پایان نامه اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری
پایان نامه اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری |
![]() |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 68 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 75 |
پایان نامه اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری
مقدمه
از سال 1937 میلادی كه نظریه عمومی سیستم های لودویت فون برتالنفی دانشمند برجسته اتریشی مطرح گردید و اژه سیستم درصدر همه مفاهیم جاری و تكیه كلام های متداول قرار دارد .
این مفهوم در همه زمینه های علوم رواج یافته و رفته رفته در اصطلاحات فنی و حرفه ای در رسانه های همگانی غیر نفوذ كرده است . از اواخر دهه 1960 میلادی تغییرات و تحولات عمده ای در دانش حسابداری پدید آمده كه مهمترین آنها نگرش به حسابداری به عنوان یك سیستم اطلاعاتی است .
در پی این تحولات یكی از رشته های تخصصی ایجاد شده در حسابداری ، طرح واجرای سیستم های حسابداری می باشد . سیستم مجموعه ای از اجزای بهم پیوسته است كه در جهت نیل به یك یا چند هدف به هم وابسته اند به طوریكه یك یا چند داده وارد ن شود یك یا چند ستاده از آن خارج شود .
سیستم از اجزای كوچكتری تشكیل شده است كه به آن خرده سیستم می گویند . انواع سیستم در حسابداری عبارتند از : سیستم حسابداری دستی : به یك سیستم حسابداری كه رویدادهای مالی به كمك قلم ، كاغذ وتوسط نیروی انسانی پردازش می گردد .
سیستم حسابداری مكانیكی : در این سیستم برای پردازش داده ها ( رویدادهای مالی)از وسایل مكانیكی مانند ماشین های اداری صندوق دار و از این قبیل استفاده می شود .
سیستم حسابداری كامپیوتری : در این سیستم پردازش داده ها ( رویدادهای مالی ) به كمك كامپیوتر در اندازه های مختلف بر اساس برنامه ای كه مبتنی بر اصول متداول حسابداری است با سرعت و دقت صورت می گیرد . سیستم حقوق و دستمزد یكی از سیستمهای مهم موجود در داخل سیستم كلی موسسات است كه نقش با اهمیتی در ایجاد رابطه مناسب بین كاركنان ، كارفرما و ادارات دولتی ایفا می كند .
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری ,
پایان نامه سیستم های خبره
پایان نامه سیستم های خبره |
![]() |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 320 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
پایان نامه سیستم های خبره
چكیده:
در زمینه سیستمهای خبره، یكی از مواردی كه بسیار مورد توجه قرار میگیرد، سیستمهای تشخیص میباشد، سیستمهای تشخیص در زمینههای مختلفی ایجاد شدهاند كه از پركاربردترین آنها سیستم تشخیص بیماری است. یكی از روشهایی كه برای پیادهسازی این سیستمها استفاده میشود روش Backward Chaining است. در این روش، هدف مشخص شدهاست و برای رسیدن به آن هدف از factها و ruleها استفاده میشود. در سیستمهای تشخیص، برای اینكه بتوان دقیقتر تصمیمگیری كرد فاكتور دیگری به نام فاكتور قطعیت در نظر گرفته میشود. این فاكتور در سیستمهایی مانند سیستم تشخیص پزشكی بدلیل عدم قطعیت در بعضی از بیماریها اهمیت زیادی دارد. در این حالت امكان دارد چندین بیماری با درصد قطعیت متفاوت نتیجه شود و از آنجا كه در موتوهای استنتاج از نوع Backward Chaining تنها با رسیدن به یك نتیجه كار خاتمه مییابد، بنابراین نیاز است تا موتور استنتاج دیگری ساخته شود تا بتوان این مشكل را برطرف كرد. برای پیادهسازی این موتو استنتاج از پرولوگ استفاده شده است. این امر باعث میشود تا بتوان یك رابط كاربری قوی و كاربرپسند برای سیستم خبره ایجاد كرد. و بدین تریتب كاربر قادر است تا نه تنها از برنامهای استفاده كند كه كاربا آن راحت و جذاب است بلكه میتواند از قابلیت برنامهای كه با برنامهنویسی منطقی ایجاد شده بهره ببرد.
كلیدواژهها:
سیستم خبره ، تشخیص ، C# ، Prolog
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه سیستم های خبره ,
پاورپوینت فصل سوم تئوری حسابداری هندریکسن با موضوع سده حسابداران رسمی
پاورپوینت کامل فصل سوم تئوری حسابداری هندریکسن با موضوع «سده حسابداران رسمی» |
![]() |
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1629 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
پاورپوینت ارائه شده فصل سوم تئوری حسابداری هندریکسن با موضوع «سده حسابداران رسمی» :(The century of CPA) از مباحث مطرح در رشته ارشد حسابداری می باشد.
