ترجمه مقاله مروری بر تکنولوژی های فتوولتاییک خورشیدی
ترجمه مقاله مروری بر تکنولوژی های فتوولتاییک خورشیدی |
![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 220 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
ترجمه مقاله مروری بر تکنولوژی های فتوولتاییک خورشیدی
چکیده
نگرانی های جهانی در مورد محیط زیست و نیاز روز افزون به انرژی، که با پیشرفت پیوستهی تکنولوژی های انرژی تجدیدپذیر همراه است، فرصت های جدیدی را برای استفاده از منابع انرژی های تجدیدپذیر فراهم آورده است. انرژی خورشیدی پاک، تمام نشدنی و فراوان ترین نوع در بین تمامی منابع انرژی های تجدیدپذیر تا به الان است. توان دریافتی از خورشید بر روی سطح زمین تقریبا 1.8*1011 مگاوات است، که بسیار بیشتر از کل مصرف انرژی بر روی زمین است. تکنولوژی فتوولتاییک یکی از بهترین روش های بهره برداری از انرژی خورشیدی می باشد. این مقاله، به مرور تکنولوژی فتوولتائیک، قابلیت تولید توان با این فناوری، و انواع مواد بکار رفته برای جذب نور می پردازد. مدل های ارزیابی قابلیت اطمینان و عملکرد کنونی مختلف، تعیین ظرفیت و کنترل، نحوه اتصال به شبکه و توزیع آن نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
واژگان کلیدی
تکنولوژی های فتوولتاییک خورشیدی، مواد جذب کننده نور، کاربردهای خورشیدی.
فهرست
- 1. مقدمه
- 2. تولید برق فتوولتاییک
- 3. تولید برق فتوولتاییک ترکیبی
- 4. مواد جذب کننده نور
4.1. سیلیکون
4.1.1. سیلیکون آمورفوس[1]
4.1.2. سیلیکون کریستالی
4.2. کادمیوم تلراید (CdTe) و کادمیوم سولفید (CdS)
4.3. سلولهای پلیمری و ارگانیک
4.4. سلول فتوولتاییک هیبریدی
4.5. تکنولوژی نوار باریک[2]
4.6. دیگر سلول های خورشیدی
- 5. قابلیت اطمینان و عملکرد
- 6. جنبه های زیست محیطی
- 7. کنترل، توزیع و تعیین ظرفیت
- 8. سیستم های ذخیره سازی
- 9. متمرکز کننده ها[3]
10. کاربرد
10.1. سیستم های یکپارچه ساختمان
10.2. نیروگاه آب شیرین کن
10.3. فضا
10.4. سیستم های خانگی خورشیدی
10.5. پمپ ها
10.6. فناوری کلکتور حرارتی و فتوولتاییک
10.7. دیگر کاربردها
11. مشکلات مرتبط با تکنولوژی فتوولتاییک
12. آینده
13. نتیجه گیری
14. مراجع
- 1. پیشگفتار
تبدیل فتوولتاییک، تبدیل مستقیم نور خورشید به انرژی الکتریکی بدون هیچ واسط موتور حرارتی می باشد. تجهیزات فتوولتاییک دارای طراحی ساده بوده که نیازمند کمترین تعمیر و نگهداری می باشند و مزیت عمده شان سیستم های منفصل از شبکه[4] می باشد که رنج توان خروجی از میکرووات تا مگاوات دارند. از اینرو از آنها برای منبع توان، پمپاژ آب، مناطق مسکونی دورافتاده، سیستم های خانه خورشیدی، مخابرات، ماهواره ها و فضاپیماها، نیروگاه های اسمز معکوس[5]، و حتی برای نیروگاه های قدرت در حد مگاوات نیز استفاده می شوند. با یک چنین بازه وسیعی از کاربردها، نیاز به سیستم های فتوولتاییک نیز هر ساله رو به افزایش می گذارد.
منبع: مطالعه منابع انرژی 2007؛ شورای جهانی انرژی[6].
[1] Amorphous silicon
[2] Thin film
[3] Concentrators
[4] Stand-alone systems
[5] Reverse osmosis plants
[6] World Energy Council
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله مروری بر تکنولوژی های فتوولتاییک خورشیدی ,
پایان نامه مطالعه و بررسی عیوب و محاسن راه اندازهای موتورهای الکتریکی
دانلود پایان نامه و پروژه پایانی كارشناسی در رشته مهندسی برق – الكترونیك با عنوان مطالعه و بررسی عیوب و محاسن راه اندازهای موتورهای الکتریکی |
![]() |
دسته بندی | برق ،الکترونیک و مخابرات |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 1965 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 114 |
دانلود پایان نامه و پروژه پایانی كارشناسی در رشته مهندسی برق
الكترونیك با عنوان مطالعه و بررسی عیوب و محاسن راه اندازهای موتورهای الکتریکی
بصورت فایل ورد قابل ویرایش و آماده ارائه
1 ) کلیات موتور آسنکرون سه فاز : ...............1
1 - 1 ) ساختمان موتورهای القایی سه فاز :...............2
1-1 - 1 ) استاتور : ...................2
1-1 - 2 ) رتور : .........................3
1-1 -3 ) حلقه های لغزان : .......4
1 - 1 -4 ) جاروبک ها : .............4
1 - 1- 5 ) یاتاقان و بدنه : ........4
1 – 2 ) عملکرد موترهای القایی سه فاز : ...................5
1 – 2 – 1 ) موتور ساکن ...........5
1 – 2 -2 ) مکانیزم تولید گشتاور در موتور القایی ( آسنکرون ) : ................9
1 – 2 – 3 ) موتور گردان : ......14
1 – 2 – 4 ) موتور در شرایط ماندگار : .........22
1 - 3 ) موتور فقس سنجابی : .........25
2 ) انواع روشهای راه اندازی موتور القایی سه فاز: ...........28
2 – 1 ) روش راه اندای مستقیم : ....30
2 – 2 ) روش راه اندازی توسط افزایش مقاومت رتور : ................31
2 – 2 – 1 ) موتورهای رتور سیم پیچی شده : ......................31
2 – 2 – 2 ) Liquide starter : .....................37
2 – 2 – 3 ) درایور راه اندای کرامی : .............38
2 – 2 – 4 ) راه اندازی موتورهای قفس سنجابی با توجه
به جریان و مقاومت رتور : .........40
الف – کلاس A : ..................40
ب – کلاس D : .....................41
ج – کلاسهای C , B : .........41
د – رتورهایی با میله های عمیق : .............41
ه – موتورهای قفس سنجابی دوبل : ..........42
2-3) انتخاب ولتاژ موتور :...............43
2-3-1) راه اندازی موتور قفسه ای با کاهش ولتاژ استاتور :........................43
2-4 ) راه اندازی با استفاده از کلید ستاره مثلث : 46
2-5) روش کلاج گریز از مرکز :.......49
2-6) پیک جریان حین راه اندازی :..50
2-7) دینامیک راه اندازی :................51
موتور با بار خالص : .............53
