خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
بلیط شیراز تهران
Barabas Ropa de hombre
فایلهای علمی
تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر

تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر

دانلود تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر

تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر
 نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر
پایان نامه  نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر
دانلود  نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر
 نگرش والدین بر روی خود پنداری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر

چكیده

هدف از این پژوهش بررسی نگرش ترتیبی والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر است كه با استفاده از پرسشنامه ارزیابی شده كه آیا نگرش ترتیبی والدین نسبت به خود پنداری فرزندان دختر مثبت است یا منفی؟ جامعه آماری مورد استفاده در این پژوهش دختران ابتدائی شهر سرعین در سال تحصیلی 92-91 بود روش مورد مطالعه در این تحقیق روش همبستگی بود. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه بود كه شامل 40 سوال در مقیاس های مورد استفاده در 5 مقیاس لیكرت از كاملا موافقم تا كاملا مخالفم متغیر بود.

كلید واژه: نگرش، تربیتی والدین، خودپنداری

مقدمه

نگرش یك حالت عصبی و روانی آمادگی است كه از طریق تجربه سازمان یافته و تاثیری هدایتی یا پویا بر پاسخ های خود در برابر كلیه اشیا یا موقعیت هایی كه به آن مربوط می شود دارد (آلبورت، 1935)

پندار هر كس نسبت به خود تعیین كننده سرنوشت فردی و اجتماعی و به طور كلی زندگی اوست خود پنداره اساس ارزیابی خویشتن و عالم و آدم است.

همه ما بعنوان افراد بشر دارای این احتیاج اساسی هستیم كه خود را به عنوان فرد مستقل و واحد بشناسیم. خودشناسی اساسی احتیاجات بشری است.

دوره های رشد آدمی دارای فراز و نشیب های فراوانی است اما در این میان مرحله كودكی منحصر به فرد است زیرا برای عبور از مرحله ی كودكی به مرحله ی جوانی بایستی از صخره های لغزان نوجوانی گذشت تحولات گوناگون در این مرحله حاكی از حساسیت آن است. كودكی دوران رشد و تكامل جسمانی، فكری، عاطفی، معنوی و اجتماعی است.

در كودكی هویت خود رشد می یابد و با توانایی شناختی جدیدی كه پیدا می كنند، هویت خود را جستجو می كند. در نتیجه ممكن است آنها بیشتر حساس شوند كه دیگران آنها را چگونه تصور می كنند. باید با تغییرات رشدی كه با خود پنداری ارتباط دارد توجه شود. زیرا بعضی كودكان در این سن ممكن است سرنوشت یا زندگی خود را منفی ببیند یكی از كارهایی كه می توان برای آنها انجام داد هویت یا بی مثبت است. بخصوص تفكر ذهنی كودك را باید كاملاً بررسی كرد.

زیرا در این دوره كودك قبل از هر گونه تغییری ظاهری از درون تغییر می یابد. به طور كلی مجموعه عوامل متعددی و پیچیده ای دست اندر كار شخصیت كودك و نوجوان اند. شخصیت آدمی به گستردگی و ژرفای اقیانوس بیكران است كه تمامی حیات پر ملاتم او را در سیطره خود می گیرد و بنام نیروی اراده سرنوشت و تقدیر وی را رقم می زند. گاهی شخص را بر تارك آرزوهایش نشاند و گاهی به قعر مذلتش می كشاند و سعادت و شور بختی هر فرد را كه در رابطه ای تنگاتنگ با چگونگی بهره گیری از قدرت لایزال تفسانیش دارد، پی ریزی می كند. همین مجموعه ترس ها و اضطراب ها، وسواس ها، تردیده ها، كینه ها، خشم ها، هیجانات، ترفندها، احساس حقارت ها و حفده هاست كه زندگی را به كاممان تلخ می كند. در فصل های بعدی به اثرات هماهنگی نگرشهای تربیتی والدین بر خود پنداری كودكان دختر پرداخته شده است امید است نتایج این پژوهش های مشابه روشنگر و راهگشای تتبعات و تفحص های آتی گردد و به حول و قوه الهی زمینه ای ایجاد گردد تا نوجوان و جوانان این امت به ارزیابی درستی از امكانات و استعدادها و محدودیتهای خویش برسند و نردبان تكاملی حیات نفسانی را به نحو احسن ملی كنند و شیوه های درست زندگی كردن را تجربه كنند نه زنده ماندن را.


دانلود تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تاثیر نگرش والدین بر روی خود پنداری فرزندان دختر ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پروپوزال تاثیر محافظه کاری بر هزینه سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس

پروپوزال تاثیر محافظه کاری بر هزینه سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس

دانلود پروپوزال تاثیر محافظه کاری بر هزینه سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس

پروپوزال تاثیر محافظه کاری بر هزینه سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس
 تاثیر محافظه کاری بر هزینه سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس
پروپوزال تاثیر محافظه کاری بر هزینه سرمایه شرکت ها
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 66 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

پروپوزال تاثیر محافظه کاری بر هزینه سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس

 

- بیان مسأله اساسی تحقیق به طور كلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :

 

سرمایه گذاران به عنوان اصلی ترین تأمین كنندگان منابع شركتها خواهان اطلاعات كامل و درست از شركت ها هستند، در بازارهای كارای سرمایه چنین فرض می شود كه كلیه اطلاعات موجود به سرعت بوسیله افراد جذب شده و اثرات آن در قیمت اوراق بهادار منعكس می شود. یعنی قضاوت افراد و تصمیم های آنان در قیمت های اوراق بهادار تجسم می یابد. اطلاعات حسابداری در صورتهای مالی متجلی می گردد، سرمایه گذاران همیشه به طور ثابت و یكنواخت از اطلاعات حسابداری استفاده می كنند بدون آنكه این اطلاعات را از نظر تغییرات انجام شده در روشهای حسابداری تعدیل كنند ویا به نحوه محاسبه آن توجهی داشته باشند(هندریكسون،1982)[1] .

 

از جمله مهمترین اطلاعات حسابداری، صورت سود و زیان است، سرمایه گذاران بیشترین توجه خود را به سود خالص به عنوان آخرین قلم اطلاعاتی صورت سود و زیان معطوف می كنند. سود به عنوان نتیجه نهایی فرآیند حسابداری كه این قدر مورد توجه و تأكید استفاده كنندگان اطلاعات حسابداری است، تحت تأثیر رویه های حسابداری كه مدیریت انتخاب كرده محاسبه می گردد. امكان انتخاب رویه های حسابداری به مدیریت فرصت می دهد تا در مورد زمان شناخت و اندازه گیری هزینه ها و درآمدها تصمیم گیری كند. مدیریت انگیزه دارد با به كار گیری رویه های غیر محافظه كارانه حسابداری، رشد سود شركت را ثبات بخشد. این امر باعث افزایش انتظار سهامداران از شركت در سنوات آتی می گردد (واتز، 2003)[2].

