خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
بلیط شیراز تهران
Barabas Ropa de hombre
فایلهای علمی
تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه میزان شیوع كمرویی در دختران دبیرستانی

پایان نامه میزان شیوع كمرویی در دختران دبیرستانی

دانلود پایان نامه میزان شیوع كمرویی در دختران دبیرستانی

پایان نامه میزان شیوع كمرویی در دختران دبیرستانی
شیوع كمرویی در دختران
میزان شیوع كمرویی
پایان نامه  كمرویی در دختران
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80

پایان نامه میزان شیوع كمرویی در دختران دبیرستانی

قسمتی از متن:

برچسب زدن به خود

لیستی از ده لغت عبارت و ویژگی‌های شخصیتی كه به بهترین نحو معرف حضور شما باشد تهیه كنید. هر یك از این عبارات‌ را بر این اساس رتبه بندی كنید: مهمترین خصوصیت 1 كم اهمیت‌ترین خصوصیت 10 چند تا از این موضوعات دارای ارزش مثبت، یا منفی یا توصیف خنثی می‌باشد به رتبه‌های موضوعات را در این سه طبقه بندی با هم جع بزنید.

مثبت (منند: شاد، باهوش، موفق) منفی (مانند: افسرده، چاق، نالایق)

خنثی (مانند: دانش‌آموز، مرد، چهل و چهار ساله)

به عقیده‌ی بهترین دوست شما دو موضوعی كه بیشتر از همه مشخصات و دو موضوعی كه كمتر از بقیه‌ی خصوصیت شما را نشان می‌دهد كدامند؟ آیا انتخاب‌های او با انتخاب‌های شما یكسان هستند؟ شاید بهتر باشد از او بخواهید هر ده تا را رتبه‌بندی كند.

 برنامه‌ها

مسئولیت اجرای یك طرح اصلی پنج ساله برای تغییر خودتان بر عهده‌ی شما قرار گرفته است. افكار عمومی می‌خواهند از سه هدف اصلی شما برای سال آینده اطلاع پیدا كنند.

برا دستیابی به هر كدام، اخیرا چه كرده‌اید یا می‌خواهید چه كار كنید؟

پنج  هدف اصلی كه برای خودتان از حالا تا پنج سال بعد تعیین كرده‌اید كدامند، یعنی دوست دارید زندگی شما در آن زمان چگونه باشد؟

پایه‌ریزی عزت نفس خود :

طرز تفكر ما درباره‌ی خودمان تاثیرات شگرفی بر تمام جوانب زندگی‌مان دارد.

افرادی كه برای خویشتن ارزش مثبتی قائلند، عموما به عنوان نشانه‌های خارجی رضایت درونی حالت توازنی را نشان می‌دهند و احساس امنیت و آرامش خاطر را منتشر می‌سازند. چنین افرادی به تقویت كننده‌های اجتماعی و ستایش‌های دیگران وابستگی ندارند زیرا آموخته‌اند چگونه بهترین دوست خود و بزرگترین مشوق خویشتن باشند آنان شركت كنندگان، مبتكران و چاره‌سازانی هستند كه موجب به حرت درآمدن ماشین اجتماع می‌گردند و آنان از تمام خوبی‌هایی كه در جامعه تقسیم می‌شود سهم شیر را دریافت می‌دارند. افرادی كه از عزت نفس بالا بهرمندند هیچ‌گاه در زندگی در زیر فشار انتقاد خرد نمی‌شوند یا بواسطه‌ی طرد شدن، احساس نابودی نمی‌كنند. آنان از شما به خاطر «راهنمایی سازنده‌تان»تشكر می‌كنند. زمانی كه با پاسخ نه مواجه می‌شوند، هیچ‌گاه آنرا به عنوان طرد خودشان تلقی نمی‌كنند. به جای آن چندین احتمال را در نظر می‌گیرند: نیازمند انجام كار بیشتری هستند، آن رویكرد خیلی عجولانه، خیلی خام، خیلی دقیق، خیلی پیچیده بوده، موقعیت و زمان بندی صحیح نبوده، شخص مخلف مشكلی دارد.، كه نیازمد مشاوره یا همدردی می‌باشد. در هر موردی دلیل پاسخ نه در بیرون از آنان قرار دارد و نه در درون، می‌توان آنرا تجزیه و تحلیل كرد و با تنظیم برنامه‌هایی نیروها را مجددا سازماندهی كرده و با عملكرد آراسته‌تری مجددا بازگشت ـ از این رو خوش بین بودن برای آنان آسان است، بیشتر اوقات آنچه می‌خواهند را به دست می‌آورند تا شكست بخورند.

فهرست مطالب

                                                                                           صفحه

چكیده

فصل اول

موضوع پژوهش                                                       1                      

بیان مسأله                                                            2

اهداف تحقیق                                                         4   

اهمیت مسئله                                                         4   

پرسش‌های تحقیقاتی                                             6    

تعریف مفاهیم پژوهش                                          6       

فصل دوم

پیشینه مطالعاتی

كمرویی چیست؟                                                      8

دیدگاههای مختلف در مورد كمرویی                         9

كمر و متولد شدن                                                  10    

علل كمرویی                                                          12                        

شیوع كمرویی                                                       16

ویژگیهای رفتاری افراد كمرو                                        19

عواقب كمرویی                                                           20

جنبه مثبت كمرویی                                                 23

علایم جسمانی كمرویی                                            25

خجالتی – اما موفق                                                   26

خجالتی در محیط كار                                                  29  

آیا كمرویی همان درون‌گرایی است                               30         

آیا می‌شود یك آدم خجالتی موفق بود                          31   

درمان                                                                         32

شناخت خود                                                                32       

پایه‌ریزی عزت نفس خود                                             35        

پانزده گام در راه مبدل شدن به فردی متكی به نفس       37

پایه‌ریزی اعتماد به نفس                                           40         

رشد مهارتهای اجتماعی خود                                       41 

فصل سوم

روش پژوهش                                                     49  

ساخت و چهارچوب پژوهش                                  49   

مشخصات آزمودنیها                                                  49

ابزار اندازه‌گیری                                                         50     

روش تحلیل آماری                                                    51

شیوة اجرای پژوهش                                                 51

فصل چهارم

نتایج پژوهش                                                        52

فصل پنجم

بحث در نتایج                                                           75

انتقادات و پیشنهادات                                               79

منابع                                                                    80      

پیوست


دانلود پایان نامه میزان شیوع كمرویی در دختران دبیرستانی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه میزان شیوع كمرویی در دختران دبیرستانی ,

تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بزهكاری و علل و انگیزه های آن

پایان نامه بزهكاری و علل و انگیزه های آن

دانلود پایان نامه بزهكاری و علل و انگیزه های آن

پایان نامه بزهكاری و علل و انگیزه های آن
دسته بندی پژوهش های دانشگاهی
فرمت فایل doc
حجم فایل 111 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 194

پایان نامه بزهكاری و علل و انگیزه های آن

مقدمه

بزهكاری و علل و انگیزه های آن ، از جمله مشكلات اجتماعی است كه از دیرباز چشم تیزبین و ذهن روشن محققین و دانشمندان از آن به دور نبوده است . مطالعة پژوهشهای متخصصان علوم انسانی در طی دو سه قرن گذشته نشان می دهد كه عده زیادی از آنان همواره وقت خود را مصروف این مهم كرده اند ،تا شاید كشف علل بزهكاری و از میان برداشت عوامل موثردر پیدایش آن راه گشایی در جهت رفع این آفت اجتماعی باشند. افزایش میزان تبهكاری و بزهكاری از نیم قرن پیش یعنی از اواخر قرن نوزدهم وپس از دو جنگ بین الملل اول و دوم ،كه منجر به متلاشی شدن خانواده ها وسرگردانی كودكان گردید، مورد بحث محافل بین الملل قرار گرفت. در سال 1984 در اعلامیه حقوق بشر و اعلامیه های سایر سازمانهای بین المللی لزوم توجه به حقوق اساسی و ارزشهای بشری و حفظ حقوق اساسی و ارزشهای بشری وحفظ حقوق حقه كودكان منظور گردید و به رسمیت شناخته شد.

بزهكاری نوجوانان یكی از انواع ناسازگاری زیستی روانی اجتماعی است و چنانكه لاوری میگوید،

سلوك رفتاری كه خود شخص را ارضاء نماید ولی مورد پسند جامعه نباشد سلوك دشوار یا بزهكاری و حتی در برخی موارد جنایت نامیده می شود . صرف نظر از قوانین تدوین شده برای این پدیده، بزهكار دیگر به عنوان یك فرد ضد اجتماعی كه برای مصالح اجتماع باید مجازات شود شناخته نمی شود، بلكه جوانی است مبتلا به اختلال در رشد شخصیت كه بزه وی نیز با توجه به الگوی شخصیتی و تاثیرات خانواده و رفتار و موازین آنها و شرایتی كه جرم اتفاق افتاده است ارزشیابی می شود. بطور كلی، عقاید گوناگونی در مورد افزایش بزهكاری ذكر شده است.

