام. 26
2-5-4-1-3- انتشار سهام. 26
2-5-4-1-4- رشد سود. 26
2-5-4-1-5- زیان شرکت... 27
2-5-4-1-6- ایجاد تصویری مطلوب از شرکت... 27
2-5-4-2- انگیزه های قراردادی.. 27
2-5-4-2-1- قراردادهای داخلی.. 27
2-5-4-2-2- قراردادهای خارجی.. 27
2-5-4-2-2-1- قراردادهای بدهی.. 28
2-5-4-3- انگیزه های سیاسی و قانونی.. 28
2-5-4-4- فرضیه اندازه شرکت... 28
2-5-4-5- مالیات... 28
2-5-5- کشف مدیریت سود. 29
2-6- پیشینه تحقیق.. 29
2-6-1- مطالعات انجام شده در داخل کشور. 29
2-6-2- مطالعات انجام شده در خارج از کشور. 31
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه. 35
3-2- بیان مسئله. 35
3-3 فرضیه پژوهش... 37
3-4- جامعه آماری و نمونه. 38
3-5- روش ها و ابزارهای گرد آوری اطلاعات... 38
3-6- متغیرها و شیوه اندازه گیری متغیرها 39
جدول 3-1- متغیر های پژوهش و علامت اختصاری متغیرها 39
3-7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 40
3-7-1- تحلیل توصیفی داده ها 40
3-7-2- بررسی نرمالیته داده های تحقیق.. 41
3-7-3- همبستگی و تحلیل رگرسیون. 41
3-7-4- آزمون دوربین واتسن.. 42
3-8- مراحل تشکیل، تجزیه و تحلیل و تأیید مدل رگرسیون. 42
3-9- تحلیل فرضیات... 43
3-10- خلاصه فصل سوم. 43
فصل چهارم. 44
تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها 44
4-1 مقدمه. 45
4-2 یافته های توصیفی.. 45
4-3- نحوه اندازه گیری اقلام تعهدی اختیاری – مدل جونز. 46
4-4- نحوه اندازه گیری اقلام تعهدی اختیاری – مدل دیچاو و دیچف... 47
4- 5- آزمون نرمال بودن داده ها 48
4-6 آزمون فرضیهها 49
4-6-1- نتیجه آزمون فرضیه ها با مدل جونز. 49
4-6-2- نتیجه آزمون فرضیه ها با مدل دیچاو و دیچف... 52
4-7- خلاصه فصل چهارم. 55
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1- مقدمه. 57
5-2- خلاصه موضوع و روش تحقیق.. 57
5-3- خلاصه یافته های تحقیق.. 60
5-4- تحلیل تطبیقی نتایج تحقیق.. 61
5-5 نتیجه گیری.. 61
5-7- محدودیت تحقیق...................................................................................................................................................... 62
5-8- خلاصه فصل پنجم. 63
منابع فارسی : 64
منابع لاتین: 67
پیوست ها 69
|
فهرست جداول:
عنوان............................................................................................................................................................................... صفحه
جدول (3-1): متغیر های پژوهش و علامت اختصاری متغیرها 39
جدول (4-1): علامت اختصاری متغیر های پژوهش..... 45
جدول (4- 2): آمار توصیفی متغیرهای تحقیق برای مدل جونز. 46
جدول (4-3): آمار توصیفی متغیرهای تحقیق برای مدل دیچاو و دیچف.... 47
جدول (4-4): نتیجه آزمون کولموگوروف- اسمیرنوف برای نرمال بودن متغیرهای وابسته مدل جونز. 48
جدول (4-5): نتیجه آزمون کولموگوروف - اسمیرنوف برای نرمال بودن متغیرهای وابسته مدل دیچاو و دیچف 48
جدول (4-6): نتایج آزمون تی زوجی برای مقایسه میانگین... 50
جدول (4-7): نتایج آزمون تی زوجی برای مقایسه میانگین... 51
جدول (4-8): نتایج آزمون تی زوجی برای مقایسه میانگین... 52
جدول (4-9): نتایج آزمون تی زوجی برای مقایسه میانگین... 53
جدول (4-10): نتایج آزمون تی زوجی برای مقایسه میانگین... 53