پاور تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پاورپوینت فصل سوم تئوری حسابداری هندریکسن با موضوع سده حسابداران رسمی ,
بررسی عملکرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان
بررسی عملکرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان |
![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 180 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 142 |
بررسی عملکرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان دارای 142ص وبا فرمت ورد
مقدمه. ۱
فصل اول- طرح تحقیق.. ۲
عنوان کامل پژوهش… ۳
هدف پژوهش… ۳
بیان مسئله. ۳
اهمیت مساله (نظری –عملی) ۳
سوال (ها) یا فرضیهها (های) پژوهش… ۴
تعریف علمیو متغیرهای مورد بررس… ۴
مشخص کردن مقیاس اندازه گیری متغیرها ۵
مشخص کردن نقش متغیرها (باز خور) ۵
طرح پژوهش… ۵
جامعه و گروه نمونه مورد بررسی.. ۵
روش نمونه برداری.. ۵
ابزارگر آوری دادهها ۶
روش گرد آوری دادهها ۶
روش تجزیه و تحلیل دادهها ۶
فصل دوم- ادبیات تحقیق.. ۷
تعریف تجارت الکترونیکی (E Business) 8
سیستمهای اطلاعاتی ارتباطات الکترونیکی (ECS) 10
مفاهیم BPR برای تجارت الکترونیکی.. ۱۳
زمینههای BPR برای تجارت الکترونیکی.. ۱۵
CRM و بازاریابی الکترونیکی.. ۱۷
چرا به CRM نیاز است؟. ۱۸
سازگاری ERP با تجارت الکترونیکی.. ۱۹
کاربردهای ERP. 22
یکپارچه سازی سیستمهای نرم افزاری معروف به EAI 23
ارتباط مدیریت حلقه تامین (SCM) با تجارت الکترونیکی.. ۲۵
یکپارچگی اطلاعات الکترونیکی.. ۲۶
هم زمانی الکترونیکی.. ۲۶
همکاری جریان کار الکترونیکی.. ۲۶
مدلهای جدید تجاری.. ۲۶
استفاده از فن آوری اطلاعات IT در حلقه تامین.. ۲۷
تبلیغات بازاریابی از طریق اینترنت.. ۲۷
تشخیص مشتریهای بالقوه. ۲۸
تشخیص نیاز مشتریهای بالقوه. ۲۹
جمع آوری اطلاعات نیاز مشتری با استفاده از اینترنت.. ۳۰
جمع آوری اطلاعات نیاز مشتری با استفاده از فروشگاه الکترونیکی.. ۳۰
اطلاعات رسانی به مشتریهای بالقوه. ۳۰
فرایند فروش… ۳۲
جمع آوری سفارش… ۳۲
دریافت پول. ۳۳
دریافت پول در فروشگاههای الکترونیکی.. ۳۳
دریافت پول از طریق کارتهای اعتباری.. ۳۴
توزیع محصول. ۳۴
مدل فروش تاجربه تاجر (B2B) 34
1- کاهش هزینههای منابع و ابزار عملیاتی.. ۳۵
۲- بهبود کنترل و مدیریت منابع. ۳۵
۳- کاهش سیکل زمان عملیات.. ۳۵
فرآیند خرید و انبارداری.. ۳۶
خرید با استفاده از اینترنت.. ۳۶
تعریف مبادله الکترونیک دادهها ۴۱
مستندات مورد انتقال. ۴۲
تفاوت باانتقال الکترونیک وجوه و پست الکترونیک.. ۴۳
فناوریهای مرتبط با مبادلـه الکترونیک دادهها ۴۴
استانداردهای مبادله الکترونیک دادهها ۴۴
مزایای مبادله الکترونیک دادهها ۴۸
محدودیتهای اجرای مبادله الکترونیک دادهها ۵۰
بازاریابی الکترونیک چیست ؟. ۵۳
عوامل موفقیت در بازاریابی الکترونیک(BONI): 57
بانکداری الکترونیک.. ۶۰
موانع موجود برای گسترش سیستمهای بانکداری الکترونیک در ایران.. ۶۱
خلاصه ای از تاریخچه بانکداری اینترنتی.. ۶۴
مروری بر ویژگیهای بانکداری اینترنتی.. ۶۶
مزایای بانکهای صددرصد اینترنتی.. ۶۷
دستیابی در هر مکان و هر زمان.. ۶۸
عدم هرگونه دردسر برای گشایش حساب.. ۶۸
سهولت در پرداخت قبوض…. ۶۹
معیب بانکهای صددرصد اینترنتی.. ۶۹
ملاقات حضوری در بانک را فراموش نکنید. ۶۹
واریز نمودن پول نقد در حسابها را فراموش کنید. ۶۹
نبودن بعضی از خدمات ویژه. ۶۹
مشاور مالی.. ۷۰
مواظب هیولای کارمزد باشید! ۷۰
ضرورت آشنایی با فناوری.. ۷۰
انتظار چه کارمزدهایی را باید داشته باشید؟. ۷۰
کاربری بانکداری اینترنتی.. ۷۱
معامله کنندگان اینترنتی.. ۷۱
پس انداز کنندگان.. ۷۱
خریداران فوری.. ۷۱
پرداخت قبوض…. ۷۲
وام گیرندگان.. ۷۲
کارمزد دستگاههای خودپرداز. ۷۲
کشیدن چک و درخواست دسته چک.. ۷۲
کارتهای اعتباری.. ۷۲
سایر خدمات بانکی.. ۷۳
سایر کارمزدها ۷۳
راه حلی برای برتری در بانکداری: شعبه اینترنتی.. ۷۳
چهار اصل اساسی در ایجاد یک شعبه اینترنتی.. ۷۴
شناخت اقتصاد اینترنتی.. ۷۴
کاربری شعبه اینترنتی.. ۷۵
ارائه یک برنامه سازگارتر با تحولات فناوری اینترنت.. ۷۶
حسابگرهای بهنگام اینترنتی: روشی ساده و عالی برای جذب مشتری.. ۸۰
راهبرد الکترونیک، در بانکداری اسلامی.. ۸۱