كانگر (1983) ازدیاد جرم و جنایت و تشكیل باندهای بزهكاری را توسط نوجوانان از اختصاصات جوامع كنونی دانسته و معتقد است كه تحرك جامعه امروزی از قبیل صنعتی شدن كشورها، ازدیاد مهاجرت، نفوذ فرهنگهای مختلف در یكدیگر ،ازدیاد مشكلات اجتماعی، اختلاف طبقاتی و فقر، فقدان اعتقادات مذهبی و اخلاقیات، منازعات خانوادگی، وغیره انگیزهای برونی و درونی نوجوانان را در ارتكاب بزه تشكیل می دهد.

تحقیقات و آمارها روشنگر رو به گسترش نهادن بزهكاری نوجوانان در اكثر جوامع می باشد. طبق گزارش موسسه تحقیق جرم و جنایت آمریكا(1987)، 90 درصد از نوجوانان آمریكایی حداقل یكبار مرتكب بزهكاری شده اند. همچنین آمار منتشره در سال 1984 در ایالت متحده آمریكا نشان می دهد كه 50000 نوجوان به جرم ارتكاب بزهكاری در كانون اصلاح و تربیتی نگهداری می شده اند (پاپالیا و الدز، 1985 ، صفحه 617 ).

گزارش دیگری در همین زمینه نشان می دهد كه خشونت و تبهكاری در جامعه آمریكا به طرز روزافزونی رو به گسترش نهاده است. به عنوان مثال در سال 1980 میزان جنایت در حدود 148 درصد و شامل بیشتر از 11 تا 13 درصد كل جمعیت آمریكا بوده است، گزارش دیگری از موسسه تحقیق جرم و جنایت در آمریكا نشانگر این مهم بوده است كه بین سالهای 1989ـ1980 میزان جنایت 69% ، تجاوزات جنسی 116 درصد. وبالاخره مشاجرات توام با خشونت 102 درصد نسبت به سالهای قبل افزایش داشته است. این آمار بخصوص در مورد بزهكاری نوجوانان هشدار دهنده بوده، و نشان داده است كه بین سالهای 1967ـ1958 در حدود 300 درصد سرقت توسط نوجوانان انجام گرفته است. ضمنا با آمار فوق باید 40% تبهكاری و بزهكاریهای گزارش نشده را نیز اضافه كرد . بطور نسبی بغیر از اتحاد جماهیر شوروی ، سایر كشورهای اروپای غربی آمار مشابهی در این زمینه داشته اند . از كشورهای اروپای شرقی آمار دقیقی در زمینه بزهكاری نوجوانان در دست نیست و به نظر می رسد بزهكاری نوجوانان یا بسیار محدود بوده، و یا با معانی دیگری تعبیر شده است(دی فلوئر و دیگران، 1987 ،صفحه 78).


2ـ بیان مساله :

هرگاه صحبت از بزهكار یا ناسازگاری جوانان و نوجوانان یا اجتماع می شود بلافاصله این فكر به خاطر خطور می كند كه از چه راه و با چه وسایلی می توان اعمال ضد اجتماعی و نابهنجار این گونه افراد را پیشگیری و یا كنترل نمود؟

امروزه در اكثر كشورهای پیشرفته دنیا، طرق و وسایل خاصی برای این مسئله حاد اجتماعی در نظر گرفته اند كه یكی از آنها تربیت مجدد اطفال و نوجوانان در كانونهای اصلاح و تربیت است . ولی باید توجه داشت برای اینكه بتوانیم نوای جوانی را، كه در داخل خانواده خود به خوبی تربیت نشده و بر اثر عدم هماهنگی جامعه خویش به صورت یك فرد بزهكار قانون شكن و ضد اجتماع در آمده است مجددا تربیت نموده وبا اصول و موازین حاكم بر اجتماع تطبیق دهیم می بایستی علاوه بر وجود وسایل و تجهیزات لازم ، وقت و فرصت كافی نیز برای این كار در اختیار داشته باشیم كه خود دلیلی بر ارائه خدمات آموزشی در محله های بزهكار خیز است .

امروزه این مطلب مسلم است كه جوان یا نوجوانی كه به سرقت و جیب بری و قاچاق مواد مخدر و نظایر این گونه اعمال ضد اجتماعی عادت كرده است به صرف توقف سه ماه یا شش ماهه در كانون اصلاح و تربیت تغییر روش نخواهد داد و هرگاه از زندان و یا كانون اصلاح و تربیت آزاد شود مجددا چون حرفه و كار شرافتمندانه نمی داند و ترك عادات قدیمی برایش مشكل است به محیط سابق و زندگی فساد آمیز خود مراجعت خواهد كرد .

بنابراین متفكرین و متخصصین اجتماعات غربی با ابداع و استقرار سیستم صدور حكم محكومیت به مدت نا معین مسئله اصلاح و تربیت و نوجوانان را به نحو مطلوب حل كرده و به موازات آن با تشكیل سازمانهای اختصاصی وابسته به دادگاههای اطفال برای استقرار یك نظم نوین در زندگی بی بندوبار نوجوانان بزهكار و ناسازگار راه حل های جدیدی یافته و بدین گونه از فشار بار دادگاه های اطفال نیز به نحو محسوسی كاسته و تعداد پرونده های ناشی از ارتكاب جرم جوانان بزهكار را بطور چشمگیر تقلیل داده اند .

در كشورهای غربی معمولا در جوار دادگاههای اطفال ، موسسات خاصی وجود دارد (كانون اصلاح و تربیت) كه عهده دار تربیت اطفال بی سرپرست بوده و قاضی اطفال این گونه كودكان را به آن موسسات تحویل می دهد . تجربه نشان داده است كه تشدید مجازاتها از تعداد قرون وسطائی نتوانسته عامل لازم و كافی برای پیشگیری و اجتناب از ارتكاب جرم و تكرار آنها باشد ولی آموزش توسط نهادهای مختلف شهری بر اساس نیازهای خاصی آن محیط ها توانسته نگرش اعضای آن جامعه خاص را تغییر دهد .

بنابراین باید بدنبال روشهای آموزشی و فرآیندهای آگاهی رسانی كه موجب جلوگیری از وقوع جرائم می شود، و از راه كشف آن علل كه بیشتر از فساد محیط یا از عكس العملهای احساسات و تمایلات ناآگاه مجرم سرچشمه می گیرد ، از وقوع حوادث ناهنجار و جرائم كاست و شخصیتهای معلول و حادثه جو را از بسیاری كارها كه سبب اتفاق جرمها می شود منع كرد .

جامعه شناسی كیفری با اندیشه های نو ، افكار جدید و ارزندهای كه مربوط به اعاده حیثیت افراد است ، می كوشد تا واقعیت را بصورتی كه باید جلوه گر سازد و بی عدالتیهایی را كه تا كنون رواج داشته است و باز هم ادامه دارد به وجهی شایسته آشكار نماید .

علم جامعه شناسی كیفری اثبات می كند كه بزهكاران حیوانی وحشی نیستند كه باید كشته بشوند، میكروب به شماره نمی آیند كه باید در نابودیشان كوشید ، زشت و پلید و نابكار و غیر قابل اصلاح نمی باشند كه به دیار نیستی رهسپار گردند . بلكه انسانند و می توانند مانند سایرین دارای اندیشه های عالی و منشها و اخلاقیات شایسته باشند و حتی در زمره بهترین انسانها در آیند به همین جهت ریشارد می نویسد :

كه فراموش شده است كه بزهكاران میكروب نیستند بلكه انسانند و جرم تنها عیب برخی از افراد استثنایی نیست ، بلكه تهدیدی است اخلاقی كه بر رفتار همه مردم ، سنگینی خود را تحمیل می كند .

امروزه به خوبی به ثبوت رسیده است كه خشونت و اجرای مكافات باعث ستیزه گری بیشتر بزهكاران می شود و هیچگاه و در هیچ زمانی و مكانی خشونت وسیله ارشاد و اصلاح نیست ، بلكه با آ موزش و آگاهی انسانی به اعضای جامعه می توان پیشگیری یا علاج واقعه قبل از وقوع را انجام داد.