جدول (4-11): نتایج آزمون تی زوجی برای مقایسه میانگین... 54
شش |
|
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه مدیریت اقلام تعهدی در عرضه اولیه سهام ,
پایان نامه سبک رهبری تحول آفرین و کارآفرینی سازمانی با میانجی عدالت سازمانی، تعهد سازمانی
پایان نامه سبک رهبری تحول آفرین و کارآفرینی سازمانی با میانجی عدالت سازمانی، تعهد سازمانی |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 501 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 102 |
پایان نامه سبک رهبری تحول آفرین و کارآفرینی سازمانی با میانجی عدالت سازمانی، تعهد سازمانی
چكیده:
هدف مطالعه حاضر، مدلسازی رابطه رهبری تحول آفرین و کارآفرینی سازمانی با میانجی عدالت سازمانی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی بود. بدین منظور، نمونه ای 148 نفری از 250 نفر از کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی انتخاب شد و در ادامه پرسشنامه هایی که پایایی و روایی آنها احراز شده بود، توسط آزمودنی ها تکمیل شد. برای سنجش کارآفرینی سازمانی از پرسشنامه موستاکیس، برای سنجش رهبری تحول آفرین از پرسشنامه باس و اوولیو، برای سنجش عدالت سازمانی، از پرسشنامه نیهوف و مورمن، برای سنجش تعهد سازمانی از پرسشنامه آلن و می یر، برای سنجش رفتار شهروندی سازمانی از پرسشنامه ارگان و کانوسکی استفاده شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. تحلیل داده ها نیز از روش همبستگی و مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Spss 20 و نرم افزار لیزرل انجام شد. نتایج نشان داد که بین رهبری تحول آفرین و کارآفرینی سازمانی با میانجی عدالت سازمانی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد: رهبری تحول آفرین با واسطه تعهد سازمانی بر کارآفرینی سازمانی تأثیر غیرمستقیم دارد. رهبری تحول آفرین با واسطه رفتار شهروندی سازمانی بر کارآفرینی سازمانی تأثیر غیرمستقیم دارد و رهبری تحول آفرین با واسطه تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر کارآفرینی سازمانی تأثیر غیرمستقیم دارد.
فهرست مطالب
شماره و عنوان مطالب |
صفحه |
فصل اول:
کلیات پژوهش
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسأله. 3
1-3- ضرورت و اهمّیت پژوهش... 6
1-4- سؤالات اصلی پژوهش... 8
1-5- فرضیات پژوهش... 8
1-6- اهداف پژوهش... 8
1-8-تعاریف متغیرها 9
سبک رهبری تحول آفرین.. 9
تعهد سازمانی.. 9
عدالت سازمانی.. 10
رفتار شهروندی سازمانی.. 10
کارآفرینی سازمانی.. 10
فصل دوم:
مبانی نظری پژوهش
2-1- مقدمه. 12
2-2- بخش اول؛ پیشینه نظری.. 12
2-2-1- کارآفرینی.. 12
2-2-1-2- تعریف کارآفرینی.. 12
2-2-1-3- رویکرد های کارآفرینی.. 14
2-2-1-3-1- رویکرد سطح کلان. 14
2-2-1-3-2- رویکرد سطح خرد. 15
2-2-1-3-3- رویکرد سطح میانه. 15
2-2-1-4- انواع کارآفرینی.. 15
2-2-1-4-1 کارآفرینی مستقل. 15
2-2-1-4-2- کارآفرینی درون سازمانی.. 15
2-2-1-4-3- کارآفرینی سازمانی (شرکتی) 16
2-2-2- رهبری.. 17
2-2-2-1- تئوری های رهبری.. 19
2-2-2-1-1- تئوری های شخصیتی رهبری.. 19
2-2-2-1-2- تئوری های رفتاری رهبری.. 19
2-2-2-1-3- تئوری های اقتضایی.. 20
2-2-2-1-3-1- نظریه مسیر- هدف.. 20
2-2-2-1-3-2- الگوی فیدلر. 20
2-2-2-1-3-3- زنجیره رفتار رهبری.. 21