گرم شدن رتور : .......................53
2-8) راه اندازی موتورهای بزرگ به کمک خازن :..54
2-8-1) مشکل راه اندازی موتورهای القایی بزرگ : ..............55
2-8-2) عملکرد یک سیستم راه اندازی خازنی :......................56
3) راه اندازی تریستوری موتورهای القایی :........................57
مقدمه:.......................58
3-2-1( كنترل راه اندازی:.......63
3-2-2( كنترل شتاب راه اندازی:......................63
3-3) مشخصات راه اندازهای تریستوری:...............67
3 -4( شرح مدارهای متداول راه اندازهای تریستوری:...................68
3-5-1( معرفی تریستور:........69
3-5-1-1) مدل دو ترانزیستوری تریستور:.....................70
3-5-1-2) روش های روشن شدن تریستور:...................71
3-6-1) مدار آتش كننده:..........74
3-6-2 ) مدار تقویت كننده: ....75
3-6-3) مزیت عمده راه اندازی موتور به شیوه تریستوری و
3-6-4 ) مدار خطای جریان:.....77
3-7) طراحی و بررسی مدارعملی و ساده راه انداز نرم موتور
آسنكرون (القایی):...................77
3-7-2) نوسانساز موج دندانه اره ای:............84
3-7-3 ) كنترل زاویه آتش :....86
3-7-4 ) مقایسه كننده:.............88
3-7-5) ایزوله كننده مدار قدرت و مدار فرمان:......................89
3-7-6) رلة اضافه ولتاژ و افت ولتاژ:.............90
3-7-7) رلة اضافه جریان (Over Current) :.......................92
3-8-1) لزوم استفاده از نظام ثابت:.........95
3-8-2) توضیح دربارة PWM :.....................97
3-8-3) مدارات اینورتر:........100
3-8-4) ركتیفایرها:................102
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه مطالعه و بررسی عیوب و محاسن راه اندازهای موتورهای الکتریکی ,
پایان نامه سیر تاریخی مفهوم جرم در حقوق کیفری ایران
پایان نامه سیر تاریخی مفهوم جرم در حقوق کیفری ایران |
![]() |
دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 70 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
پایان نامه سیر تاریخی مفهوم جرم در حقوق کیفری ایران
چکیده
جرم، رفتاری مغایر با نظم و ارزش های جامعه: هدف قانونگذار از تعریف جامع و مانع برای جرم، برقرار نظم در جامعه و جلوگیری از رفتار مجرمانه است. به همین دلیلف لازم است قانونگذار در تعریف جرم، تمام شرایط فرهنگی، اخلاقی، مذهبی و ارزش های مورد قبول مردم را مد نظر قرار دهد. بنابراین، جرم عبارت از انجام دادن یا خودداری از اعمالی است که مخالف با نظم عمومی و مغایر با ارزش ها و ضوابط حاکم بر جامعه باشد. گاهی از «قانونی بودن جرم» هم به عنوان یکی از مشخصات تعریف قانون جرم، و هم به عنوان یکی از عناصر متشکله آن یاد می کنند که ما را در زمره عمناصر متشکله جرم مطرح ساختیم.
مقدمه
جرم در لغت به معنای «گناه» آمده است.[1] و در اصطلاح، علیرغم تعریف زیادی که از جرم شده هنوز هم این موفقیت بدست نیامده تا از جرم، آنچنان تعریفی به عمل آید که مورد قبول همگان قرار گیرد و در زمان و مکان واجد ارزش باشد و دلیل این امر نیز اینست که پدیده جرم بر حسب دانشمندان و محققان دارای مبانی و صور گوناگون بوده، به سختی دیگر، آنچه که از نظر یکی جرم محسوب می شود بر حسب دیگری نه تنها ممکن است عنوان جرم به خود نگیرد، بلکه امکان دارد که حتی عملی پسندیده به شمار آید.[2]
فهرست
چکیده 5
مقدمه. 6
قست اول. 7
جرم در جرم شناسی.. 7
قسمت دوم. 8
جرم در حقوق جزا 8
تعریف جرم از دیدگاه متخصصان. 9
بند اول- تعریف جرم از دیدگاه حقوق دانان. 9
تعریف جرم در فقه اسلامی.. 10
جرم از دیدگاه قانونی.. 11
سیر تاریخی تعریف قانونی جرم. 13
مشخصات تعریف قانونی جرم. 16
ریشه وجود عنصر قانونی.. 17
نتایج وجود عنصر قانونی.. 17
اول- قاعده عطف بماسبق نشدن قوانین جزایی.. 18
اقدامات تأمینی و تربیتی.. 25
دوم- تفسیر محدود یا مضیق قوانین جزایی.. 25
سابقه تاریخی.. 27
امتیازات و انتقادات وارد بر تفسیر محدود. 27
نتایج تفسیر مضیق قوانین جزایی.. 28
محدودیت های وارد بر تفسیر مضیق قوانین جزایی.. 30
تفاوت تعریف قانونی جرم و تعریف فقهی آن. 31
تقسیمات کلی جرم. 33
1- جرم کیفری.. 33
2- جرم مدنی.. 34
3- جرم انتظامی.. 34
عناصر تشکیل دهنده جرم. 35
2- عنصر مادی جرم. 35
3- عنصر روانی جرم. 36
نتیجه گیری.. 37
منابع.. 38
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه سیر تاریخی مفهوم جرم در حقوق کیفری ایران ,
پایان نامه عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی
پایان نامه عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی |
![]() |
دسته بندی | پژوهش های دانشگاهی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 431 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 141 |
پایان نامه عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی
چکیده
امروز پیوند میان گردشگری و ورزش نوع جدیدی از جهانگردی را ایجاد نموده که جنبه های مختلف و متنوعی را در بر می گیرد . عوامل مختلفی در هر منطقه وجود دارد که بر توسعه گردشگری آن منطقه موثر است هدف این تحقیق بررسی عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری با تاکید بر جاذبه های طبیعی – ورزشی استان اردبیل می باشد . پژوهش حاضر جزو تحقیقات توصیفی پیمایشی (زمینه یابی ) است که بصورت میدانی انجام شده است. جامعه و نمونه آماری این تحقیق را سه گروه : مدیران و کارشناسان آژانسهای مسافرتی ، مدیران و کارشناسان بخش گردشگری سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان ، کارشناسان تربیت بدنی شاغل در ادارات آموزش و پرورش و تربیت بدنی استان و روسای هیئت های ورزشی تشکیل می دهند . توزیع پرسشنامه بین 151 نفر انجام شد و جهت تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق از آمار توصیفی استفاده شد.
