خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
بلیط شیراز تهران
Barabas Ropa de hombre
فایلهای علمی
تاريخ : 12 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ

سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ

دانلود سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ

سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 376 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ 

چکیده: 

از آنجا که طراحی مدار آنالوگ هنر می باشد، پیاده سازی نرم افزاری که بتواند این امر را مشابه یک فرد خبره انجام دهد، بسیار حائز اهمیت می باشد. به طور کلی طراحی مدارهای آنالوگ شامل دو مرحله می باشد: 1- انتخاب توپولوژی. 2- بهینه سازی مقادیر پارامترهای مدار. 

انتخاب توپولوژی به تجربه فرد طراح بستگی دارد. تکنیک های مختلفی از جمله هوش مصنوعی، الگوریتم ژنتیک، عصبی – فازی، آنالیز نمادین و… را می توان برای این انتخاب به کار گرفت. در حالت کلی روش های طراحی خودکار مدار آنالوگ به دو دسته مبتنی بر دانش و مبتنی بر بهینه سازی تقسیم می شوند. در این سمینار به بررسی این روش ها و ابزارهای موجود در حوزه طراحی خودکار آنالوگ پرداخته می شود و یک روش کلی طراحی خودکار آنالوگ که برای کاربردهای مختلف به کار گرفته می شود، بررسی شده است. 

مقدمه:

با پیشرفت سریع تکنولوژی ساخت مدارهای مجتمع (IC)، صنعت مدار مجتمع از یک ترانزیستور در سال 1950 میلادی به مدار مجتمع هایی شامل میلیون ها ترانزیستور در آغاز قرن 21 میلادی رسیده است. این پیشرفت نمایی، مشکلات طراحی آنالوگ را نیز به همراه داشته است. از جمله افزایش تعداد طراحان برای طراحی مدار مجتمع می باشد که فراهم کردن آن به سادگی امکان پذیر نیست. تنها راه ممکن استفاده از ابزارهای طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) می باشد. 

ابزارهای CAD زیادی برای طراحی خودکار موجودند. این ابزارها توسط محققین دانشگاهی و یا توسط شرکت های معتبر به دست آمده اند. نقطه مشترک آن ها در تلاش برای دستیابی به یک روند طراحی خوب تعریف شده، می باشد. طراحی خودکار آنالوگ بیشتر روی ابزارهای ویژه با کاربردهای ویژه متمرکز شده است. برای مثال SPICE یکی از بهترین ابزارهای طراحی سطح مدار است، اما وقتی در یک روند طراحی قرار می گیرد به صورت یک سوال مطرح است. طراحی در حوزه آنالوگ به علت وجود تعداد زیاد پارامترهای آزاد و برهم کنش مبهم مابین آنها، احتیاج به خلاقیت دارد. قبلا طراحی آنالوگ توسط طراحان مجربی انجام می گرفت که فقط از SPICE برای شبیه سازی کمک می گرفتند. این طراحان قادر نبودند دانش خود را در یک چهارچوب مشخص که برای ابزارهای CAD مناسب است، توصیف کنند. بنابراین طراحی آنالوگ بیشتر یک هنر می باشد تا یک علم. 

در حالت کلی یک طراح یا حتی یک شرکت نمی تواند در همه رشته های مختلف متخصص باشد. این ما را بر آن می دارد که از مفهوم خاصیت هوشمند (IP) در طراحی IC استفاده کنیم. برای استفاده از این مفهوم در حوزه آنالوگ، یک محیط طراحی خودکار آنالوگ (ADA) تعریف می شود. در این سمینار علاوه بر معرفی ابزارهای طراحی خودکار آنالوگ موجود، یک روش کلی که برای کاربردهای گوناگون زیادی می تواند به کار رود، بررسی می شود. روند طراحی به گونه ای ایجاد شده است که برای هر ابزار، وظیفه، ورودی و خروجی آن به خوبی تعریف شده است و هر ابزار به تنهایی مفید است. همچنین طراح می تواند آنها را به صورت مستقل انتخاب نماید یا در هر نقطه ای از آن دخالت نموده و از دانش خود استفاده نماید.

دانلود سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ ,

تاريخ : 12 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق برنامه ریزی تعمیرات نیروگاهها

سمینار برق برنامه ریزی تعمیرات نیروگاهها

دانلود سمینار برق برنامه ریزی تعمیرات نیروگاهها

سمینار برق برنامه ریزی تعمیرات نیروگاهها
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 641 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

سمینار برق برنامه ریزی تعمیرات نیروگاهها

 

دانلود سمینار برق برنامه ریزی تعمیرات نیروگاهها






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق برنامه ریزی تعمیرات نیروگاهها ,

تاريخ : 12 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ

سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ

دانلود سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ

سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 376 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ 

چکیده: 

از آنجا که طراحی مدار آنالوگ هنر می باشد، پیاده سازی نرم افزاری که بتواند این امر را مشابه یک فرد خبره انجام دهد، بسیار حائز اهمیت می باشد. به طور کلی طراحی مدارهای آنالوگ شامل دو مرحله می باشد: 1- انتخاب توپولوژی. 2- بهینه سازی مقادیر پارامترهای مدار. 

انتخاب توپولوژی به تجربه فرد طراح بستگی دارد. تکنیک های مختلفی از جمله هوش مصنوعی، الگوریتم ژنتیک، عصبی – فازی، آنالیز نمادین و… را می توان برای این انتخاب به کار گرفت. در حالت کلی روش های طراحی خودکار مدار آنالوگ به دو دسته مبتنی بر دانش و مبتنی بر بهینه سازی تقسیم می شوند. در این سمینار به بررسی این روش ها و ابزارهای موجود در حوزه طراحی خودکار آنالوگ پرداخته می شود و یک روش کلی طراحی خودکار آنالوگ که برای کاربردهای مختلف به کار گرفته می شود، بررسی شده است. 

مقدمه:

با پیشرفت سریع تکنولوژی ساخت مدارهای مجتمع (IC)، صنعت مدار مجتمع از یک ترانزیستور در سال 1950 میلادی به مدار مجتمع هایی شامل میلیون ها ترانزیستور در آغاز قرن 21 میلادی رسیده است. این پیشرفت نمایی، مشکلات طراحی آنالوگ را نیز به همراه داشته است. از جمله افزایش تعداد طراحان برای طراحی مدار مجتمع می باشد که فراهم کردن آن به سادگی امکان پذیر نیست. تنها راه ممکن استفاده از ابزارهای طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) می باشد. 

ابزارهای CAD زیادی برای طراحی خودکار موجودند. این ابزارها توسط محققین دانشگاهی و یا توسط شرکت های معتبر به دست آمده اند. نقطه مشترک آن ها در تلاش برای دستیابی به یک روند طراحی خوب تعریف شده، می باشد. طراحی خودکار آنالوگ بیشتر روی ابزارهای ویژه با کاربردهای ویژه متمرکز شده است. برای مثال SPICE یکی از بهترین ابزارهای طراحی سطح مدار است، اما وقتی در یک روند طراحی قرار می گیرد به صورت یک سوال مطرح است. طراحی در حوزه آنالوگ به علت وجود تعداد زیاد پارامترهای آزاد و برهم کنش مبهم مابین آنها، احتیاج به خلاقیت دارد. قبلا طراحی آنالوگ توسط طراحان مجربی انجام می گرفت که فقط از SPICE برای شبیه سازی کمک می گرفتند. این طراحان قادر نبودند دانش خود را در یک چهارچوب مشخص که برای ابزارهای CAD مناسب است، توصیف کنند. بنابراین طراحی آنالوگ بیشتر یک هنر می باشد تا یک علم. 