 

 


 

[1] . Hendriksen

 

[2] . Watts, R.

دانلود پروپوزال تاثیر محافظه کاری بر هزینه سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروپوزال تاثیر محافظه کاری بر هزینه سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس ,

پایان نامه بررسی وضعیت احساس هویت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور

پایان نامه بررسی وضعیت احساس هویت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور

دانلود پایان نامه بررسی وضعیت احساس هویت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور

پایان نامه بررسی وضعیت احساس هویت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور
هویت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور
پایان نامه بررسی وضعیت احساس هویت اجتماعی
پایان نامه بررسی وضعیت احساس
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 250 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62

پایان نامه بررسی وضعیت احساس هویت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور

مقدمه

انسان و جایگاه او درجهان مدتهاست که ذهن بشر را به خود مشغول داشته و موضوع مناسبی برای تحقیق بوده است. در جامعه امروزی انسان از ابعاد گوناگونی مورد مطالعه قرار گرفته است و از آنجا که هویت نیز بخش مهمی از وجود انسان و زندگی شخصی و اجتماعی هر شخص تحت تاثیر هویتش است، بررسی هویت اجتماعی انسان ها بسیار قابل توجه است. در جامعه امروزی عواملی چون صنعتی شدن، توسعه تکنولوژی، گسترش، اقتصاد، سرمایه گذاری و توسعه ارتباطات و فرآورده های اجتماعی آن نه تنها زندگی مادی و اقتصادی مردم، بلکه چارچوب های نمادین آنها را نیز دگرگون می کنند. دانش ها، مهارت ها، باورها، ارزش ها، سنت و قواعد و رسوم اخلاقی و مذهبی پیوسته مورد سوال و تردید قرار می گیرند. در چنین شرایطی افراد به هویت نیاز دارند. از طریق هویت می توان از پیچیدگی و سرعت تغییرات اجتماعی کاست و به انسان ها توانایی آن را بخشید که نظمی در زندگی خود و دنیای اطرافشان ایجاد کنند. دسترسی انسانها بطور اعم و جوانان بطور اخص به هویت واقعی خود باعث تثبیت موقعیت آنان و رسیدن می شود(گیدنز،1378،15)

فهرست مطالب

فصل اول. 4

مقدمه. 5

بیان مسئله. 6

تعریف پاسگال. 9

اهمیت و ضرورت تحقیق. 10

اهداف تحقیق. 10

فصل دوم. 11

پیشینه تحقیق. 12

ادبیات نظری: 16

هویت اجتماعی از دیدگاه تاجفل. 16

هویت اجتماعی از دیدگاه جنکیز. 17

هویت اجتماعی ازدیدگاه کارکرد گرایان. 18

هویت اجتماعی از دیدگاه نگرش متقابل گرا 18

هویت اجتماعی از دیدگاه نظریه پردازان انتقادی.. 20

هویت اجتماعی از نظر کاستلز. 22

جمع بندی چارچوب تئوریک... 24

مدل تحلیل. 25

متغیر ها 26

فرضیات تحقیق. 27

فصل سوم: روش شناسی.. 28

روش تحقیق. 29

ابزار سنجش... 30

جامعه آماری.. 31

روش نمونه گیری.. 32

حجم نمونه. 32

تعریف نظری و عملیاتی.. 33

پایگاه اقتصادی و اجتماعی.. 34

اعتماد به نفس... 34

توانایی عقلاتی کردن امور. 34

میزان رضایت از خود. 34

فصل چهارم. 35

تجریه و تحلیل داده ها 35

یافته های توصیفی.. 36

یافته های استنباطی.. 44

فصل پنجم. 49

بحث و نتیجه گیری.. 50

منابع. 55

پرسشنامه. 56

 

دانلود پایان نامه بررسی وضعیت احساس هویت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی وضعیت احساس هویت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی علل گرایش دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل به سیگار

پایان نامه بررسی علل گرایش دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل به سیگار

دانلود پایان نامه بررسی علل گرایش دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل به سیگار

پایان نامه بررسی علل گرایش دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل به سیگار 
پایان نامه بررسی علل گرایش دانشجویان
 دانشگاه پیام نور اردبیل به سیگار 
بررسی علل گرایش دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل به سیگار
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 331 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98

پایان نامه بررسی علل گرایش دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل به سیگار

پیشگفتار

اعتیاد به مواد مخدر اصطلاح نا مطلوبی است که همه به یاد قیافه ی غیر معمول و پژمرده,قدی خمیده ,سری فرو افکنده,چشمانی به گود نشسته و حیثیت های بر باد رفته می اندازد.اعتیاد هم یاد آور قیافه ی معتاد است که ظالم ترین ضعیف دنیاست و هم یاد آور قاچاقچیان و سوداگران بی رحم و خطرناک که جان و مال و ناموس بسیاری را به باد فنا داده اند . اعتیاد به مواد مخدر همه ساله دهها هزار قربانی از مردم جهان میگیرد ,صدها میلیارد دلار هزینه بر آنها تحمیل میکند و خسارات عظیم غیر قابل اندازه گیری به افراد ,خانواده ها و کل جامعه جهانی وارد میاورد .

در ایران به علت قرار گرفتن بر سر راه ترانزیت مواد از افغانستان به سایر کشورهای دنیا و سایر علل مربوطه ,سهم نابرابری از خسارات مواد مخدر به مردم میرسد. سالیانه میلیاردها تومان هزینه ی مبارزه با قاچاقچیان و خرده فروشان داخلی و... میشود و براساس آمار ارائه شده بیش از دو میلیون نفر معتاد و قربانی مواد مخدر و خانواده های بسیاری از آنان متلا شی می شوند.