نتایج تحقیق نشان داد :
1- بین جاذبه های طبیعی و توسعه گردشگری ورزشی استان اردبیل ارتباط دارد.
2- بین عوامل سوق دهنده و توسعه گردشگری ورزشی در استان اردبیل ارتباط وجود دارد.
3- بین عوامل جلب کننده و توسعه گردشگری ورزشی در استان اردبیل ارتباط وجود دارد.
4- بین قطب ورزشی و توسعه گردشگری ورزشی در استان اردبیل ارتباط وجود دارد.
5- بین عوامل دفع کننده و توسعه گردشگری ورزشی در استان اردبیل تفاوت وجود دارد.
واژگان کلیدی
گردشگری ورزشی – استان اردبیل –گردشگری – ورزشی – سازمان گردشگری و میراث فرهنگی - عوامل سوق دهنده – عوامل جلب کننده – عوامل بازدارنده
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: طرح تحقیق
1-1- مقدمه. 1
1-2- بیان مسأله. 2
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5
1-4- اهداف تحقیق.. 7
1-4-1- هدف كلی تحقیق.. 7
1-4-2- اهداف اختصاصی تحقیق.. 7
1-5- فرضیات تحقیق.. 8
1-6-2- تعریف عملیاتی تحقیق.. 10
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه. 12
2-2- مبانی نظری.. 12
2-3- توریسم و گردشگری.. 12
2-4- گردشگری ورزشی.. 13
2-5- بازاریابی ورزشی.. 13
2-6- تعریف بازار توریسم ورزشی.. 14
2-7- بازاریابی توریسم ورزشی.. 14
2-8- بازاریابی مشاركتی در توریسم ورزشی.. 15
2-9- عوامل مؤثر بر كارائی بازاریابی توریسم ورزشی مشاركتی.. 16
2-10- منابع اساسی برای توسعه گردشگری ورزش... 18
2-11- عوامل سوق دهنده، جلب كننده و بازدارنده ها 19
2-11- مرور دیدگاه های گردشگری ورزشی.. 25
2-12- تاریخچه توریسم و توریسم ورزشی.. 30
2-13- وضعیت كنونی گردشگری در جهان. 33
2-14- جایگاه گردشگری ورزشی در جهان. 37
2-15- تاریخچه تشكیل گردشگری ورزشی.. 38
2-16- معرفی قابلیتهای گردشگری و گردشگری ورزشی در استان اردبیل: 39
2-16-1- دریاچه نئور. 40
2-16-2- دریاچه شورابیل.. 40
2-16-3- تالاب گنجگاه 41
2-16-4- تالاب نوشار. 41
2-16-5- تالاب شورگل.. 41
2-16-7- سد خاكی پیرالقیر. 42
2-16-8- تالاب قره گل.. 42
2-16-9- رودخانه ارس... 42
2-16-10- بالیقلی چای.. 43
2-16-11- رود گیلوان. 43
2-16-12- رود مشگین چای.. 43
2-16-13- رودخانه بالهارود. 43
2-16-14- رودخانه خیاو. 44
2-16-15- رودخانه قتورسو. 44
2-16-16- رودخانه هروآباد. 44
2-16-17- رودخانه قره سو. 44
2-16-18- آبشار گورگور سبلان. 45
2-16-19- آبشار گورگور خیاوچای.. 46
2-16-20- آبشار آقبلاغ. 46
2-16-21- آبشار كمرخونی خوجین.. 47
2-16-22- آبشار نره گر. 47
2-16-23- آبشار سردابه. 48
2-16-24- آب گرم قره سو. 48
2-16-25- آبگرم گاومیش گلی.. 48
2-16-26- آب گرم گزال (ژنرال) 49
2-16-27- آب پهن.. 49
2-16-28- آب یل سویی.. 49
2-16-29- آب چشم. 49
2-16-30- آب گرم قهوه خانه همت... 49
2-16-31- آب گرم قهوه خانه ممتاز. 50
2-16-32- آب گرم بش باجی لار. 50
2-16-33- چشمه های بیله دره 50
2-16-34- چشمه گل علی.. 50
2-16-35- چشمه اسد. 51
2-16-36- چشمه سردابه. 51
2-16-37- چشمه بوشلی.. 51
2-16-38- چشمه قوتورسوئی.. 52
2-16-39- چشمه خلخال. 52
2-16-40- چشمه قینرجه. 52
2-16-41- چشمه ایلاندو. 53
2-16-42- چشمه آبگرم شابیل.. 53
2-16-43- دشت مغان. 53
2-16-44- دشت اردبیل.. 54
2-16-45- جنگل و بیشه ها 54
2-16-46- كوهستان ارسباران (قرهداغ) 54
2-16-47- رشته سبلان – جلفا 55
2-16-48- سبلان و دامنه های آن. 55
2-16-49- رشته كوه تالش... 58
2-16-50- رشته كوه صلوات داغی.. 58
2-16-51- رشته كوه خروسلو داغی.. 59
2-16-52- كوه حصاربلاغی.. 59
2-16-53- كوه قلی تاش... 59
2-16-54- كوه داش بلاغ. 59
2-16-55- كوه قوچ داغی.. 60
2-16-56- كوه قزلخ داغی.. 60
2-16-57- زیستگاه شیروان دره سی.. 60
2-16-58- زیستگاه موویل.. 60
2-16-59- زیستگاه هوشنگ میدانی و قره گؤل. 60
2-16-60- زیستگاه خروسلو. 61
2-16-61- زیستگاه آقابابا 61
2-16-62- زیستگاه حاجیلو. 61
2-16-63- زیستگاه تبنق.. 61
2-16-64- زیستگاه حسن دره سی.. 62
2-16-65- زیستگاه سروان دره سی.. 62
2-16-66- زیستگاه ارباب كندی.. 62
2-16-67- پارك جنگلی فندقلو. 62
2-16-68- پیست اسكی آلوارس... 63
2-16-69- دره جنگلی اردی موسی.. 64
2-16-70- دره رود. 65
2-16-71- منطقه حفاظت شده نئور. 65
2-16-72- منطقه سیاحتی سردابه. 65
2-16-73- منطقه شكار ممنوع آق داغ. 66
2-16-74- قلعه كهنه. 66
2-16-75- قلعه اولتان. 67
2-16-76- آغجه قلعه. 67
2-16-77- قلعه ارشق.. 67
2-16-78- قلعه قهقهه. 68
2-16-79- قلعه شیخ حیدر مشگین شهر. 69
2-16-80- سوروشگن داشت (سنگ نبشته شاپور دوم ساسانی) 69
2-16-81- غار هفت خانه یا یدیاولر: 69
2-16-82- غار یخگان. 70
2-16-83- پل خدا آفرین.. 70
2-16-84- پل سامیان. 70
2-16-85- پل كلخوران. 71
2-16-86- پل سیدآباد (پیرمادر) 71
2-16-87- پل یعقوبیه. 71
2-16-88- پل ابراهیم آباد. 71
2-16-89- پل ججین (داش كسن) 71
2-16-90- پل قره سو (زاغالان) 71
2-16-91- پل نیر. 72
2-16-92- پل پردیس... 72