در حالت کلی یک طراح یا حتی یک شرکت نمی تواند در همه رشته های مختلف متخصص باشد. این ما را بر آن می دارد که از مفهوم خاصیت هوشمند (IP) در طراحی IC استفاده کنیم. برای استفاده از این مفهوم در حوزه آنالوگ، یک محیط طراحی خودکار آنالوگ (ADA) تعریف می شود. در این سمینار علاوه بر معرفی ابزارهای طراحی خودکار آنالوگ موجود، یک روش کلی که برای کاربردهای گوناگون زیادی می تواند به کار رود، بررسی می شود. روند طراحی به گونه ای ایجاد شده است که برای هر ابزار، وظیفه، ورودی و خروجی آن به خوبی تعریف شده است و هر ابزار به تنهایی مفید است. همچنین طراح می تواند آنها را به صورت مستقل انتخاب نماید یا در هر نقطه ای از آن دخالت نموده و از دانش خود استفاده نماید.

دانلود سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق روشهای طراحی مدل خودکار مدارهای آنالوگ ,

تاريخ : 12 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و فصل دوم پایان نامه با موضوع جهت گیری زندگی

مبانی نظری و فصل دوم پایان نامه با موضوع جهت گیری زندگی

دانلود مبانی نظری و فصل دوم پایان نامه با موضوع جهت گیری زندگی

مبانی نظری و فصل دوم پایان نامه با موضوع جهت گیری زندگی
مبانی نظری پژوهش
پیشینه پژوهش
فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

مبانی نظری و فصل دوم پایان نامه با موضوع جهت گیری زندگی

 در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع جهت گیری زندگی

 

2-1 جهت گیری زندگی 

در این بخش از این فصل به بررسی دو بعد جهت گیری زندگی (خوش بینی و بدبینی) می پردازیم.

2-1-1              خوش بینی  و بد بینی

آیا خوش بینی و بد بینی  دو قطب یک پیوستارند؟ اگر هستند، پس دلیلی ندارد که ارزیابی های جداگانه ایاز این دو سازه به عمل آوریم. پژوهش های اخیر نشان می دهد که این دو قطب های یک پیوستار نیستند (مارشال و همکاران، 1992). به نظر می رسد بد بینی با حالت نورتیک (روان نژدی) و عاطفه منفی مرتبط است، در حالی که خوش بینی با برون گرایی و عاطفه مثبت مرتبط است. به عبارت دیگر در حالی که خوش بین ها تمایل دارند پذیرای تجارب یا محرک های جدید باشند، افراد بدبین تمایل دارند تعاملاتشان را با دنیای خارج هرچه می توانند کاهش دهند(فرانکن،1939؛ ترجمه اسفند آباد و همکاران،1384).

2-1-2              مفهوم خوش بینی  

شی یر و کارور (1985) خوش بینی را  به این صورت تعریف کرده اند: خوش بینی انتظاری تعمیم یافته برای رخ دادن پیامدهای خوب به هنگام برخورد با مشکلات مهم زندگی است. شی یر و کارور با استفاده از مقیاس جهت گیری زندگی توانستند رابطه ای مثبت بین خوش بینی، سلامتی و بهبودی بعد از عمل جراحی پیدا کنند (شی یر و کارور، 1989). به طور کلی خوش بینی نشان دهنده نگرش مثبت یا پیش آمادگی است برای اینکه چیزهای خوب رخ خواهند داد(فرانکن،1939؛ ترجمه اسفند آباد، محمودی و امامی پور،1384).

عموم مردم خوش بینی را به صورت در نظر گرفتن نیمه پر لیوان، یا دیدن لایه ای براق در هر پدیده، یا عادت به انتظار پایانی خوش داشتن برای هر دررد سر واقعی، در نظر می گیرند. زاویه «تفکر مثبت» از مثبت اندیشی و خوش بینی ، بیانگر آن است که خوش بینی مستلزم تکرار عبارت هایی تقویت کننده با خود است، مانند اینکه «من هر روز به انحاء مختلف دارم پیشرفت می کنم» یا تجسم آنکه همه کارها با موفقیت انجام می پذیرد. در تمامی این موارد، تجلیلاتی از خوش بینی و مثبت اندیشی وجود دارد، اما با این حال خوش بینی عمیق تر از اینهاست(سلیگمن، ترجمه داورپناه، 1388).

خوش بینی مولفه های شناختی، عاطفی، جسمانی و رفتاری را در بر می گیرد. برای خوش بین بودن لازم است به این چهار مولفه همزمان توجه کرد (میلیگان[1]، 2003). ضمنا خوش بینی با سنجش و اندازه گیری عواطف و هیجان های فعلی پیش بینی می شود. رویکرد های روان شناختی خوش بینی را یک ویژگی شناختی، یک هدف و یک انتظار قلمداد می کنند. خوش بینی شناخت صرف نیست و بعد انگیزشی آن نیز باید در نظر گرفته شود. برخی از افراد بی درنگ خود را خوش بین معرفی می کنند، در حالی که نمی توانند انتظارات همسو با این دیدگاه خوش بینانه را بیان کنند. این پدیده می تواند صرفا یک سبک ابزار خود باشد. علاوه بر این، می تواند حاکی از وجود ابعاد عاطفی و انگیزشی خوش بینی، بدون وجود ابعاد شناختی باشد (کار؛ ترجمه کلانتری، 1385).

 


[1] Milligan, M

دانلود مبانی نظری و فصل دوم پایان نامه با موضوع جهت گیری زندگی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و فصل دوم پایان نامه با موضوع جهت گیری زندگی ,

پایان نامه بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر ستان خرمدره

پایان نامه بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر ستان خرمدره

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بازی های رایانه ای  خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی  شهر  ستان خرمدره

پایان نامه بررسی رابطه بازی های رایانه ای  خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی  شهر  ستان خرمدره
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 288 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76

پایان نامه بررسی رابطه بازی های رایانه ای  خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی  شهر  ستان خرمدره

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان پرخاشگری نوجوانانی است که از بازیهای الکترونیکی و رایانه ای خشن استفاده می کنند . جامعه پژوهشی حاضر را دانش آموزان پسر دوره راهنمایی شهرستان خرمدره تشکیل می دادند .

در این پژوهش با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 50 نفر از دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهرستان خرمدره از دو مدرسه به عنوان نمونه انتخاب شدند و سپس تست پرخاشگری آیزنیک در اختیار آنها قرار داده شد و از آنها خواسته شد که به این سوالات با بلی و خیر پاسخ دهند .

برای آزمودن فرضیه پژوهش ازروش t   مستقل درسطح معنی داری  a = 0/05  استفاده گردید .

نتایج بدست آورده نشان دادند که بین میانگینهای مورد مقایسه تفاوت معنی داری وجود دارد در نتیجه بین استفاده از بازیهای الکترونیکی خشن و پرخاشگری نوجوانان پسر دوره راهنمایی شهرستان خرمدره رابطه معنا داری وجود دارد . بنابراین فرضیه پژوهش تایید می گردد و فرض صفر رد می شود . 

مقدمه

ما اکنون در جامعه متمدن عصر حاضر زندگی می کنیم که در آن خشونت بین افراد از نظر قانونی جرم بحساب می آید و پرخاشگری با دیگران نیز مقابله به مثل آنان را به دنبال می آورد و ممکن است زنجیره ای از اختلافات بعدی را سبب شود ( لطف آبادی ) .