ژرژ ویدال بوسیله آمارهایی كه از بزهكاران در فرانسه بدست آورد ، اثبات كرد كه رقم جرائم در این كشور و پس از اجرای كیفرهای بسیار سنگین افزایش یافت در حالیكه پس از آموزش های خاص مشروط بطور قابل ملاحظه ای كاهش پیدا كرد وبه همین جهت الن كی استاد تعلیم و تربیت در مورد سیاست كیفری صحیح می نویسد :

نرمش و ملایمت در جلسات آموزش به مراتب با ارزش تر از خشونت و شدت عمل است

دانلود پایان نامه بزهكاری و علل و انگیزه های آن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بزهكاری و علل و انگیزه های آن ,

پروپوزال اختلالات روانی و متغیرهای مرتبط با آن در بین مراجعین به بیمارستان تخصصی روانپزشکی

پروپوزال اختلالات روانی و متغیرهای مرتبط با آن در بین مراجعین به بیمارستان تخصصی روانپزشکی

دانلود پروپوزال اختلالات روانی و متغیرهای مرتبط با آن در بین مراجعین به بیمارستان تخصصی روانپزشکی

پروپوزال اختلالات روانی و متغیرهای مرتبط با آن در بین مراجعین به بیمارستان تخصصی روانپزشکی
بیمارستان تخصصی روانپزشکی
 اختلالات روانی و متغیرهای مرتبط
پروپوزال اختلالات روانی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 98 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

پروپوزال اختلالات روانی و متغیرهای مرتبط با آن در بین مراجعین به بیمارستان تخصصی روانپزشکی

قسمتی از متن:

بیان مسأله اساسی تحقیق به طور كلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق به صورت مستند) :

 

یکی از معضلات ومشکلات جوامع امروزی بیماریهای روانی است. بیماریهای روانی همواره در اجتماعات بشری وجودداشته است. لیکن اطلاعات آماری وعینی در این موارد اندک می باشد، اما امروزه با گسترش اطلاعات پژوهشی وآماری می توان معیار نسبتاً واقعی از بروز و شیوع بیماریهای روانی ارائه داد. البته شیوع بیماریهای روانی در گذشته به شدت وکثرت امروز نبوده است، چرا که در هیچ عصری، عواملی که بر سیستم عصبی انسان فشار وارد می کنند وموجبات نا بسامانی وپریشانی افکار وعواطف وی می گردند مانند عصر حاضر نبوده است(ساپنیگتون[1]،1385 ترجمه حسین شاهی برواتی).

راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی [2](DSM _ IV_TR)اختلال روانی را یک سندرم یا الگوی روانی و رفتاری میداند که با احساس ناراحتی یا ناتوانی (تخریب در یک یا چند زمینه ای کارکردی) همراه است. همچنین سندرم نباید فقط پاسخی قابل انتظار و تایید شده از نظر اجتماعی نسبت به یک رویداد خاص، نظیر مرگ یک فرد عزیز باشد. مطابق تعریف IRـ IVـ DSM رفتارهای انحرافی (مثلا از نظر سیاسی، مذهبی یا جنسی) و تعارض هایی که در درجه ی اول بین خود و اجتماع وجود دارد، اختلال روانی شمرده نمی شوند(ساپنیگتون،1385 ترجمه حسین شاهی برواتی) .



[1]- Sappington, Andrew A

[2] - Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders

دانلود پروپوزال اختلالات روانی و متغیرهای مرتبط با آن در بین مراجعین به بیمارستان تخصصی روانپزشکی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروپوزال اختلالات روانی و متغیرهای مرتبط با آن در بین مراجعین به بیمارستان تخصصی روانپزشکی پروپوزا,

پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی

پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی

دانلود پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی

پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی
 کیفیت زندگی کاری
مدیران گروه های آموزشی
پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 243 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 116

پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی


مقدمه

زندگی عصر صنعتی بطور سنتی بر پیشرفت فن آوری، بهره وری و رشد تاکید داشته است و انسان بطور ضمنی و یا آشکارا به همراه زمین و سرمایه بعنوان یکی از عوامل تولید مطرح شده است. از آن جا که بین رویه های مدیریت منابع انسانی و کیفیت زندگی کاری رابطه مستقیمی وجود دارد، لذا حیات مجدد بخشیدن به کارکنان از طریق ارتقا کیفیت زندگی کاری ایشان کلید موفقیت هر سازمانی محسوب می شود(محب علی،1373: 54- 39).

توجهی که امروز به کیفیت زندگی کاری می شود بازتابی است از اهمیتی که همگان برای آن قائل هستند. کارکنان درخواست دارند در کارشان نظارت و دخالت بیشتری داشته باشند و مانند یک مهره در یک دستگاه بزرگ بشمار نیایند. هنگامی که با کارکنان با احترام رفتار شود و آنان فرصت بیان اندیشه های خود را داشته و در تصمیم گیری ها بیشتر دخالت کنند واکنش مطلوب و مناسب از خود نشان خواهند داد(دولان و شولر،1376: 355).

مفهوم کیفیت زندگی کاری در حال حاضر مربوط به فلسفه ای در سازمانهاست که می خواهد شان و منزلت کارکنان را افزایش دهد، تغییراتی در فرهنگ سازمانی ایجاد کند و رفاه فیزیکی و روحی کارکنان را افزایش دهد. در بعضی سازمانها، برنامه های کیفیت زندگی کاری قصد دارند،اعتماد، درگیری و توانایی حل مسئله کارکنان را افزایش دهند و در نتیجه رضایت و اثربخشی سازمانی را افزایش دهند(نامبی[1]،2003: 148).

نامبی به نقل از گری و استارک[2](2003)می گوید: اگر کارکنان احساس عدم پیشرفت در کارشان کنند، احتمال وفادار ماندن آنها به سازمان کم می شود و احتمال دارد به خرابکاری، غیبت و تجاوز به حقوق دیگران اقدام نمایند و یا ممکن است از خستگی یا فشارهای کار رنج ببرند که بطور زیان آوری هم کیفیت زندگی کاری و هم بهره وری را تحت تاثیر قرار دهند(نامبی،2003: 148).

  • با توجه به مولفه فرصت رشد مدیران و مسولان رده های بالاتر بیش از پیش تلاش در جهت نهایت استفاده از رشد و توانایی های بالقوه افراد را کرده و از تجربیات و مهارتهای آنان بهره مند شده و همچنین امنیت شغلی برای کلیه کارکنان(مخصوصاً مدیران) ایجاد نمایند.
  • با توجه به مسائل روانی که بارزترین آنها امنیت شغلی است، باعث افزایش عملکرد کمی و کیفی سازمان خواهد شد، چون مدیران با تامین امنیت شغلی، نیروی خود را به جای هدر رفتن دراثر فشارهای روانی و جابه جایی های مداوم درراه انجام وظیفه به کار خواهند بست.

 

فرضیه چهارم(قانونگرایی در سازمان)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه چهارم پیشنهاد می شود که:

  • فراهم کردن زمینه آزادی بیان بدون ترس و اقامه شکایت و دارا بودن آرامش نسبی در محیط کار یکی از اقداماتی است که ایجاد آن، منجر به بهبود عملکرد افراد از جمله مدیران خواهد شد.

 

فرضیه پنجم(وابستگی اجتماعی)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه پنجم پیشنهاد می شود که:

  • جهت بهتر نمودن ارتباطات سازمانی، اقدامات لازم به عمل آمده تا ضمن تبادل اندیشه بین مدیر گروه ها با سایر اساتید گروه و رئیس دانشکده و دانشگاه، در راستای بهبود فعالیتهای سازمان گامهای موثرتری برداشته شود.
  • با توجه به این که مدیر گروه ها حق دستوردهی و امر و نهی به اساتید گروه را ندارند و به نحوی همتراز محسوب می شوند پیشنهاد می گردد اختیارات بیشتری به مدیر گروه ها داده شود تا ضمن احترام گذاردن به آنها در آنها حس مسئولیت پذیری تقویت گردد.

 

فرضیه ششم(فضای کلی زندگی)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه ششم پیشنهاد می شود که:

  • ·       عوامل موثر بر افزایش فضای کلی زندگی بررسی و تقویت شود و عوامل برون سازمانی که بر بهبود عملکرد مدیر گروه ها تاثیر دارد شناسایی و مورد توجه قرار گیرد.
  • برگزاری برنامه های تفریحی و سرگرم کننده برای مدیران و سایر کارکنان و اساتید و خانواده هایشان  و دادن اوقات فراغت لازم برای انجام سایر مسئولیتهای خانوادگی. 