2-16-93- پلهای شهر چای و گیلانده 72
2-16-94- حمام پیر زرگر اردبیل.. 72
2-16-95- حمام آقانقی.. 73
2-16-96- حمام پیرعبدالملك (میرزا حبیب) 73
2-16-97- حمام اوچدكان. 74
2-16-98- حمام حاج شیخ.. 74
2-16-99- حمام ملاهادی.. 75
2-16-100- حمام پیر (حاج رحیم) 75
2-16-101- حمام صفویه. 75
2-16-102- خانه ابراهیمی.. 76
2-16-103- منزل وكیل الرعایا 76
2-16-104- خانه رضازاده 77
2-16-105- خانه مرحوم مروج اردبیل.. 77
2-16-106- بازار. 78
2-16-107- خانه های سنگی در كوه 78
2-16-108- دهكده سنگی و زیرزمینی و بند كلخوران. 79
2-16-109- مسجد جامع اردبیل «جمعه مسجد» 79
2-16-110- مسجد اعظم اردبیل.. 80
2-16-111- بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی.. 80
2-16-112- كلیسای مریم مقدس... 81
2-17- تحقیقات انجام شده در داخل.. 82
2-18- تحقیقات انجام شده در خارج از كشور. 86
2-19- جمع بندی.. 91
فصل سوم : روششناسی تحقیق
3-1- مقدمه. 92
3-2- جامعه و نمونه آماری.. 92
3-3- روش نمونه گیری.. 93
3-4- روش و ابزار گردآوری اطلاعات... 93
3-5- متغیرهای وارد در تحقیق.. 93
3-6- متغیرهای مداخله گر. 93
3-7- روش تحقیق.. 94
3-8- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 94
3-9- محدودیتهای تحقیقی.. 94
3-9-1- محدودیتهای تحت كنترل محقق.. 94
3-9-2- محدودیتهایی كه در كنترل محقق نیست... 94
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1- مقدمه. 96
4-2- ویژگیهای توصیفی آزمودنیها 96
4-3- بررسی اهداف و فرضیه های تحقیق.. 102
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- خلاصه. 107
5-2- بحث... 109
5-3- نتیجه گیری.. 111
5-4- پیشنهادات... 112
5-4-1- پیشنهادات برخاسته از تحقیق.. 120
5-4-2- پیشنهادات به محققین.. 121
فهرست منابع: 122
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه عوامل و راهکارهای توسعه گردشگری با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی ,
پایان نامه بررسی مشکلات دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی
پایان نامه بررسی مشکلات دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 153 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
پایان نامه بررسی مشکلات دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی
مقدمه
در هر جامعه ای برای کنترل و پیشبرد آن سازمان های مختلفی بوجود می آیند. یکی از مهمترین و حساسترین و سازنده ترین سازمان هر جامعه ای سازمان آموزش و پرورش می باشد. تمامی سازمان ها در حالت کلی از دو نوع سازمان رسمی و غیر رسمی تشکیل می شوند که این دو با هم و مکمل و پیش برنده اهداف سازمانی می باشد و هر کدام لازم و ملزوم یکدیگرند. سازمان های رسمی بر اساس سلسله مراتب سازمانی بوجود آمده است و این سازمان از سه منطقه مدیران عالی منطقه عملیاتی (استادان و دبیران) و منطقه اجرائی (دانش آموزان) تشکیل می شوند.
سازمان غیر رسمی آموزش و پرورش از برقراری روابط عاطفی بین اعضای سازمان حاصل می شود مانند روابط حسنه بین سه منطقه سازمان و سازمان غیر رسمی آن. سازمان غیر رسمی برخاسته از ارمان ها و تمایلات درونی اعضاست که در تحقق اهداف سازمان و یا رکود و ایجاد فضای نامساعد در آن اثر زیادی دارد اگر مدیران و عوامل عملیاتی آموزش و پرورش بتوانند با دانش آموزان رابطه خوبی داشته و به بررسی مشکلات آنان پرداخته و در صدد رفع و کاهش آن برآیند می توانند برای رسیدن به اهداف سازمان آموزش و پرورش که تربیت دانش آموزان فرهیخته مومن و دانشمند است برسند.
بیان مسئله
كسی كه به تدریج ظرفیت یادگیری او كاهش یافته و در آزمون های كلاس و امتحانات پایانی موفق نمی شود می گوئیم دچار افت تحصیلی شده است.افت تحصیلی در بعضی از دانش آموزان به حدی می رسد كه تحصیلات خود را نیمه كاره رها می كنند و یا دچار مردودی و تكرار پایه تحصیلی می شوند.
علل و عوامل افت تحصیلی:وضعیت نامطلوب فیزیكی ،جسمانی و عاطفی دانش آموزان، تغییرات ناگهانی از نظر اقتصادی،خانوادگی،روانی،آموزشی،ضعیف بودن پایه درسی ،شكست های متعدد تحصیلی و درسی،ضعف در برنامه ریزی،وجود الگوهای درسی نا مناسب
شناخت علائم تنها اولین قدم است زیرا در قدم بعدی باید فهمید که این نشانه ها وقتی کنار هم می آیند چه چیزی را نشان می دهند وقتی نشانه ها و علامت های یک مشکل را کنار هم بچینیم یک رفتار بوجود می آید که به عنوان یک رفتار غیر عادی قلمداد می شوند بنابراین با یک یا دو علامت نمی توان به یک رفتار ناسازگار دست یافت پس باید ریشه ها و علت ها را جستجو نمود تا علت یک رفتار مشکل دار را فهمید.
باید علت های مشکلات را بررسی کرد تا فهمید که این مشکلات مربوط به محیط زندگی، محیط اجتماعی یا ریشه عاطفی و درونی دارند آیا ریشه در مشکلات والدین دارند که در رفتار کودکان منعکس شده اند. آیا نظام خانواده دچار مشکل است و سیستم خانواده بیمار است یا علل دیگری دارد.
