خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
بلیط شیراز تهران
Barabas Ropa de hombre
فایلهای علمی
تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
جغرافیای سیاسی ـ امنیتی كردستان عراق و پیامدهای امنیتی آن بر ایران

جغرافیای سیاسی ـ امنیتی كردستان عراق و پیامدهای امنیتی آن بر ایران

دانلود جغرافیای سیاسی ـ امنیتی كردستان عراق و پیامدهای امنیتی آن بر ایران

جغرافیای سیاسی ـ امنیتی كردستان عراق و پیامدهای امنیتی آن بر ایران
امنیتی كردستان عراق
پیامدهای امنیتی 
جغرافیای سیاسی ـ امنیتی كردستان عراق
 پیامدهای امنیتی آن بر ایران
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 94

جغرافیای سیاسی ـ امنیتی كردستان عراق و پیامدهای امنیتی آن بر ایران

مقدمه

خاورمیانه در طول سالیان در یك افق صد ساله از قرن بیستم همواره كانون بحران و بستر مناقشات متعددی بوده است. همواره بحث از اهمیت مكانی خاورمیانه و دارایی های طبیعی كشورهای این منطقه است كه این حوزه از جغرافیا را به مركزی پرنقش و ناآرام تبدیل كرده است.

اما بحث اقلیت های قومی نیز وجه دیگری از ویژگی های این منطقه است كه به موضوع مناقشه آمیزی در درون دولت، میان مرزها، میان دولت ها و نهایتاً در وخیم ترین سطح آن موضوع كشمكش قومی با یك دولت مستقل است. عدم درك درست و ناكافی از حقوق اقلیت ها به ویژه اقلیت كردی كه به شكل چند تكه در میان دول ایران، تركیه و سوریه پراكنده گشته اند. همواره از مسائل بحران زای سیاسی درون دولتی و میان دولتی بوده است.

آگاهی اقلیت ها به حقوق اساسی و طبیعی خود كه مورد تأكید نوانسیون حقوق اجتماعی ـ سیاسی، اعلامیه حقوق بشر و بخشهای مختلف سازمان ملل است همگی می تواند به نوعی به برجسته شدن بار ژئوپولیتیكی چنین فضاهایی بیانجامد. حمایت از گروههای قومی، مذهبی و نژادی از دیرباز در حقوق و سیاست بین الملل مطرح بوده است. ظهور كشورها در قالب های دولت ـ ملت طی قرون شانزدهم و هفدهم و پیدایش ترتیبات حقوق بین الملل كه بازتابی از این نظام بود، توجه به گروه های اقلیت را ضرورت بخشید. با این حال مسئله اقلیت ها در نیمه دوم قرن بیستم به ویژه پس از فجایع جنگ جهانی دوم بار دیگر توجه بسیاری را به خود جلب كرد.

از آنجایی كه اساساً مسئله كرد و كردستان ریشه در مفهوم اقلیت كرد دارد، باید بیش از هر چیز به روشن ساختن مفهوم «اقلیت» بپردازیم؛ در رابطه با تعریف «اقلیت» در میثاق حقوق مدنی و سیاسی به تفصیل بحث شده است. اما تعریف كاربردی از این مفهوم را می توانیم از كاپورتورتی سراغ بگیریم؛ «اقلیت عبارت است از گروهی كه در حاكمیت شركت نداشته و از نظر تعداد كمتر از بقیه جمعیت كشور هستند، ویژگی های متفاوت قومی، مذهبی یا زبانی با سایر جمعیت كشور دارند و دارای نوعی حس وحدت منافع و همبستگی در جهت حفظ فرهنگ، آداب و رسوم، مذهب یا زبان خود هستند.» از میان اقلیت های بزرگ شرق زمین و مسائل مربوطه به آنها كردها و كردستان به دلیل جایگاه جغرافیایی و موقعیت استراتژیك و ژئوپولیتیك این سرزمین و نیز تاریخ گذشته آن و اوضاع اجتماعی مردم كرد و نیز با توجه به ساختار بی ثبات و شكننده وتركیب دموگرافیكی ناهمگون و به شدت مركب و اوضاع جغرافیایی نامتجانس كشورهایی كه كردها مهمترین اقلیت درون مرزهای آنان را تشكیل داده اند. از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 تاریخی منطقه هستند و از رو حس مقاومت آنان نیز آمیخته به شیوه های تلافی جویانه بوده است.

2- كردستان عراق هم در ترتیبات جنگ سردی و هم نظام جهانی پس از فروپاشی عصر جنگ سرد، به دلیل جایگیری در ترتیبات سیاسی انرژی محور خاورمیانه قرار می گیرد و خود ملاحظات خاص سیاسی، انرژی = امنتی و البته نظامی دارد.

بررسی تحولات این سرزمین از مقطع تاریخی شكل گیری عراق، نگاه به مبارزات كردها با رژیم بعث و نهایتاً فروپاشی رژیم بعث و موضوع شكل گیری اولین حكومت فدرالی قومی منطقه در چارچوب حفظ تمامیت ارضی عراق از فرازهای قابل توجه این پژوهش است.

اما نكته حائز اهمیت اینكه ما با توجه به تئوری «بین المللی شدن مناقشات قومی»[1] بر این باور هستیم كه ویژگی های ژئوپولیتیكی و ترتیبات جغرافیایی سیاسی =  نظامی كردستان عراق به ویژه پس از فروپاشی رژیم بعث گویای یكی از موفق ترین تجربه های حق تعیین سرنوشت مردم اقلیت با باقی ماندن در چارچوب مرزهای سیاسی كشور میزبان است. الگوی كردستان فدرالی در عراق نمونه تاریخی موفقی خواهد بود كه به مثابه حلقه های تكمیل كننده زنجیره های دولت = ملتهای خاورمیانه، فضای پرتنش اقوام= ملت را پرمیكند.



[1]- Internationalization of ethnic conflict

1-1           طرح مسئله

1-2           هدف تحقیق

1-3           اهمیت تحقیق

1-4           فرضیه  تحقیق

1-5           قلمرو تحقیق 

1-6           روش شناسی تحقیق

1-7           محدودیت های تحقیق

1-8           ساختار تحقیق

1-9           كلیه واژگان

فصل دوم؛ ادبیات و مبانی نظری تحقیق

2-1- جغرافیای تاریخ، اجتماعی و امنیتی

2-1-1 - پیشینه نژادی ـ تاریخی

2-1-2 - بررسی جغرافیایی و بستر اجتماعی ـ آیینی كردها

2-2 – پراكندگی كردها

2-2-1- كردهای تركیه

2-2-2- كردهای عراق

2-2-3- كردهای ایران 

2-2-4- كردهای سوریه

2-2-5- بررسی مهاجرت كردها به جمهوری های سابق شوروی و غرب

2-3- موقعیت ژئوپولیتیكی كردستان عراق

2-4- بررسی ترتیبات ژئوپولیتیكی ـ نظامی كردستان عراق

فصل سوم؛ یافته های تحقیق: اوضاع سیاسی ـ اجتماعی كردستان از شكل گیری عراق تا فروپاشی رژیم بعث

3-1- پایان قیومیت انگلستان و شكل گیری عراق

3-2- مفاد قرارداد 1970 بین كردها و رژیم عراق

3-3- جنگ ایران و عراق و وضعیت كردها

3-4- جنگ دوم خلیج فارس و كردها

3-5- تحولات داخلی كردستان مستقل

3-6- سیاست خاورمیانه ای امریكا و مسئله كردستان

3-7- كردستان و فدرالیسم

فصل چهارم؛ اثبات فرضیات

4-1- بررسی الگوی فرالیسم قومی

4-2- اثبات فرضیه بین المللی شدن عراق و منافع مناقشات قومی

فصل پنجم؛ نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

ضمائم

كتاب شناسی

دانلود جغرافیای سیاسی ـ امنیتی كردستان عراق و پیامدهای امنیتی آن بر ایران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
جغرافیای سیاسی ـ امنیتی كردستان عراق و پیامدهای امنیتی آن بر ایران ,

تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
گزارش کارآموزی جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی

گزارش کارآموزی جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی

دانلود گزارش کارآموزی جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی

گزارش کارآموزی جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی
 کارآموزی جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی
ساختمان های بتنی
جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی
دسته بندی گزارش کار آموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1177 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57

گزارش کارآموزی جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی

 


چکیده

برای احداث ساختمان وابنیه در مدتی کوتاه،استفاده از بتن پیش یاخته بسیار حائز اهمیت است. تمامی ساختمان ها اعم از ساختمانهای صنعتی،پارکینک ها،ساخمان های تجاری،مجتمع های مسکونی،هتل ها،مدارس،مراکز تفریحی،پلها وانواع سازه های دیگررامی توان با استفاده از بتن پیش ساخته احداث نمود.محاسنی که توسط طرفداران این روش ساخت مطرح می شودقمستی به پیش ساختگی ،قسمتی به پیش تنیدگی و قسمتی نیز به بتنی بودن آن مربوط می شود .