نوجوانی یکی از بحرانی ترین دوران زندگی انسان است که در این دوران با مشکلات فراوانی دست به گریبان است با فرا رسیدن دوران بلوغ مزاج کودکان طوفانی می شود انقلاب و دگرگونی همه جانبه ای در جسم و روان آنان پدید می اید ممکن است پرخاشگر شود یا آرام و ساکت ، تمام جنبه های حیوانی و انسانی که در وجودش نهفته است بر اثر ترشح هورمونهای بلوغ ظاهر و آشکار شود ( آدلر ، 1378 ، ترجمه سروری ) .

در جهان معاصر پیشرفت علوم نه تنها بر سطح زندگی و فضا و محیطی که انسانها در آنجا زندگی می کنند تاثیر گذاشته بلکه قوانین و قواعد حاکم بر ارتباط و تعامل بین انسانها و نگرش آنها را نسبت به خود ، و به دیگران و به جهان تغییر داده است .

تخیل خود به جای کاراکترهای بازی خشن

خیالبافی و تجسم مجدد ، تاثیر صفحه های خشنی را که نوجوان تماشا کرده است را افزایش می دهد . 

تعریف واژه پرخاشگری

پرخاشگری معمولا به رفتارهایی اطلاق می شود که با شیوه های مختلفی برای وارد آوردن صدمه جسمی یا روحی به دیگران اعمال می گردد . گاهی این آسیب رساندن شامل از بین بردن داراییها و اموال شخصی و یا عمومی می شود . مثلا اگر در زمین فوتبال بازیکنی به طور غیر عمدی سبب شکستن پای بازیکن دیگر شود کار او پرخاشگری به حساب نمی آید ، اما اگر وی از روی عمد به ساق پای بازیکن دیگر لگد بزند تا او را از دور بازی خارج کند ، این رفتار بدون تردید پرخاشگری تلقی می شود ( روانشناسی اجتماعی  ، دکتر یوسف کریمی ، ص 206 ) . 

نظریه فروید در مورد پرخاشگری ( پرخاشگری در کودکان و نوجوانان -  نگارش : ماندانا سلحشور )

فروید پرخاشگری را یکی از غرایز عمده بشری می دانست وی در مورد پرخاشگری دو دید کاملا متفاوت داشت در ابتدا وی معتقد بود زمانی که فرد در ارضاء انگیزه های خود دچار ناکامی می شود ، دست به پرخاشگری می زند . بعدها وی پرخاشگری را در ردیف دیگر سائق های جنسی  و انرژی جنسی می دانست علاوه براین ، تاکید وی بیشتر روی مرحله دوم از مراحل رشد روانی - جنسی بود . او این مرحله را به نام مرحله مقعدی نامگذاری کرده و معتقد بود این مرحله سالهای دوم و سوم زندگی را در بر می گیرد . در این مرحله کودک از نگه داشتن و یا دفع کردن مدفوع لذت می برد . اگر سخت گیری در مورد آموزش توالت رفتن بیش از اندازه باشد کودک شخصیت خسیس مقعدی پیدا می کند یعنی شخص منظم ، خسیس ، دقیق و محتکر خواهد شد . در عین حال اگر کودکی در این مرحله در حد افراط آزاد باشد ، بعدها فردی ظالم ، خشن ، بی نظم ، پرخاشگر ، خودخواه ، بی بند و بار و بی انضباط خواهد شد ( شاملو - سعید ، 1368 ) .

اهمیت و ضرورت تحقیق

با آگاهی از این واقعیت که انسان دارای اختیار و اراده می باشد و نسبت به سایر موجودات از اختیار بزرگ و ویژه ای برخوردار می باشد و می تواند با بکارگیری قوه عقل و ناطقه خویش و همچنین کسب علم و دانش بر وسعت بینش خود بیفزاید و سلامت روانی خود را حفظ نماید که در خانواده و اجتماع نیز تاثیر مطلوب و بهینه ای داشته باشد و به پیشرفت بشر خدمت کند با تفاسیر امروز در جوامع سلامت روانی و بهداشت روانی رو به تهدید است و پرخاشگری چه به صورت کلامی و غیر کلامی افزایش یافته و با وجود راحت تر شدن زندگی و امکانات بیشتر در بهبود رفتار سالم به دور از خشونت و پرخاشگری کمتر اقدام و پیشرفتی حاصل شده است و چون خشونت و پرخاشگری باعث مسائل و مشکلات متعددی در روان فرد ، خانواده ، مدرسه و جامعه می شود و کارآیی آنها را کم می کند لذا بوسیله ریشه یابی عوامل مهم بوجود آورنده پرخاشگری  که در حال حاضر فیلم های خشن  و بازیهای خشن الکترونیکی  و رایانه ای از مهم ترین علل می باشد . 

فهرست                                                                                                                                                      صفحه

چکیده ............................................................................................................................................................1

فصل اول ( گستره مسئله مورد بررسی ) .................................................................................................2

مقدمه .................................................................................................................................................................3

بیان مسئله ...........................................................................................................................................................5

اهمیت و ضرورت تحقیق ........................................................................................................................................6

هدف پژوهش .......................................................................................................................................................8

فرضیه پژوهش .....................................................................................................................................................9

متغیرهای پژوهش ................................................................................................................................................10

تعاریف نظری وعملیاتی واژه ها ومفاهیم ....................................................................................................................10

فصل دوم ( پیشینه و ادبیات پژوهش ) ....................................................................................................20

مرور پیشینه .......................................................................................................................................................21

نظریه پالایش ......................................................................................................................................................39

وضع تحصیلی دانش آموز پرخاشگر .........................................................................................................................41

خصوصیات شخصیتی دانش آموزان پرخاشگر ............................................................................................................44

راههای اصلاح و مهار پرخاشگری ..........................................................................................................................47

فصل سوم ( روش تحقیق ) .......................................................................................................................49

جامعه مورد مطالعه پژوهش ..................................................................................................................................50

نمونه و روش نمونه گیری .....................................................................................................................................50

ابزار پژوهش .....................................................................................................................................................51

روش آماری مربوط به فرضیه ................................................................................................................................52

روش تحقیق .......................................................................................................................................................52

فصل چهارم ( یافته ها وتجزیه وتحلیل آنها ) .........................................................................................53

جدول ...............................................................................................................................................................54

انجام محاسبات ....................................................................................................................................................57

جدول میانگین و انحراف استاندارد ...........................................................................................................................59

فصل پنجم ( بحث ونتیجه گیری ) .............................................................................................................60

بحث و نتیجه گیری ..............................................................................................................................................61

محدودیتها ونارسائیهای پژوهش ...............................................................................................................................62

پیشنهادات ..........................................................................................................................................................63

منابع وماخذ .................................................................................................................................................65

ضمائم پیوست .............................................................................................................................................68

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بازی های رایانه ای  خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی  شهر  ستان خرمدره






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر ستان خرمدره,

تحقیق تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان های ناحیه یک شهر قزوین

تحقیق تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان های ناحیه یک شهر قزوین

دانلود تحقیق تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان های ناحیه یک شهر قزوین

تحقیق تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان های ناحیه یک شهر قزوین
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 298 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

تحقیق تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان های ناحیه یک شهر قزوین

مقدمه

رشد اجتماعی و اجتماعی شدن یكی از تغییرات برجسته در دوران نوجوانی است كه سبب ایجاد تمایز بین یك كودك با یك نوجوان می شود و هویت اجتماعی نوجوان را تشكیل می دهد. اجتماعی شدن با ایجاد تغییرات آشكار در شیوه های ارتباطی با والدین و همسالان شروع می شود. تغییرات آشكار زیستی و بلوغ در دوره نوجوانی سبب افزایش فاصله عاطفی بین نوجوان و والدینش می شود و به تدریج استقلال بیشتری برای نوجوان به همراه می آورد. فرایند تحول در نوجوانان و در بین پسران و دختران نیز متفاوت است. فاصله گرفتن با والدین معمولاً با فاصله گرفتن از مادر شروع می شود و با صمیمیت و نزدیك شدن به دیگران گسترش می یابد.