توجه به جایگاه مشکل و محل اسقرار آن نشان دهنده آن است که در کجا باید دنبال علل مشکل و ریشه های مشکلات بگردیم و پیدا کردن ریشه ها و تبیین ناراحتی و مشکل بوجود آمده نشان می دهد که مشکل چه ماهیتی دارد. و این امر ما را در فعالیت تشخیص و کمک به رفع مشکل یاری می کند.این جریان پر پیچ و خم و دشوار که ممکن است بسیاری از افراد حوصله و صبر و شکیبایی لازم آن را نداشته باشند ما را متوجه می سازد که برای حل یک مشکل مشکل به ظاهر ساده چه راه دشواری را باید پیمود.
فهرست مطالب
مقدمه. 5
بیان مسئله. 7
ضرورت و اهمیت تحقیق.. 8
اهداف تحقیق.. 9
فرضیه ها ی تحقیق.. 9
تعریف نظری موضوع تحقیق.. 9
تعریف نظری مشکل.. 10
پیشینه نظری تحقیق.. 11
مسئولیت خانواد از نگاه اسلام. 15
نوجوان و جوان از دیدگاه اسلام. 16
انس و الفت با جوان. 16
مدارا با جوان. 18
خانواده به عنوان سیستم. 18
خانواده به عنوان کانون محبت و امنیت... 20
نقش اقتصاد و خانواده 21
موقعیت اجتماعی – اقتصادی و یادگیری.. 22
وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدین.. 24
تجزیه و تحلیل داده ها 26
بخش دوم آمار توصیفی.. 31
محدودیت های پژوهش.... 32
پیشنهادات... 34
منابع.. 35
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی مشکلات دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی ,
پایان نامه نقش پیاده سازی دولت الکترونیک در کاهش بوروکراسی
پایان نامه نقش پیاده سازی دولت الکترونیک در کاهش بوروکراسی |
![]() |
دسته بندی | پژوهش های دانشگاهی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 574 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 141 |
پایان نامه نقش پیاده سازی دولت الکترونیک در کاهش بوروکراسی
مقدمه
اصطلاح دوركاری به معنای نوع كار تعریف می شود كه در آن كاركنان وظایف كاریشان را در محلی غیر از مكان معمول تجارت انجام می دهند( Information Resources Management. Association, 2011, p.778) ).
در معنای گسترده دورکاری به روشی از انجام کار اطلاق می شود که فردی شاغل برای انجام وظایفش حقوق می گیرد، بخشی یا تمام وظایفش را در محلی دور از محل اصلی کار) شرکت، سازمان و ..)، انجام دهد تا از تعدد رفت و آمد به آن محل بکاهد.
در سالهای نه چندان دور تصور انجام کار در منزل یا دور از مرکز و ارتباط دائم و مستمر با اداره مرکزی و همکاران بدون حضور فیزیکی، فقط برای کشورهای بسیار پیشرفته و دارای فنآوریهای منحصر به فرد میسر بود. اما در حال حاضر با پیشرفت سریع فنآوری بویژه در مقوله های انفورماتیک و ارتباطات، و گستردگی آن در سطح کشورهای جهان، امکان بهره گیری سایر کشورها نیز از این راهکار مهیا شده است. امروزه حركت به سوی جهانی شدن، از بین رفتن مرزهای فیزیكی و زندگی در دهكدة جهانی ما را ناگزیر به پذیرش فناوری اطلاعات به عنوان بخش جدایی ناپذیری از زندگی ساخته است. تغییرات سریع و لحظه به لحظه در دنیای فناوری اطلاعات یكی از خصوصیات بارزی است كه به صحنة رقابت اقتصاد جهانی شكلی تازه بخشیده است .یكی از بخش های فناوری اطلاعات و نوآوری كه در سال های اخیر، در بستر تكنولوژی های اطلاعاتی، شبكه و اینترنت رشد چشم گیری داشته كاربرد "دور كاری" بوده است (پریز، 2002).
از طرفی ایجاد تغییرات جدی در همه ساختارهای بشری مانند مدیریت، اقتصاد، كسب بازارهای گسترده، آموزش های مجازی، اشتغال، شكل دولت ها و رشد ضریب دانایی در همه عرصه ها نسبت به یك قرن گذشته، موجب بروز تحولاتی عظیم در نوع ارتباطات سازمان ها، دولت ها، ملتها و مجامع بین المللی شده است.
طرح ملی " دوركاری " از جمله سیاست های نظام اداری است كه در مسیر اجرایی شدن با عوامل باز دارنده و موانع متعددی در دو بخش دولتی و خصوصی روبرو است كه شایسته است بصورت دقیق و با بهره مندی از تجارب سایر كشورهای موفق، نسبت به پیاده سازی آن مبادرت ورزید. ایجاد و توسعه دورکاری، به عنوان یک دگرگونی استراتژیک در سطح ملی، نیاز به عزم و اراده ملی و تعهد عمومی در بدنه دولت به ویژه سطوح کلان آن دارد. در این فصل به بیان مسئله پژوهش و اهمیت و ضرورت آن میپردازیم. همچنین در این بخش مفاهیم و اصطلاحات کلیدی و بنیادی تحقیق تعریف می شود.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده................................................................................................................................ 1
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1 مقدمه........................................................................................................................... 3
1-2 بیان مسأله..................................................................................................................... 4
1-3 اهمیت وضرورت موضوع.............................................................................................. 6
1-4 اهداف تحقیق................................................................................................................ 7
1-5 سؤالات و فرضیه های تحقیق......................................................................................... 8
1-6 فرضیههای تحقیق.......................................................................................................... 8
1-7 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق.................................................................... 9
1-7-1-1 دورکاری.............................................................................................................. 9
1-7-1-2 دورکاران ............................................................................................................. 9
1-7-1-3 موانع اقتصادی.................................................................................................... 10
1-7-1-4 موانع فرهنگی.................................................................................................... 11
1-7-1-5 موانع فنی......................................................................................................... 12
1-7-1-6 موانع فردی..................................
1-7-1-7 موانع سیاسی.................................