 

فرضیه هفتم(انسجام اجتماعی)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه هفتم پیشنهاد می شود که:

  • امکانات لازم جهت کار دراختیار مدیر گروه ها قرار گرفته و از حمایت سایر همکاران خود مخصوصاً اساتید گروه برخوردار شوند.

 

فرضیه هشتم(توسعه قابلیتهای انسانی)

با توجه به نتایج بدست آمده از فرضیه هشتم پیشنهاد می شود که:

  • بهتر است روسای دانشگاه امکان دسترسی به اطلاعات، زمینه طراحی و برنامه ریزی و اختیار تصمیم گیری درحوزه عملیاتی مربوط را برای مدیر گروه ها فراهم کرده تا آنها بتوانند قابلیتهای خود را بیشتر توسعه دهند.
  • سیستم ارزیابی عملکرد و دادن بازخورد به مدیر گروه ها ضعیف است، لذا پیشنهاد می گردد نظام ارزیابی عملکرد مدیر گروه ها تقویت شده و مدیر گروه ها را بطور مرتب در جریان عملکردشان قرار داد.

 

پیشنهاداتی پژوهشی

پژوهشگر امیدوار است انجام این پژوهش مانند هر پژوهش دیگری بتواند انگیزه و محرکی برای انجام پژوهشهای بعدی در زمینه کیفیت زندگی کاری گردد. لذا پیشنهاد می گردد پژوهشهای زیر توسط پژوهشگران علاقمند انجام شود:

  • با توجه به اهمیت تک تک مولفه های کیفیت زندگی کاری و نیاز شناخت هر کدام از آنها به طور مجزا پیشنهاد می گردد، بررسی رابطه و تاثیر هر یک از این مولفه ها با سایر مفاهیم و مقوله های سازمانی مانند: بهره وری، کارایی، اثربخشی و نظایر آن مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.
  • در این پژوهش و اکثر پژوهشهای انجام شده قبلی، نظریه والتون در زمینه کیفیت زندگی کاری مورد استفاده قرار گرفته است. لذا برای بررسی سایر مولفه های کیفیت زندگی کاری که در نظریه والتون لحاظ نشده است توصیه می شود سایر نظریات نیز مورد پژوهش وبررسی قرار گیرند تا تاثیر سایر مولفه های کیفیت زندگی کاری  نیز مشخص شود.
  • با توجه به این که الگوی کیفیت زندگی کاری سازمانها از فرهنگ سازمانی آنها طبعیت می کند لذا انجام پژوهشهایی در خصوص ارتباط بین انواع فرهنگ سازمانی و کیفیت زندگی کاری توصیه می شود.
  • در کلیه پژوهشهایی که تاکنون انجام گرفته ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران از خارج انجام شده است، لذا پیشنهاد می شود پژوهشی با دید خود ارزیابی صورت گیرد و نقاط قوت و ضعف اجرای این نوع ارزیابی نیز مشخص شود.
  • در اکثر پژوهشهای انجام گرفته برای ارزیابی عملکرد تنها یک روش ارزیابی استفاده شده است، لذا پیشنهاد می شود در صورت امکان (چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ هزینه) پژوهشی صورت گیرد که از یک یا چند روش بطور همزمان استفاده شود.

 

محدودیت های پژوهش

  1. یکی از متغیرهای این پژوهش عملکرد مدیر گروه های آموزشی بود و برای سنجش آن پرسشنامه استانداردی وجود نداشت و هرچند سعی شد پرسشنامه ای مناسب تدوین شود ولی بازهم تاحدی بر مشکلات و محدودیت های این پژوهش افزود.
  2. عدم همکاری تعدادی از اساتید و مدیر گروه ها، که بعد از چندین روز انتظار با محقق همکاری نکرده و محقق مجبور به انتخاب نمونه ای دیگر شد.
  3. در اکثر تحقیقاتی که از طریق پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کنند، مشکل برقراری ارتباط با پاسخ دهندگان و ایجاد اعتماد در آنها به منظور پاسخ دقیق و درست به سوالات، وجود دارد. با توجه به این که روش جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بوده، محقق نیز با ین مشکل مواجه بود.




دانلود پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه مشخص کردن رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران گروه های آموزشی ,

تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه مدیریت راهبردی آموزش از دیدگاه قرآن و معصومین

پایان نامه مدیریت راهبردی آموزش از دیدگاه قرآن و معصومین

دانلود پایان نامه مدیریت راهبردی آموزش از دیدگاه قرآن و معصومین

پایان نامه مدیریت راهبردی آموزش از دیدگاه قرآن و معصومین
پایان نامه مدیریت
آموزش از دیدگاه قرآن
 دیدگاه قرآن و معصومین
پایان نامه مدیریت راهبردی آموزش از دیدگاه قرآن
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 219 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 169

پایان نامه مدیریت راهبردی آموزش از دیدگاه قرآن و معصومین

مقدمه

مدیریت و رهبری از ارکان سازمان و جامعه است. مدیریت آموزشی، دربین سایر انواع مدیریت ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اگر آموزش و پرورش هر جامعه در رأس همۀ مسائل جامعه باشد، مدیریت آموزشی نیز با همان منطق جایگاه مهمی از بهسازی و توسعه جامعه دارد. اگر مدیران آموزشی یک جامعه دارای دانش و مهارتهای کافی باشند، بدون تردید، نظام آموزشی نیز از اثربخشی، کارآئی و اعتبار بالائی برخوردار خواهد بود. وجود کتب و منابع مدیریت از لوازم و دست مایه های توسعه نیروی انسانی و آموزش و پرورش است.

درسالهای اخیر، خوشبختانه دگرگونی نسبتاً چشمگیری در ترجمه و تألیف کتابهای مدیریت و مدیریت آموزشی پدیدار شده است که روزنه ای امیدبخش را در راه بهبود و توسعه دانش مدیریت آموزشی در کشور ما نوید میدهد. این کتابها که با زحمت و پیش آهنگی برخی از اساتید و صاحب نظران به رشتۀ تحریر درآمده است، اکنون در اختیار علاقمندان قرار دارد و از اطلاعات مفید و دیدگاه های ارزنده آنها استفاده میشود. اما، نیازهای جامعۀ آموزش و پرورش و تشنگی جویندگان راه دانش مدیریت آنقدر گسترده ومتنوع است که تا رسیدن به مرز خودکفائی راه طولانی در پیش روی ماست.

اگرچه اصول و قانونمندی های علمی کاربرد جهانی دارد و یافته های پژوهشی را میتوان در هر جا مورد بهره برداری قرار داد و اصولاً علم متعلق به فرد ویا جامعۀ خاصّی نیست، ولی هدف اساسی، علوم، معماها و مشکلات محیط فیزیکی، اجتماعی و روانی زندگی انسانهاست. علوم باید در درجۀ اوّل در خدمت مشکلات و مسائل خاص مردم هر جامعه باشد. به همین دلیل، علوم مختلف به سوم محیطی و بومی شدن پیش میروند و سعی میکنند با تکیه بر روشهای دست پژوهش و حفظ روند علمی خود، به حل مشکلات در فضا و شرایط خاص جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی بپردازند.