برای یك نوجوان ارتباط با دیگران در آغاز نوجوانی به طور عمده بر گروه همسالان و دوستان متمركز است. اولین قدم در جهت شكل گیری مناسبات اجتماعی، وابستگی به یك گروه از دوستان همجنس در آغاز بلوغ است. در بین این گروه است كه نوجوان از جهات مختلفی مثل طرز صحبت كردن،‌ شیوه لباس پوشیدن،‌ اصلاح موی سر،‌ علایق هنری و فعالیت های فوق برنامه و دیگر كارها با نوجوانان همسن و سالش دنبال همانندی می گردد.  

عوامل مؤثر در رشد تکامل اجتماعی نوجوان :

الف)اثر خانواده در رشد اجتماعی نوجوان

1- ارتباط کودک با والدین واثر آن در نوجوانی: حمایت بیش از حد وعدم توجه به کودک در نوجوانی در رفتار اجتماعی او از جمله از جمله اعتماد به نفس واستقلال او تأثیر می گذارد .

2- فضای روحی موجود در خانواده: شخصیت سالم ،جز در محیطی که اطمینان ،وفاداری ،محبت والفت در آن معمول وحکمفرماهستند ایجاد نمی شود .تشویش واضطراب مانع رشد صحیح نوجوان می شود .

3-از شیر گرفتن روانشناختی: وظیفه اصلی خانواده در دوره نوجوانی فرزندشان این است که سعی کنند به آزادی واستقلال او کمک کنند و در رعایت وحمایت از او زیاده روی نکنند واجازه دهند که احتیاجات شخصی خود را به تنهایی انجام دهندوحتی گاهی آنها رادر حل بعضی مسایل خانوادگی شرکت دهند وعقاید آنان رامحترم شمارند .

4- وضع و مؤقعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده: محیط خانواده در تعیین فعالیتهای افراد آن بسیار مؤثر است . رفتار فرد با اختلاف در خانواده مختلف می شود و هر طبقه از طبفات اجتماعی ،روش خاص ومعینی در زندگی دارد.

ب)اثر مدرسه در رشد اجتماعی نوجوان: وظیفه مدرسه است که با ایجاد وتشکیل فعالیتهای اجتماعی گوناگون نوجوان را در رشد و کمال و نضج کمک کند. به همکاری و فعالیت وکارهای دسته جمعی کمک کند ،و بدین ترتیب راه ورسم رقابت های مطلوب را بشناسد ویاد بگیرد .نوجوان در رشد وتکامل اجتماعی خود از چگونگی ارتباط وعلاقه اش نسبت به معلمان ومیزان نفرت یا محبت خود به آنها متأثر می شود .

ج)اثر همسالان در رشد اجتماعی نوجوان: گروه همسالان در نوجوانی از افرادی تشکیل می شود که از حیث زمانی و عقلی به هم نزدیک هستند و میان خود یک وحدت ناگسستنی ایجاد می کنند . گاهی اثر این گروه دراین دوره از زندگی بیش از اثر خانه ومدرسه می شود . به تدریج که نوجوان به رشد وکمال نزدیک می شود از گروه خود کمتر پیروی می کند واز شدت انتصابش بدان کاهش می یابد .

در حالی که رشداجتماعی دوره نوجوانی اساساً متمرکز بر صمیمیت با دوستان و تجدید ارتباط اجتماعی با خانواده و بزرگسالان است . مسایل رشد اجتماعی در دوره جوانی به اموری بسیار فراتر از ملاحظات شخصی در ارتباط با دیگران گسترش می یابد . اندیشه ها واستدلالهای مربوط به امور اجتماعی ومدنی در میان جوانان برسه موضوع اساسی ،ایده آلهای اجتماعی ،ادراک انتزاعی از مسایل اجتماعی و مدنی و واقعیتهای زندگی اجتماعی و مدنی متمرکز است .  

این برنامه درباره تاثیر گروه همسالان بر نوجوانان دختر و پسر است . کارشناس این برنامه دکتر حسین اعرابی روانشناس هستند. بشنوید ... 

کمک به تصمیم‌گیری

دوستان و همسالان بر تصمیم‌گیری نوجوان تاثیر می‌گذارند. به‌طور کلی، دوره نوجوانی، دوره آزمایش و خطاست؛ دوره‌‌ای که نوجوان تصمیمات خود را در زمینه‌های مختلف تغییر می‌دهد. ممکن است یک نوجوان ماه‌ها برای انتخاب یک سبک مطلوب آرایش موی سر، شیوه‌های متفاوتی را آزمایش کند و نظر دوستانش را با حساسیت ویژه‌ای مورد توجه قرار دهد.

نوجوان به نگرش‌ها و نظریات دیگران و به خصوص دوستانش درباره خود اهمیت زیادی می‌دهد. او با دریافت مستقیم و غیرمستقیم نظریات دوستان درباره خودش و همچنین در جریان مقایسه ویژگی‌های خود با آنها، به شناخت‌های جدیدی از ابعاد وجودی خویش می‌رسد. این شناخت‌ها موجب پیدایی تصویر جدیدی از خود می‌شود.

کارکردهای منفی دوستان ناباب

1) از نظر فکری و عقیدتی: دوستانی که دارای افکار نامعقول و فرصت طلبانه وسطحی و یا عقاید ناصحیح و رشد نیافته ای هستند، دوستی با آنها، فکر و عقیده ی جوان را دچار تشویش و بی ثباتی می کند و در او گرایشهای فکری ویرانگری به وجود می آورد.

2) از نظر اخلاقی:وجود غرایز در جوان و نشاط و توان زیاد وی از یک طرف و عدم ارضای به موقع و صحیح آن غرایز از سویی، سبب می شود که یک عده دوستان ناباب به میدان بیایند تا جوان را از نظر اخلاقی به سمت وسوی مطلوب خود برند. لذا اولین راه برای حفظ خود، این است که از دوستی با چنین افرادی پرهیز کنیم و پیوسته به چارچوبهای قانونی – اخلاقی و علمی – عقلانی در ارضای غرایز، توجه و پایبندی داشته باشیم. تقویت اراده و ایمان، مشارکت در فعالیتهای اجتماعی و عبادتهای جمعی، کار، ورزش، هنر، و ازدواج، جوان را از افتادن به ورطه ی چنان دوستی هایی برکنار نگه می دارد.