1-8 قلمرو تحقیق............................................................................................................... 12
1-8-1 قلمرو موضوعی تحقیق............................................................................................ 13
1-8-2 قلمرو مکانی........................................................................................................... 13
1-8-3 قلمرو زمانی............................................................................................................ 13
1-9 چهارچوب نظری ومدل مفهومی تحقیق
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه نقش پیاده سازی دولت الکترونیک در کاهش بوروکراسی ,
پایان نامه میزان کنترل توجه، کنترل هدفمند و تحمل آشفتگی در پیش بینی مشکلات برونی
پایان نامه میزان کنترل توجه، کنترل هدفمند و تحمل آشفتگی در پیش بینی مشکلات برونی |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 64 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
پایان نامه میزان کنترل توجه، کنترل هدفمند و تحمل آشفتگی در پیش بینی مشکلات برونی
بیان مسأله اساسی تحقیق به طور كلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبههای مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق به صورت مستند) :
اختلالات رفتاری دوره کودکی توجه پژوهشی زیادی به ویژه در سالهای اخیر به خود جلب کرده اند. در گذشته گمان می شد که این اختلالات ناشی از نارسایی های رشدی بوده و به خودی خود بهبود می یابند. ولی باید توجه داشت که بسیاری از کودکانی که در سالهای نخستین کودکی دارای مشکلات رفتاری و روانی هستند نه تنها به سادگی از آن عبور نمی کنند، بلکه ممکن است این امر تا دوران بلوغ و بزرگسالی نیز تداوم یابند (گیمپل و هالند[1]، 2002). اختلالات دروه کودکی به دو طبقه کلی اختلالات درونی سازی شده[2] و برونی سازی شده[3] تقسیم می شوند. گروه اول مشکلاتی هستند که در خود شخص وجود دارند مانند اضطراب، افسردگی، کناره گیری اجتماعی و شکایات جسمانی بدون علت جسمانی، در حالی که اختلالات برونی سازی شده دربرگیرنده مشکلاتی اند که رو به بیرون هستند و در تعارض با افراد دیگر و محیط قرار می گیرند (آشنباخ و رسکورلار، 2001).
یا در کودکان شیوع بالایی دارند. حدود 5 تا 13 درصد مادران کودکان پیش دبستانی گزارش می کنند که کودکان آنها رفتارهای برونی سازی متوسط تا شدید نشان می دهند، این میزان حتی در خانواده های دارای وضع اقتصادی اجتماعی نامساعد بالا است (کمپبل[4] و همکاران، 2000؛ وبستر-استراتون و هاموند[5] 1998). علائم برونی سازی شده درمان نشده با طیف وسیعی از پیامدهای منفی در کودکان و نوجوانان همراه می باشند. بر اساس مدل آغازگر اولیه مشکلات رفتاری برونی سازی شده، این مشکلات اغلب بر دوره بزرگسالی بعدی نیز به صورت مصرف مواد، بی ثباتی شغلی و مشکلات ارتباطی تأثیر می گذارند(شامبیون[6]و همکاران، 1995؛ مک ماهون[7] و همکاران، 2006).
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه میزان کنترل توجه، کنترل هدفمند و تحمل آشفتگی در پیش بینی مشکلات برونی ,
پایان نامه بررسی تطبیقی مالیات بر نظام ایران در مقایسه با کشورهای اسلامی
پایان نامه بررسی تطبیقی مالیات بر نظام ایران در مقایسه با کشورهای اسلامی |
![]() |
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 334 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 77 |
پایان نامه بررسی تطبیقی مالیات بر نظام ایران در مقایسه با کشورهای اسلامی
چکیده
مدیریت نظام مالیاتی یک کشور نمی تواند بدون شناخت از نظام مالیاتی حاکم ومدیریت آن به اهدافش برسد.این مقاله به شناسایی عوامل نظام مالیاتی مودیان مشاغل واولویت بندی این عوامل می پردازد.در این مقاله ویژگی های نظام مالیاتی چندین کشور مورد بررسی قرار می گیرد.استفاده از روش تحلیل مولفه های اصلی وچرخش واریماکس تعلق هر یک از متغیرها به هر یک از عوامل، تعیین شده است.درنتیجه؛سه عامل که بیشترین واریانس را داشتند، مشخص شدندکه به ترتیب اولویت عبارتند از:نخست، عدالت وکارکرد سازمان مالیاتی که متغیرهای عدالت، عدم اعتماد به مسئولین مالیاتی، شفافیت سازمان مالیاتی، نحوۀ خرج کرد مالیات، احساس مسئولیت، رشوه، ملموس نبودن خرج کرد مالیات ونوع پرداخت را در بر می گیرد؛دوم، صداقت واحساس مسئولیت مودیان که متغیرهای ندادن اطلاعات، دروغگویی، احساس افتخار از نپرداختن مالیات، احساس دین به جامعه یا یک امر خوشایند وپول زور را در بر می گیردوسوم؛ تمایل به پرداخت مالیات که متغیرهای فرار مالیاتی، چانه زنی، نپرداختن مالیات ومقاومت در پرداخت مالیات را در بر می گیرد.
در قالب تئوری های اقتصاد متعارف، مالیات اصلی ترین منبع نظام دولت هااست .در نتیجه علاوه بر آنکه ابزار تأمین هزینه های بخش عمومی است دارای آثار تخصیصی و توزیعی نیز هست. یک نقش کلیدی مالیات که در تحلیل های اقتصادی دولت جایگاه ویژه ای دارد، آثار توزیعی آن است. به همین خاطر نقش عادلانه بودن ابزار مالیات یک اصل از دو اصل اساسی آن (در کنار اصل کارآیی) می باشد. این مقاله وظیفه دارد نقش مالیات حقوق را بر نظام در ایران و مقایسه آن با چند كشور دیگر مورد بررسی قرار دهد.
فهرست مطالب
فصل اول کلیات... 1
1-1- مقدمه. 2
1-2- مبانی نظری.. 3
1-3- اصل عمومی بودن مالیات... 5
1-4-مالیات در کشور ترکیه. 6
1-4-1-مالیات بر درآمد. 6
1-4-2-مالیات بر فروش... 6
1-4-3-مالیات بر املاك و مستغلات... 7
1-4-4-مالیات سوخت و خودرو. 7
1-4-5-نظامی جهانی.. 10
1-4-6-وظیفه ملی.. 11
1-5-نظام مالیاتی مالزی.. 11
1-5-1-مالیات ارزش افزوده 19
1-5-2-بخشودگیها 19
1-5-3-مزایای پرداخت مالیات... 20
1-6-1- تغییرات قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ماه 1380 نسبت به اصلاحیه اسفند ماه 1378و سنوات قبل 22
1-6-2- میزان درآمدهای مالیاتی با تولید ناخالص ملی.. 23
1-6-3- مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی.. 23
1-6-4- گستردگی پایة مالیاتی.. 27
1-6-5- ساختار نظام مالیاتی در اقتصاد ایران. 29
1-6-6- نرخ متناسب مالیاتی.. 32
1-7- ناهنجاری فرهنگ تمكین مالیاتی در لایههای اجتماعی ایران. 34
1-8- مالیات و انگیزه تولید. 36
1-9- اصلاح نظام مالیاتی در لایحه برنامه پنجم: 38
1-10- جایگاه مالیات بر مجموع درآمد در یک اقتصاد. 40
1-15- چالشهای مالیاتی ایران. 44
1-11- از مشكلات دیگر فرهنگ مالیاتی در ایران. 46
1-12-نظام مالیاتی در کشور های اسلامی.. 47
1-12-1-چالش عملکرد نظام مالیاتی کشور از جهت درآمد. 48
1-12-2-ناهنجاری فرهنگ تمکین مالیاتی در لایههای اجتماعی ایران. 51
1-12-3-مبنای فقهی ـ حقوقی مالیات ستانی.. 54
1-12-4-گستردگی پایة مالیاتی.. 56
1-12-5-نرخ متناسب مالیاتی.. 57
فصل دوم نتیجه گیری.. 60
2-1- نتیجهگیری.. 61
2-2- منابع: 62
برگ ارزشیابی پروژه 66
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی تطبیقی مالیات بر نظام ایران در مقایسه با کشورهای اسلامی ,
پایان نامه کارآفرینی با روش siyb
پایان نامه کارآفرینی با روش siyb |
![]() |
دسته بندی | پژوهش های دانشگاهی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 532 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 75 |
پایان نامه کارآفرینی با روش siyb
چکیده:
شركت هایی که در زمینه های آموزش کارآفرینی مشغول به فعالیت می باشند با توجه به شرایط محیطی و قابلیت های كنونی و آینده خود باید استراتژی مناسبی را انتخاب نمایند تا به بقا و رشد آنها در عرصه بازار رقابتی كمك نماید . آمار فزاینده بیکاری در کشور ، فقر و تنگدستی ، مشکلات اجتماعی و خانوادگی و نهایتاً افزایش جرم و جنایت که حاصل آن خواهد بود قطعاً در سال های آینده چالش بسیار بزرگی را فرا روی دولتمردان قرار خواهد داد .