فهرست مطالب

فصل اول. 1

مقدمه. 2

الف- ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی.. 4

ب- مفاهیم و تعاریف عملی مدیریت آموزشی.. 7

تعریف مدیریت و مفهوم آن. 10

الف – تعریف مدیریت... 10

ب- بررسی تحلیلی از مفهوم مدیریت... 12

مدیریت اسلامی از دیدگاه قرآن و معصوم(ع) 13

زمینه های اصلاح مدیریت اسلامی.. 14

پیام های مدیریتی اسلامی قرآن. 18

اهداف سازمان آموزشی.. 21

اهداف مدیریت آموزشی.. 23

اصول مدیریت علمی (آموزشی) 28

اصول مدیریت اسلامی.. 30

فصل دوم. 34

الف- تفاوتهای مدیریت و رهبری آموزشی.. 36

ب- ذاتی یا اکتسابی بودن مدیریت و رهبری.. 42

ج- توانائی های مدیریت و رهبری آموزشی.. 46

الف- توانائی های عمومی.. 48

ب- توانائی های بلوغی.. 49

ج- توانائی های رهبری.. 57

فصل سوم. 70

1-تصمیم گیری.. 73

تعریف مفهوم و اهمیت تصمیم گیری.. 74

مراحل تصمیم گیری.. 75

انواع تصمیم گیری.. 76

مفروضات تصمیم گیری.. 78

چه کسانی در سازمانهای آموزشی حق تصمیم گیری دارند؟. 80

2-نیاز سنجی و برنامه ریزی.. 83

ب – برنامه ریزی درسی.. 87

3- تأمین و سازماندهی منابع و امکانات... 89

4- آموزش و آماده سازی نیروی انسانی.. 92

5- انگیزش.... 95

روشهای انگیزش در سازمانهای آموزشی.. 99

6-برقراری روابط انسانی.. 101

7- نظارت وکنترل. 103

8- ارزشیابی و پاداش.... 104

چالش های نظری و عملی مدیریت آموزشی با رویکرد اسلامی.. 109

چالشهای نظری و عملی مدیریت آموزشی.. 111

وضعیت چالشهای موجود در حوزه ی نظری و عملی مدیریت آموزشی.. 112

1ـ نگرش كلى مدیر در حوزه عملی.. 116

2ـ مدیریت ها و توانایى هاى مدیر. 118

3ـ جهت گیرى ذهنى در مدیریت اسلامی.. 121

4ـ بعضى از ویژگى هاى روانى و رفتارى.. 123

5ـ برقرارى ارتباط با كاركنان. 126

6ـ ایجاد انگیزش در كاركنان. 128

7ـ كاربرى و شیوه تصمیم گیرى.. 130

بحث و نتیجه گیری.. 131

فصل پنجم. 134

دیدگاه‌های قبل از کلاسیک.... 135

کار کردهای مدیریت آموزشی : 141

انواع سبکهای مدیریتی آموزش: 142

مدیریت اداری ( نظریه کلاسیک سازمان) : 143

نظریه روابط انسانی: 144

نظریه بوروکراسی: 145

نگرش سیستمی در مدیریت آموزش.... 146

تعریف سیستم. 146

طبقه بندی سیستمها (پیچیدگی) بولد ینگ... 150

آموزش و انواع آن: 152

انواع آموزش: 153

منابع انگلیسی.. 157

منابع فارسی.. 159

دانلود پایان نامه مدیریت راهبردی آموزش از دیدگاه قرآن و معصومین






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه مدیریت راهبردی آموزش از دیدگاه قرآن و معصومین ,

تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
كنترل توربینها توسط PLC و توزیع تولید توسط میکرو توربین ها

كنترل توربینها توسط PLC و توزیع تولید توسط میکرو توربین ها

دانلود كنترل توربینها توسط PLC و توزیع تولید توسط میکرو توربین ها

كنترل توربینها توسط PLC و توزیع تولید توسط میکرو توربین ها
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 382 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98

كنترل توربینها توسط PLC و توزیع تولید توسط میکرو توربین ها

 چکیده:

        آشنایی بیشتر با روش های جدید کنترلی و به کارگیری عناصر، ابزارها و جریان هایی که در فرآیند یک صنعت منجر به افزایش بهره وری و بهینه سازی تولید به هر صورت می گردد که این پدیده اتوماسیون صنعتی نام دارد که ما در این پروژه به معرفی قسمتی از  سیستم اتوماسیون صنعتی که وظیفه ی دریافت اطلاعات از بخش های مختلف نیروگاهی و پردازش اطلاعات و انجام عملگرهای منطقی روی اطلاعات، و صدور فرمان به بخش های مختلف را بر عهده دارد می پردازیم که این وظیفه را در اتوماسیون صنعتی (Program logic control) PLC ها به عهده دارند. در این تحقیق نحوه ی ورود اطلاعات توربین ها به سیستم، نحوه ی پردازش سیستم روی اطلاعات و همچنین تصمیم گیری و نحوه ی انتقال اطلاعات به کنترل کننده ها آورده شده است و در آخر نیز مختصری درباره ی میکرو توربین ها، ساختمان داخلی، نحوه ی عملکرد و همچنین موارد کاربرد آنها آورده شده است.

مقدمه

       بشر همواره به فکر استفاده از ابزارها و روشهایی است که نقایص فیزیکی و ذهنی خود را مرتفع ساخته و به یک تکامل نسبی در این خصوص نایل گردد و حداکثر بهره جویی را در مقاطع زمانی مشخص با هزیه کمتر و کیفیت بالاتر کسب کند.

       استفاده از وسایل اندازه گیری و کنترل به منظور صرفه جویی در بکارگیری نیروی انسانی، افزایش دقت و در جهت تأمین ایمنی کارکنان و تأسیسات هر روز روند روبه رشدی دارد. هرچندکه سیستمهای کنترلی نیوماتیکی و الکترونیکی ، در جهت عدم وابستگی،مناسب است اما بدلیل تكامل صنعت، دستگاههای قدیمی از رده خارج شده و استفاده از دستگاههای جدید کنترلی و هوشمند اجتناب ناپذیر می گردد. امروزه با مطالعات و بررسیهای فراوان و پیشرفت در تکنولوژی دیجیتال و بهره گیری از پروتکل های مخابراتی، سیستمهای کنترل جدیدتری  ارائه می گردد که امتیازات بیشتری نسبت به گذشته داشته و بسرعت جایگزین سیستمهای آنها می گردند.

       در مجموع، بکارگیری کلیه عناصر ابزارها و جریانهایی که در فرایند یک صنعت منجر به افزایش بهره وری و یا بهینه سازی تولید محصول به هر لحاظ می گردد، پدیده ای است بنام اتوماسیون صنعتی ؛ که اهداف زیر را دنبال میکند:

1)     بهینه سازی تولید محصول و یا جریان فرآیند

2)     رعایت کلیه شاخص های استاندارد با استفاده از منابع آماری تجربی

3)     بالا بردن حفاظت و امنیت سیستم، با استفاده از ابزارهای مناسب و برنامه ریزی شده

4)     استفاده از ماشین آلات و تجهیزات بجای نیروی انسانی متخصص.

نقش نیروی انسانی در اجرای خودکار فرآیند که در تمام   مراحل فقط کاربرد   ماشین آلات و ابزار کنترلی و  اپراتوری اجرای عملیات توسط دستگاههاست.

5)     کاهش زمان در تصمیم گیری و کنترل فرآیند

6)     کاهش هزینه در پژوهش، تولید و عملیات .

فهرست مطالب:

عنوان                                                                                                                                    صفحه

مقدمه. 1

ابزار دقیق هوشمند. 3

Intelligent     Instrument 3

طرح سیستم   PLC.. 10

اجزاءکنترلی  PLC.. 17

مدارات Modem.. 17

مدارات Driver/Regulator 17

مدارات Receiver 18

کارتهای کنترلی  I/O.. 18

WATCHDOG TIMER: 19

تقویت کننده های عملیاتی(OP-AMP). 20

ساختمان و طرز کار توربین.. 21

سیستم کنترل هوای ورودی AIR FLOW CONTROL.. 21

شیر تخلیه هوا COMPONENTS : 23

توربین کمپرسورGas Turbine : 24

توربین نیرو Power Turbine : 24

مراحل عملکرد توربین بدین ترتیب است : 25

مراحل استارت : 26

سیستمهای کنترل توربین.. 28

واحد واحد اندازه گیری سرعت: (SMU)  Speed Measurement 31

اندازه گیری ارتعاش... 32

Guide Vanتنظیم سوخت: 32

كنترل سرعت و حرارت توربین: 34

سیستم مونیتورینگ  HMI: 38

(Human- Machine Interface) 38

شرح سیستم كنترل توربو ژنراتورها 42

سخت افزار و نرم افزار: 43

مشخصات سیستم: 44

مشخصات كابینت ها: 45

مشخصات سیستم: 46

كابینت ها : 47

سیستم كنترل: 49

كابل ها: 51

جعبه های اتصال (JUNCTION BOXES) : 52

مشخصات و مزایای سیستمهای كنترل داخلی.. 53

ساختار برنامه كنترلیPLC : 61

PLC برنامه كنترلی را در دومد متفاوت اجرا می كند. كه شامل مدcycle ( چرخه ای) و مد Time Driven  می باشد. 61

PLC زمان سنجی چرخه : 62

حالت   Run/Stop: 62

شمارنده ها: 64

تایمرها: 64

شناخت PLCهای زیمنس: 65

ساختار نرم افزاری برنامه ها: 67

مزایای CPU82E : 71

Digitl Input-DI 322 : 73

Analog Input-Al 82B : 74

Power Supply- Ps 152: 75

Position Control- PC 212: 76

مختصری درباره میکروتوربین ها: 82

مشخصات عمومی میکروتوربین ها : 84

 


دانلود كنترل توربینها توسط PLC و توزیع تولید توسط میکرو توربین ها






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
كنترل توربینها توسط PLC و توزیع تولید توسط میکرو توربین ها ,

تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پروپوزال فوت و فرار مرتکب در جرایم علیه تمامیت جسمانی