روش های پیش ساخته ، فشرده نمودن جدول زمانی اجرای پروژه و کاهش مدت زمان ساخت را میسر می سازد .به عنوان مثال قطعاتی از ساختمان را می توان هم زمان با ساخت پی به صورت پیش ساخته آماه نمود .نصب قطعات پیش ساخته در مقایسه با بتن ریزی در جا به زمان کمتری نیاز دارد .سهولت تولید قطعات،کنترل کیفیت بهتر واستاندارد کردن قطعات از مزایای این سیستم می باشند .

در مقایسه با بتن مسلح معمولی به کمک بتن پیش تنیده می توان دهانه های بزرگتری را با ارتفاع کمتر، ترک خوردگی و خیز حساب شده تر و صرف مصالح کمتر اجرا نمود.

مقاومت بتن در برابر آتش سوزی و دوام آن از جمله مزایای اصلی آن نسبت به مصالح دیگر ی مانند فولاد و چوب می باشد .

پیش ساخت بودن اجزای ساختمان دامنه خطاهای مجاز را محدود می کند و باید قالب سازی دقیق تر انجام گیرد .مزایای روش های پیش ساخته هنگامی کاملا تحقق می یابد که فاصله محل ساخت قطعات نسبت به محل اجرای طرح در حد معقولی باشد.

 فهرست مطالب

تقدیر و تشکر ................................................................................................................................................3                                                                                                   

  چکیده..............................................................................................................................................................4

مقدمه .............................................................................................................................................................9

   فصل اول آشنایی با مكان كارآموزی

   1-1-ساختمان بتنی............................................................................................................................... 11

   1-2-مراحل مختلف یك ساختمان  ................................................................................................. 11

1-3-سازه پروژه : اسکلت بندی ...........................................................................................................13

1-4-اجراء ستون.................................................................................................................................... 16

1-5-اجرای تیرهای اصلی و فرعی.................................................................................................... 17

1-6-بتن ریزی تیرهای اصلی و فرعی.............................................................................................. 17

1-7-قالب بندی...................................................................................................................................... 19

1-8-قالب بندی تیرهای اصلی وفرعی............................................................................................. 19

1-9-مراحل اجرای سقف..................................................................................................................... 20

فصل دوم شرح كلی فعالیتهای انجام شده

2-1-دیوار چینی اطراف زمین (محصور كردن)............................................................................. 23

2-2-خاكبرداری...................................................................................................................................... 24

2-3-آماده سازی بستر، شفته ریزی و بتن مگر............................................................................. 27

2-4-شفته ریزی..................................................................................................................................... 27

2-5-بتن مگر........................................................................................................................................... 30

2-6-قالب بندی پی (فونداسیون)‌با آجر........................................................................................... 31

2-7-آرماتوربندی و نصب صفحه ستونها.......................................................................................... 34

2-8-بتن ریزی........................................................................................................................................ 41

2-9-نگهداری بتن پی........................................................................................................................... 42

2-10-نصب اسلكت فلزی.................................................................................................................... 43

2-11-اجرای سقف تیرچه بلوك....................................................................................................... 46

2-12-نگهداری بتن سقف................................................................................................................... 52

2-13-دیواره چینی داخلی.................................................................................................................. 53

فصل سوم نتیجه گیری

نتیجه گیری.............................................................................................................................................. 56

منابع و مراجع ...........................................................................................................................................58

دانلود گزارش کارآموزی جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
گزارش کارآموزی جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی ,

تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه تصرف عدوانی و مقایسه آن با خلع ید در نظام حقوقی ایران

پایان نامه تصرف عدوانی و مقایسه آن با خلع ید در نظام حقوقی ایران

دانلود پایان نامه تصرف عدوانی و مقایسه آن با خلع ید در نظام حقوقی ایران

پایان نامه تصرف عدوانی و مقایسه آن با خلع ید در نظام حقوقی ایران
تصرف عدوانی و مقایسه آن
خلع ید در نظام حقوقی ایران
 نظام حقوقی ایران
پایان نامه تصرف عدوانی و مقایسه آن
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 342 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76

پایان نامه تصرف عدوانی و مقایسه آن با خلع ید در نظام حقوقی ایران

چكیده:

با عنایت به حقوق و قوانین موضوعه ایران مقولة تصرف عدوانی به عنوان یكی از مواردسه گانه دعاوی تصرف مورد پذیرش قانون‌گذار واقع شده و شرایطی برای تحقق آن پیش بینی شده است .در مقوله تصرف عدوانی سبق تصرف خواهان، لحوق  تصرف خوانده و عدوانی بودن تصرف لاحق، شرط است. اگر یكی از اركان سه گانه مزبور موجود نباشد، تصرف عدوانی تحقق نیافته است.

به تعبیری ساده تر تصرف عدوانی خارج شدن مال غیر منقول از یدمالك، بودن رضایت او یا بدون مجوز قانونی است.

شخصی كه مال غیر منقول او توسط دیگری، موردتصرف قرارمی‌گیرد؛ به عنوان خواهان می‌تواند در مرجع صالح اقامه دعوی نماید. در این صورت اگر خواهان بتواند ادعای خود را به اثبات رسانده و حاکم دعوی ‌شود، ملك از ید متصرف لاحق خارج شده و به صاحب اصلی آن (متصرف سابق) كه مدعی دعوی است مسترد می‌گردد.

دعوی تصرف عدوانی همانند بعضی دعاوی دیگر مثل ترك انفاق و صدور چك بلامحل هم جنبه‌جزایی و هم جنبه ‌حقوقی دارد. صاحب حق، می‌تواند به دو صورت حقوقی یا کیفری طرح دعوی نموده و خواستار رفع تصرف متصرف لاحق باشد. ماده 158 ق.ا.د.م به تعریف مقوله تصرف عدوانی پرداخته است در همین راستا آنچه حائز اهمیت است اینکه ماده 308 ق.م در یک دید کلی استیلای بر مال غیر به صورت عدوانی را غصب قلم داد نموده و این دو عنوان قانونی (تصرف عدوانی و غصب) به لحاظ برداشت های مختلف از معانی و مفاهیم حدوث اختلاف نظرها شده است در این تحقیق سعی کرده ایم با پرداختن به جنبه عملی و نظری رفع تصرف عدوانی و خلع ید نقاط افتراق و اشتراک این دو مقوله حقوقی را بررسی کرده و راه و روش عملی طرح دعاوی رفع تصرف و خلع ید را بار دیگر یادآور شویم.باشد که لااقل مورد استفاده تازه واردان به عرصه وکالت و مشاغل حقوقی قرار گیرد.

واژگان كلیدی

تصرف عدوانی – لحوق تصرف – سبق تصرف – اماره‌ید – ضمان – استیلا – غصب


مقدمه

در تمامی نظام های حقوقی تجاوز و تعدی به اموال و تصرفات افراد جامعه با منع قانونی مواجه بوده و قانونگذاران در حمایت از حقوق اشخاص تدابیری را در این راستا اندیشیده و قوانینی را در جهت حفظ و حمایت از اموال و دارائی و حقوق شهروندان تصویب نموده اند. با این حال در عمل عده ای از افراد تحت شرایطی به حقوق دیگران تجاوز نموده و باعث به هم خوردن نظم و تعادل جامعه می شوند. ممکن است یکی از این تجاوزات تصرف و استیلای بر مال دیگران باشد.