 

فهرست مطالب

 

پیشگفتار. 5

فصل اول. 9

كلیات تحقیق. 9

مقدمه. 10

بیان مسئله. 12

اهمیت و ضرورت تحقیق. 15

مضرات فردی – اجتماعی.. 16

اهداف تحقیق. 19

فصل دوم. 20

ادبیات پیشینه تحقیق. 20

ادبیات تحقیق. 21

شکل سیگار. 23

یک تحقیق در باره ی استعمال سیگار : 24

ویژگی های افراد سیگاری.. 26

میزان مصرف دخانیات در جهان. 27

میزان مصرف دخانیات در ایران. 27

میزان مصرف دخانیات در اردبیل : 28

عملکرد تحقیق. 30

پیشینه ی تحقیق  :پیشینه ی قوای تحقیق. 31

نظریه ی کنترل اجتماعی : 35

هیرشی و نظریه پیوند اجتماعی.. 36

نظریه بازدارندگی.. 39

نظریه همبستگی اجتماعی.. 40

نظریه انتقال فرهنگی.. 41

نظریه های متکی بر استدلال. 43

پیشینه تجربی تحقیق. 45

فصل سوم. 51

روش تحقیق. 51

فرضیه تحقیق. 52

تعاریف عملیاتی مفاهیم. 54

سوالات تحقیق. 55

متغیر مستقل: 57

طرح تحقیق. 58

ابزار گرد آوری اطلاعات.. 59

جامعه آماری.. 60

روش نمونه گیری و حجم نمونه. 61

روش تحلیل داده ها 62

فصل چهارم. 63

تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 63

مقدمه : 64

الف ) تحلیل داده های توصیفی : سوالات پژوهش... 64

ب) بخش آمار استنباطی : در این بخش به تجزیه و تحلیل فرضیه ها پرداخته می شود . 84

فصل پنجم. 92

بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات.. 92

نتیجه گیری : 93

ارائه پیشنهادات و نظرات : 94

منابع: 95

پرسشنامه. 96

دانلود پایان نامه بررسی علل گرایش دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل به سیگار






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی علل گرایش دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل به سیگار ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب اجتماعی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب اجتماعی ( فصل دوم پایان نامه )

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب  اجتماعی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب  اجتماعی ( فصل دوم پایان نامه )
 پیشینه پژوهش اختلال اضطراب  اجتماعی
مبانی نظری اختلال اضطراب  اجتماعی
فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب  اجتماعی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 330 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب  اجتماعی ( فصل دوم پایان نامه )

در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع اختلال اضطراب  اجتماعی:

اختلال اضطراب  اجتماعی

ویژگی های تشخیصی

ویژگی اصلی اختلال اضطراب اجتماعی، ترس یا اضطراب محسوس یا شدید از موقعیت های اجتماعی است که در آنها ممکن است فرد مورد بررسی دقیق دیگران قرار بگیرد. در کودکان ترس یا اضطراب باید در موقعیت همسالان و نه فقط در مدت تعامل با بزرگسالان روی دهد. وقتی فرد با این موقعیت های اجتماعی مواجه می شود، می ترسد که مورد ارزیابی منفی قرا گیرد. فرد نگران است که به صورت مضطرب، ضعیف، دیوانه، احمق، کسل کننده، ترسناک، کثیف، یا دوست داشتنی قضاوت شودف فرد می ترسد که به شیوه خاصی عمل کند یا به نظر برسد یا نشانه های اضطراب بروز دهد، مثل سرخ شدن، لرزیدن، عرق کردن، لکنت زبان، یا خیره شدن که دیگران آنها را به صورت منفی ارزیابی کنند. برخی افراد می ترسند دیگران را دلخور کنند یا در نتیجه آن طرد شوند. ترس از رنجاندن دیگران، برای مثال با خیره شدن یا نشان دادن نشانه های اضطراب- ممکن است ترس غالب در افراد فرهنگ هایی باشد که گرایش های جمع گرای نیرومند دارند. فردی که از لرزش دست می ترسد، ممکن است از نوشیدن، خوردن، نوشتن یا اشاره کردن در انظار خودداری کند؛ فردی که از عرق کردن می ترسد امکان دارد از تکان دادن دست یا غذا خوردن تند اجتناب کند؛  و فردی که از سرخ شدن می ترسد ممکن است از عملکرد در انظار، نورهای درخشان، یا بحث درباره موضوعات محرمانه اجتناب کند. برخی افراد از ادرار کردن در توالت های عمومی در مواقعی که افراد دیگری حضور دارند می ترسند یا از آن اجتناب می کنند(انجمن روانپزشکی آمریکا ، 2013، ترجمه سید محمدی، 1393).

موقعیت های اجتماعی تقریباً همیشه ترس یا اضطراب ایجاد می کنند. بنابراین، فردی که فقط گاهی در موقعیت های اجتماعی مضطرب می شود، مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی تشخیص داده نمی شود. با این حال میزان و نوع ترس و اضطراب ممکن است در موقعیت های مختلف تفاوت داشته باشد.(مثل اضطراب انتظاری، حمله وحشتزدگی). گاهی اضطراب انتظاری ممکن است خیلی پیش تر از موقعیت های قریب الوقوع روی دهد (مثل نگرانی هر روز یا به مدت چند هفته قبل از حضور در یک موقعیت اجتماعی، از پیش تکرار کردن گفتار به مدت چند روز). در کودکان، ترس یا اضطراب ممکن است با گریه، قشقرق، میخکوب شدن، چسبیدنف یا جمع کردن خود در موقعیت های اجتماعی ابراز شود. فرد اغلب از موقعیت های اجتماعی که می ترسد اجتناب می کندف و گرنه، این موقعیت ها با ترس و اضطراب شدید تحمل می شوند. اجتناب می تواند گسترده (مثل نرفتن به میهمانی ها، خودداری از رفتن به مدرسه) یا ملایم باشد (مثل آماده کردن بیش از حد متنی برای سخنرانیف منحرف کردن توجه به دیگران، محدود کردن تماس چشمی) (انجمن روانپزشکی آمریکا ، 2013، ترجمه سید محمدی، 1393).

ترس یا اضطراب با خطر واقعی ارزیابی منفی شدن یا پیامدهای چنین ارزیابی منفی، بیتناسب قضاوت می شود. گاهی ممکن است اضطراب، بیش از حد قضاوت نشده باشدف زیرا با خطر واقعی ارتباط دارد (مثل مورد قلدری یا آزار دیگران قرار گرفتن). با این حال، افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی اغلب پیامدهای منفی موقعیت های اجتماعی را بیش از حد برآورد می کنند، و بنابراین قضاوت بی تناسب بودن توسط متخصص بالینی صورت می گیرد. وقتی چنین قضاوتی صورت می گیرد، زمینه اجتماعی- فرهنگی باید در نظر گرفته شده باشد. برای مثال، در برخی فرهنگ ها، رفتاری که ممکن است از جهات دیگری اضطرابی به نظر برسدف شاید در موقعیت  های اجتماعی مناسب محسوس شود (مثلاً ممکن است به صورت نشانه احترام در نظر گرفته شود) (انجمن روانپزشکی آمریکا ، 2013، ترجمه سید محمدی، 1393).