پروپوزال فوت و فرار مرتکب در جرایم علیه تمامیت جسمانی

دانلود پروپوزال فوت و فرار مرتکب در جرایم علیه تمامیت جسمانی

پروپوزال فوت و فرار مرتکب در جرایم علیه تمامیت جسمانی
پروپوزال فوت و فرار مرتکب
جرایم علیه تمامیت جسمانی
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 101 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

پروپوزال فوت و فرار مرتکب در جرایم علیه تمامیت جسمانی

بیان مسئله: بیان مسأله اساسی تحقیق به طور كلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق به صورت مستند) :

یکی از مهمترین مقولات حقوق جزا در اکثر کشورهای دنیا جرایم علیه اشخاص محسوب می شود. این دسته از جرایم شامل هر جرمی است که علیه تمامیت جسمانی و حیثیت معنوی انسانها واقع می شود. دسته اول جرایم که به جرایم علیه حیثیت معنوی معروفند شامل هر جرمی خواهد بود که به جنبه معنوی و بعد روحانی انسان خدشه وارد می شود از قبیل انواع توهین خصوصی، افترا عملی و غیرعملی،نشر اکاذیب...دسته دوم از جرایم علیه اشخاص که مهمترین و شدیدترین کیفرهارا به خود اختصاص داده اند جرایم علیه تمامیت جسمانی انسان یا جنایات خواهد بود که درنظام کیفری اسلام نیز از جنایات بر علیه انسان به عنوان یک از گناهان یاد شده است.هدف از طرح این پژوهش بررسی فوت و فرار مرتکب در جرایم علیه تمامیت جسمانی است.این مساله از فروعات باب قصاص است و از جمله موانع اجرایی قصاص،فوت و فرار مرتکب می باشد.در اسلام حکم قتل عمد قصاص است و اگر مرتکبی که مجازاتش قتل است قبل از اجرای حکم فوت کند یا اینکه قبل از دستگیری و محکومیت فرار کند یا به او دسترسی نباشد تکلیف اولیای دم چیست؟ ماهیت جرائم علیه تمامیت جسمانی چیست؟ و قانونگذار چه تعریفی از آن ارئه کرده است؟

در خصوص جرائم دارای ماهیت جنایتی و به عبارتی جرائم علیه تمایت فیزیکی اشخاص که به طریقی به سوالات اصلی ما مربوط بوده و در تبیین موضوع امر نقشی به سزا ارائه می کنند، می توان گفت قانونگذار مجازات 1392 تغییراتی چند ارائه نموده است که از آن جمله میتوان به استخدام عبارت "جنایت" از جانب مقنن در قانون جدید برای این دست جرائم اشاره کرد. استعمال لفظ جنایت به لسان قانونگذار به معنای جرم علیه تمامیت جسمانی است. مجازات قصاص به عنوان مجازات اصلی در جرایم عمدی علیه تمامیت جسمانی اشخاص در مواد مختلف «قانون مجازات اسلامی» مورد تأكید قرار گرفته است، از جمله ماده 205 قانون مجازات اسلامی مصوب 1370اشعار می‌دارد، «قتل عمد برابر مواد این فصل موجب قصاص است... »، و مطابق ماده 257، «قتل عمد موجب قصاص است... ». در مورد جنایات مادون نفس نیز ماده 269 مقرر می‌دارد، «قطع عضو یا جرح آن اگر عمدی باشد موجب قصاص است... ». بدین ترتیب «قانون مجازات اسلامی»، به پیروی از فقه اسلامی و بر‌خلاف آنچه كه در برخی از نظام‌های حقوقی دیگر پذیرفته شده است، تفاوتی بین انواع مختلف قتل یا جراحات عمدی از حیث انگیزه، شیوه كشتن، هویت قاتل یا مقتول و نظایر آنها قائل نبوده و مجازات اصلی و اولیه را در همه جنایات عمدی قصاص می‌داند، مگر آن كه این مجازات، قابل اجرا نباشد. وجود مجازات ثابت و شدید برای جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص، به ویژه قتل، در سایر نظام‌های حقوقی هم به چشم می‌خورد. غالب حقوق دانان کشور ما اعم از پیروان مکاتب قبل و بعد از انقلاب در کتب حقوقی خود در خصوص بزه قتل تعریفی از حقوق دان فرانسوی به نام "رنه گارو" را مطرح کرده اند که بیان می دارد، قتل عمد عبارت است از "سلب ارادی حیات از دیگری بدون مجوز قانونی".

  جرم قتل عمد هم جنبه عمومی دارد و هم جنبه خصوصی كه با گذشت شاكی خصوصی، تعقیب متوقف نخواهد شد. صدور كیفرخواست از ناحیه دادسرا به منزله تعقیب جنبه عمومی جرم می‌باشد، چه آنکه برابر ماده 11 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 92 تعقیب متهم و مجرم از حیث جنبه عمومی جرم به عهده دادستان می‌باشد. از جهت جنبه خصوصی نیز با تقاضای شاكی شروع می شود و دادگاه مكلف است هنگام رسیدگی به جرم قتل عمد، علاوه بر جنبه خصوصی كه حسب درخواست اولیای دم مقتول، قاتل محكوم به قصاص می‌گردد از لحاظ جنبه عمومی آن، كه با صدور كیفرخواست از سوی دادسرا ارسال شده است، در صورت احراز شرایط مقرر شده در ماده 612 قانون مجازات اسلامی مصوب1370، حكم بر حبس وی صادر نماید. در صورتی كه حكم قصاص از لحاظ جنبه خصوصی صادر گردد و توجهی به جنبه عمومی نشود، پس از قطعیت حكم، اگر اولیای دم مقتول از حق قصاص اعلام گذشت نمایند، در این خصوص به نظر می‌رسد صواب آن است پرونده از سوی دادسرا و با یك دستور اداری برای اعمال ماده 612 قانون مجازات اسلامی (جنبه عمومی جرم) با توجه به مفتوح بودن آن به دادگاه ارسال گردد.(صدرزاده،1387؛102) در این صورت دیگر نیازی به تشكیل مجدد جلسه و شرایط مقرره آن ندارد، زیرا پیش از این امتثال امر شده و دادسرا مورد جدیدی كشف نكرده است تا در مقام دفاع از آن برآید. در نظام‏هاى حقوقى عرفى و از جمله نظام حقوقى كشور ما مجازات مرتكبینِ جرایم علیه تمامیت جسمانى، اعم از قتل و ضرب و جرح شدید، از جمله جرایم غیر قابل گذشت و جرایمى كه‏ حیثیت عمومى آن‏ها بیش از حیثیت خصوصى آن‏ها است محسوب گردیده و بر این اساس تعقیب و درخواست اعمال مجازات به عهده مدّعى العموم است، اعم از آنکه مدّعى خصوصى اقامه دعوا كرده باشد یا خیر. بنابراین اولیاى مقتول در اقامه دعواى قتل یا توقیف تحقیقات آن و یا جلوگیرى از اجراى مجازات نقش چندانى نداشته و مدّعى العموم خود را از هركس دیگرى براى پى‏گیرى این‏گونه جرایم اولى مى‏داند و این به دلیل تاثیر پذیری جامعه انسانی از اینگونه جرایم بوده که این در نتیجه مختل شدن امنیت و آسایش عمومى است(نوری،1388؛71-85).مبناى اصلى این برخورد قانونی تضرر جامعه از این نوع جرایم بوده که در این مقام می توان جامعه را به عنوان بزه دیده و قربانی اصلی این جرائم قلمداد کرد، نه اولیاء دم یا بستگان مقتول را، و طبعاً حق جامعه در پى‏گیرى و مجازات مجرم، مقدم بر حق افراد است، لذا مدّعى العموم به نمایندگى از جامعه، رأساً اقدام مى‏كند و رضایت و یا عدم رضایت اولیا، تأثیرى در اصل تعقیب و مجازات مجرم ندارد(ولیدی،1383؛134)

    در نظام حقوقى اسلام، نقش حکومت حاکمه و دولت به نمایندگى از جامعه در تعقیب و مجازات مرتكبین این‏گونه جرایم،  مترتب بر اقدام اولیاى مقتول مى‏باشد و در واقع حق قصاص مرتكب قتل و سایر جرایم علیه تمامیّت جسمانى افراد، ابتدائاً براى اولیاء دم یا خود مجنى علیه وضع شده است، این مسئله به صراحت در قرآن‏كریم چنین بیان شده است:

وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا ؛( اسراء / 33)

دانلود پروپوزال فوت و فرار مرتکب در جرایم علیه تمامیت جسمانی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروپوزال فوت و فرار مرتکب در جرایم علیه تمامیت جسمانی ,

تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه سفالینه های زرین فام ، تکامل نهایی صنعت سفال سازی اسلامی

پایان نامه سفالینه های زرین فام ، تکامل نهایی صنعت سفال سازی اسلامی

دانلود پایان نامه سفالینه های زرین فام ، تکامل نهایی صنعت سفال سازی اسلامی

پایان نامه سفالینه های زرین فام ، تکامل نهایی صنعت سفال سازی اسلامی
 سفالینه های زرین فام
تکامل نهایی صنعت سفال سازی اسلامی
صنعت سفال سازی
پایان نامه سفالینه
دسته بندی باستان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 3221 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64

پایان نامه سفالینه های زرین فام ، تکامل نهایی صنعت سفال سازی اسلامی

 

پیشگفتار

      سفالینه هی زرین فام ساخته شده در ایران سیار زیبا بوده که با این موضوع می توان به وتانایی هنرمندان ایران زمین پی برد . سفالین های زرین فام با استفاده از تکنیک پیچیده ، استفاده از رنگ های متنوع  با به کارگیری فرم های بسیار زیبا و جذاب به زیبا ترین سفالینه های هنرمندان تبدیل شده است .