در قوانین ایران تصرف اموال غیر در قوانین متعدد مورد توجه قانونگذار قرار گرفته و عناوینی نظیر تصرف عدوانی و غصب و ممانعت از حق و مزاحمت و ... در مواد مختلف تبیین و تشریح شده اند. تصرف عدوانی نه تنها از نظر اخلاقی و مبانی شرعی و فقهی ما بسیار قبیح و ناپسند قلمداد شده است بلکه از منظر قانونی نیز برای متصرف عدوانی که مال غیر منقول دیگری را بدن رضایت او و یا بدون مجوز قانونی تصاحب می نماید علاوه بر رد مال، مجازاتی نیز در نظر گرفته شده است در دعوی تصرف عدوانی مدعی ثابت می نماید که مال مورد مناقشه پیش تر تحت تصرف او بوده است و مدعی علیه بعدا به صورت عدوان مال را از تصرف او خارج ساخته و به ان استیلا یافته است در مورد مقوله غصب نیز قانون گذار غاصب مال غیر را مکلف بر خلع ید از مال مورد تصرف نموده و صاحب مال را در راستای چگونگی اعاده مال و حقوق از دست رفته خود مورد حکم قرار داده است دراین تحقیق سعی بر این شده است مشخص شود شرایطی که می تواند باعث تحقق تصرف عدوانی و غصب شود و به خواهان حق اقامه دعاوی رفع تصرف و خلع ید بدهند کدامند؟ و تکلیف مراجع قضایی در جهت رسیدگی و صدور حکم در برخورد با این دعاوی چه می باشد؟

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                         صفحه

چکیده                                                                                                    1

مقدمه                                                                                                    2

 

فصل اول – كلیات                                                                                                        4

1-1. آشنایی با تعاریف ومفاهیم اصلی                                                              5

1-1-1.  مفهوم تصرف                                                                                5

1-1-2.  مفهوم عدوان                                                                                7

1-1-3 . تعریف كلی تصرف عدوانی                                                               8

1-1-3-1.  تصرف عدوانی به معنی اخص                                                        8

1-1-3-2.  تصرف عدوانی به معنی اعم                                                           8

1-2. قاعده ید (اما ره بودن ید بر مالكیت)                                                        9

1-2-1. مبانی اماره بودن ید.                                                                        10

1-2-2. طرق اثبات مالكیت فعلی                                                                  11

1-2-3. شرایط اعتبار تصرف                                                                       13

1-2-3-1. تصرف به عنوان مالكیت باشد.                                                        13

1-2-3-2. تصرف بایدمشروع باشد                                                                14

1-2-4. دعاوی مالكیت و تعارض دلایل                                                          14

1-2-5. تعارض تصرف فعلی و مالكیت سابق                                                    15

1-2-6. نتیجه بحث                                                                                   18

1-2-7. آثار تصرف                                                                                  18

1-3. دعاوی تصرف                                                                                  20

1-3-1. انواع دعاوی تصرف                                                                        20

1-3-1-1. تصرف عدوانی                                                                          21

1-3-1-2. ممانعت از حق                                                                          21

1-3-1-3. دعوی مزاحمت                                                                          21

1-3-2.  تفاوت تصرف عدوانی با دعوی ممانعت از حق                                      22

1-3-3. تفاوت تصرف عدوانی با دعوی مزاحمت                                               22

1-3-4. قواعدمشترك بین دعاوی تصرف                                                         23

 

فصل دوم – معرفی دعوای تصرف عدوانی                                                                25

2-1. شروط تحقق تصرف عدوانی                                                                 26

2-1-1.  خروج ملك از تصرف خواهان                                                          26

2-1-2.  سبق تصرف خواهان                                                                       26

2-1-2-1.  شروع سبق تصرف                                                                     27

2-1-2-2. مدت تصرف نسبت به خواهان                                                        28

2-1-3 . لحوق تصرف خوانده                                                                     30

2-1-3-1. مدت تصرف خوانده                                                                   31

2-1-4.  عدوانی بودن تصرف خوانده                                                             33

2-2. اوصاف تصرف خوانده                                                                        34

2-2-1.  شرط خروج مال بدون رضایت متصرف سابق یا به غیر وسیلة قانونی مصرح در م 161         34

2-2-1-1. نكته اول در ارتباط با این ماده                                                        34

2-2-1-2. نكته دوم در ارتباط با این ماده                                                        34

2-2-2. خصوصیات مال مورد تصرف                                                            35

 

فصل سوم – كیفیت ضمان در دعوی تصرف عدوانی                                                38

3-1. مفهوم ضمان و انواع آن                                                                       39

3-1-1. مفهوم ضمان                                                                                 39

3-1-2.  اقسام ضمان                                                                                39

3-2. ضمان قهری                                                                                     40

3-2-1. تعریف ضمان قهری                                                                        40

3-2-2. مواردضمان قهری                                                                           40

3-2-3 . بررسی غصب به عنوان یكی از موارد ضمان قهری به علت تشابه زیاد آن با تصرف عدوانی    41

3-2-4. تطبیق م 308 ق.م با م 158 ق ا.د.م                                                      43

3-2-5. یدضمانی در تصرف عدوانی وغصب                                                   45

3-2-6 . ترتّب ایادی                                                                                 47

3-2-7. تفاوتهای غصب و تصرف عدوانی                                                       50

3-3. قاعده علی الید                                                                                 52

3-3-1. تعریف قاعده علی الید                                                                     52

3-3-2.  تفاوت قاعده ید با قاعده علی‌الید                                                       53

 

فصل چهارم – مقررات مختص دعوی تصرف عدوانی                                               54

4-1. تكلیف آثار و بقایای تصرف عدوانی                                                        55

4-1-1. تكلیف ابنیه احداثی و اشجار غرس شده و تأسیسات                                 56

4-1-2. تكلیف زراعت و ‌آثار تخریبی                                                            56

4-1-2-1. زراعت                                                                                   56

4-1-2-2.  آثار تخریبی                                                                             57

4-1-2-3. حكم رفع تصرف                                                                       57

4-2. تصرف عدوانی از نظر جزایی                                                                59

4-2-1. اركان تشكیل دهنده جرم تصرف عدوانی                                               59

4-2-1-1. ركن قانونی                                                                              59

4-2-1-2. ركن مادی                                                                                60

4-2-1-2-1. اول – فعل مرتكب                                                                  60

4-2-1-2-2. موضوع جرم                                                                         60

4-2-1-2-3. مال متعلق به غیر                                                                    61

4-2-1-2-4. نتیجه مجرمانه                                                                        61

4-2-1-3. ركن معنوی                                                                              61

4-2-2.  نحوه رسیدگی به جرائم مندرج در ماده 690 ق.م.ا و مجازات مرتكب           85

 

فصل پنجم – نتیجه‌گیری                                                                                             63

5-1. نتیجه گیری                                                                                      64

5-2. پیشنهادات                                                                                       66

فهرست منابه و مآخذ                                                                                 67

دانلود پایان نامه تصرف عدوانی و مقایسه آن با خلع ید در نظام حقوقی ایران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه تصرف عدوانی و مقایسه آن با خلع ید در نظام حقوقی ایران ,

تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه ترمز ABS

پایان نامه ترمز ABS

دانلود پایان نامه ترمز ABS

پایان نامه ترمز ABS
ترمز ABS
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 3816 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69

پایان نامه ترمزABS

مقدمه

از هنگامی که خودروسازان به فناوری موتورهای احتراق داخلی دست پیدا  كردند، طراحان خودرو به طراحی سیستمهای تعلیقی كه بر اساس نوع كاربری خودرو بتواند انتظارات مشتریان را پاسخ گو باشد توجه ویژه نمودند ، امروزه راحتی سرنشینان مهم ترین هدف سازندگان خودرو است.یکی از مهمترین عوامل راحتی  سرنشینان جلوگیری از انتقال ارتعاشات حاصل از محیط خارج به سرنشینان است. این ارتعاشات میتواند ناشی از عوامل متعددی مانند ترمز کردن ،حرکت در پیچ و ناهمواریهای جاده و .... باشد.اگر جاده ها هیچ موجی(دست انداز) نداشته و کاملاً صاف بودند،ما نیازی به سیستم تعلیق برای مستهلک کردن آنها نداشتیم. ولی عملاً اینگونه نیست و در بهترین شرایط، جاده ها صاف و یکنواخت نیستند.این ناصافی هایی جزئی می توانند بر چرخ های خودرو نیرو واردکنند. طبق قوانین نیوتن، همه نیروها جهت و اندازه دارند بدین ترتیب یک موج(دست انداز) باعث می شود تا چرخ به صورت عمود بر سطح جاده بالا و پایین برود.

فهرست مطالب

 