3) بی هویتی و خود باختگی: یکی از آسیبهای عمده ای که جوانان را مورد تهدید قرار می دهد، خودباختگی یا احساس بی هویتی است. جوانان خود باخته، دیگر به فرهنگ و تمدن اصیل خود توجهی ندارند و همه چیز در فرهنگهای وارداتی می بینند. سرمایه داری جهانی، برای رسیدن به این هدف و جذب نخبگان و تصرف بازارهای جهان سوم، دائما این فکر را تزریق می کند که جوانان برای پیشرفت خود باید به مظاهر غربی رو بیاورند. جوان آزاد اندیش، برای حفظ باور و هویت خود، باید به توانایی خود ایمان داشته باشد و بداند که در سایه ی تلاش و کوشش خود و با بهره گیری از سرمایه های علمی – فرهنگی جامعه ی خویش با الگوگیری از پیشوایان خویش، خیلی بهتر می تواند در جهان پرآشوب کنونی، به ساحل آرامش، پیشرفت و خوشبختی دست یابد.

علل ناتوانی از خارج شدن یا فاصله گرفتن از گروه همسالان

مقدمات عضویت در دار و دسته های ضداخلاقی، باندهای دزدی، خرابكاری و منحرفان در اوایل نوجوانی و در دوره فاصله گرفتن از خانواده فراهم می شود. این باندها به خصوص در شهرهای بزرگ و در میان گروه های اجتماعی-فرهنگی محروم تر جامعه بیشتر دیده می شوند. ویژگی های اصلی این دارو دسته ها، همانندسازی بی قید و شرط آنان با گروه خود و به فراموشی سپردن الگوهای مناسبات خانوادگی است. برای بعضی از نوجوانان باندها حكم خانواده نوجوان را پیدا می كنند. در نتیجه نوجوانان با کمک گرفتن از خانواده باید سبك زندگیشان را تغییر دهند و جایگاهی در یك گروه سالم از همسالان مدرسه یا ... به دست آورند.

فهرست منابع یادداشت :

1. جلالی، سید احمد، 1381، هوش هیجانی، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال هجدهم، شماره 1و2، بهار و تابستان 1381، شماره مسلسل 70-69، صفحات 89 تا 105

2. حسنی، محمد، بی تا، ارتقاء خودكار "قبولی تضمینی" یا حذف مردودی معنی، كاربرد، دلایل، چالش ها و الزامات.
3. مقنی زاده، محمد حسن، 1380، بررسی راه های افزایش مشاركت دانش آموزان در انجام فعالیتهای پرورشی مدارس، معاونت پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش .

4. مقنی زاده، محمد حسن، 1381، ارتقای فرهنگ مدرسه، بنیانی برای اصلاح مدرسه، سال هجدهم، شماره 3، پائیز 1381، شماره مسلسل 71، صفحات 103 تا133.

5. شریفی ، حسن پاشا ، نظریه و کاربرد آزمودنی های هوشیو شخصیت ، تهران ، 1376

6. احمدید ، ملک سیا ، یادگیری به شیوه همیاری در دان شآموزان عادی و تیز هوش ، تهران ، شرکت سهامی افشار ، 1385

7. حورایی ، مجتبی ، صمیت ، نفوذ ، تاثزر گذاری در 10 دقیقه ، تهران ، دکلمه گران 1377 .

8. ویتلی ، دنیس : روانشاسی سردزی رموز دهگانه موفقیت ، ترجمه : ع شایق ، تهران کویر  1384.

9. کمال الدین ، شارین : معجزه باور : شاهمان باورهای خود هستید ... ، ترجمه مهدی قراچه داغی ، تهران ، نضر واحدی 1377.

10-ع. کشاورزی ، محمد :مسائل نوجوانان و جوانان ، تهران ، روزبها ، 1376.

11.فیشرراجر واوری ، ویلیام:روان شناسی توافق »مذاکره اصولی « ، ترجمه مهدی قراچه داغی ، تهران ، اسرار دانش ، 1381

12. نیک مرام زاهرا ، سرمد زهره : رابطه بین اهداف پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و جهت گیریهای دوستان آنها نسبت به تحصیل ، مجله روان شناسی : بهار 1380 »پیاپی 17:68-82.

13.یار محمدیان ، محمد حسین ، مولوی ، حسین ، ایرانپور مبارکه ، اختر :بررسی رابطه بین دوستی های دو جانبه ، پذیرش همسالان ، خودپنداره  و سازگاری اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اصفهان ، دوفصلنامه علوم تربیتی ، روانشناسی ، کتابداری دارای رتبه علمی ، پژوهشی سال چهارم ، شماره 2 پیاپی 8 

فهرست منابع مقاله دكتر سید احمد جلالی:

1- شریفی، حسن پاشا؛ نظریه و كاربرد آزمودنی های هوشی وشخصیت، تهران، 1376.

2. Goleman Daniel,.(1995) Emotional Intelligence Why it can matter more than IQ. New York: Bantam Books.

3.Kirk,A,S. Gallagher, J,J. Anastasiow, J,N. (1997) Educating Exceptional Children. Boston, Houshton Company.

4.Stein,J,S. (1998) Insights publication of the Northeast Human Resources Association.

5.O’Neil,J. (1996) M.A. Nehra On Emotional Intelligence.

6.Bar-On,R. (1997)A measure of Emotional and Social intelligence Chicago.

7.HR Reporter, Canadian The National Journal of Human Resource Management (1998).EQ beats IQ in Workplace.

8.Validity Issues in Measuring Psyc . . . : The Case of Emotional Intelligence Page 1-33.

دانلود تحقیق تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان های ناحیه یک شهر قزوین






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان های ناحیه یک شهر قزوین ,

پایان نامه طراحی و شبیه سازی پردازنده سیستولیکی برای جداسازی و شناسایی رشته پالسهای متداخل

پایان نامه طراحی و شبیه سازی پردازنده سیستولیکی برای جداسازی و شناسایی رشته پالسهای متداخل

دانلود پایان نامه طراحی و شبیه سازی پردازنده سیستولیکی برای جداسازی و شناسایی رشته پالسهای متداخل

پایان نامه طراحی و شبیه سازی پردازنده سیستولیکی برای جداسازی و شناسایی رشته پالسهای متداخل
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1631 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 204

پایان نامه طراحی و شبیه سازی پردازنده سیستولیکی برای جداسازی و شناسایی رشته پالسهای متداخل

 

چکیده 

حل محاسبات مربوط به معادلات اختلاف زمان ورود پالس های متداخل رادار یکی از مهمترین الگوریتم های شناسایی پالس های رادار می باشد که در طراحی این سیستم ها عوامل مهمی از جمله سرعت مد نظر است و در سیستم های پردازش موازی از پردازنده ها و حافظه های مربوط به آن برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد که آرایه سیستولیک (تپنده) یک حالت ویژه ای از پردازش موازی است و برای اهداف خاصی مورد طراحی و پردازش قرار می گیرد. لذا با حل معادلات مربوط به ماتریس اختلاف زمان ورودی پالس های متداخل رادار و انجام عملیات ماتریسی می توان نوع پالس را تشخیص داد که این عملیات شامل تجزیه ماتریس اختلاف زمان ورود به بالا و پایین مثلثی و سپس به دست آوردن ماتریس معکوس اختلاف زمان ورود پالس ها می باشد. و با شناخت عناصر قطر اصلی ماتریس معکوس اختلاف زمان ورود پالس ها می توان نوع پالس را تشخیص داد و با پیاده سازی ماتریس معکوس اختلاف زمان ورود پالس ها با آرایه تپنده دارای کارایی و دقت بیشتری خواهیم بود که در این پروژه مورد طراحی و بررسی قرار می گیرد. که در این پروژه الگوریتم قسمت های مختلف مورد نیاز مسئله طراحی شد. و فلوچارت های مربوطه تهیه گردید و سپس با نرم افزار مطلب شبیه سازی شده است که در پیوست آورده شده است. همچنین با یک مثال از محیط راداری در محیط مطلب، نوع پالس مورد ارزیابی قرار گرفته است. 