      در این تحقیق به سفالینه های زرین فام پرداخته شده و سعی شده که با کارهای گذشته متفاوت باشد در مورد سفالینه های زرین فام کارهای گسترده ای انجام نگرفته این موضوع درباره دروه صفویه بیشتر نمود پیدا کرده است متاسفانه در مورد سفالینه های زرین فام دوره صفویه کار چندانی نشده است در کتاب های مختلف اطلاعات محدودی در این باره نوشته شده است که نوشته ها نیز در کتاب های مختلف تکرار شده است .

      در این تحقیق با فصلی مجزا به سفالینه های زرین فام دوره صفویه پرداخته شده است ، دوره ای که به لحاظ ثبات و امنیت یک نمونه بسیارعالی را به ما نشان می دهد و وجود ثبات در جامعه باعث رونق هر چه بیشتر هنر ها در این دوره شد.

 

چکیده :

      یکی از جالب ترین نوع ظروف اسلامی ، نوع معروف به ظروف طلایی یا زرین فام است . این ظروف ، که حاصل تکامل نهایی صنعت سفال سازی اسلامی است در مهمترین مراکز سفال سازی ایران از جمله ری ،کاشان ، ساوه ،جرجان ساخته می شدند. در چند دهه اخیر استدلال های مختلفی برای انتساب ابداع لعاب زرین فام به یکی از کشور های ایران ، مصر و عراق از سوی صاحبنظران در این زمینه ارائه شده است.با توجه به شواهد باستان شناختی و حفاری هایی که صورت پذیرفته ، کهنترین سفالینه های زرین فام از شوش که مربوط به اویل سده سوم هجری قمری نیز می باشند ، یافت شده است .

      در این تحقیق به بررسی دقیق تر تکنیک و شیوه کار هنرمندان سفالگر برای تولید سفالینه های زرین فام ، و همچنین به زرین فام های ادوار مختلف با توجه به طرح ها ، فرم ها  و رنگ ها پرداخته خواهد شد.

فهرست مطالب

 1 – 1 )  مقدمه. 2

1 – 2 ) بیان مسئله. 2

1 – 3 ) اهمیت تحقیق.. 2

1 – 4 ) هدف تحقیق.. 2

1 – 5 ) سئوالات و فرضیه های تحقیق.. 2

1 – 6 ) روش تحقیق.. 2

1 – 7 ) قلمروتحقیق.. 2

2 – 1 ) سفال دوره اسلامی.. 2

2 – 2 ) شیوه ساخت سفال زرین فام. 2

2 – 3 ) تکنیک زرین فام. 2

2 – 3 – 1 ) زرین فام اولیه. 2

2 – 3 – 2 ) زرین فام قرون میانه. 2

2 – 4 ) مراکز مهم تولید سفال زرین فام. 2

3 – 1 ) مختصری بر تاریخ دوره صفویه. 2

3 – 2 ) هنر سفالگری دوره صفویه. 2

3 – 3 )سفالینه های زرین فام صفویه. 2

3 – 4 ) مراکز مهم تولید سفالینه های زرین فام دوره صفویه. 2

نتیجه گیری.. 2

فهرست منابع. 2


دانلود پایان نامه سفالینه های زرین فام ، تکامل نهایی صنعت سفال سازی اسلامی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه سفالینه های زرین فام ، تکامل نهایی صنعت سفال سازی اسلامی ,

تاريخ : 13 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پروژه تکنیک جایگزینی ژنراتور توزیع شده PSD

پروژه تکنیک جایگزینی ژنراتور توزیع شده PSD

دانلود پروژه تکنیک جایگزینی ژنراتور توزیع شده PSD

پروژه تکنیک جایگزینی ژنراتور توزیع شده PSD 
 تکنیک جایگزینی ژنراتور
ژنراتور توزیع شده PSD 
پروژه تکنیک جایگزینی ژنراتور توزیع شده
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 3546 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 88

پروژه تکنیک جایگزینی ژنراتور توزیع شدهPSD

چکیده

این پروژه تکنیک جایگزینی ژنراتور توزیع شده PSD را در یک سیستم توزیع شده برای بدست آوردن بهترین ثبات ولتاژ و بهبود سطح مدار کوتاه سیستم را ارائه میکند . سودمندی ها مرتبا توسعه شبکه های الکتریکی موجود را به منظور رویارویی رشد بار و تامین درست مشتریانشان برنامه ریزی می کنند. سیستم توزیع یک ارتباط نهایی را بین سیستم توزیع ولتاژ قوی و مصرف کننده فراهم می کند. با نا منظم شدن بازارهای الکتریسیته، استراتژی های عملیات سیستم در سالهای اخیر تغییر کرده است . این سیستم ها با محفظه های باز عمل میکنند . این پروژه ارزیابی ثبا ولتاژ را با در نظر گرفتن الگوی رشد بار منطقه ای و نابرابری های اقتصادی واحد های تولید آنلاین ، با مصرف ارزیابی لبه ثبات ولتاژ یک سیتم نیرو برای یک شرایط عملیاتی  معین و توپولوژی شبکه در حالت واقعی تر بررسی میکند. هم اندازه و هم بهینه به عنوان خروجی ها از جعبه ابزار الگوریتم کلی به دست آمده اند.نتایج با استفاده از دو ابزار قدرتمند تحلیلی گردش نیرو و برای گردش بار سیستم توزیع تایید شده اند.


فهرست

فصل اول معرفی سیستم‌های تولید پراكنده (DG)

1-1 مقدمه. 2

1-2 تعریف تولید پراكنده 4

1-3 اهداف استفاده از تولیدات پراكنده 6

1-4 علل رویكرد به منابع تولید پراكنده 7

1-5 علل رویكرد به منابع تولید پراكنده در ایران.. 8

1-6 مزایای استفاده از تولید پراكنده 9

1-6-1 مزایای اقتصادی DG از دید مشتركین.. 10

1-6-2 مزایای اقتصادی DG از دید شركت توزیع الكتریكی.. 11

1-7 معایب استفاده از تولیدات پراكنده 12

1-8 موانع و مشكلات توسعه منابع تولید پراكنده در دنیا 12

1-8-1 راهكارایی جهت كاهش موانع.. 13

1-9 اثرات زیست محیطی استفاده از منابع تولید پراكنده 14

فصل دوم: مروری بر انواع سیستم‌های

تولید پراكنده (DG) 18

2-1 معرفی انواع تولید پراکنده 19

2-1-1 ماشین حرارتی داخلی (ICE) 20

2-1-2 توربین احتراقی (CT) یا گازی.. 20

2-1-3 میكروتوربین.. 21

2-1-4 پیل سوختی.. 22

2-1-5 توربین بادی.. 26

2-1-5-1 مزایای بهره‌برداری از انرژی باد. 28

2-1-6 فتوولتائیک.... 30

2-1-7 انرژی گرمایی خورشیدی.. 33

2-1-8  زمین گرمایی.. 33

2-1-8-1 فرآیند تولید برق در نیروگاه زمین گرمایی (Geothermal power plant) 34

2-1-9 چرخ لنگر. 37

2-1-10 واحدهای آبی کوچک.... 37

2-1-11 بیوماس.... 37

2-2 جایگاه انرژی‌های مختلف در جهان.. 38

2-3 پتانسیل منابع تولید پراكنده در ایران.. 43

فصل سوم: جایگزینی بهینه DG با در نظر گرفتن ثبات ولتاژ

3-1 كیفیت توان.. 45

3-1-1 مشكلات كیفیت توان شبكه‌های توزیع دارای منابع تولید پراكنده 47

3-1-1-1 تغییرات آرام ولتاژ 47

3-1-1-2 تغییرات سریع ولتاژ و فلیكر. 50

3-1-1-3 هارمونیك‌ها و هارمونیك‌های میانی.. 51

3-1-1-4 پخش بار و تلفات... 53

3-1-1-5 جریان اتصال كوتاه 54

3-1-1-6 بررسی نامتعادلی.. 55

3-2 جایگزینی بهینه PSO از DG ها در سیستم های توزیع با در نظر گرفتن ثبات ولتاژ و پیشرفت سطح مدار کوتاه 56