مدت این اختلال معمولاً حداقل 6 ماه است. این استانه مدت برای متمایز کردن این اختلال از ترس های اجتماعی موقتی که رایج هستندف مخصوصاً در بین کودکان جامعهف کمک می کند. با این حال، از این ملاک مدیت باید به عنوان رهنمود کلی، با در نظر گرفتن درجاتی از انعطاف پذیری استفاده شود. ترس، اضطراب، و اجتناب  باید روال عادی، عملکرد شغلی یا تحصیلی، یا فعالیت های اجتماعی یا روابط فرد را به طور قابل ملاحظه ای مختل کند، یا باید ناراحتی یا اختلال قابل ملاحظه بالینی در عملکرد اجتماعیف شغلیف یا زمینه های مهم دیگر عملکرد او ایجاد کند. برای مثال، فردی که از صحبت کردن در انظار می ترسد، در صورتی که به طور معمول با این فعالیت در محل کار یا تکالیف درسی روبرو نشود، و اگر به طور قابل ملاحظه ای از آن ناراحت نباشد، مورد تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی قرار نخواهد گرفت. با این حال، اگر فرد به علت نشانه های اضطراب اجتماعی از شغل یا تحصیلاتی که واقعاً دوست دارد اجتناب کند یا کنار گذاشته شود ملاک G برآورده می شود(انجمن روانپزشکی آمریکا ، 2013، ترجمه سید محمدی، 1393).

جدول 2-1. ملاک های اختلال اضطراب اجتماعی بر طبق DSM-5(انجمن روانپزشکی آمریکا ، 2013، ترجمه سید محمدی، 1393) 

ملاک های تشخیصی

  1. ترس یا اضطراب محسوس در مورد یک یا چند موقعیت اجتماعی که در آنها فرد با احتمال بررسی دقیق دیگران مواجه شود. از جمله نمونه های آن عبارتند از تعامل های اجتماعی(مثل گفتگو داشتن، ملاقات کردن با افراد نااشنا)، مورد مشاهده قرار گرفتن  (مثل خوردن یا نوشیدن) و عمل کردن جلوی دیگران (مثل ایراد سخنرانی).

توجه: در کودکان اضطراب باید در موقعیت های همسالان و نه فقط هنگام تعامل با دیگران روی دهد.

  1. فرد می ترسد طوری عمل کند یا نشانه های اضطراب بروز دهد که به صورت منفی ارزیابی شوند (یعنی، خجالت اور با تحقیر آمیز باشند؛ به طرد یا دلخوری دیگران منجر شوند).
  2. موقعیت های اجتماعی تقریباً همیشه  ترس یا اضطراب را برانگیخته می کنند.

توجه: در کورکان، ترس یا اضطراب ممکن است با گریه، قشقرقف میخکوب شدنف چسبیدن، جمع کردن خود، یا ناتوانی در صحبت کردن در موقعیت های اجتماعی ابراز شود.

D.  از موقعیت های اجتماعی اجتناب می شود یا این موقعیت ها با ترس یا اضطراب شدید تحمل می شوند.

  1. ترس یا اضطراب با تهدید واقعی که توسط موقعیت اجتماعی ایجاد می شود و با زمینه اجتماعی، فرهنگی بی تناسب است.
  2. ترس، اضطراب یا اجتناب مداوم است، معمولاً شش ماه یا بیشتر ادامه می یابد.

G.  ترس، اضطراب، یا اجتناب ناراحتی یا اختلال قابل ملاحظه بالینی در عملکرد اجتماعی، شغلی با زمینه های مهم دیگر عملکرد ایجاد می کند.

H.  ترس، اضطراب، یا اجتناب ناشی از تاثیرات فیزیولوژیکی مواد (مثل سوء مصرف مواد مخدر، دارو) یا بیماری جسمی دیگر نیست.

  1. ترس، اضطرابف یا اجتناب با نشانه های اختلال روانی دیگر مانند اختلال وحشتزدگی، اختلال بدشکلی بدن، یا اختلال طیف اوتیسم توجیه نمی شود.
  2. اگر بیماری جسمانی دیگری (مثل بیماری پارکینسون، چاقی بدشکلی ناشی از سوختگی ها یا جراحت) وجود داشته باشد، ترس، اضطراب، با اجتناب آشکار نامربوط یا بیش از حد است.

مشخص کنید اگر:

فقط عملکردی: اگر ترس به صحبت کردن یا عمل کردن در انظار محدود شده باشد.

 

 


 

قسمتی از متن منابع:

 

 

منابع فارسی

انجمن روانپزشکی آمریکا .(2013). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی(DSM-5). ترجمه یحیی سید محمدی (1393). تهران: نشر روان.

دیویسون، جرالد، سی؛ و کرینگ، جان ام، نیل. (2007). آسیب شناسی روانی (1). ترجمه مهدی دهستانی (1389). تهران:  سیمیا.

باچر، جیمز؛ مینکا، سوزان؛ و هولی، جیل. (2005). آسیب شناسی روانی (1). ترجمه یحیی سید محمدی (1387). تهران: ارسباران.

سادوک، بنیامین جیمز و سادوک، ویرجینیا الکوت. (2005). خلاصه روانپزشکی: علوم رفتاری/روانپزشکی بالینی. ترجمه نصرت اله پور افکاری (1390).جلد اول، ویرایش دهم، تهران: شهر آب.

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب  اجتماعی ( فصل دوم پایان نامه )






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب اجتماعی ( فصل دوم پایان نامه ) ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره سازگاری اجتماعی

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره سازگاری اجتماعی

دانلود فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره سازگاری اجتماعی

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره سازگاری اجتماعی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 149 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره سازگاری اجتماعی

در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع سازگاری اجتماعی

 

 

واژه «سازگاری» در لغت نامه دهخدا به معنای موافقت در كار، حسن سلوك، و... به كار رفته است. مفهوم سازگاری از واژه انطباق در زیست شناسی گرفته شده كه یكی از پایه‌های نظریه تكامل داروین(1895)، است و به ساختارهای بیولوژیكی و فرایندهایی كه زنده ماندن انواع را تسهیل می كند، اشاره دارد. در این مفهوم سازگاری به انسان محدود نمی‌شود و حیوانات و نباتات را نیز در بر می گیرد. روان شناسان مفهوم بیولوژیكی انطباق را از نظریه داروین اقتباس كرده و آن را به جهت تاکید بر تلاش‌های فرد برای پیش رفتن و زنده ماندن در محیط‌های اجتماعی و فیزیكی خود، به مفهوم سازگاری تغییر داده اند (لازاروس[1]، 1976 به نقل از قابل نژاد سردرودی، 1391).