۱- وجود حجم قابل قبول نهادها و مبادلات اسلامی.. ۸۳
۲- هماهنگی با جریان علمی مبادلات الکترونیک.. ۸۵
۳- کشش پذیری راهبردی، در مجامع اسلامی.. ۸۹
۴- وحدت رویه فقهی نسبت به تنوع عملیات.. ۹۱
دولت الکترونیکى، فرصتها، چالشها و روند آینده. ۹۴
تعریف دولت الکترونیکى : ۹۴
مزایاى دولت الکترونیکى.. ۹۴
دولت الکترونیکى در سرتاسر جهان : ۹۵
چالشهاى آینده فراروى دولت الکترونیکى.. ۹۵
آشنایى شهروندان با ارزشهاى دولت الکترونیکى.. ۹۷
اطمینان از دسترسى به اطلاعات و خدمات مفید. ۹۷
هماهنگ سازى طرحهاى دولت الکترونیکى بومى، منطقه اى و ملى.. ۹۸
فراهم کردن دسترسى به اینترنت و مخابرات مطمئن و با ثبات.. ۹۹
مدیریت مسائل مربوط به زبان و• ارتباطات.. ۹۹
تحت پوشش قرار دادن معلولان در دولت الکترونیکى.. ۱۰۰
دولت الکترونیکى در ایالات متحدة آمریکا ۱۰۰
حفظ حریم شخصى.. ۱۰۱
امنیت اطلاعات کامپیوترى.. ۱۰۱
کلینگر، کوهن.. ۱۰۱
مدیریت تکنولوژى اطلاعات فدرال. ۱۰۱
قانون توانبخشى.. ۱۰۲
قانون حفاظت حریم شخصى کودکان در فضاى آنلاین.. ۱۰۲
قانون تجارت الکترونیکى.. ۱۰۲
فصل سوم- روش تحقیق.. ۱۰۴
روش تحقیق.. ۱۰۵
مصاحبه با مدیران سایت.. ۱۰۶
جامعه آماری.. ۱۱۳
منابع اطلاعات.. ۱۱۴
فصل چهارم- جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل دادهها.. ۱۱۵
جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها ۱۱۶
اطلاعات راجع به سایت بازاربیز. ۱۱۶
بررسی فرضیه ها ۱۱۷
فرضیه ۱٫ ۱۱۷
فرضیه ۲٫ ۱۱۷
فرضیه ۳٫ ۱۱۸
فرضیه ۴٫ ۱۱۸
تحلیل یافته های مصاحبه ای.. ۱۱۹
مدیران.. ۱۱۹
طراحان.. ۱۲۰
برنامه نویسان.. ۱۲۰
تبلیغات.. ۱۲۱
فصل پنجم- نتیجهگیری و پیشنهادات.. ۱۲۲
نتیجه گیری.. ۱۲۳
نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۱٫ ۱۲۳
نتایج به دست آمده در ارتباط با فرضیه ۲٫ ۱۲۴
نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۳٫ ۱۲۵
نتایج به دست آمده در رابطه با فرضیه ۴: ۱۲۶
پیشنهادات.. ۱۲۷
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۱: ۱۲۷
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۲٫ ۱۲۷
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۳٫ ۱۲۸
پیشنهاد در رابطه با فرضیه ۴: ۱۲۸
سایر پیشنهادات.. ۱۲۹
منابع وماخذ.. ۱۳۱
ضمائم و نمودارها… ۱۴۱
مقدمه
بشر از دیرباز برای رفع نیازهای خود اقدام به مبادله کالا و خدمات نمود، با مرور زمان و با پیشرفت علم،نحوه ی تبادل کالاها و خدمات از روش خود کفایی به مبادله پایاپای تبدیل شد، با اختراع پول روزنه ی جدیدی، در جهت پیشرفت انسان به سوی راحتی بیشتر گشوده شد. با وارد شدن علم به این چرخه، و ظهور علم اقتصاد و روشهای مختلف تبادل کالاها وخدمات، تجارت جهانی پای به عرصه ای گذاشت که هر روز پیشرفت آن قابل ملاحظه بوده و امروزه با جهانی شدن وتبدیل دنیا به دهکده ی جهانی، راهی جز یافتن راههای سریع، موثر و کم هزینه وجود ندارد.با ظهور اینترنت، این گام اساسی برداشته شد، و عمل تبادل الکترونیکی دادهها یا EDI به عنوان سر منشا تجارت الکترونیکی، دوره ی جدیدی از اقتصاد و تجارت را رقم زده است. امروزه تمامیکشورها و سازمانها برای بقا باید در تجارت الکترونیکی وارد شده امور خود را به صورت اینترنتی و با استفاده از خدمات شبکه انجام دهند.در این پژوهش سعی شده با بررسی عملکرد یکی از پیشتازان این امر در ایران چگونگی ورود به این بازار را بررسی نماییم. امید است این پژوهش راه گشایی باشد برای کسانی که تمایل به ورود به این عرصه را دارند.
عنوان کامل پژوهش
بررسی عملکرد سایت بازار بیز در جذب مشتریان و ارائه راهکارهای اقتصادی
هدف پژوهش
هدف از این تحقیق بررسی عملکرد سایت BazaarBiz در جذب مشتریان ارائه راهکارهای اقتصادی و نگهداری آنها و اجرای CRM ونیز بررسی موفقیت این سایت در امر e- marketing میباشد.
بیان مسئله
با توجه به این که در کشور ما هنوز تجارت الکترونیک به طور کامل انجام نمیشود ونیز به دلیل عدم شناخت مردم از این روش تجاری ونیز با تاکید بر این موضوع که دنیای امروز بر پایه استفاده از EDI,IT پیش میرود، وارد نشدن به این عرصه، میتواند موجبات عقب ماندگی بیشتری اقتصاد کشوری را فراهم آورد لذا وارد شدن e-business , e- commerae یکی از واجبات هر سازمان با شرکتی میباشد.