فصل اول. 1

کلیات.. 1

مقدمه. 2

تعریف سیستم تعلیق. 3

سیستم تعلیق چند اتصالی (Multi-Link Suspension) 3

ساختار و عملكرد سیستم تعلیق چند اتصالی. 4

بررسی سیستم تعلیق هیوندای جنسیس كوپه. 5

سنسور مکانیکی تنظیم ارتفاع. 8

كاربرد سیستم مولتی لینك.. 9

مزایای سیستم تعلیق مولتی لینك.. 9

معایب سیستم تعلیق مولتی لینك.. 10

ترمز ABS چیست.. 11

مقاومت در سیستم ترمز مقاومت بین سطح جاده و تایرها 11

عملکرد سیستم ترمز ABS. 12

فصل دوم : 13

سیستم تعلیق فعال. 13

سیستم تعلیق خودرو یا Suspension. 14

دسته بندی سیستمهای تعلیق از نظر ساختار و نوع عملكرد 15

تعریف سیستم تعلیق فعال. 15

نحوه عملكرد سیستم تعلیق فعال. 16

انواع سیستم تعلیق. 18

سیستم تعلیق هیدرولیکی. 19

سیستم تعلیق بادی. 19

سیستم تعلیق الكترومغناطیسی. 20

مزایای سیستم تعلیق فعال. 21

معایب سیستم تعلیق فعال. 22

فصل سوم. 23

سیستم ترمز ضد قفل. 23

ایده سیستم ABS. 25

مقاومت در سیستم ترمز  <  مقاومت بین سطح جاده و تایرها 26

پیاده سازی. 26

اجزای سیستم ترمز ABS. 29

انواع ABS از نظر عملكرد 29

عملكرد سیستم ABS. 29

حسگر شتاب.. 30

فعال کننده ABS. 31

انواع سیستم های ترمز ABS. 31

مزایای سیستم ABS. 31

معایب سیستم ABS. 32

فصل چهارم. 33

سیستم توزیع الکترونیکی. 33

تعریفEBD.. 34

حالتهای عملكرد EBD.. 35

حالت اول. 35

حالت دوم. 35

حالت سوم. 36

طرز عمل EBD.. 37

فصل پنجم. 38

بحث و نتیجه گیری. 38

فصل پنجم. 53

ارگونومی. 53

مفهوم کلی ترمزهای ضد قفل. 55

نحوه پیاده‌سازی. 56

روند کار سیستم ترمز ABS: 57

اجزا ترمزهای ضد قفل. 58

انواع ترمزهای ضد قفل. 59

منابع. 63

دانلود پایان نامه ترمز ABS






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه ترمز ABS ,

پایان نامه تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری

پایان نامه تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری

دانلود پایان نامه تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری

پایان نامه تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری
 تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری
روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری
دانش آموزان دارای اختلال یادگیری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 185 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

پایان نامه تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری

 

قسمتی از متن:

بیان مسأله

یکی از مشکلات تحصیلی که باعث تشویق و مراجعات مکرر والدین به کلینیک های بالینی می شود اختلالات یادگیری است، و چون کودکان پایه و اساس جامعه فردای هر کشور را می سازند. اگر مورد بی توجهی قرار بگیرند نتایج جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت (حمید، 1385). مشخصه نتوانی یادگیری در کودکان یا نوجوانان پیشرفت تحصیلی در زمینه خواندن، بیان نوشتاری یا ریاضیات در مقایسه با توانایی هوش کلی کودک است.

متن بازنگری شد DSM.IV (DSM-IN-TR) بنابه تعریف فلچر، لیون، فاجس و جاونس (2007) دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نمی توانند در مهارت های مختلف تحصیلی مانند گوش دادن و خواندن جامع، مهارت های خواندن پایه، محاسبه ریاضیات و حل مسئله منطبق با سن و استانداردهای سطح نمره موفق باشند. بر همین اساس اختلالات یادگیری را در چهار طبقه تشخیص گنجانده شده است. اختلال خواندن، اختلال ریاضیات، اختلال بیان نوشتار، اختلال یادگیری نامشخص (NOS) (کاپلان، سادوک، 2007).

نتایج مطالعات بیانگر آن است که میزان شیوع این اختلالات از 2 درصد تا 30 درصد در نوسان است (نریمانی و رجبی، 1384). در DSM-IV-IR گفته شده که تقریباً 5 درصد دانش آموزان مدارس عمومی در ایالات متحده، دچار نوعی اختلال یادگیری هستند (آلتراس، 2007). فرا تحلیل بهراد (1384) نشان می دهد که میزان شیوع اختلال یادگیری در دانش آموزان ابتدایی 58/4 درصد می باشد و دانش آموزان پسر بیشتر از دانش آموزان دختر است. در مطالعه نریمانی و رجبی (1384) میزان شیوع اختلال یادگیری در استان اربیل 13 درصد گزارش شده است. میزانترک تحصیلی مدرسه برای کودکان و نوجوانان مبتلا به این اختلال 40 درصد یعنی یک و نیم برابر متوسط است دادستانی، 1389، به نقل از نریمانی و همکاران).

دانلود پایان نامه تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ,

تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پروپوزال یک روش دسته بندی مناسب در توزیع یک پایگاه داده بر روی شبکه

پروپوزال یک روش دسته بندی مناسب در توزیع یک پایگاه داده بر روی شبکه

دانلود پروپوزال یک روش دسته بندی مناسب در توزیع یک پایگاه داده بر روی شبکه

پروپوزال یک روش دسته بندی مناسب در توزیع یک پایگاه داده بر روی شبکه
یک روش دسته بندی مناسب در توزیع یک پایگاه داده بر روی شبکه
توزیع یک پایگاه داده بر روی شبکه
پروپوزال یک روش دسته بندی مناسب د
دسته بندی فناوری اطلاعات
فرمت فایل doc
حجم فایل 96 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8

پروپوزال یک روش دسته بندی مناسب در توزیع یک پایگاه داده بر روی شبکه


پرسش اصلی پژوهش :

 

بیان مسئله:

الگوریتم DPC یک راه حل خوب در توزیع قطعات اساس داده ای روی شبکه ها را در شیوه ای هوشمند دارد. روش برابری خوشه های حاصل به علاوه ی سرعت بدست آمده از محاسبات توزیعی و موازی را دارند. این نیز کاهش پیچیدگی و دست آورد برابری را برای مسئله ی هماهنگی قانونی دارند. این می تواند به عنوان یک اصل از خوشه بندی موازی بوده باشد. خوشه بندی پیشبردی به عنوان یک راه حل معقول توزیع یافته در حل خوشه بندی در محیط توزیع یافته حاصل می آید . سناریوی متقاطع DPC در رسیدن به خوشه بندی استفاده می شود که مشابه با سناریوهای متفاوت معرفی شده است.

روش گرد آوری اطلاعات :

روش های خوشه بندی به نظر می رسد در دو مرحله از روش خوشه بندی پیشبردی است , خوشه بندی اولیه و ایده ال سازی در محاسبه خوشه های معرف است . تست ها مجموعه ای از این دو مرحله را مد نظر قرار میدهند.

MAetmk به ترتیب خوشه بندی متراکم و kmean چند بعدی را ارائه می دهد .

Wxyz نسخه های DPC را با W یعنی گرانیولیت خوشه بندی اولیه , و x یعنی الگوریتم خوشه بندی ایده ال ، z یعنی سناریوی تقاطع اضافی (B: درخت دودوئی ایستا یا D: یعنی درخت غیر هماهنگ دینامیکی) است.

ابزار گرد آوری اطلاعات:

روش پیش بردی که در اینجا ارائه نشده یک حالت دست آورد برابر دارد و از برابری نتایج حفاظت می کند. نسخه های پیشبردی خوشه ی kmeans بسیاری از احتمالات موازی را که می تواند در تشریح منابع محاسباتی موجود کمک کند ، ظاهر شده اند در مقایسه با الگوریتم موازی موجود نسبت اصلی الگوریتم DPC از جمله ی حقایقی است که محاسبات آن به صورت محلی انجام شده و محدوده های توزیع بدون هماهنگی مورد نظر باشد .

دانلود پروپوزال یک روش دسته بندی مناسب در توزیع یک پایگاه داده بر روی شبکه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروپوزال یک روش دسته بندی مناسب در توزیع یک پایگاه داده بر روی شبکه ,

تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه فولكور

پایان نامه فولكور

دانلود پایان نامه فولكور

پایان نامه فولكور
دسته بندی پژوهش های دانشگاهی
فرمت فایل doc
حجم فایل 273 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 284

پایان نامه فولكور

قسمتی از متن:

برخی، اخیراً كوشیده‌اند كه دوگانگی در هویت سمندر را توجیه كنند. در بخش «فرهنگ واژه‌ها»ی دیوان ایرج میرزا آمده است: سمندر، «مرغی است افسانه‌یی كه گویند در آتش متكون می‌شود. در شعر و ادب فارسی، همواره از آتش دوستی و عشق این جانور به آتش سخن گفته شده است. اما در اصل، نام نوعی سوسمار است كه بدن آن، نمناك است و ماده‌یی ترشح می‌كند كه باعث خاموشی آتش می‌شود و از این روی، گمان برده‌اند كه در آتش نمی‌سوزد و این مطلب، رفته رفته، صورت افسانه به خود گرفته و این جانور، به مرغ، بدل شده است.» 

 

بورخس نیز توضیحاتی درباره‌ی سمندر دارد: «سمندر، نه تنها اژدهای كوچكی است كه در آتش، زندگی می‌كند، بل (به نقل از یك واژه نامه):

 

«دو زیست حشره خواری است كه پوستی، بغایت، سیاه و نرم با لكه‌های زرد دارد.» از دو ویژگی فوق، آن كه بیشتر شهرت دارد، تخیلی بودن این حیوان است.