سازگاری یك ساختار فیزیولوژیكی یا كالبد شناختی، یك فرایند زیست شناختی، یا یك الگوی رفتاری است كه در طول تاریخ به بقا و تولید مثل كمك كرده است. سازگاری از راه انتخاب طبیعی به وجود می‌آید و باید قابل انتقال از راه توارث باشد (هرگنان و السون[2]، 1934).

سازگاری در قاموس روان شناسی عبارت است از رابطه ای كه هرارگانیسم با توجه به محیطش، با محیط برقرار می كند. این اصطلاح معمولا به سازگاری روان شناختی یا اجتماعی اشاره دارد و با اشاره به معنای ضمنی مثبت آن، یعنی فرد خوب سازگاری یافته. این اصطلاح وقتی به كار گرفته می‌شود كه فرد در یك فرایند مستمر و پر مایه برای ابراز استعدادهای خود و واكنش نسبت به محیط و در عین حال در جهت تغییر آن به گونه ای مؤثر و سالم، درگیر است. از طرفی این واژه به یك حالت تعادل كامل بین ارگانیسم و محیط اشاره دارد؛ حالتی كه در آن نیازها ارضا شده اند و عملكردهای ارگانیسمی به آسانی تحقق می یابند. از این واژه یك اشاره ضمنی ظریف و منفی نیز استنباط می‌شود، این معنی، هم پوشی معنایی را با تعبیر هم رنگ شدن، انعكاس می دهد ؛ به این معنی كه فرد از خلاقیت و ابتكار عمل شخصی دست می كشد (هرگنان و السون، 1934).

پیاژه در رابطه با سازگاری موجود زنده با محیط این گونه آورده است: سازگاری کودک در دنیا فقط از ترکیب دو شیوه تعامل جاندار با محیط اطراف که همان جذب و انطباق است صورت می گیرد. هر دوی این اصطلاحات زیستی هستند که سازگاری را تعریف می کنند. جذب شامل دادن پاسخ از قبل فرا گرفته شده است و انطباق تغییر پاسخ است (مک دولاند[3]، 2001 به نقل از قابل نژاد سردرودی، 1391).

به نظر پرلز انسان سه مرحله‌ی اجتماعی، روانی، جسمانی دارد و در مرحله‌ی اجتماعی که چندی پس از تولد آغاز می شود به وسیله‌ی آگاهی و توجه به دیگران به خصوص والدین مشخص می شود و انسان باید این3 مرحله را پشت سر بگذارد و به بودن برسد. در این فرایند فرد درباره‌ی تفاوت‌ها، ارتباط‌ها، تماس‌ها و وجوه تمایزش چیزهایی فرا می گیرد، این فرایند تعامل و یادگیری، سازگاری نامیده می شود (شفیع آبادی و ناصری، 1377).

سازگاری عبارت است از پیشرفت در ادراك خودمان و دیگران، رفتارها، افكار و احساساتی كه برای رشد مناسب لازم است و موجب می‌شود روش‌های سازگاری مورد نیاز برای تغییرات محیطی بروز كند (پمپ، 1990؛ شهسواری، 1382).

سازگاری و هماهنگ شدن با خود و با محیط پیرامون خود برای هر موجود زنده یك ضرورت حیاتی است. تلاش روزمره همه آدمیان نیز عموماً بر محور همین سازگاری دور می‏زند. هر انسانی، هوشیارانه یا ناهشیارانه می‏كوشد نیازهای متنوع و متغیر و گاه متعارض خود را در محیطی كه در آن زندگی می‏كند، برآورده سازد. این نیازهای فطری[4] و اكتسابی به مثابه نیرویی پر فشار آدمی را بر می‏انگیزانند و در جهت تأمین نیازها و بازیابی تعادل و آرامش بر هم خورده به حركت در می‏آورند (والی‌پور، 1360).

...

ناسازگاری می‌تواند جزئی یا كلی باشد. ناسازگاری جزئی مربوط به برخی از جنبه‏های شخصیت و رفتار فرد است. ولی ناسازگاری كلی مجموعة فرایندهای اجتماعی شدن فرد را به مخاطره می‏اندازد. پس می‏بایست ناسازگاری به معنای خاص را از ناسازگاری به علت عدم استعداد برای نگهداری یك موقعیت سازش یافته متمایز دانست.

در سازگاری با محیط درونی، هدف این است كه تنش‏هایی كه سلامت و تعادل فرد را مورد تهدید قرار می‏دهد، كاهش یابد. اما برای كاهش این تنش‏ها برآوردن توقعات محیط بیرونی كافی نیست. ممكن است رفتار یك فرد منحرف با واقعیت درونی خود سازگاری یافته باشد، بدون اینكه با واقعیت اجتماعی سازگاری باشد. پس یك تعامل پویایی میان این دو واقعیت وجود دارد، سازگاری بیرونی در واقع مستلزم درجه‏ای سازش با واقعیت درونی است (شادمان،1380).

معیارهای معینی برای ارزیابی كفایت سازگاری یك فرد نسبت به محیط ابداع شده‏اند. برای مثال، ویژگی‏های زیر برای ارزیابی به عنوان پیشرفت اهمیت زیادی دارند.

آسودگی یا آرامش روان شناختی: یكی از ضروری‏ترین علایم ناتوانی در سازگاری آن است كه احساس گناه یا ترس از بیماری و غیره در فرد شکل می‏گیرد. تجربه كردن ناراحتی اغلب به معنای بی‏كفایتی در سازگاری روان شناختی است.

كارایی شغلی: نشانه دیگری كه شاخص مشكلات سازگاری است،  ناتوانی در استفادة كامل از قابلیت‏های اجتماعی است.

نشانه‏های جسمانی: گاهی تنها علامت سازگاری نامناسب به شكل آسیب به بافت‏های بدن جلوه می‏كند. یك شخص بهنجار و دارای سازگاری خوب نباید از نشانه‏های جسمانی رنج بكشد....