اهمیت مساله (نظری –عملی)
با توجه به گسترش IT در دنیای امروز والکترونیکی شدن امور، ائم از تجارت آموزش، انتقال اطلاعات، تبلیغات واینکه امروزه کوچکترین و پیش پا افتاده ترین کارها نیز از طریق اینترنت صورت میگیرد، و با فراگیر شدن استفاده از اینترنت در پیش رفتن به سمت الکترونیکی کارها از جمله تجارت، که سابقه ای طولانی در سطح جهان دارد در کشور ما امری ضروری است.یافتههای برخی از مهمترین پژوهشهای انجام شده مربوط به مساله مورد پژوهش:با توجه به جدید بودن و به روز بودن موضوع پژوهشهای چندانی روی این موضوع انجام نگرفته است. و از طرفی پژوهشهای صورت گرفته نیز به صورت کلی بوده وبر فرهنگسازی تجارت الکترونیک و یا بررسی آن در ایران بوده است و هیچ پژوهش به صورت خاص و تخصصی بر این موضوع متمرکز نشده است، اما یافتههای بدست آمده شامل مزایا و معایب e- commore نحوههای جابجایی پول، بحث امنیت، تبلیغات و بررسی داشته اند.
سوال (ها) یا فرضیهها (های) پژوهش
۱- فروش online از لحاظ اقتصادی دارای عملکرد مطلوبیست.۲- میزان ماندگاری مشتریان در سایت باعث افزایش فروش میشود.۳- به روز رسانی و ایجاد عوامل جذاب باعث بالا رفتن آماره بازدید کنندگان میشود۴- نبود پول الکترونیکی موجب کاهش کارایی این سیستم میشود.
تعریف علمیو متغیرهای مورد بررس
(متغیرهای مستقل) f= متغیر تابعمتغیرهای مستقل شامل مشتریان جذب و نگهداری مشتری و ارضای خواسته مشتریمتغیر وابسته عملکرد سایت (عرضه کالا و فروش)
مشخص کردن مقیاس اندازه گیری متغیرها
مقایس اندازه گیری نسبی است (فروش) مقیاس اندازه گیری با توجه به اینکه متغیرها همه وابسته هستند و متغیرهای (فروش، عملکرد، مشتریان، رضایتمندی و….) نسبتی میباشد.
مشخص کردن نقش متغیرها (باز خور)
در این پژوهش، عملکرد سایت ۰عرضه کالا و فروش به عنوان متغیر وابسته و آمیختهها بازاریابی به عنوان متغیر مستقل میباشد
طرح پژوهش
در بررسی این پژوهش ابتدا تبلیغات بررسی میگردد، سپس میزان فروش مورد محاسبه قرار گرفته و میزان رضایتمندی مشتریان نحوه عملکرد سایت در قبال مشتریان، مورد بررسی قرار میگیرد.
جامعه و گروه نمونه مورد بررسی
جامعه وگروه بررسی شده مدیران وسیاستگذاران سایت بازار بیز میباشند.
روش نمونه برداری
با توجه به اینکه در این پژوهش عملکرد یک سایت مورد بررسی قرار میگیرد لذا جامعه آماری مدیران و سیاستگذاران سایت میباشند که با توجه به مقدار کم آنها، ازهمه ی آنها استفاده شده است.
ابزارگر آوری دادهها
در این تحقیق برای جمع آوری دادهها از روش مصاحبه، استفاده از منابع کتابخانه ای، اطلاعات آماری موجود از کاربران سایت استفاده گردیده است.
روش گرد آوری دادهها
برای گرد آوری دادهها اصلی ترین منبع و روش گرد آوری مصاحبه با اعضای اصلی سایت که سیاستگذاران سایت نیز میباشند لذا در مصاحبه با مدیران ومسئولان سایت و پرسش سوالهای مطرح شده به جمع آوری دادهها پرداخته شده است به دلیل نو بودن موضوع، وکم بودن جامعه آماری، تهیه پرسش نامه مقدرو نبود، اما در گرد آوری دادهها از اطلاعات موجود در کنترل پنل Conrtol panel سایت نیز استفاده شده است.
روش تجزیه و تحلیل دادهها
با روشهای آمار استنباطی آزمون فرضیهها پرداخته خواهد شد.در این پروژه برای تجزیه وتحلیل دادهها از روشهای آمار استنباطی به آزمون فرضیهها پرداخته شده است
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بررسی عملکرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان ,
سمینار کارشناسی ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات ، گرایش شبکه های کامپیوتری درس شبکه های کامپیوتری پیشرفته
سمینار کارشناسی ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات ، گرایش شبکه های کامپیوتری درس شبکه های کامپیوتری پیشرفته |
![]() |
دسته بندی | سمینار کامپیوتر |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1133 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
سمینار کارشناسی ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات ، گرایش شبکه های کامپیوتری درس شبکه های کامپیوتری پیشرفته
- مقدمه :
یکی از مباحث بسیار مهم در شبکه های کامپیوتری موضوع امنیت Security ) می باشد . حتی می توان مدعی شد که امنیت دشوارترین بخش پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری می باشد . چون دامنه آن شامل تمام اجزاء آن شبکه می باشد .
شاید شما برای پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری هزینه های زیادی را صرف کرده باشید اما یک نقص کوچک در ایمنی سیستم می تواند همه اقدامات و هزینه های شما را بر باد دهد .
به طور کلی موضوعات مطح شده در حوزه شبکه های کامپیوتری به سه شاخه کلی تقسیم می شوند که عبارتند از :
- مهندسی ترافیک ( Traffic Engineering ) : که شامل مسائل مربوط به تکنولوژیهای پیاده سازی یک شبکه ، هدایت مناسب بسته ها و... می باشد .
- مدیریت شبکه ( Network Management ) : که شامل مباحث مربوط به مدیریت ، نظارت و مانیتورینگ شبکه ها با استفاده از پروتکلهایی مانند SNMP می باشد .
- امنیت شبکه ( Network Security ) : که به مسائل مربوط به امن ساری شبکه مانند امن سازی ارتباطات ، پروتکلها و ... می پردازد .