 

پلینی، در كتاب دهم تاریخ طبیعی می‌نویسد: «سمندر، به حدی سرد است كه مثل یخ، آتش را با تماس خود خاموش می‌كند.» اما در جای دیگری از كتاب، با تجدید نظر در گفتة خود؛ با تردید می‌نویسد: اگر آن چه جادوگران دربارة سمندر گفته‌اند، حقیقت داشت، از این حیوان، برای خاموش كردن آتش سوزی خانه‌ها استفاده می‌كردند. وی در كتاب یازدهم، از حشرة بالداری به اسم pyrausta یا pyrallis   ] آتش زیست[ ، سخن می‌گوید كه در كوره‌های مس قبرس، درست، وسط آتش زندگی می‌كند. این حشره، اگر از كوره بیرون آید و در هوای آزاد، كمی پرواز كند، فوراً می‌میرد. سمندر، در ذهن بشر با این حشرة فراموش شده، یكی شده است.» 

 

بورخس می‌گوید از نظر كیمیاگران، سمندر، روح عنصر آتش بود. وی در ادامه می‌نویسد: از بحث سمندر به عنوان نماد آتش و مباحثة ارسطو در این باب … انسان در می‌یابد كه چرا مردم به سمندر افسانه‌ای اعتقاد داشتند. پیش از این‌ها «انباذ قلس»، حكیم سیسیلی، قضیة چهار «ریشه» یا عناصر اربعة ماده را صورت بندی كرده بود؛ عناصری كه تضاد و یا قرابت آن‌‌ها، متأثر از محبت و بغض، منشأ همة فرایندهای كیهانی است. مرگی وجود ندارد. در جهان، فقط اجزای ریشه‌ها، وجود دارند، اجزایی كه رومیان، آن را «عناصر» می‌خواندند. این عناصر، عبارتند ا ز: آتش، خاك، باد و آب. آن‌ها، ابدی هستند و هیچ كدام، از دیگری قوی‌تر نیست. اكنون ما می‌دانیم … این تفكر، خطا است، اما زمانی، مردم، آن را ارزشمند می‌دانستند و عموماً معتقد بودند این نظریه، در مجموع، سودمند است. «تئودور گمپرز» می‌نویسد: «این عناصر چهارگانه كه سازنده و مقوم جهان‌اند، عناصری كه هنوز هم در شعر و تخیلات مردم، زنده‌اند، تاریخی طولانی و شكوهمند دراند.» این نظام، از قیاس، بی‌بهره نبود: «از آن جا كه حیوانات خاك و آب، وجود داشتند، به حیوانات آتش نیز نیاز بود. شأن و مقام علم، ایجاب می‌كرد سمندر، وجود داشته باشد. به همین لحاظ، ارسطو، از حیوانات هوا صحبت می‌كند. لئوناردو داوینچی، معتقد بود سمندر، از آتش تغذیه می‌كند و بدین صورت، پوست خود را تازه و احیا‌ می‌كند.» 

 

«یونانیان، به هر یك از چهار ریشه یا عنصری كه همة مواد را تقسیم می‌كردند، بعداً، روح خاصی، منتسب كردند. پاراسلس، كیمیاگر و پزشك سوئیسی قرن شانزدهم، عناصر چهارگانه و ارواح مرتبط با آن‌ها را چنین تقسیم بندی و نامگذاری كرد: «گئوم» ]معرفت[  خاك، «نیمو» ]حوری دریایی[ آب، سمندر آتش، و «سیلف» ]روح عنصری هوا[ یا «سیلفید» هوا. 

 

خلاصه‌ی سخن بورخس این است كه در جهانی كه جانورانی از جنس عناصری چون خاك و آب، وجود داشتند، جای حیوانی از جنس آتش، در آفرینش، خالی بود و آن را می‌بایست تخیل انسان، بیافریند.

 

بنابراین، بیراهه نیست كه گفته‌اند: «تولد او (سمندر»، از گوهر آتش باشد»  و «جایی كه هزار سال، آتش سوزد، این مرغ، پدید آید.» 

 

تعبیر مولانا از سمندر در بیت زیر، نشان می‌دهد كه این موجود، كاملاً با آتش، هم سخن است و هیچ بیگانگی و ناهمگونی و فاصله‌ای میان آن دو، نیست:

 

اندر آتش، كی رود بی‌ واسطه

 

جز سمندر، كورهید از رابطه 

 

اما لازم بود كه بعدها، انسان برای این موجود خیالی، دلیلی بتراشد و آن را ناپدید و مقطوع النسل و نایاب سازد تا بدین طریق بتواند باور به آن را هم در اذهان شگفتی جوی و جستجوگر آیندگان، زنده نگه دارد و هم ذهن شگلفتی پسند خود را – در جایی كه این اعجوبه را می‌جوید و نمی‌یابد، اما قدمت و كثرت و توالی نقل و سخن مربوط به آن، باور بدان را در اعماق ذهن و ضمیرش رسوخ داده – با پذیرفتن وجود آن در گذشته، اقناع و راضی كند. از این رو، گفته شده كه «چون پیغامبر بزاد، نسل این مرغ، منقطع شد.» 

 

از دیدگاه نماد شناسی، گفته‌اند سمندر، نماد آتشی است كه نمی‌سوزاند و وضو یا تطهیر كیمیایی و باران یا رحمت الهی، خوانده می‌شود. همچون همان آتشی كه جاودانگان از پیروان آیین دائو، می‌توانند در آن وارد شوند، بی‌آن كه بسوزند و از این راه، خود را از قیودات بشری، رها می‌سازند. 

 

همچنین، «متألهین، برای اثبات رستاخیز جسم، ققنس و برای اثبات زیستن در آتش، سمندر را شاهد می‌آورند. كتاب بیست و یكم «شهر خدا»‌ی آگوستین قدیس، فصلی دارد كه عنوانش چنین است: «در باب اینكه آیا جسم خاكی، امكاناً می‌تواند همیشه در آتش بسوزد»؛ و چنین آغاز می‌شود: «آخر من به بی‌ایمانان، چه بگویم تا ثابت كند این كالبد جسمانی وزنده، می‌تواند در برابر مرگ و نیروی آتش ابدی تجزیه ناپذیر، باقی بماند. آن‌ها از ما نمی‌پذیرند كه این را به قدرت خداوند، انتساب دهیم، بل، می‌خواهند نمونة زنده‌ای، شاهد آوریم. پس باید در پاسخ بگویم موجوداتی را می‌شناسم كه گر چه، فنا پذیرند و جسم آن‌ها، فساد پذیر، اما در میان آتش، سالم می‌زیند.» 

 

در شعر صائب نیز، سمندر، موجودی است كه در آتش می‌زید و دوری از آن را تحمل ندارد و خود، از به هم زدن بال و پر، آتش ‌می‌انگیزد و خوراك او از آتش است.

 

-         آب حیوان سمندر بود آتش، صائب

 

عاشق، اندیشه زخورشید قیامت نكند

 

(3542: 1712)

 

-         پی آسایش خود داغ سوزم بر جگر، صائب

 

كز آتش بیش سوزد دوری آتش سمندر را

 

(367: 186)

 

-         بسته‌ام از سخن عشق به خاموشی، لب

 

مهر ازموم به منقار سمندر زده‌ام

 

(5627: 2717)

 

و این تصویر غریب و دور از ذهن:

 

-         گر كند نقاش، از بال سمندر، خامه را

 

می‌شود چون موی آتشدیده، از تصویر تو

 

(6484: 3139)

 

سمندر، نماد عاشق واقعی و كامل عیار است:

 

-         چون سمندر، در طلب بودی اگر كامل عیار

 

آتش از بال و پر پروانه بیرون آمدی

 

(6687: 3247)

 

-         مباش كم زسمندر، درین جهان خنك

 

كه از بهم زدن بال، آذر انگیزد

 

(3833: 1845)

 

برای آگاهی از دیگر شواهد، به فصل ارجاع شواهد دیوان، مراجعه شود.

 

 

 

 

 

-         مرغ آتشخوار

 

مرغ آتشخوار یا آتشخواره، همان سمندر است كه – چنان كه در مبحث مربوط به سمندر، گفته‌ شد- از آتش، تغذیه می‌كند و در آتش می‌زید.

 

-         ما درین گلزار، صائب،مرغ آتشخواره‌ایم

 

دانة ما چون شرار از سنگ می‌آید برون

 

(6171: 2985)

 

در صفت گرما و مدح شاه عباس دوم گوید:

 

-         در مزاج مرغ آتشخوار، از تاب هوا

 

سردی خس خانه دارد، شعله با آن آب و تاب

 

(قصاید: 3573)

 

-         اهل دل را گفتگوی عشق، آب زندگی است

 

نیست نقلی به زاخگر، مرغ آتشخواره را

 

(212: 108)

 

2432: 1195 – 6505: 3150 – 58: 33 – 211: 107

 

 

 

-         مرغ شعله منقار

 

ظاهراً باید همان مرغ آتشخوار یا سمندر و یا تداعی از آن‌ها باشد.

 

 سمندر و مرغ آتشخوا.