مقدمه 

برای شناسایی پالس های متداخل رادار با استفاده از ماتریس معکوس اختلاف زمان ورود پالس ها و اجرا با پردازنده سیستولیک در این پروژه، آرایه تپنده و کلیات مربوط به آن در بخش اول مورد بحث قرار می گیرد که در این بخش دلیل استفاده از سیستم های پردازش موازی، خصوصیات آرایه تپنده و الگوریتم مربوط به آن و چند مثال از طراحی آرایه تپنده مورد بررسی قرار می گیرد. که در این بخش بیشتر به مفاهیم و کلیات آرایه تپنده پرداخته شده است. در بخش دوم پردازش موازی که شامل دو قسمت مهم در نوع ارتباط پردازنده ها و حافظه ها است به طور کامل بحث می شود که این بخش دارای پنج فصل است که شامل مقدمه ای بر معماری پردازش موازی، خطوط ارتباطی شبکه های چند پردازنده، آنالیز کارآیی معماری چند پردازنده، معماری به اشتراک گذاشتن حافظه و معماری ارسال پیام می باشد. و در این بخش اساس سیستم های پردازش موازی مورد بحث و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. چون که آرایه تپنده یک حالت خاص از سیستم پردازش موازی می باشد. بخش سوم شامل دو فصل می باشد، که در فصل اول مربوط به آن کلیات مربوط به طراحی پردازنده تپنده بر دو روش طراحی براساس پارامتر و وابستگی نگاشت الگوریتم ها بر روی آرایه تپنده شرح داده می شود. و در فصل دوم آن که قسمت مهم طراحی پروژه می باشد الگوریتم شناسایی پالس های متداخل بیان می گردند و سپس فلوچارت ها با توجه به الگوریتم برنامه رسم می گردند. و با توجه به الگوریتم ها، گراف وابستگی طراحی می گردند و در نتیجه پردازنده آرایه برای شناسایی پالس های متداخل شبیه سازی می شود. 

بخش اول: کلیات 

فصل اول: مقدمه ای بر آرایه تپنده 

ظهور و پیدایش نیازهای محاسباتی عملیاتی و کاربردی سریع کنترلی موجب گردید تعداد زیادی از پروژه طراحی و ساخت سیستم های پردازش موازی از سال 1980 آغاز گردد. تحول پیدا شده در سال های اخیر موجب گردید تا امکان بهینه از سیستم های پردازش موازی از چند پردازشگر به چند صد پردازشگر برسد. و زبان های برنامه نویسی موازی همراه با سیستم عامل بهتر و کاراتر به وجود آید توسعه و گسترش شبکه های ارتباط و اتصال واحدهای عملیاتی قدم مهم دیگری بود که در این راه برداشته شد. و محدودیت های اتصال واحدهای عملیاتی و I/O را از میان برداشت عامل مهم این توسعه و تکامل را می توان در توسعه و تکامل تکنولوژی مدار مجتمع در مقیاس خیلی بزرگ جستجو کرد. سیستم های طراحی شده پردازش موازی در اواخر نسل سوم و اوایل نسل چهارم اکثرا از واحدهای پردازشگر بزرگ و عظیم در تعداد چندتایی استفاده می کردند و بر این اساس فوق العاده گران و اختصاصی بودند. توسعه تکنولوژی نیمه هادی و پیدایش روش های پیشرفته بسته بندی ترانزیستورها، گیت ها و کاهش اندازه واحدهای بنیادی بر روی ویفرها طراحان مدارات و سیستم های الکترونیکی را قادر به مدارات بسیار ریز کرده است.

 

دانلود پایان نامه طراحی و شبیه سازی پردازنده سیستولیکی برای جداسازی و شناسایی رشته پالسهای متداخل






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه طراحی و شبیه سازی پردازنده سیستولیکی برای جداسازی و شناسایی رشته پالسهای متداخل ,

پایان نامه طراحی مالتی پلکسر / دی مالتی پلکسر نوری با استفاده از توری های سطح برجسته باینری

پایان نامه طراحی مالتی پلکسر دی مالتی پلکسر نوری با استفاده از توری های سطح برجسته باینری

دانلود پایان نامه طراحی مالتی پلکسر / دی مالتی پلکسر نوری با استفاده از توری های سطح برجسته باینری

پایان نامه طراحی مالتی پلکسر  دی مالتی پلکسر نوری با استفاده از توری های سطح برجسته باینری
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل pdf
حجم فایل 3182 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105

پایان نامه طراحی مالتی پلکسر / دی مالتی پلکسر نوری با استفاده از توری های سطح برجسته باینری


چکیده

پیشرفت سریع تکنولوژی ارتباطات و محیط انتقال تار نوری، ارسال انواع مختلف اطلاعات را به راحتی امکان پذیر کرده است. به طوری که امروزه شبکه های ارتباطی باند وسیع قادرند سرویس های مجتمع شامل داده، صوت و تصویر را با کیفیت مناسب ارسال نمایند. بررسی بخش کوچکی از سیستم های مخابراتی تار نوری موضوع بحث این پایان نامه می باشد. در این پروژه تحلیل دقیق توری پراشی سطح برجسته باینری و نحوه استفاده از آن به عنوان مالتی پلکس کننده و دی مالتی پلکس کننده نوری مورد بررسی قرار گرفته است. در این زمینه نخست تئوری های مختلف به اختصار بررسی و سپس تئوری دقیق براساس معادلات موج تزویج شده شرح داده می شود.

در این پایان نامه نرم افزاری نوشته شده است که آنالیز دقیق توری های پراشی سطح برجسته باینری را به روش تئوری موج تزویج شده انجام می دهد. بررسی حساسیت توری های باینری نسبت به پارامترهای مختلف و موج ورودی از موارد مهم آنالیز توری می باشد که مورد بحث قرار گرفته است. از آنالیز حساسیت توری باینری در طراحی مالتی پلکس کننده و دی مالتی پلکس کننده نوری استفاده شده است. در این زمینه دو ساختار مختلف براساس توری پراشی سطح برجسته باینری در حالت بازتابی و انتقالی طراحی، و نحوه قرار گرفتن توری ها در این ساختارها تعیین گردیده است.

فصل اول: کلیات

1-1- پیشگفتار

ارائه روش های متنوع ارسال اطلاعات براساس تکنولوژی تار نوری با پهنای باند وسیع از موضوع مهم در سیستم های ارتباطی به شمار می رود. در این سیستم ها جهت استفاده بهینه از ظرفیت کانال انتقال، عمل مالتی پلکس و دی مالتی پلکس کردن سیگنال ها صورت می گیرد. مالتی پلکس کردن به ترکیب سیگنال های مربوط به کانال های مختلف موجود در فرستنده بر روی یک خط انتقال گفته می شود و عمل دی مالتی پلکس، جدا کردن سیگنال های مربوط به کانال های متفاوت در گیرنده را بر عهده دارد. استفاده از این دو روش در ارسال و دریافت اطلاعات ظرفیت سیستم را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. روش های مختلفی برای این کار موجود است که از جمله آنها می توان به مالتی پلکس های تقسیم زمانی، تقسیم فرکانسی و تقسیم طول موجی اشاره کرد.