[1] Lazarus

[2] Hergnan  . &Elson

[3] Doland.M

[4] .Innate

دانلود فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره سازگاری اجتماعی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره سازگاری اجتماعی ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
فصل دوم پایان نامه با موضوع سلامت

فصل دوم پایان نامه با موضوع سلامت

دانلود فصل دوم پایان نامه با موضوع سلامت

فصل دوم پایان نامه با موضوع سلامت
پیشینه پژوهش
مبانی نظری
مبانی نظری پژوهش
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

فصل دوم پایان نامه با موضوع سلامت

در 52  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع سلامت

 

 

سلامت
سلامتی به عنوان یک حق بشری ویک هدف اجتماعی در جهان شناخته و برای ارضای نیازهای اساسی و بهبود کیفیت زندگی انسان حیاتی است . انسان برای یک زندگی موفقیت آمیز نیازمند برخورداری از آرامش، سلامت وکارآمدی درابعاد زیستی ، روانی – اجتماعی می باشد. سلامتی بخش اصلی یک زندگی با طراوت است و مدارس نقش مهمی در آگاه ساختن کودکان و نوجوانان پیرامون مهارتهای زندگی است. سلامت کیفیتی از زندگی است که تعریف آن مشکل واندازه گیری واقعی آن تقریباً غیرممکن است . متخصصان تعاریف متعددی از این مفهوم  ارائه داده اند اما تقریبا همه تعاریف موضوع مشترکی دارند و آن مسئولیت در قبال خود وانتخاب سبک زندگی سالم است .
معمولترین تعریف سلامت در نظام نامه سازمان بهداشت جهانی به شرح زیر صورت گرفته است، "سلامت حالت کامل آرامش و کامیابی زیستی ، روانی و اجتماعی است وصرف فقدان بیماری یا معلولیت (ناتوانی)، سلامت نیست " از نظر داونی   و همکارانش (1996) این تعریف جنبه های مثبت و منفی دارد . به اعتقاد آنها ، در قسمت او از این تعریف، سلامت درعبارت بیان شده یعنی حضور یک کیفیت مثبت و خوب بودن . در قسمت دوم تعریف ، سلامت از دیدگاه منفی در نظر گرفته شده است چرا که کلمات فقدان بیماری یا ناتوانی را بکار برده است و کلماتی که مفهوم منفی به همراه دارند" .این تعریف با در نظر گرفتن هر دو جنبه ، این مطلب را القا می کند که سلامت واقعی شامل پیشگیری از بیمار شدن سلامت واقعی شامل پیشگیری از بیمار شدن (مانند ناخوشی ، آسیب وبیماری) است وهم ارتقای سلامت مثبت را در بر می گیرد (کریستین ،2000،ترجمه سهرابی،1380).
بنیارد  (1996) تعریف سلامت بر مبنای حالت کامل صحت و آسایش زیستی ،روانی و اجتماعی را مورد انتقاد فرار داده و اظهار می دارد که رسیدن به آن حالت در عمل خیلی مشکل است . از سوی دیگر این تعریف از عوامل گسترده اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی که ممکن است در این حالت سهیم باشند ، غفلت کرده است )جلیلیان،1392).
ادلین  وهمکاران1999،کاکی،1386) سلامت را یک روش کنش وری وحدت یافته می دانند که فرد طیف تعادل وجهت هدفمند را با محیط یعنی جتیی که در آن کنش وری خود را آشکار می سازد نگه می دارد.
 سلامت همیشه در طول تاریخ بشر را به خود مشغول کرده است تدوین برنامه های تربیتی و بهداشتی برای حفظ سلامتی و مطالعه، پیشگیری و درمان بیماری ها نمونه ای از این اقدامات بشری است(ولیزاده،1391).

  2-2-1 -الگوی سلامت
دانشمندان در تعریف سلامت سه الگو را برگزیده اند :
2-2-1-1- الگوی پزشکی
عقیده الگوی پزشکی این است که سلامت یعنی فقدان یک یا چند مورد از موارد مرگ،بیماری وناتوانی، بنابراین اگر فرد بیمار یا اینکه در حال مرگ نباشد در هر حالتی که باشد سلامت است. معتقدان این الگو عمدتاً بر زیست شناسی بیماری تأکید دارند و تمایل دارند که حالت بدن وکارکرد دستگاهها و اندام مختلف بدن بر سلامت تأثیر دارد ودر سالم بودن آن‌ها فرد سالم است. و حالت بیماری‌ها را بع عوامل بدنی مربوط می دانند. در این الگو به مشکلات اجتماعی و اقتصادی و دیگر مشکلاتی که بر سلامت تأثیرمی گذارد، اهمیتی داده نمی شود وسلامت، از طریق معالجه ودرمان بیماری یا توان بخشی آن قسمت آسیب دیده، بدست می آید. این الگو به دلیل تأکید بر زیست شناسی محدودیت‌هایی دارد که با این محدودیت‌ها قادر به ایجاد وسلامت کلی و همچنین سبک زندگی سالم نیست ونمی تواند در این راه موفق باشد(شهیدی وحمدیه،1381).

2-2-1-2- الگوی محیطی  
این الگودرباره‌ی خطرات وصدماتی که محیط به سلامت انسان وارد می‌ کند بحث می نماید. در این الگوسازگاری فرد با محیط به هنگام تغییرشرایط تعریف شده است. این الگوبرخلاف الگوی زیستی به عوامل محیطی وتأثیرات وضعیت اقتصادی واجتماعی وآموزش نیز توجه دارد و این عوامل را به سلامت انسان تأثیر گذار می داند وبه طور کلی می توان گفت که بر وضعیت‌ها وشرایط خارج از فرد که بر سلامت او تأثیر می گذارند تمرکز دارد. براساس این الگو بیماری یا عدم بیماری به معنای ناسازگاری یا سازگاری انسان با تغییرات محیطی و تعاملات محیطی است(همان منبع).
2-2-1-3- الگوی کلی نگری
این الگو بر اساس کلیت شخص نه بر اساس بیماری یا عدم بیماری، سلامت را می سنجد. می توان گفت مجموعه ای از هردوالگو ذکر شده پیشین است.

....

دانلود فصل دوم پایان نامه با موضوع سلامت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
فصل دوم پایان نامه با موضوع سلامت ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه پژوهش انزوای اجتماعی

مبانی و پیشینه پژوهش انزوای اجتماعی

دانلود مبانی و پیشینه پژوهش انزوای اجتماعی

مبانی و پیشینه پژوهش انزوای اجتماعی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63

مبانی و پیشینه پژوهش انزوای اجتماعی

در 63 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه با موضوع انزوای اجتماعی