 

-         به آه گرم من، خورشید سوزان بر نمی‌آید

 

گل كاغذ چه سازد پیش مرغ شعله منقاری؟

 

(پاورقی، از نسخه بدل، مربوط به غزل 6767): 3289)

 

 

 

 

 

-         سیمرغ

 

«سیمرغ (عنقا، سیرنگ) همان «سین مورو» (sen-murv) پهلوی است كه «مرغ سین» معنی می‌دهد. «سین»، علاوه بر اینكه با نام حكیم معروف «سئنه» (saena)- كه فروهر او در بند 97 فروردین پشت ستوده شده- ارتباط لفظی و معنوی دارد؛ بر یك پرندة شكاری كه مستشرقین، شاهین و عقاب ترجمه كرده‌اند نیز اطلاق می‌شود…

 

كه بنابر روایات كهن، بر بالای درخت شگفت آور هرویسپ تخمك (ویسپوبیش(vispo-bish) یا گئوكرن)، یعنی دربردارندة همة رستنیها، كه در میان دریای فراخكرت است، آشیان دارد. هرگاه كه سیمرغ بر می‌خیزد، هزار شاخه از آن می‌روید؛ و هر وقت كه بر آن فرو می‌آید، هزار شاخه شكسته می‌شود و تخمهای آن به اطراف پراكنده می‌گردد و از آن گیاهان گوناگون می‌روید.»[11]

 

سیمرغ، «چون بال از هم بگشاید، مانند بادبان و شراع كشتی باشد و منقاری در او دارد مانند كلنگ آهنین و چنگالی تیز كژ كه بدان، پیل بر باید و خطری ندارد و چون پرد، سنگها از كوه بجنبد و بلرزد.»[12]

 

سیمرغ، چنانكه از شاهنامه بر می‌آید، مرغی است ایزدی، كه بر كوه البرز آشیان دارد و زال را با بچگان خویش می‌پرورد. هنگامی هم كه زال به آغوش خانواده بر می‌گردد، پری از سیمرغ با خود می‌آورد تا هنگام درماندگی وی را به یاری طلبد. دو بار دیگر در شاهنامه سیمرغ حاضر می‌شود و هر بار گرهی از كار فرو بستة زال می‌گشاید: یك بار هنگام زادن رستم از مادر … و بار دیگر در نبرد رستم با اسفندیار، بدان هنگام كه رستم و رخش زخمهای سهمگین برداشته بودند … و زال با چاره‌جویی سیمرغ بر درخت گز دست یافت و رستم با پیكان به زهر آبداده، كار اسفندیار را یكسره كرد. اینجاست كه سیمرغ از هنگام قدرت یافتن زال و رستم تا روزگار ناپدید شدن آنان، عامل بهروزی و كامروایی آن دو به شمار می‌رود. از این رو، برخی … نظر داده‌اند كه این مرغ، فرشتة نگاهبان یا «توتم» قوم سكا (خاندان رستم) محسوب می‌شده است. دلیل دیگری كه بر این ارتباط ارائه شده، این است كه برخی جایگاه سیمرغ را كوه «اپارسن» (aparsan) در سكستان (سیستان) نام برده‌اند.»[13]

 

اما در منابع ایرانی، شاهنامه‌های فردوسی و ثعالبی، علاوه بر سیمرغ نیكوكار و یزدانی كه اشاره شد، گونه‌ی دوم سیمرغ را هم می‌بینیم كه تبهكار و اهریمنی و دشمن ایران است. یكی از این سیمرغان در خان پنجم اسفندیار، به دست وی كشته می‌شود.[14]

 

در اندیشه‌‌ی عامه نیز این دو گونه سیمرغ وجود داشته است. نیرنگستان می‌نویسد: آنچه كه در میان عوام، شهرت دارد، در افسانه‌های ایرانی، دوسیمرغ است: یكی، آموزگار رستم كه سیمرغ نیكوكار و شاه مرغان است و دیگر، سیمرغ اهریمنی كه اسفندیار، او را كشت.[15]

 

 


 

 - همان مأخذ، ص 288.

 

  - بورخس؛ كتاب موجودات خیالی، ص 130.

 

  - همان مأخذ، ص 132.

 

 - همان مأخذ، ص 29.

 

 - جمالی یزدی؛ فرخنامه، ص 69.

 

 - همدانی، محمد بن محمود؛ عجایب نامه، ص 287.

 

 - مولوی؛ مثنوی معنوی؛ ج 2 (دفتر پنجم)، ص 719.

 

  - همدانی، محمد بن محمود؛ عجایب نامه، ص 287.

 

  - شوالیه و دیگران؛ فرهنگ نمادها، ج 1، ص 61.

 

  - بورخس؛ گتاب موجودات خیالی، ص 130 – 131.

 

  - یا حقی؛ فرهنگ اساطیر و اشارات داستانی در ادبیات فارسی، ص 266 همچنین رك. منزوی، علینقی؛ سیمرغ و سی مرغ؛ چاپ دوم؛ تهران: راه مانا، 1379، صص 61 – 62 و دایره المعارف فارسی؛ ج 1، ص 1418، ذیل سیمرغ.

 

  - ابن ابی الخیر، شهمردان؛ نزهت نامة علائی، ص 128.

 

  - یا حقی؛ فرهنگ اساطیر و اشارات داستانی در ادبیات فارسی، ص 267.

 

  - رك منزوی؛ علینقی؛ سیمرغ و سی مرغ؛ ص 63.

 

 - هدایت؛ نیرنگستان، صص 190 – 191.

دانلود پایان نامه فولكور






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه فولكور ,

پروپوزال مقایسه پردازش های حسی –معنایی و ضمنی در اختلال های افسردگی و اسکیزو فرنی

پروپوزال مقایسه پردازش های حسی –معنایی و ضمنی در اختلال های افسردگی و اسکیزو فرنی

دانلود پروپوزال مقایسه پردازش های حسی –معنایی و ضمنی در اختلال های افسردگی و اسکیزو فرنی

پروپوزال مقایسه پردازش های حسی –معنایی و ضمنی در اختلال های افسردگی و اسکیزو فرنی
 مقایسه پردازش های حسی –معنایی و ضمنی در اختلال های افسردگی و اسکیزو فرنی
پردازش های حسی –معنایی و ضمنی در اختلال های افسردگی و اسکیزو فرنی
اختلال های افسردگی و اسکیزو فرنی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 103 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

پروپوزال مقایسه پردازش های حسی –معنایی و ضمنی در اختلال های افسردگی و اسکیزو فرنی

 

عنوان تحقیق به انگلیسی:

Compare sensory processing - the meaning and implications of depression in patients with schizophrenia 

پرسش اصلی پژوهش:

1-    چه تفاوتی در پردازش های حسی معنایی و ضمنی در اختلال های افسردگی و اسکیزو فرنی وجود دارد؟

 

  بیان مسئله: بیان مسأله اساسی تحقیق به طور كلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق به صورت مستند) :

پردازش حسی شاید اساسی ترین عنصر روان شناختی باشد که زیر بنای چگونگی ادراک و واکنش افراد نسبت به محرکهای محیطی را تشکیل می دهد. مطالعات نشان داده اند که جنبه های مختلف پردازش حسی(ثبت پایین، ساسیت حسی، اجتناب از احساس و جستجوی حسی) با پیامد های منفی بالینی همراه است. سبک پردازش حسی به سازه های بازداری رفتاری(کارور و وایت[1]، 1994) درونگرایی(آیزنگ، 1981و 1991؛ گری[2]، 1981) و کمرویی(کاگان[3]، 1994) ارتباط داده شده است. همبستگی بین سبک پردازش حساسیت حسی  با درونگرایی و هیجان پذیری در مطالعه ای توسط آرون و آرون(1997) به دست آمده است. مشخص شده است که آستانه حسی پایین و حساسیت حسی با فوبی اجتماعی(نیل ، ادلمن و گلاشان[4]، 2002)، اختلال شخصیت اجتنابی(مایرز و کارور[5]، 2000) و اضطراب و افسردگی(لیس و همکاران، 2005) استرس  ادراک شده و سلامتی روانی کمتر(بنهام، 2006) ارتباط دارد. به ویژه در اختلال اسکیزوفرنی، جنبه ای از اختلال که پیچیدگی و ماهیت متناقض آن را تبیین می کند، نابهنجاریهایی در پردازش حسی[6] است. از یک طرف، افراد مبتلا به اسکیزوفرنی به عنوان افرادی بیش از حد حساس[7] به محرکهای حسی توصیف می شوند، برای مثال مطالعاتی با استفاده از تکنیک هایی نظیر بازداری نهفته[8] یک نارسایی در دروازه  حسی[9] در بین افراد مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی آشکار کرده اند، به ویژه برای محرکهایی که فیلتر نشده و از نظر اهمیت به طور مساوی ادراک می شوند(براف[10]، 1993). همزمان با این تحقیقات، شواهد متناقض دیگری نشان می دهند که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی بیش از حد بازداری[11] می کنند و زمان واکنش کندتری دارند(استفی و والدمن[12]، 1993) مطالعات زیادی که  به بررسی پردازش حسی در اسکیزوفرنی می پردازند، به نتایج زیر دست یافته اند. در زمینه حساسیت حسی توصیفات اولیه مک گی و چاپمن[13](1961) درباره نارسایی توجهی در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی شامل برخی گزارشات شخصی است که بلند بودن صداها، درخشان بودن رنگ ها، حواس پرتی و بی سازمانی در افراد مبتلا را  توصیف می کنند. نارسایی دروازه حسی که به وسیله تکنیک هایی نظیر بازداری پیش از ضربه[14]و بازداری نهفته(براف[15]، 1993؛ مک واود[16] و همکارن، 1993) اندازه گرفته می شود نیز از ناتوانی در فیلتر کردن اطلاعات نامربوط در این اختلال حکایت دارند. ولی بروان و همکاران(2002) در پژوهش خود، هیچ تفاوت معنی داری بین 3 گروه افراد اسکیزوفرنیک، افراد مبتلا به اختلال دو قطبی و افراد سالم از نظر حساسیت حسی پیدا نکردند. 