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
سمینار کارشناسی ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات ، گرایش شبکه های کامپیوتری درس شبکه های کامپیوتری پ,
سمینار دینامیک های دوستی : مدل سازی روابط اجتماعی از طریق شبیه سازی فازی مبتنی بر عامل
سمینار دینامیک های دوستی مدل سازی روابط اجتماعی از طریق شبیه سازی فازی مبتنی بر عامل |
![]() |
دسته بندی | سمینار کامپیوتر |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 3769 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 34 |
سمینار دینامیک های دوستی : مدل سازی روابط اجتماعی از طریق شبیه سازی فازی مبتنی بر عامل
- 1. مقدمه
ارتباطات اجتماعی مثل دوستی و انتخاب partner توسط اصل مجاورت قانون بندی شده است.به هر حال مفاهیمی چون دوستی،مفاهیمی با یال های تار و درجه عضویت مبهم هستند.
این مطالعه نشان میدهد که چگونه دینامیک های دوستی را با یک مدل Agent-Based با استفاده از تئوری مجموعه فازی شبیه سازی کنیم.مجموعه های فازی به ما این امکان را می دهند که برای نشان دادن خصوصیاتی که ذاتا فازی هستند از مقادیر کریسپ استفاده نکنیم.
در اینجا نتایج حاصل از اعمال مجموعه های فازی و عملگرهایش در تعریف ارتباطات دوستی را با نتایج مشابه حاصل از پیاده سازی با مقادیر کریسپ مقایسه شده است.
این مقاله با یکپارچه سازی مدل های محاسباتی و تئوری مجموعه فازی یک دیدگاه مفید در یک روش سیستماتیک مبتنی بر عدم قطیت ذاتی در ارتباطات اجتماعی ارایه می دهد.
دینامیک ارتباطات اجتماعی مثل الگوهای دوستی فیلدی پیچیده از مطالعات است.این مقاله دینامیک های اجتماعی به مجموعه ای از تعاملات عامل ،شرایط آنها و مکانیزم های مرتبط به آنها اشاره دارد.
امروزه تصویر نسبتا دقیقی از بسیاری ویژگی های افراد و فاکتورهای چارچوبی که بر انتخاب دوستی و شبکه های احساسی اثر میگذارد.از جمله این ویژگی ها میتوان مجاورت اجتماعی ،شباهت و ویژگی های منحصر بفردی را نام برد.مدل سازی Agent-based مارا قادر میسازد تا دینامیک های اجتماعی را مطالعه کنیم.به عنوان مثال ABM برای مطالعه افکار عمومی(7)،دینامیک های فرهنگی(8)،دینامیک های زبانی(9)و خیلی های دیگر
منطق فازی یک روش برای اداره کردن حالات مبهم استدلال در محیطی مملو از عدم اطمینان و ابهام می باشد.ابهام یک ویژگی معمول در قلمرو اجتماعی است.(15)Epstin(18)یک انگیزه برای استفاده از منطق فازی در شبیه سازی اجتماعی ایجاد کرد.
در پیاده سازی مدل با استفاده از تئوری مجموعه فازی از بایاس شدن غیر ضروری و در نتیجه از طرح تصمیمات خودسرانه مبنی بر استفاده از مقادیر کریسپ برای نشان دادن ویژگی هایی که ذاتا فازی هستند،جلوگیری میکند.
نقش عمده این مقاله تعریف فرآیندی برای استفاده و یکپارچگی ABM و تئوری مجموعه فازی برای مدل کردن دینامیک های دوستی و همکاری است.
در این مقاله روی یک مدل موجود به نام Mentat(20) کار شده است که در فصل 2 تشریح خواهد شد. در فصل 3 از منطق فازی به عنوان تکنیکی مفید برای مقابله با عدم قطعیت ذاتی در سیستم های اجتماعی و دانش تقریبی موجود در آنها استفاده میشود. در فصل 4 ارتباط بین همسایه ها با ااحتساب درجه شباهت به آنها ،توضیح داده شده است. در فصل 5 ،4ورژن از Mentat معرفی شده است. در فصل 6 درجه های متفاوت فازی سازی معرفی شده است. در نهایت در فصل 7 نتایج بدست آمده ازاین تحلیل بیان شده است.
بنابراین شانس دوستی دو همسایه با شباهت آنها متناسب است. علاوه بر آن ،اگر دوستی یک رابطه تدریجی در نظر گرفته شود،دو عامل در طول زمان دوستیشان بیشتر می شود. فرآیند دوستی در شکل 1 خلاصه شده است.
روش های زیادی برای تعیین کمیت ظهور و تکامل دوستی وجود دارد که یکی از آن ها برایMentatانتخاب شده که در بخش 5.2 به تفصیل آن می پردازیم.
آنچه برای فرآیند میانجی گری ازدواج یا دوستی اهمیت دارد این است که دوستی نیز مانند همسایگی از نظر شباهت رده بندی می شود.