2-2-2-1-3-4- مدل سه بعدی اثربخشی رهبری.. 21
2-2-2-1-3-5- مدل مشروط وروم یتن.. 22
2-2-2-1-4- تئوری های نوین رهبری.. 22
2-2-2-1-4-1- رهبری کاریزما 23
2-2-2-1-4-2- رهبری فرهمند. 23
2-2-2-1-4-3- رهبری عملگرا 24
2-2-2-1-4-4- رهبری خدمتگزار 25
2-2-2-1-4-5- رهبری تحول گرا 25
2-2-2-1-4-5-1- تأثیر مطلوب.. 26
2-2-2-1-4-5-2- انگیزش الهامبخش... 27
2-2-2-1-4-5-3- تحریک عقلایی.. 27
2-2-2-1-4-5-4- ملاحظه فرد به فرد. 27
2-2-3- تعهد. 28
2-2-3- 1- تعهد سازمانی.. 28
2-2-3-2- نظریه های تعهد سازمانی.. 29
2-2-3-2-1- دیدگاه ریچرز 29
2-2-3-2-2- دیدگاه بکر و بیلینگس... 30
2-2-3-3- ابعاد تعهد سازمانی.. 30
2-2-3-3-1- الگوی تک بعدی.. 30
2-2-3-3-2- الگوهای چند بعدی.. 31
2-2-3-3-2-1- مدل اریلی و چتمن.. 31
2-2-3-3-2-2- مدل آنجل و پری.. 32
2-2-3-3-2-3- مدل مایر و شورمن.. 32
2-2-3-3-2-4- مدل پنلی و گولد. 33
2-2-3-3-2-5- مدل می یر و آلن.. 33
2-2-3-3-2-5-1- تعهد عاطفی.. 33
2-2-3-3-2-5-2- تعهد مستمر. 34
2-2-3-3-2-5-3- تعهد هنجاری.. 35
2-2-4- عدالت.. 35
2-2-4-1- عدالت سازمانی.. 35
2-2-4-2- ابعاد عدالت سازمانی.. 36
2-2-4-2-1- عدالت توزیعی.. 36
2-2-4-2-2- عدالت رویه ای.. 36
2-2-4-2-3- عدالت مراوده ای.. 37
2-2-5- رفتار شهروندی سازمانی.. 38
2-2-5-1- ابعاد رفتار شهروندی سازمانی.. 39
2-3- پیشینه پژوهش... 41
2-3-1- رهبری تحول آفرین و عدالت سازمانی.. 42
2-3-2- رهبری تحول آفرین و رفتار شهروندی سازمانی.. 42
2-3-3- رهبری تحول آفرین و تعهد سازمانی.. 43
2-3-4- رهبری تحول آفرین و کارآفرینی سازمانی.. 44
2-3-5- عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی.. 45
2-3-6- عدالت سازمانی و تعهد سازمانی.. 46
2-3-7- عدالت سازمانی و کارآفرینی سازمانی.. 47
2-3-8- تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی.. 47
2-3-9- تعهد سازمانی و کارآفرینی سازمانی.. 48
2-3-10- رفتار شهروندی سازمانی و کارآفرینی سازمانی.. 48
2-3-11- رهبری تحول آفرین و عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی.. 50
2- 3- 12- رهبری تحول آفرین و تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی.. 50
2-3-13- عدالت سازمانی و تعهد سازمانی و کارآفرینی سازمانی.. 50
2-3-14- رابطه عدالت سازمانی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی.. 51
فصل سوم:
مواد و روش پژوهش
3-1- مقدمه. 53
3-2- متغیرهای پژوهش... 53
3-3- روش تحقیق.. 53
3-4- جامعه آماری.. 53
3-6- ابزارهای گردآوری اطلاعات.. 54
3-6- 1- پرسشنامه رهبری تحول آفرین: 54
3- 6- 2- پرسشنامه عدالت سازمانی (JS) 54
3- 6- 3- پرسشنامه تعهد سازمانی.. 55
3- 6- 4- پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی.. 55
3-6- 5- پرسشنامه کارآفرینی سازمانی.. 56
3- 7- روش تجزیه و تحلیل داده ها 56
فصل چهارم:
نتایج و یافته های پژوهش
4-1- مقدمه. 58
4-4- بررسی فرضیه های پژوهش... 67
فصل پنجم:
نتیجه گیری و بحث
5-1- مقدمه. 70
5-2- تبیین فرضیات پژوهش... 70
5-3- محدودیت های پژوهش... 78
5-4- پیشنهادات کاربردی.. 79
5-5-پیشنهادات پژوهشی.. 80
منابع. 81
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه سبک رهبری تحول آفرین و کارآفرینی سازمانی با میانجی عدالت سازمانی، تعهد سازمانی ,