شبکه های مبتنی بر مالتی پلکس تقسیم طول موجی موسوم به شبکه های WDM و DWDM بحث اصلی این پایان نامه را تشکیل می دهد که جزئیات آن در فصل های آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از مهمترین قسمت های این شبکه می توان به مالتی پلکس کننده و دی مالتی پلکس کننده اشاره کرد. در این سیستم ها روش های مختلفی جهت انجام عمل مالتی پلکسینگ به کار می رود. از جمله این روش ها می توان به استفاده از کاپلرهای جهت دار، توری های پراشی، تداخل سنج های فابری – پرو و ماخ – زندر، فیلترهای نوری و توری های آرایه موجبری اشاره کرد. در این پایان نامه نحوه استفاده از توری های پراشی و مخصوصا توری پراشی سطح برجسته باینری در طراحی مالتی پلکس کننده ها و دی مالتی پلکس کننده های نوری مورد بررسی قرار گرفته است.

2-1- هدف و روش کار

هدف اصلی این پایان نامه تهیه بسته نرم افزاری برای آنالیز دقیق توری های پراشی سطح برجسته باینری و استفاده از آن در طراحی مالتی پلکس کننده و دی مالتی پلکس کننده نوری می باشد. آنالیز توری به روش تحلیل دقیق موج تزویج شده (RCWA) که توسط گیلرد و محرم در سال 1995 میلادی ارائه شده است، صورت گرفته که در مورد آن و توری مورد نظر در فصل بعد بحث خواهیم کرد. بخش هایی از نرم افزار مذکور به تحلیل حساسیت توری باینری نسبت به پارامترهای مختلف توری و نور ورودی اختصاص دارد که با استفاده از آن می توان مقادیر بهینه پارامترها را برای استفاده توری در طراحی مورد نظر به دست آورد. در نهایت روش به کار بردن توری سطح برجسته باینری در مالتی پلکس کننده ها و دی مالتی پلکس کننده های نوری در هر دو حالت بازتابی و انتقالی ارائه شده است.

 

دانلود پایان نامه طراحی مالتی پلکسر / دی مالتی پلکسر نوری با استفاده از توری های سطح برجسته باینری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه طراحی مالتی پلکسر / دی مالتی پلکسر نوری با استفاده از توری های سطح برجسته باینری ,

تاريخ : 12 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی و مقایسه روشهای مختلف کاهش PAR در OFDM

پایان نامه بررسی و مقایسه روشهای مختلف کاهش PAR در OFDM

دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه روشهای مختلف کاهش PAR در OFDM

پایان نامه بررسی و مقایسه روشهای مختلف کاهش PAR در OFDM
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1290 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117

پایان نامه بررسی و مقایسه روشهای مختلف کاهش PAR در OFDM


چکیده: 

مدولاسیون چند حاملی OFDM به دلیل ویژگی های خوبی که برای ارتباطات بی سیم دارد اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته و برای پخش رادیویی و تلویزیونی و شبکه های محلی استاندارد گردیده است. در کنار مزایایی که OFDM دارد برخی معایب باعث شده که استفاده کردن از آن با مشکل مواجه شود. 

سیگنال OFDM از جمع چندین کانال فرکانسی که دامنه و فازهای اتفاقی و مستقل از هم دارند ساخته می شود. با توجه به اینکه تعداد حامل های به کار رفته، N، زیاد می باشد در زمان هایی که کانال ها فاز یکسانی دارند دامنه آنها با یکدیگر جمع شده و دامنه سیگنال OFDM خیلی بزرگ می شود. این دامنه بزرگ پیک هایی را به وجود می آورد که در سیستم هایی نظیر D/A و HPA که رنج دینامیکی محدودی دارند برش خورده و در نتیجه باعث گسترش طیف می گردد. بعلاوه، برش خوردن سیگنال ایجاد ICI و ISI نموده و باعث افزایش BER می گردد. برای ارزیابی دامنه سیگنال OFDM نسبت حداکثر توان به متوسط توان موسوم به PAR، به عنوان معیار مقایسه مطرح گردیده است. 

هدف از این پروژه بررسی و مقایسه روش هایی است که برای کاهش PAR سیگنال OFDM به کار برده می شود. 

در این پروژه ابتدا مشخصه مدولاسیون چند حاملی OFDM بیان گردیده و سپس مشخصه آماری PAR بررسی و روابط تئوری آن به دست آمده است. سپس روش های کاهش PAR معرفی و شبیه سازی آنها در محیط Matlab انجام شده است. نتایج حاصل از شبیه سازی این روش ها با نتایج به دست آمده از روابط تئوری مقایسه گردیده و عملکرد هر روش با توجه به میزان تاثیرگذاری آن بر کاهش PAR و اثرات آن بر پارامترهای دیگر نظیر بار محاسباتی، پیچیدگی سخت افزار، مشخصه BER و توان افزوده شده بررسی شده و با یکدیگر مقایسه شده است. 

مقدمه 

انتقال اطلاعات در مخابرات دیجیتال به دو صورت تک حاملی و چند حاملی انجام می شود. در حالت مدولاسیون تک حاملی اطلاعات به طور سریال بر روی یک حامل فرکانسی قرار می گیرد در صورتی که در چند حاملی اطلاعات از طریق چند حامل فرکانسی ارسال می گردد. استفاده از مدولاسیون چند حاملی از دهه 1950 آغاز گردید و از همان زمان ایده استفاده از حامل ها به صورت همپوش مطرح شد و در دهه 1970 در آمریکا به این موضوع بسیار توجه گردید. امروزه این تکنولوژی در زمینه های مختلف نظیر ADSL و VDSL و… به کار رفته و از سوی ETSI برای پخش رادیویی (DAB) و پخش تلویزیونی (DVB) استاندارد گردیده است. این تکنولوژی برای شبکه های محلی بی سیم و به طور مشخص HiperLAN/2 و IEEE 802-11 مطرح گردیده و اخیرا به عنوان یک کاندید برای نسل چهارم تلفن های همراه پیشنهاد شده است. 

در مدولاسیون چند حاملی برای اینکه راندمان پهنای باند افزایش یابد از حامل های متعامد استفاده می شود به طوری که در طول باند فرکانسی با یکدیگر همپوشانی دارند. مدولاسیون چند حاملی با حامل های متعامد OFDM نامیده می شود. در OFDM رشته اطلاعات اصلی با طول Ts که ناشی از مدولاسیون دیجیتال نظیر QAM می باشد که به N کانال موازی ارسال شده و با حامل فرکانسی آن کانال مدوله می شود. باند فرکانسی بین دو کانال مجاور برابر با 1/T است که در آن T طول سمبول OFDM است و N برابر طول سمبول های اصلی می باشد. در ابتدا تصور بر آن بود که برای ایجاد سمبول OFDM به بانکی از اسیلاتورها در سمت فرستنده نیاز است تا حامل های فرکانسی هر کانال ایجاد شود و سپس در گیرنده نیز با استفاده از آشکارساز همبستگی اطلاعات اولیه بازیابی می شود. در این صورت پیچیدگی زیادی در سخت افزار فرستنده و گیرنده ایجاد می شود. بعدا مشخص شد که حاصل جمع سمبول های مدوله شده از طریق حامل های فرکانسی هر کانال در واقع IDFT، N تایی رشته اطلاعات اولیه می باشد. در این صورت با بکار بردن IFFT در سمت فرستنده پیچیدگی سیستم تا مرتبه NlogN/2 کاهش می یابد و در گیرنده نیز با کمک FFT اطلاعات اولیه به راحتی بازیابی می گردد. نمایش طیف فرکانسی هر کانال یک تابع Sinc(0 است به صورتی که قله هر تابع در محل گذر از صفر توابع Sinc(0 دیگر کانال ها قرار دارد که باعث می شود در حوزه فرکانس تداخلی میان کانال ها به وجود نیاید و بدین ترتیب راندمان باند فرکانسی N برابر افزایش یافته است. وقتی گستردگی تاخیر در مقایسه با طول سمبول OFDM به اندازه کافی کوچک باشد اثرات ISI ناچیز می شود. بنابراین راه حل ساده برای مقابله با اعوجاج های ناشی از تاخیر چند مسیری افزایش، افزایش طول سمبول OFDM است به طوری که از حداکثر تاخیر ناشی از مسیرهای مختلف طولانی تر باشد. بهترین راه حل برای افزایش طول سمبول OFDM استفاده از زمان پیشوند چرخشی (CP) که در آن v نمونه از اطلاعات سمبول OFDM در ابتدای سمبول قرار می گیرد. اگر طول اضافه شده به اندازه کافی بزرگ باشد اثرات ISI و ICI کنترل می شود.

دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه روشهای مختلف کاهش PAR در OFDM






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی و مقایسه روشهای مختلف کاهش PAR در OFDM ,

تاريخ : 12 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی طراحی و شبیه سازی MAC اترنت 10Gbps

پایان نامه بررسی طراحی و شبیه سازی MAC اترنت 10Gbps

دانلود پایان نامه بررسی طراحی و شبیه سازی MAC اترنت 10Gbps

پایان نامه بررسی طراحی و شبیه سازی MAC اترنت 10Gbps
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل pdf
حجم فایل 5161 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 172

پایان نامه بررسی طراحی و شبیه سازی MAC اترنت 10Gbps


چکیده 

شبکه های انتقال داده ها به دو دسته تقسیم می شوند: 

– شبکه هایی که از اتصالات نقطه به نقطه استفاده می کنند. 

– شبکه هایی که از کانال های پخش استفاده می نمایند. 

شبکه های پخشی عموما به عنوان کانال های دستیابی چندگانه یا کانال های دستیابی تصادفی یاد می شوند. در شبکه های پخشی، چنانچه برای استفاده از کانال رقابت وجود داشته باشد، باید تعیین شود که کدام کاربر می تواند آن را در اختیار بگیرد و از آن برای فرستادن بسته مورد ارسال خود استفاده کند. وظیفه تهیه بسته های داده، ارسال بسته های داده و دریافت آنها توسط الگوریتم ها و مدیریت، کنترل و نظارت و جلوگیری و تشخیص تصادم در روش های نیم دوطرفه، بر عهده زیر لایه MAC از لایه پیوند داده ها در مدل OSI می باشد. این پروژه به تشریح وظایف و عملکرد این لایه در اترنت 10Gbps و طراحی و پیاده سازی برخی از مراحل و الگوریتم ها تا حد امکان پرداخته است. 

مقدمه 

فناوری اترنت در طی 25 سالی که از پیدایش آن می گذرد، به طور دائم قابلیت های خود را با نیازهای کاربران شبکه هماهنگ نموده است. این فناوری به یاری سادگی فوق العاده خود، هزینه بسیار پایینی را برای استفاده کنندگان در بردارد و در عین حال از سرعت و قابلیت بالایی نیز برخوردار می باشد. این عوامل دست به دست هم داده اند تا اترنت را به محبوب ترین فناوری شبکه در دنیا بدل نمایند، به طوری که می توان به جرات گفت تقریبا تمامی ترافیک جاری بر روی اینترنت از یک شبکه اترنت آغاز گردیده و به سمت یک شبکه اترنت دیگر در حال حرکت است. در حال حاضر، اترنت با دستیابی به سرعت های گیگابیتی، پا را از محدوده شبکه های محلی فراتر گذارده و به حوزه شبکه های شهری و گسترده وارد شده است. گام بعدی در این حرکت روبه جلو، اترنت ده گیگابیتی (10 Gigabit Ethernet) می باشد که راه را برای کاربردهای پر ترافیک و حساس شبکه های نسل آینده می گشاید. 

یکی از مهمترین بخش های پروتکل IEEE 802.3 ae، زیر لایه کنترل دستیابی به رسانه یا MAC می باشد. به طور کلی زیرلایه MAC که با زیر لایه LLC انجام وظایف لایه Data link مدل OSI را بر عهده دارد، دو وظیفه اساسی در ساختار OSI را ایفا می کند: 

1- کپسوله کردن دیتا و ارسال و دریافت آن

تشکیل فریم و همزمانی آن

اضافه کردن فیلدهای آدرس مقسد و مبدا به دیتا

تشخیص خطاهای انتقالی رسانه فیزیکی

2- مدیریت دستیابی به رسانه 

جلوگیری از برخوردها

بررسی و اداره برخوردها

زیر لایه کنترلی MAC نیز مابین زیرلایه LLC و MAC و برای کنترل ارتباط این دو زیر لایه قرار می گیرد. استانداردهای دسترسی به لایه فیزیکی در زیر لایه MAC به طور کلی از دو روش دسترسی Half duples و Full duplex تبعیت می کند که در اترنت 10 گیگابیت فقط از مدل ارتباطی Full duplex استفاده می شود. 

فصل اول: شبکه 

1-1) شبکه

دستیابی به اطلاعات با روش های مطمئن و با سرعت بالا یکی از رموز موفقیت هر سازمان و موسسه است. طی سالیان اخیر هزاران پرونده و کاغذ که حاوی اطلاعات باارزش برای یک سازمان بوده، در کامپیوتر ذخیره شده اند. با تغذیه دریائی از اطلاعات به کامپیوتر، امکان مدیریت الکترونیکی اطلاعات فراهم شده است. کاربران متفاوت در اقصی نقاط جهان قادر به اشتراک اطلاعات بوده و تصویری زیبا از همیاری و همکاری اطلاعاتی را به نمایش می گذارند. 

شبکه های کامپیوتری در این راستا و جهت نیل به اهداف فوق نقش بسیار مهمی را ایفاء می نمایند. اینترنت که عالی ترین تبلور یک شبکه کامپیوتری در سطح جهان است، امروزه در مقیاس بسیار گسترده ای استفاده شده و ارائه دهندگان اطلاعات، اطلاعات و یا فرآورده های اطلاعاتی خود را در قالب محصولات تولیدی و یا خدمت در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهند. وب که عالی ترین سرویس خدماتی اینترنت می باشد کاربران را قادر می سازد که در اقصی نقاط دنیا اقدام به خرید، آموزش، مطالعه و… نمایند. 

با استفاده از شبکه، یک کامپیوتر قادر به ارسال و دریافت اطلاعات از کامپیوتر دیگر است. اینترنت نمونه ای عینی از یک شبکه کامپیوتری است. در این شبکه میلیون ها کامپیوتر در اقصی نقاط جهان به یکدیگر متصل شده اند. اینترنت شبکه ای است مشتمل بر زنجیره ای از شبکه های کوچکتر است. نقش شبکه های کوچک برای ایجاد تصویری با نام اینترنت بسیار حائز اهمست است. تصویری که هر کاربر با نگاه کردن به آن گمشده خود را در آن پیدا خواهد کرد. در این بخش به بررسی شبکه های کامپیوتری و جایگاه مهم آنان در زمینه تکنولوژی اطلاعات و مدیریت الکترونیکی اطلاعات خواهیم داشت.

دانلود پایان نامه بررسی طراحی و شبیه سازی MAC اترنت 10Gbps






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی طراحی و شبیه سازی MAC اترنت 10Gbps ,