ابتدا دوستان بر اساس پرسشنامه های "آری یا نه" فیلتر شده،سپس از زیر مجموعه های انتخابی افرادی برای زوج شدن کاندید می شوند.بخش 5.3 را ببینید.این فرآیند مارک کردن جفت ”Matchmarking”در شکل 2 توضیح داده شده است.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
سمینار دینامیک های دوستی : مدل سازی روابط اجتماعی از طریق شبیه سازی فازی مبتنی بر عامل ,
سمینار شبکه های ایمیل
سمینار شبکه های ایمیل |
![]() |
دسته بندی | سمینار کامپیوتر |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2876 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
سمینار شبکه های ایمیل
چکیده................................................................................................................... ث
مقدمه.................................................................................................................... 1
شبکه ی ایمیل به عنوان شبکه ای مقیاس آزاد....................................................................... 2
1-1 ویژگی های دنیای کوچک...................................................................................... 2
1-2 شبکه ی ایمیل به عنوان شبکه ای جهت دار................................................................... 3
2 تجسم و تجزیه و تحلیل شبکه های ایمیل.......................................................................... 5
2-1 ترسیم کروی شبکه ی ایمیل.................................................................................... 6
2-2 نمایش آنالیز مرکزیت یک شبکه ی ایمل با استفاده از روش سلسله مراتبی................................. 10
نمایش شبکه های ایمیل به صورت وابسته به زمان................................................................. 11
آنالیز تجسمی انتشار ویروس ایمیل................................................................................. 15
ویژگی های ایمیل های اسپم.......................................................................................... 17
شبکه های ایمیل و انتشار ویروس های کامپیوتری.................................................................... 20
کارهای انجام شده در زمینه ی ویروس های ایمیل................................................................. 21
نحوه ی انتشار کرم ایمیل........................................................................................... 23
مدل شبیه سازی کرم ایمیل........................................................................................ 28
چرا مدل ها مبتنی بر معادلات دیفرانسیلی برای بررسی انتشار کرم ایمیل مناسب نمی باشند....................... 30
مدل های اپیدمیک برای شبکه های هموژن..................................................................... 31
فرضیات آلوده شدن- باز آلودگی در برابر عدم بازآلودگی............................................................ 32
تاثیر احتمال کلیک کاربر بر انتشار کرم ایمیل....................................................................... 33
مصون سازی جهت دفاع در برابر انتشار کرم ایمیل.................................................................. 34
تاثیر مصون سازی انتخابی....................................................................................... 34
نتیجه گیری............................................................................................................ 35
فهرست منابع.......................................................................................................... 36
عنوان شماره صفحه
شکل1- 1 توزیع درجه ی مربوط به شبکه ی ایمیل .................................................................................................. 2
شکل 2-1 توزیع درجات ورودی شبکه ایمیل..................................................................................................................8
شکل1-3 توزیع درجات خروجی شبکه ی ایمیل............................................................................................................ 8
شکل2-1استفاده از Thread arc برای دنبال کردن رد ایمیل ها............................................................................ 9
شکل 2-2 طرح شبکه ی ایمیل مورد بررسی با استفاده از
force directed layout در pajek....................................................................................................................... 11
شکل 2-3 ترسیم کروی برای دو گروه تحقیقاتی.............................................................................................................21
شکل 2-4 ترسیم کروی برای گروه های مدیریتی............................................................................................................21
شکل 2-5 مولفه ی بزرگ شبکه ی ایمیل با لبه هایی که
تبادل دست کم 100 ایمیل را نشان می دهند...............................................................................................................15
شکل 2-6 مولفه ی بزرگ از شبکه ی ایمیل با
نمایش سلسله مراتبی 2.5
بعدی..........................................................................................................................................16
شکل 2-7 لبه های درون صفحه ای طولانی
در تجسم 2.5 بعدی شبکه ی زمانی ایمیل.................................................................................................................... 17
شکل 3-1 توزیع درجات ورودی و خروجی برای شبکه ی مورد بررسی.....................................................................23
شکل 3-2 ساختار و سایز مربوط به مولفه های شبکه ی ایمیل...................................................................................26
شکل 3-3حداکثر اندازه ی خرابی در شبکه ی مورد بررسی....................................................................................... 26
چکیده
ایمیل یکی از راحت ترین و ضروری ترین رسانه های ارتباطی است که هم ارتباط بین افراد را تسهیل می کند و هم موجب افزایش بهره وری سازمانها می شود. این تحقیق به بررسی شبکه ی ایمیل ، به عنوان یک شبکه ی مقیاس آزاد با توپولوژی power law می پردازد و مسائل و موضوعاتی که در این شبکه مطرح است ، از جمله ایمیل های تجاری ناخواسته یا همان اسپم ، انتشار کرم ایمیل و مکانیزم های موجود جهت مصون سازی در برابر انتشار این ویروس ها را مطرح می کند.
کلمات کلیدی: شبکه های ایمیل ، اسپم، کرم ایمیل ، توزیع درجه ی power law
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
سمینار شبکه های ایمیل ,
سمینار تجزیه و تحلیل عملکرد مکانیزم بروز رسانی برای محتوای پویا در شبکه های نظیر به نظیر
سمینار تجزیه و تحلیل عملکرد مکانیزم بروز رسانی برای محتوای پویا در شبکه های نظیر به نظیر |
![]() |
دسته بندی | سمینار کامپیوتر |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1892 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
سمینار تجزیه و تحلیل عملکرد مکانیزم بروز رسانی برای محتوای پویا در شبکه های نظیر به نظیر
عنوان شماره صفحه
چکیده ..................................................................................................................................4
مقدمه ..................................................................................................................................5
کارهای مربوطه ...................................................................................................................6
مدل سازی تحویل محتوای پویا در شبکه های نظیر به نظیر ............................................7
تجزیه و تحلیل مکانیزم k-push و Extended push .....................................................9
ارزیابی کمی ........................................................................................................................13
نتیجه گیری .........................................................................................................................20
مراجع ....................................................................................................................................21
چکیده
محتوای برنامه های کاربردی نظیر به نظیر به طور کلی استاتیک هستند، که در طول زمان تغییر
نمی کنند. با دقت که نگاه می کنیم میزان که محتوای پویا داشته باشد،
نیازمند به مکانیزمی است که مضمون میزبان به وسیله خودش تجدید شود. در شبکه
های نظیر به نظیر بدون ساختار به خاطر طبیعت غیر متمرکزشان چالش برانگیز
است. در این مقاله ما یک مدلی را توسعه می دهیم که برای محتوای پویا در
شبکه های نظیر به نظیر تاثیر نرخ رفرشینگ و محبوبیت خودش را به نیازمندی
های پهنای باند از شبکه را نشان می دهد. ما 4 تا مکانیزم ساده برای بروز
رسانی نظیرها که از یک پروتکل ابداعی برای کار در این سناریو استفاده می
شود را ارائه می کنیم. از آنجا که شبکه های نظیر به نظیر بدون ساختار
گارانتی کمی از قابلیت اطمینان ارائه می کند، استفاده از یکی از مکانیزم
های مورد مطالعه به شدت توصیه می شود.