طبق مطالعه براون و همکاران(2002)، اجتناب از احساس در اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی بیشتر از گروه بهنجار بود. افراد با اختلال اسکیزوفرنی به طور مکرر در پاسخ دادن و نسبت دادن معنی به محرکها شکست می خورند. عملکرد آنها در تکالیف زمان واکنش مثالی از پاسخ کند شده در اسکیزوفرنی است(استیفی و والدمن[17]، 1993). جستجوی احساس به عنوان بعد چهارم پردازش حسی به نظر نمی رسد که در اسکیزوفرنی افزایش یابد. فقدان احساس لذت در افراد مبتلا به این اختلال پدیده ای متداول است(آندریسون[18]، 1987). زاکرمن آشکار کرد که فقدان احساس لذت حد کرانه در پیوستار جستجوی حسی می باشد و بین این دو متغیر رابطه منفی وجود دارد(مک کان و همکاران، 1990). براون و همکاران(2002) در پژوهش خود آشکار ساختند که گروههای اسکیزوفرنیک و دو قطبی به طور معنی داری نمرات پایین تری در بعد جستجوی حسی به دست آوردند.



[1]. Carver & White,

[2]. Gray

[3]. Kagan

[4] . Neal & Edelman & Glashan

[5] . Mayers & Carver

[6]. Sensory proccesing

[7] . oversensitive

[8]. Latent inhibition

[9]. Sensory gating deficit

[10]. Braff

[11]. overinhibit

[12]. Steffy & Waldman

[13]. Mc Ghie & Chapman

[14] . prepulse inhibition

[15] . Braff &

[16] . McDwod

[17] . Steffy & Waldman

[18] . Andreason

دانلود پروپوزال مقایسه پردازش های حسی –معنایی و ضمنی در اختلال های افسردگی و اسکیزو فرنی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروپوزال مقایسه پردازش های حسی –معنایی و ضمنی در اختلال های افسردگی و اسکیزو فرنی ,

پایان نامه مقایسه خودافشایی هیجانی در دانش آموزان دختر و پسر فاقد و واجد والدین

پایان نامه مقایسه خودافشایی هیجانی در دانش آموزان دختر و پسر فاقد و واجد والدین

دانلود پایان نامه مقایسه خودافشایی هیجانی در دانش آموزان دختر و پسر فاقد و واجد والدین

پایان نامه مقایسه خودافشایی هیجانی در دانش آموزان دختر و پسر فاقد و واجد والدین
مقایسه خودافشایی هیجانی در دانش آموزان دختر و پسر فاقد و واجد والدین
 خودافشایی هیجانی در دانش آموزان دختر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 287 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80

پایان نامه مقایسه خودافشایی هیجانی در دانش آموزان دختر و پسر فاقد و واجد والدین

چکیده

پژوهش حاضر با عنوان مقایسه خودافشایی هیجانی در دانش آموزان دختر و پسر فاقد و واجد والدین است که جامعه آماری پژوهش، دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان اردبیل از ناحیه 1 در سال 1392 می باشد. نمونه آماری مطالعه 120 نفر (60 دختر و 60 پسر) می باشد که در 4 گروه 30 نفری (هر گروه 15 دختر و 15 پسر) تحت عناوین فاقد پدر، فاقد مادر، فاقد والدین و واجد والدین قرار می گیرند .ابزار این پژوهش مقیاس خودافشایی هیجانی که در سال 1997 توسط اسنل[1]، برای سنجش میزان تمایل افراد به افشای هیجاناتشان ایجاد شد،می باشد . نتایج پس از بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها بدست آمد بین این متغیر ها در بین کودکان واجد و فاقد والدین ، تفاوت معناداری وجود ندارد. مقایسه پیش آزمون و پس آزمون افراد فاقد و دارای والدین نشان میدهد میزان افسردگی،حسادت، اضطراب،خشم،بی حسی و ترس در کودکان فاقد والدین بالا گزارش شده است.

 

کلمات کلیدی: خود افشایی هیجانی- کودکان فاقد سرپرست. کودکان دارای سرپرست



[1] Esnell

فهرست مطالب

1-1- بیان مسئله. 1

1-2- فرضیه های تحقیق. 11

1-3- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها 12

1-3-1- خودافشایی هیجانی.. 12

1-3-2- افسردگی.. 12

1-3-3- شادی.. 13

1-3-4- حسادت.. 13

1-3-5- اضطراب.. 13

1-3-6- خشم. 14

1-3-7- آرامش... 14

1-3-8- بی حسی.. 14

1-3-9- ترس... 14

1-4- اهداف پژوهش... 15

1-4-1- اهداف کلی.. 15

1-4-2- اهداف اختصاصی.. 15

2-1 پیشینه داخلی و خارجی تحقیق. 17

3-1- روش تحقیق. 26

3-2- جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری.. 26

3-3- روش اجرا 26

3-4- روش تجزیه و تحلیل داده ها 27

3-5-1- مقیاس خودافشایی هیجانی.. 27

4-1- آمار توصیفی.. 30

4-2- آمار استنباطی.. 36

بحث و نتیجه گیری.. 58

محدودیت های پژوهش... 59

پیشنهادات.. 60

دانلود پایان نامه مقایسه خودافشایی هیجانی در دانش آموزان دختر و پسر فاقد و واجد والدین






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه مقایسه خودافشایی هیجانی در دانش آموزان دختر و پسر فاقد و واجد والدین ,

تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه نبروگاه جذر و مدی

پایان نامه نبروگاه جذر و مدی

دانلود پایان نامه نبروگاه جذر و مدی

پایان نامه نبروگاه جذر و مدی
نبروگاه جذر و مدی
پایان نامه نبروگاه
دسته بندی پژوهش های دانشگاهی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1041 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 180

پایان نامه نبروگاه جذر و مدی

 

قسمتی از متن:

3-3- عوامل موثر بر دامنه جزر و مد

دامنه جزر و مد همانگونه كه نشان داده شده در نقاط مختلف جهان بسیار متفاوت است، عوامل اصلی موثر بر دامنه جزر و مد عبارتند از:

1- شكل خط ساحلی

2- عمق آب

3- پروفیل بستر دریا

4- عرض جغرافیایی

وقتی عوامل فوق در یك محل دارای تركیب مناسبی باشند نوعی اثر تشدید كننده (Resonanse) بوجود می آید كه منجر به یك جزر و مد با دامنه بسیار بالا می شود.

 

3-4- نكات اساسی طراحی نیروگاههای جزر و مدی

در این قسمت سعی شده تا تفاوت‌ها و شباهت‌های نیروگاههای آبی سنتی و جزر و مدی تا حد امكان نیز آورده شود.

تفاوت عمده نیروگاههای جزر و مدی با نیروگاههای آبی سنتی در نحوه استفاده از منابع آب می باشد. در نیروگاههای آبی سنتی با ایجاد یك مانع بوسیله سد (Dam) در مسیر رودخانه ای كه با شیب خاصی جریان دارد، اختلاف ارتفاعی پدید می آید كه رهاسازی آب از آن ارتفاع و عبور آن از بین توربین ها سبب تبدیل انرژی می‌شود.

در نیروگاههای جزر و مدی بطور خودبه خود اختلاف ارتفاع موردنیاز برای عملكرد توربین وجود ندارد و تنها در هنگام رخ دادن پدیده جزر و مد این اختلاف ارتفاع ایجاد می گردد. در نیروگاههای جزر و مدی بایستی به نحوی از ارتفاع ایجادشده در اثر بالارفتن آب دریا و پائین آمدن آن استفاده نمود.