در عین حال ، کشور ما ظرفیتهای بسیار زیادی برای اشتغال و کارآفرینی و افزایش ثروت دارد که یا از نظرها دور مانده است و یا نیاز به اطلاع رسانی بیشتر و ایجاد انگیزه دارد .
در این پروژه کار با فصل اول که طراحی یک طرح کسب و کار می باشد شروع و در ادامه در فصل دوم تهیه یک طرح بازاریابی را داریم و در فصل سوم یک فصل از کتاب SIYB به شکل پاورپوینت چاپ شده که در کلاس به شکل حضوری ارائه گردیده است و در انتها در فصل چهارم مقاله ای در رابطه با کارآفرینی ترجمه و اضافه شده است . هدف از این کار آشنایی عملی و پیش بینی واقعی یک اجرای کامل از آموزش دوره کارآفرینی با الگوی SIYB در شرکت متبوع و منطقه جغرافیای انتخابی می باشد .
مقدمه
چرخهای توسعه اقتصادی همواره با توسعه کارآفرینی به حرکت در میآیند . در ایالات متحده ، هر سال یک میلیون فعالیت تجاری جدید شروع به کار میکند ، در حالی که در ایران حتی یک موسسه کارآفرینی موثر در دهه اخیر نداشته ایم .
واژه کارآفرین از کلمه Entrepreneur ( به معنای متعهد شدن ) که در اصل از زبان فرانسه به دیگر زبانها راه یافته است ، اقتباس شده است . انگلیسیها سه اصطلاح به نامهای ماجراجو ، متعهد و کارفرما در مورد کارآفرین به کار میبرند . کارآفرین کسی است که متعهد میشود مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی ، اداره و تقبل کند کارآفرین کسی است که نوآوری خاصی داشته باشد . این نوآوری میتواند در ارائه یک محصول جدید ، و یا یک خدمت جدید ، در طراحی یک فرآیند نوین و یا نوآوری در رضایت مشتری و . . . باشد .
کارآفرینان در واقع به تغییر ، به عنوان مقوله تعیین کننده مینگرند . آنها ارزشها را تغییر میدهند و ماهیت آنها را دچار تحول میکنند . آنان برای تحقق این ایده ، قدرت خطرپذیری خود را بکار میگیرند ، به درستی تصمیم گیری میکنند و از این رو هر کس به درستی اتخاذ تصمیم نماید ، به نوعی کارآفرین تلقی میشود .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : طرح كسب وكار
مقدمه 8
بیانیه ماموریت 9
بررسی های فنی محصول 9
بررسی های اقتصادی 12
بررسی های مالی 16
فصل دوم : طرح بازاریابی
مقدمه 20
طرح بازاریابی 20
معرفی شرکت 22
بیانیه ماموریت 24
چشم انداز شرکت 24
جدول اهداف و خط مشی کیفی شرکت 24
فرصت بازار برای شرکت 25
بازار هدف SIYB برای شرکت 26
حامیان مالی بالقوه برنامه آموزشی 28
هدف از فعالیت های بازاریابی 29
چهار P بازاریابی 30
عنوان صفحه
محصول 31
مکان 32
تبلیغات 33
قیمت 35
شاخص های موفقیت 39
جدول زمانبندی 40
فصل سوم : ارائه کلاسی دوره SIYB
اسلایدها 42
فصل چهارم : مقاله کارآفرینی
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه کارآفرینی با روش siyb ,
پایان نامه نحوه محاسبه بهای تمام شده دام و شیر توسط سیستم های موجود در استان تهران با استاندارد بین المللی
پایان نامه نحوه محاسبه بهای تمام شده دام و شیر توسط سیستم های موجود در استان تهران با استاندارد بین المللی |
![]() |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 431 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 133 |
پایان نامه نحوه محاسبه بهای تمام شده دام و شیر توسط سیستم های موجود در استان تهران با استاندارد بین المللی
چكیده:
هدف تحقیق حاضر، بررسی رویه های حسابداری دامپروری پیشنهاد شده در استاندارد بین المللی شماره 41[1] و سیستمهای هزینه یابی گاو و شیر در ایران در بخش های دولتی و خصوصی می باشد. نهایتاً میزان تطابق رویه های پیشنهاد شده در استاندارد بین المللی 41 با سیستمهای موجود در ایران مورد بررسی قرار گرفته است.
به این ترتیب بخش كتابخانه ای پژوهش حاضر با صلاحدید اساتید محترم راهنما و مشاور و با استفاده از متون و ادبیات حسابداری استخراج گردید و مبنای طراحی سئوالات پرسشنامه به عنوان ابزار سنجش تحقیق قرار گرفت. در بخش میدانی تحقیق، اطلاعات لازم برای تحقق بخشیدن به اهداف تحقیق با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شد. جامعه آماری مورد بررسی شامل گاوداری های استان تهران بوده است.
این تحقیق شامل پنج فرضیه می باشد. فرضیه اول، فعال بودن بازار استان تهران را مورد بررسی قرار داده و به دو فرضیه فرعی قابل تقسیم است. فرضیه فرعی اول فعال بودن بازار شیر استان تهران و فرضیه فرعی دوم فعال بودن باز گاو استان تهران را مطرح می نماید. نتایج فرضیه های فوق با استفاده از روش t-Test در سطح معنی داری 05/0 انجام شده و نشان می دهد كه این فرضیه مورد پذیرش قرار می گیرد.