1) مقدمه
ارائه دهندگان محتوای مختلف در اینترنت امروزی مانند محتوای قرار گرفته در وب سایت های خبری که به صورت دوره ای بروز رسانی می شوند، وجود دارد. به عنوان مثال یک داستان خبری را می توان در چند مرحله متوالی منتشر کرد. از اخبار پرو پخش گرفته تا داستان های کامل به همراه تفسیر مانند نظرات و بلاگ نویسان. به منظور استقرار محتوا به کاربران ، ارائه دهندگان سنتی باید زیر ساخت های تحویل محتوا را ترتیب دهند که می تواند خوشه اختصاص شده از سرور یا شبکه توزیع محتوا باشد.
شبکه های نظیر به نظیر اجازه می دهند ارائه دهندگان محتوا، محتوای خود را در بیش از یک هپوشانی ایجاد شده با استفاده از ماشین آلات که می تواند میزبان و محتوای خدمات باشد،توزیع کنند.
با توجه به شی خاص همچون صفحات وب افراد می توانند دسترسی پیدا کنند به محتوا از هر نظیری که از آن میزبانی می شوند. در هر خطا ، به احتمال زیاد بسیاری از میزبان های دیگر وجود دارد که می توانند به کاربران خدمات محتوا را به صورت شفاهی ارائه کنند.
در مورد تحویل محتوای استاتیک به عنوان مثال محتوای که در طول زمان تغییر نمی کنند به وسیله افزایش تعداد کپی های تکراری، احتمال پیدا کردن کپی ها به وسیله کاربران، خودسرانه افزایش می یابد. در مورد محتوای پویا، با این حال محتوا به صورت دوره ای بروز می شود این بدان معنی است که داده های پویا میزبانی می شوند که توسط نظیرها در یک شبکه نظیر به نظیر به مرور زمان کهنه می شوند. بنابراین ارائه دهنده محتوا ممکن است افزایش دهند قابلیت اطمینان تحویل محتوا را، اما خطر ارائه محتوای منسوخ شده وجود دارد. بنابراین ارائه دهندگان محتوا باید کپی های بروز شده را برای مخزن نظیرهای رفرش شده از محتوا بفرستد.
در این مقاله ما خدمات توزیع منحصر به فرد قطعه ای از محتوا را روی شبکه های نظیر به نظیر بدون ساختار مذاکره کردیم. ما 4 مکانیزم بروز رسانی عمومی را تعریف می کنیم که می تواند در پروتکل برای گسترش در شبکه های نظیر به نظیر مورد استفاده قرار بگیرد. اولین مکانیزم این است که باید به دنبال منبع برای بروز رسانی k تا کپی به نظیرها باشیم به عنوان محتوا که تجدید می شود. دومین مکانیزم این است که با سیگنال به زیر مجموعه ای از نظیرها برای اطلاع در مورد نسخه یک مورد که در مورد اینکه peer ها آیا نسخه های خود را از رده خارج می کنند یا نه اطلاع می دهد. اما بروز رسانی این نسخه ها قابل انتقال نیست. سومین مکانیزم پرس و جوی نظیرها و بروز کردن آنهایی که دارای نسخه قدیمی هستند. در نهایت مکانیزم چهارم دانستن نظیرهایی که نه تنها اطلاع می دهند از اینکه نسخه ای از رده خارج شده است. همچنین برای ذخیره یک اشاره گر به حداقل یک نظیر که اکثریت نسخه های بروز شد را دارد مورد استفاده قرار می گیرد.
تجزیه و تحلیل براساس این مدل به ما اجازه می دهد که پهنای باند مورد نیاز را برای یک آیتم با توجه به نرخ رفرشینگ و رایج بودن آن مورد بررسی قرار دهیم. ما می فهمیم که یک مقدار مطلوب برای k وجود دارد همچنین ما نشان می دهیم که با استفاده از یک مقدار مطلوب برای تعداد نظیرهای بروز شده پهنای باند به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
این مقاله به شرح زیر سازمان دهی شده است. ما کار مربوطه را در بخش 2 مرور می کنیم، در بخش 3 ما مدلی را برای توصیف تحویل محتوای پویا در شبکه های نظیر به نظیر ارائه می دهیم. در بخش 4 ما تجزیه و تحلیلی برای 2 تا از مکانیزم های توصیفی که در این کار تعریف شده است ، ارائه می دهیم. در بخش 5 ما 4 تا استراتژی تکراری را مقایسه می کنیم و نتایج شبیه سازی را ارائه می دهیم. در بخش 6 هم نتیجه گیری می کنیم.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
سمینار تجزیه و تحلیل عملکرد مکانیزم بروز رسانی برای محتوای پویا در شبکه های نظیر به نظیر ,
سمینار تجزیه و تحلیل همبستگی و رگرسیون معیار های عملکردی و معیارهای آنالیز شبکه اجتماعی
سمینار تجزیه و تحلیل همبستگی و رگرسیون معیار های عملکردی و معیارهای آنالیز شبکه اجتماعی |
![]() |
دسته بندی | سمینار کامپیوتر |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2759 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 34 |
سمینار تجزیه و تحلیل همبستگی و رگرسیون معیار های عملکردی و معیارهای آنالیز شبکه اجتماعی
چکیده