3-2-1 مقدمه. 56

3-2-2 مدلبندی.. 57

3-2-2-1 شاخص سطح مدار کوتاه (ISC) 57

3-2-2-2  شاخص ثبات ولتاژ (VSI): 58

3-2-3 فرمول اصلی مساله چند منظوره 61

3-2-4 بهینه سازی ذره Swarm... 61

3-2-5شبیه سازی و نتایج.. 65

3-2-6 نتیجه گیری.. 68

نتیجه‌گیری و پیشنهادات... 69

اختصارات... 71

واژه‌نامه. 74

منابع.. 79

دانلود پروژه تکنیک جایگزینی ژنراتور توزیع شده PSD






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروژه تکنیک جایگزینی ژنراتور توزیع شده PSD ,

پایان نامه علاقه مند سازی دانش آموزان پایه های ابتدایی نسبت به کتاب خوانی

پایان نامه علاقه مند سازی دانش آموزان پایه های ابتدایی نسبت به کتاب خوانی

دانلود پایان نامه علاقه مند سازی دانش آموزان پایه های ابتدایی نسبت به کتاب خوانی

پایان نامه علاقه مند سازی دانش آموزان پایه های ابتدایی نسبت به کتاب خوانی
علاقه مند سازی دانش آموزان پایه های ابتدایی نسبت به کتاب خوانی
علاقه مند سازی دانش آموزان
کتاب خوانی
علاقه مند سازی دانش آموزان پایه های ابتدایی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1320 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39

پایان نامه علاقه مند سازی دانش آموزان پایه های ابتدایی نسبت به کتاب خوانی


چكیده

 

پس از گذشت چند ماه از سال تحصیلی 91-90 با توجه به دفتر ثبت كتاب در كتابخانه آموزشگاه هدایت روستای چهل قز قیامدشت در سال تحصیلی گذشته به مشكل عدم استفاده دانش آموزان خود از كتاب ها و عدم گرایش آن ها به مطالعه و كتابخوانی پی بردم. دانش آموزان این آموزشگاه در زمینه ی مطالعه و كتاب خوانی خیلی ضعیف هستند. نه تنها دانش آموزان بلكه خیلی ا ز اولیاء آن ها نیز در زمینه ی مطالعه، كوتاهی و تنبلی می كنند و نسبت به مطالعه ی كتاب علاقه كمتری نشان می دهند. به همین دلیل  موضوع را با یكی از همكارانم به نام آقای حبیبی آموزگار کلاس چهارم در میان گذاشتم .

مهمترین سوالی كه در ذهن ما ایجاد شد این بود كه آیا ما می توانیم  آن ها را به كتاب و كتاب خوانی علاقه مند كنیم؟ آیا فضای كتابخانه برای دانش آموزان مناسب است؟ آیا فرهنگ مطالعه در آن ها پایین است؟ و یا به علت كوتاهی و توجه نكردن ما و مسئولین مربوطه به این امر مهم می باشد؟      آیا خانواده های آن ها فرهنگ مطالعه و كتابخوانی را دارند؟ آیا كتاب های  كتابخانه متنوع و متناسب با ویژگی دانش آموزان ما است؟ و...

 

 امّا مهم ترین عوامل موثر در ایجاد مسئله عبارتند از :

 

فضای نامناسب کتابخانه

مناسب نبودن کتاب های کتابخانه

عدم برنامه های مخصوص به کتابخوانی

عدم تشکیل نمایشگاه

عدم وجود کتابدار مناسب

عدم علاقه آموزگاران به کتابخوانی

ترس از پاره شدن و گم شدن کتابها

پایین بودن خزانه لغات دانش آموزان

 

پس از تفكّر و دقت در عوامل موثر در ایجاد مسئله متوجه شدیم كه شاید فضای نامناسب     كتاب خانه و عدم علاقه ی آموزگاران به كتاب خوانی عوامل اصلی ایجاد مسئله ی ما باشد.

بنابر این به جمع آوری اطلاعات از طریق مشاهده ، پرسشنامه ، مطالعه كتب گوناگون و مجلات ، مطالعه اقدام پژوهی های سال های گذشته در این زمینه و مراجعه به سایت های مختلف  پرداختیم.

در مرحله بعد به اجرای راه حل های مناسب پرداختیم.

اولین اقدام ما نظافت کتابخانه با کمک خدمات آموزشگاه بود که بعد از نظافت به وسیله ی چند تکه پارچه و با کمک دانش آموزان گرد و غباری که روی کتاب ها نشسته بود را پاک کردیم . مدیر محترم آموزشگاه جناب آقای رضایی تعدادی کمد شیشه ای خریداری کرد و در اختیار ما قرار داد. سپس سرکار خانم رمضان زاده نماینده معلمان طبقه بندی و شماره گذاری کتاب ها را به عهده گرفت. او کتاب ها را به سه دسته ی داستانی ، علمی و آموزشی تقسیم کرد . همچنین کتاب های مربوط به همکاران را در یک کمد جدا شماره گذاری کرد. ما نیز در تایپ و شماره گذاری کتاب ها شرکت کردیم.

به علت مخدوش بودن دفتر امانات کتاب در سال های گذشته یک دفتر جدید درست کردیم.   مدیر محترم آموزشگاه تعدادی کتاب زیبا و مورد علاقه ی دانش آموزان را از نمایشگاه یاد یار مهربان تهیه نموده و به کتاب های قبلی اضافه شد.

کتاب ها با کمک تعدادی از دانش آموزان که بعدأ مسئول کتابخانه نیز شدند بر روی تعدادی میز که با همکاری مدیر و معاون آموزشگاه تهیه شده بود در معرض دید دانش آموزان و آموزگاران محترم قرار گرفت.

 

اقدامات دیگر انجام شده به قرار زیر است:

 

-         دادن كتاب به دانش آموزان به عنوان جایزه

-         معرفی بعضی از كتاب های جا لب، آموزشی و جدید برای بچه ها در مراسم صبحگاه

-         مسابقه تعریف داستان كتاب برای همكلاسی ها

-         اختصاص دادن یك هفته در آموزشگاه به نام هفته ی اهداء كتاب

-         خلاصه نویسی چند كتاب توسط دانش آموزان

-         تشكیل جلسه برای همكاری بیشتر آموزگاران برای اقدام پژوهی

 

پس ازاجرای راه حل ها مجدداً در اواخر اسفند ماه  سال1391 به دفتر ثبت امانات كتاب خانه مراجعه نموده و مشاهده كردم كه تعداد قابل ملاحظه ای ازدانش آموزان ما از كتاب خانه استفاده كردند و این نشان می دهد كه علاقه آن ها به كتاب و كتاب خوانی بیشتر شده است و ما در اقدام پژوهی خود موفق شده ایم تعداد بیشتری از دانش آموزان خود را به كتابخانه جذب كنیم.

فهرست مطالب

مقدمه............................................................................................8

فصل اوّل : تشخیص مسئله  .................................................................11

بیان مساله.......................................................................................12

اهداف.............................................................................................13

سوال..............................................................................................13

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله..............................................14

شواهد 1(جمع آوری اطلاعات برای تشخیص بهتر مسئله)..........................15

شناسایی مهم ترین عوامل موثر در ایجاد مسئله........................................16

تفكر و جستجو برای پیدا كردن راه حل مناسب..........................................18

فصل دوم : اجرای راه حل....................................................................25

اجرای راه حل با ذكر جزئیات و چگونگی اجرا..........................................26

جدول زمان بندی اجرای راه حل............................................................30

فصل سوم: ارزیابی............................................................................31

شواهد 2(جمع آوری اطلاعات به منظور بررسی میزان تاثیرگذاری راه حل .....32

بررسی میزان اعتبار اقدام انجام شده......................................................34

نتیجه گیری......................................................................................35

پیشنهادها........................................................................................36

فهرست منابع...................................................................................38

فهرست ضمائم.................................................................................39

دانلود پایان نامه علاقه مند سازی دانش آموزان پایه های ابتدایی نسبت به کتاب خوانی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه علاقه مند سازی دانش آموزان پایه های ابتدایی نسبت به کتاب خوانی ,