فرضیه دوم در ارتباط با این مسئله مطرح شده است كه اثر تغییرات در ارزش منصفانه بازار گاو و شیر قادر است تغییرات در این دارایی ها را به نحو مناسب تری نشان دهد. این فرضیه نیز با روش t-Test در سطح معنی داری 05/0 مورد آزمون قرار گرفته و پذیرفته شده است.
فرضیه سوم عدم امكان تعیین ارزش منصفانه را برای تعیین بهای تمام شده شیر و فرضیه چهارم امكان تعیین ارزش منصفانه را برای تعیین بهای تمام شده گاو در استان تهران مطرح می نماید. این فرضیه ها به همان روش و در سطح معنی داری 05/0 مورد آزمون قرار گرفته و قبول شده اند.
فرضیه پنجم در ارتباط با عدم پذیرش تغییر روش هزینه یابی گاو و شیر و پیروی از روش پیشنهاد شده در استاندارد 41، توسط دامداری های استان تهران می باشد. این فرضیه نیز به روش t-Test در سطح معنی داری 05/0 آزمون شده و مورد پذیرش قرار گرفته است.
در پایان نیز نظرات و پیشنهادات محقق درباره پژوهش حاضر، همراه با محدودیت هایی كه حین انجام تحقیق به وجود آمده اند عنوان شده است.
[1].IAS41
فهرست
چكیده: 1
مقدمه: 3
فصل اول: كلیات تحقیق
1-1 مقدمه 5
2-1 تاریخچه مطالعاتی. 5
3-1بیان مسئله 7
4-1اهداف تحقیق و ضرورت آن. 7
5-1چهار چوب نظری تحقیق. 8
6-1فرضیات تحقیق. 8
7-1 حدود مطالعاتی. 9
8-1تعریف واژه ها و اصطلاحات.. 9
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
1-2 مقدمه 13
2-2- رهنمودهای مالی ارائه شده در ارتباط با ارزشگذاری گاو و شیر در سراسر دنیا 14
1-2-2 ایالات متحده آمریكا 14
1-1-2-2 موارد عدول از GAAP. 17
2-1-2-2 دام های مادر تولید مثلی كه در خود واحد پرورش داده شده اند: 18
3-1-2-2 مالیاتهای معوق. 18
4-1-2-2 حسابداری موجودی بذر و دام 18
5-1-2-2 اقلام موجودی آماده فروش مجدد: 18
6-1-2-2 نحوه برخورد با اقلام موجودی (غیر از دام تولید مثلی) 19
7-1-2-2 نحوه برخورد با دام تولید مثلی (داشتی) كه در دامداری یا مزرعه پرورش داده شده باشند: 21
8-1-2-2 روش هزینه یابی جذبی كامل: 23
9-1-2-2 نحوه برخورد با موجودی دامهای تولید مثلی خریداری شده: 24
10-1-2-2 شناسائی درآمدـ فروش موجودی دامهای تولید مثلی: 25
11-1-2-2 روشهای ارزشگذاری: 25
2-2-2 اروپا 26
1-2-2-2 شبکه داده پردازی حسابدری کشاورزی یا دامداریها 27
2-2-2-2 متدولوژی حسابداری FADN: 29
3-2-2 كانادا 33
4-2-2 انگلستان. 35
5-2-2 استرالیا 35
6-2-2 نیوزلند 36
7-2-2 هنگ كنگ... 38
8-2-2 آفریقای جنوبی. 38
3-2 بخش دوم – رهنمودهای مالی ارائه شده در ارتباط با ارزشگذاری گاو وشیر طبق استاندارد بین المللی شماره 41 41
4-2 بخش سوم – رهنمودهای مالی ارائه شده در ارتباط با ارزشگذاری گاو و شیر در ایران. 44
1-4-2 شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی. 45
2-4-2 بنیاد مستضعفان: 48
1-2-4-2 نحوه محاسبات قیمت تمام شده تولیدات دامداری: 50
2-2-4-2 بازیافت هزینه خوراك مصرفی از طریق كود تولیدی دامداری. 56
3-4-2 بهای تمام شده در گاوداریهای خصوصی. 57
1-3-4-2 نحوه تفكیك و نگهداری دامها: 58
2-3-4-2 طبقه بندی دامها در صورتهای مالی. 60
3-3-4-2 نحوه تخصیص هزینه استهلاك دامهای شیری. 61
4-3-4-2 نحوه محاسبه بهای تمام شده جنین. 61
5-3-4-2 نحوه برخورد با گوساله های مرده زا (پس از 5/6 ماهگی) 61
6-3-4-2 وجوه افتراق و اشتراك با استاندارد بین المللی شماره41. 64
5-2 سوابق تحقیق و سیستمهای پیشنهادی. 67
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3 مقدمه 72
2-3 روش تحقیق. 73
3-3 جامعه آماری. 73
4-3 نمونه آماری. 74
5-3 آزمون كفایت تعداد پاسخ دهندگان. 76
6-3 متدولوژی تحقیق: 76
7-3 روش آماری. 77
8-3 روش جمع اواری اطلاعات.. 78
9-3مدل تحلیلی تحقیق. 79
10-3 روایی و پایایی پیاین نامه 79
1-10-3 قابلیت اعتبار (روائی) 79
2-10-3 قابلیت اطمینان (پایایی) 81
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
1-4 مقدمه 83
2-4 یافته های تحقیق كتابخانه ای. 83
3-4 تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق میدانی. 84
4-4 آزمون فرضیات.. 86
1-4-4 آزمون فرضیه اول: بازار استان تهران یك بازار فعال است. 86
1-1-4-4 فرضیه فرعی اول: 86
2-1-4-4 فرضیه فرعی دوم: 87
2-4-4 آزمون فرضیه دوم: 88
3-4-4 آزمون فرضیه سوم: 89
4-4-4 آزمون فرضیه چهارم: 90
5-4-4 آزمون فرضیه پنجم: 91
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
1-5 مقدمه 94
2-5 نتایج حاصل از تحقیق: 94
3-5 پیشنهادات: 96
4-5 محدودیتهای تحقیق: 96
پیوست ها
پیوست الف) پرسشنامه 100
پیوست ب) جداول و نتایج آماری. 103
منابع و ماخذ
منابع فارسی: 117
منابع لاتین: 118
چکیده لاتین. 120
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه نحوه محاسبه بهای تمام شده دام و شیر توسط سیستم های موجود در استان تهران با استاندارد بین,