در این مطالعه،ما یک مدل نظری مبتنی بر نظریه های شبکه های اجتماعی و روش های تحلیلی برای بررسی همکاری شبکه های دانشمندان ( تالیف مشترک) ایجاد نمودیم.ما بااستفاده از اقدامات تجزیه و تحلیل شبکه اجتماعی (SNA) ( بعنوان مثال. مرکزیت درجه نرمال، مرکزیت نزدیکی نرمال،مرکزیت میانوندینرمال،مرکزیت بردارهای ویژه نرمال،میانگین استحکام روابط، و بهره وری) تاثیر شبکه های اجتماعی را بر (مبتنی برCitation) عملکرد دانشمندان در یک نظم داده شده (برای مثال سیستم های اطلاعاتی) بررسی می کنیم.نتایج حاصله از آنالیز اماری ما بااستفاده از یک مدل رگرسیون پواسون ،نشان می دهد که عملکرد تحقیقاتی دانشمندان (شاخص-g) بطور مثبت با چهار اقدام SNAبه استثنایمرکزیت میانوندینرمال و مرکزیت نزدیکی نرمال، در ارتباط است.علاوه براین، نشان می دهد که تنها مرکزیت درجه نرمال،بهره وری، و میانگین استحکام روابط ، یک اثرمثبت قابل ملاحظه، بر روی شاخص g (بعنوان یک اقدام عملکردی) دارد.مرکزیت بردارهای ویژه نرمال تاثیر منفی قابل توجهی بر روی شاخص g دارند. براساس این نتایج،ما می توانیم بگوییم که دانشمندان، کسانیکه با محققان جداگانه ی بسیاری در ارتباط هستند،دارای عملکرد مبتنی بر Citation بهتری (شاخص g ) نسبت به محققان با ارتباطات کمتر می باشند.علاوه براین، دانشمندان با نقاط قوت نسبتا زیاد (برای مثال تکرار مشارکت در تالیف) عملکرد تحقیقی بهتری نسبت به آنها که نقطه قوت کمتری دارند ارائه می دهند . (برای مثال، یک مولف تنها با چندی از دانشمندانهمکاری می کند). نتایج مربوط به بهره وری نشان می دهد که دانشمندانی که یک ارتباط همکاری قوی با تنها یک نویسنده از یک گروه مرتبط با نویسندگان را نگهداشته اند، عملکرد اجرایی بهتری نسبت به دیگر دانشمندان ، که ارتباطات بسیاری با گروه مشابه نویسندگان مرتبط داشته اند ،را دارا می باشند.تاثیر منفی بردارهای ویژه نرمال نشان می دهد که دانشمندان باید با دانش آموزان بسیاری بجای دانشمندان حرفه ای کار کنند. در نتیجه، می توانیم این رابیان کنیم که شبکه های اجتماعی حرفه ای دانشمندان می تواند برای پیش بینی عملکرد آینده محققان استفاد شوند .
مقدمه
ارزیابی عملکرد یک تابع اجتناب ناپذیر از مدیریت در هر سطحمی باشد. ان موجب پیشرفت و توسعه می باشد. درنتیجه، در یک محیط تحقیقاتی (مانند دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی) ، همچنین باید یک ارزیابی عملکرد برای دانشگاهیان وجود داشته باشد.ارزیابی محققان، که باید براساس خروجی محقق (مثلا بهره وری) باشد،نه تنها برای ارزیابی عملکرد بلکه همچنین برای استخدام در دانشکده،تخصیص بودجه دولتی، و برای رسیدن به درجه اعتبار بالا در جامعه پژوهشی مورد نیاز است.اعتبار سازمانهای پژوهشی بطور غیرمستقیم بر رفاه جامعه تاثیر می گذارد، زیرا که اعتبار بالا خریدهای خارجی ، سرمایه گذاران خارجی و دانش آموزان واجد شرایط را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید.
بنابراین، نیازی اساسی برای ارزیابی خروجی دانشگاه ها و خروجی محققان وجود دارد. باتوجه به بودجه های دولتی ، مثلا تخصیص بودجه برای یک پروژه خاص، انتخاب مناسب ترین دانشمندان با هدف بیشترین خروجی ،صرفه جویی در هزینه، و بهره برداری از منابع بسیار مهم است. بنابراین، مشکل اصلی شناسایی مناسب ترین دانشمندانی که می توانند به اهداف دست یابند می باشد ( جیانگ،2008).
بمنظور ارزیابی عملکرد دانشمندان،بسیاری از مطالعات نشان می دهند که فعالیت های انتشاراتی دانشمندان معدودی بعنوان یک معیار خوب برای عملکرد دانشمندان می باشد. ایده کلی این بود که یک دانشمند ارزش بالایی در یک جامعه تحقیقاتی بدست می آورد، اگرانتشاراتآن محقق مستند شده و ذکر گردد.تعدادی از استنادها تنها واجد شرایط برای منتشر شدن هستند. (Lehmann،Jackson، و Lautrup ،2006 ). Hirsch(2005)
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
سمینار تجزیه و تحلیل همبستگی و رگرسیون معیار های عملکردی و معیارهای آنالیز شبکه اجتماعی ,
پروپوزال بررسی تاثیـر عدم اطمینان محیطی بر ارتباط بین
مدیریت سود و عدم تقارن اطلاعاتی در بورس اوراق بهادار تهران
پروپوزال بررسی تاثیـر عدم اطمینان محیطی بر ارتباط بین مدیریت سود و عدم تقارن اطلاعاتی در بورس اوراق بهادار تهران در 29 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc |
![]() |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 38 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
پروپوزال بررسی تاثیـر عدم اطمینان محیطی بر ارتباط بین مدیریت سود و عدم تقارن اطلاعاتی در بورس اوراق بهادار تهران
در 29 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پروپوزال بررسی تاثیـر عدم اطمینان محیطی بر ارتباط بین مدیریت سود و عدم تقارن اطلاعاتی در بورس اوراق,