مقدمه

تجرد طولانی مدت، با تمام آسیب ها و تبعاتی که از لحاظ اجتماعی و روانی با خود به همراه خواهد داشت؛ می‌تواند دغدغه بزرگی برای جوامع در سطوح متفاوت پیشرفت و ترقی باشد. ازدواج به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم و حیاتی در زندگی روزمره افراد جامعه می باشد و از جنبه های مختلف می‌توان آن را مورد بررسی قرار داد. یکی از این زوایا سن شروع و به اصطلاح وارد شدن به ازدواج است. ازدواج علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جنسیتی و عاطفی فرد، نیازهای اقتصادی، ارتباطات اجتماعی و فرهنگی او را نیز تنظیم می‌کند و به خاطر اهمیت و تأثیری که دارد، به‌عنوان هنجاری پذیرفته‌شده در تمامی کشورهای دنیا محسوب می‌شود. به لحاظ اجتماعی و فرهنگی، بی‌ توجهی والدین نسبت به ازدواج، امری ناپسند به شمار می آید چراکه بقای خانواده در گروی بقا و ساماندهی ازدواج است (آزاد ارمکی،99:138). در سال‌های اخیر، پدیده ازدواج که منشأ وقوع ولادت و باروری و به‌عنوان عامل بسیار مؤثر بر ساخت سنی و جنسی جمعیت و افزایش آن محسوب می‌شود، در کشور ما دستخوش تحولات قابل توجهی شده است. ازدیاد جمعیت دختر و پسر واقع در مدار ازدواج که بیش از یک سوم جمعیت کشور را تشکیل داده اند و حاصل افزایش شدید موالید دهه 60 می باشند از یکسو و از سویی دیگر بازتاب تحولات واقع شده در حوزه های مختلف  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، نظیر افزایش شهرنشینی و باسوادی و به ویژه تحصیلات زنان و تمایل به کسب درآمد و شغل مناسب قبل از ازدواج که از نشانه های حرکت جامعه به سوی مدرنیزه شدن می- باشد، افزایش سن ازدواج در کشور برای دولتمردان و جامعه محققین نگران کننده گردیده است (کاظمی پور،107:1385)

پیرامون هر دو موضوع اثرات تجرد و انزوای اجتماعی و ویژگی ها و اثرات آن از سوی محققان ایرانی و خارجی به زبان‌های فارسی و لاتین تحقیقات وسیع و بعضا پراکنده ای به صورت راجع به انزوای اجتماعی در دو سطح فردی و اجتماعی و رابطه تجرد با علل انزوای اجتماعی اشاره می‌شود. در ادامه به ذکر چارچوب نظری و نیز ارائه مدل نظری پژوهش پرداخته خواهدشد.

2-2 تحقیقات داخلی

ایزدی (1392)، پژوهشی با عنوان «تجرد قطعی و احساس تنهائی» را به روش کیفی تدوین کرده است که در آن، به بررسی تجربه زیسته زنانی می پردازد که گاه خواسته، گاه ناخواسته تن به زندگی های مجردی داده اند. از آنجا که نگارنده در پی دستیابی به پهنای گسترده‌تری از تجربه زیسته بوده و با توجه به سن شروع یائسگی و علاقه‌مندی به بررسی تفاوت‌های میان دوران قبل و بعد از یائسگی، زنان 35 تا 47‌سال را در یک گروه گنجانده و بالای 47‌سال را در گروه دیگری قرار داده‌است. ...

...

قسمتهایی از منابع فارسی:

آبرخت، فاطمه: (1384) ، پایان نامه کارشناسی ارشد جامعه شناسی ، بررسی دلایل افزایش سن ازدواج دختران، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی.

آزاد ارمکی، تقی:(۱۳۹۰)، فراتحلیل ارزش های فرهنگی در ایران، پژوهشنامه جامعه شناسی جوانان، شماره ۱:۳۶-۱۳.

ابراهیمی مقدمیان، محمود:‌ (۱۳۸۸)، پایان نامه کارشناسی ارشد جامعه شناسی، بررسی عوامل اجتماعی-فرهنگی موثر برانزوای اجتماعی جوانان در شهر همدان، دانشگاه اصفهان.اصفهان.

ایزدی، زینب:‌ (۱۳۹۲)، پژوهشی کیفی درباره تجرد قطعی و سبک تنهایی زنان (تجرد قطعی و احساس تنهایی)، روزنامه شرق، شماره ۱۴:۲۵-۲۰.

ایمانی، محسن: (۱۳۷۴)، رابطه سن بالا و ازدواج، نشریه تربیت، شماره: 100 : 66-60

جوشن لو، محسن؛ قائدی، غلامحسین: (۱۳۸۷)، بررسی مجدد پایایی و اعتبار مقیاس حرمت خود روزنبرگ درایران، دوماهنامه علمی-پژوهشی دانشگاه شاهد، سال پانزدهم،شماره ۳۱. صفحه:۵۶-۴۹.

چلبی، مسعود؛ امیرکافی، مهدی: (۱۳۸۳)، تحلیل چند سطحی انزوای اجتماعی، مجله جامعه شناسی ایران، دوره پنجم، شماره ۳:۳۱-۳۰.

...

قسمتهایی از منابع لاتین:                                           

Beck, U. Risk society. Towards a modern society,sag publisher, London: (1986). 

Billington, R., Hockey J, Strawbridge, S, Exploring self and society,

Hampshir, Macmillan Press, London: (1998).

Berkman, L.F. and Syme, S.L: (1979). Social networks, host resistance, and mortality:

A nine-year follow-up study of Alameda country residents. American Journal of Epidemiology, no.90:186-204

Bourdieu, P,Distinction, A social critique of the judgment of taste. London:                                                                                                                      Routledge: (1984).

B. Sarason & S. Duck,  Personal Relationships: Implications for Clinical and Community  Psychology, Publishd  John Wiley :(2000). 

Castells, Manuel ,The Rise of the Network Society,Blackwell publisher, Malden: (1996)

Chappell,NeenaL;Badger,Mark:(1989),Social isolation and Well-Bing, Jurnal of grantology:social science, Vol.44,no.5:176-169.

Cohen, S. and Wills, T: (1985). Stress, social support and the buffering hypothesis,

Psychological Bulletin, Vol.98,No: 310–356.

Draijer, N, Seksuele traumatisering in de jeugd. Lange termijn gevolgen van seksueel

misbruik van meisjes door verwanten,SUA publisher, Amsterdam: (1990).

...