طراحی نیروگاههای جزر و مدی مشابه نیروگاههای آبی سنتی شامل سه قسمت جداگانه زیر است:

1- نحوه عملكرد نیروگاه جزر و مدی

2- دایك برای ایجاد حوضچه ها و دریچه ها برای عبور آب از دریا به حوضچه ها و بالعكس

3- طراحی داخلی نیروگاه (شامل طراحی تجهیزات الكترومكانیكی و طراحی معماری و سازه های نیروگاه)

قسمت های مختلف طراحی یك نیروگاه جزر و مدی در ادامه موردبررسی قرار خواهد گرفت.

 

3-4-1- نحوه عملكرد نیروگاه جزر و مدی

تفاوت عمده نیروگاههای آبی سنتی و نیروگاههای جزر و مدی در نحوه عملكرد آنها می باشد. نیروگاههای آبی در یكی از دو حالت عمده پیك یا بار پایه كار می كند، اما نیروگاههای جزر و مدی به شكل سیكلی كار می كنند. در نیروگاههای جزر و مدی بعلت اینكه در همه مواقع جزر و مد حداقل ارتفاع و دبی موردنیاز برای عملكرد توربین‌ها موجود نیست باید زمانی را برای پرشدن حوضچه و انتظار تولید برق در نظر گرفت. از نقطه نظر كاركرد در زمان حداكثر نیاز مصرف (پیك) این امكان نیز وجود دارد كه واحد در زمان پیك كار كند. در سیكل تولید انرژی در زمانی كه امكان استحصال انرژی بین حوضچه و دریا وجود ندارد. می توان عمل پمپاژ را انجام داد. در واقع نحوه عملكرد نیروگاههای جزر و مدی تابع ساعات وقوع جزر و مد و نیاز شبكه سراسری به كار كردن نیروگاه در بار پیك یا پایه می باشد.

بدین منظور برای تعیین ضریب تولید نیروگاه ابتدا باید محل از نقطه نظر شرایط توپوگرافی بازدید شود. تا تعیین گردد كه در آن محل چند حوضچه می توان احداث نمود، چه ارتفاعی ایجاد می شود، چندبار جزر و مد اتفاق می افتد و سپس با انجام مطالعات اقتصادی طرح و بازار برق در مورد نحوه عملكرد نیروگاه تصمیم گیری شود.

 

3-4-2- نحوه و تجهیزات آبگیری نیروگاه جزر و مدی

یكی دیگر از تفاوت های عمده نیروگاههای آبی سنتی با نیروگاههای جزر و مدی در نحوه آبگیری برای تولید انرژی می باشد.

در نیروگاههای جزر و مدی با ایجاد یك دایك، دریا را از حوضچه كه اغلب به شكل مصنوعی ایجاد می كند جدا كرده و در امتداد دایك دریچه های آبگذر در همان راستا نیروگاه را بنا می كنند. برخلاف نیروگاههای آبی سنتی كه جهت جریان آب همواره از سمت سد به سمت نیروگاه و در نهایت به سمت پایاب (Tail water) است. در نیروگاههای جزر و مدی جهت جریان می تواند در سیكل های مختلف تغییر كند و از سمت حوضچه به دریا و یا از دریا به حوضچه باشد.

در نیروگاههای جزر و مدی واحدهای افقی جریانی مانند توربین های حبابی
(Bulb-Turbine) نصب خواهند شد، بنابراین مجرای انتقال مناسب برای این توربین‌ها كوتاه خواهد بود و در مجرا به ترتیب آشغالگیر، دریچه (Gate) و بعد توربین قرار می گیرند.

در نیروگاههای آبی سنتی از مجرای آبگیر و دریچه های آن فقط در زمان آبگیری استفاده می شود و تخلیه آب از طریق دریچه ها و مجرای لوله مكش انجام می گیرد. لذا یكی دیگر از تفاوت‌های نیروگاههای جزر و مدی با نیروگاههای آبی سنتی در این است كه در نیروگاههای جزر و مدی از مجراهای دریچه دار عبور آب در دو حالت پر و تخلیه شدن حوضچه استفاده می شود.

 

3-4-3- ساختن دایك

در ساختن نیروگاه جزر و مدی قبل از هركاری ابتدا باید به ساختن دایك پرداخت. برای ساختن دایك در ابتدا باید فرازبندی (offer-Dam) در دهانه ورود به دریا احداث نمود، فرازبندی سدی با ارتفاع كم است كه در مسیر جریان و در بالا دست سد اصلی احداث می شود تا امكان انجام عملیات ساختمانی سد اصلی فراهم شود. احداث فرازبند بسیار مشكل و زمان بر است زیرا جریان جزر و مد و امواج مانع از انجام كار با روند طبیعی می شود.

در حالتی كه محل موردنظر در معرض جزر و مدهای بزرگ قرار داشته باشد، فرازبند باید جلوی حجم زیادی از آب را بگیرد در اینجا عملیات اجرایی دشوارتر می‌شود و متناسباً هزینه آن نیز افزایش می یابد. در حالتی كه احداث فرازبند اجتناب ناپذیر است باید از قطعات پیش ساخته بدین منظور استفاده كرد.

 

3-4-4- طراحی داخلی نیروگاه جزر و مدی

در نیروگاههای جزر و مدی از توربین های فرانسیس و كاپلان عمودی به دلیل آنكه این توربین ها برای عملكرد مطلوب به حداقل ارتفاعی نیاز دارند كه بوجود آوردن این ارتفاع در نیروگاههای جزر و مدی امكان پذیر نیست استفاده نمی شود. بلكه توربین های حبابی، استرافلر، ژنراتور، دندانه ای (Rim-Generator) و یا جریان متقاطع برای این نیروگاهها مناسب می باشند. (در ادامه همین مبحث، اطلاعات مختصری از توربین های استفاده شده در نیروگاه جزر و مدی آورده شده است)

طراحی ژنراتور این نیروگاه ها در اكثر موارد با محور افقی بصورت كوپل با توربین انجام می گیرد. در مواردی خاص ممكن است با تبدیل 90درجه محور ژنراتور عمودی پیش بینی شود.

سایر تجهیزات الكترونیكی نظیر گاورنر، جرثقیل سقفی، سیستمهای هوای فشرده، روغن، تخلیه آب واحدها، تجهیزات برق DC, AC و كنترل مشابه نیروگاههای آبی سنتی می باشند.

 

3-4-5- انواع توربین های به كارگرفته شده در نیروگاههای جزر و مدی

انواع توربین هایی كه در نیروگاههای جزر و مدی بكار گرفته شده اند به شرح زیر می باشد:

1- توربین استرافلو                 Straflo  Turbine

2- توربین حبابی                   Bulb turbine

3- توربین نوع S                   S Turbine

4- توربین جریان متقاطع         Cross Flow Turbine

5- توربین هوایی                   Air Turbine

در نیروگاههای جزر و مدی محدوده كاركرد توربین ها از نقطه نظر ارتفاع عملكرد (head) بستگی به ارتفاع مد حداكثر دارد. حداكثر ارتفاع در زمان افت ارتفاع آب در حوضچه بوجود می آید و معمولاً در محدوده ای بین 5 تا 10 متر قرار دارد.

به منظور امكان مقایسه بین توربین های ذكرشده خلاصه مشخصات آنها در پیوست آمده است.

 

3-4-6- طراحی محور توربین

در اولین طرحهای جزر و مدی دو گزینة محور افقی و محور عمودی برای طراحی محور توربین و ژنراتور مطرح گردید. اگر محور واحد افقی قرار بگیرد یاتاقانها می‌توانند بالای آن قرار بگیرند لذا تعمیر و نگهداری واحد ساده تر می شود. اما به منظور از بین بردن ارتعاشات ایجادشده در سطح آب در طول پریود تولید برق لازم است قطر چرخ افزایش یابد، در محور عمودی قطر چرخ كمتر شده اما یاتاقان پائینی در زیر آب قرار می گیرد.

از زمانی كه مطالعات دقیقی برای نیروگاههای جزر و مدی آغاز شد (سال 1927 برای سد سه ورن (Severn) در انگلیس) لزوم استفاده از واحدهای با ارتفاع كم (Low Head) بصورت واحدهایی با محور عمودی با توربین كاپلان موردمطالعه قرار گرفت. نصب عمودی محور مزایایی از قبیل افزایش راندمان در یك محدوده وسیع دبی و ارتفاع، خشك بودن ژنراتور، سیستم خنك كننده ساده و سهولت دسترسی در مواقع تعمیر را به همراه داشت.

دوران 90 درجه آب برای عبور از توربین از معایب اصلی واحدهای با محور عمودی است. زیرا این مسأله در نیروگاههای با ارتفاع پائین سبب كاهش ارتفاع موثر توربین می شود.

دانلود پایان نامه نبروگاه جذر و مدی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه نبروگاه جذر و مدی ,