دانلود مبانی و پیشینه پژوهش انزوای اجتماعی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه پژوهش انزوای اجتماعی ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی
فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 91 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی

در 60 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه با موضوع تفکر انتقادی

مقدمه:

برای توسعه و پیشرفت علوم در هر کشوری نیاز به بازسازی، اصلاح و تقویت نظام آموزشی وجود دارد. در جامعه ‌علمی ما نیز تعیین نیازهای آموزشی دانش پژوهان، محققان و دانشجویان باید در الویت برنامه‌های‌ آموزشی سازمانها و نهادهای مربوط قرار گیرد. تفکر انتقادی با ویژگی ارزیابی کردن مفاهیم و شناخت پدیده ها روند حل مسائل را با ریشه یابی عمیق و تجزیه و تحلیل کردن آن ها برای دانش آموزان تشریح می کند و توانایی ایجاد روحیه جستجوگری وانگیزه‌مسأله یابی و حل آن را در یادگیرندگان به وجود می آورد و مهمترین نتیجه آموزشی حاصل از تفکر انتقادی به ایجاد قدرت بیان و فن نقادی کمک کرده و تحمل درک دیدگاه های مخالف را در دانشجویان به‌وجود می آورد. تفکر خلاق که دائماً با تغییرات سر وکار دارد باآموزش دانش

آموزان ‌به‌وسیله ‌شیوه‌های خاصی قدرت تجسم‌ و واضح کردن مسائل رابه‌آن ها می‌دهد؛بنابراین این شیوه ‌از اندیشیدن ‌ارزش کاربردی زیادی دارد و دانش آموزان را وادار می کند تا با نگاهی متفاوت‌ قضایا را تحلیل کرده و با به کارگیری توانایی های ذهنی خود یک فکر یا مفهوم جدید از مسأله‌پیش روی خود بسازد و به این نحو نیز به نوعی خودباوری مثبت دست می‌یابد. همچنین آموزش تفکر خلاق با شیوه ‌مهمی چون تفکر افقی که برای جهت دهی به ایده های خلاقانه بهترین راه‌حل‌هارا از دیدگاه‌های کاملاً نو و بکر به دانشجو نشان می‌دهد.روش‌ذهن انگیزی که با نوعی مشورت و همیاری ذهنی به شکلی آزاد و جدا از قید و بندهای قوانین بسته فکری و چارچوب قالبی کتاب های درسی می تواند دانش آموزان را با ایجاد فضای باز برای نقد نظرات همدیگر راهنمایی کند این شیوه از آموزش تفکر ظرفیت نقدپذیری و قدرت انتقاد کردن را در دانش آموزان قوت می بخشد. برای آموزش این شیوه‌های اندیشیدن باید به سطح دانش ، توانمندی های ذهنی و سطح کیفی اندیشه‌دانش آموزان توجه داشت و لازمه ‌آن نیز فراهم نمودن بستر مناسب برای ذهن های فعال و پویای دانش آموزانی است که با رویکردی منتقدانه مسائل را می‌نگرند و با روز آمد کردن نگرش هایشان به وسیله‌ معلمان مجرب و آگاه به خلق ایده های نو می پردازند.آشنایی دانش آموزان با آثار،نبوغ و فعالیت‌های علمی اندیشمندان و متفکران بزرگ که الگوهای مناسبی از رشد و تعالی روح و فکراند می‌تواند راهنمای مؤثری در جهت هدایت نیروهای جسمی و فکری آنان بوده و به‌ اصلاح ضعف ها و نقاط قوت اندیشه‌جوانان منجر می‌شود.

....


2-2-3 نظریه« رابرت استرانبرگ » و آموزش تفکر خلاق :

دررشته‌های مختلف علوم‌انسانی برداشت ها‌ومقاصد انسان عامل مهم علیت در دیده‌های‌اجتماعی می‌‌باشد. پژوهشگران این عرصه به هنگام‌انجام پژوهش باشرکت کنندگان درپژوهش،درمی‌آمیزندودر دیدگاه‌های‌آنهاشریک می‌شوند چون خود نیز با همان مسائل‌روبه‌رو ‌هستند؛بنابراین نظریه‌استرانبرگ‌که‌از رهگذر مصاحبه‌ و گفت و گو با مردم عادی (به‌عنوان قشری که‌به‌واقعیت های جامعه نزدیکترند و برای پیشبرد زندگی‌شان همواره راه حل های خلاقانه‌ای  به‌کار می‌برند) و استادان علوم انسانی (یعنی افرادی آگاه‌واندیشمند در مسائل‌‌این علوم بوده و از نقش مهمی که‌ایده‌های خلاق در توسعه رشته‌های آن‌دارد به‌خوبی مطلع‌اند)، تهیه شده ‌و از فهرستی که شامل 131نشانه بوده،شش نشانه‌‌همخوان با خلاقیت بیان شده‌است. و شامل موارد زیر می‌باشد:

عدم پیروی از آداب و رسوم :

 مقصوداسترانبرگ از آداب و رسوم همان باورها، عقاید و سنت‌های تدوین شده‌ای‌ است که سال‌ها در مجامع علمی کشوری مطرح بوده وهرگاه‌جریانی مخالف این امور یعنی‌ایده‌خلاقه و مبتکرانه‌ای بیان شده،به عنوان شکستن سنت‌ها و متدهای‌آنها محسوب گردیده است. در کشور ما نیز برای عبور از این سنت‌های کهن و دستیابی به رشد و توسعه پایدار باید اندیشمندان ما در جستجوی شقوق مختلف و ایجاد تحول و دگرگونی خلاقانه در چارچوب های جامعه‌‌علمی، بویژه در حوزه‌علوم‌انسانی باشند و راهکار آن نیز انعطاف پذیری در برابر دیدگاه‌های نو و تقویت روحیه جستجوگری و کنجکاوی که‌ازویژگیهای تفکر خلاق، دراستادان و دانشجویان می باشد؛ چرا که هنوز مباحث درسی رشته های علوم انسانی به شیوه‌استاد – شاگردی است و راه برای ابراز عقاید نو و بدیع از سوی دانشجو وجود ندارد،هنوزاستادی برای بر کرسی نشاندن نظریه خلاق خود بدون همکاری با سایر استادان گروه و حتی رشته‌های مرتبط با طرحش در مقابل دیدگاه های نقادانه ی سایرین انعطاف لازم را ندارند؛ بنابراین برای دستیابی به هدف توسعه‌علوم‌انسانی باید سنتها و روشهایی را که در مجامع و محافل علمی به شکلی غیر اصولی مانع پرورش اندیشه های خلاقه هستند را از میان برداشت و سپس به آموزش شیوه های خلاقیت در دانشجویان علوم انسانی پرداخت .

...

بخشهایی از منابع فارسی :

1.  ابیلی ، خداداد ( 1374 ) ؛ « آموزش تفکر انتقادی » ، (ترجمه) ، تهران : سمت.

2.  ازکیا، م. و دربان، آ. ع. (1382). روش‌های کاربردی تحقیق. تهران: کیهان.

3.  ازکیا، مصطفی (1374). جامعه‌شناسی توسعه و توسعه نیافتگی روستائیان ایران، انتشارات اطلاعات، تهران.

4.  ایزدی، رضا،(1380)، فناوری های نوین و آموزش مولد، نشر دیدار.

5.  اتکینسون، دیوید و مارک رابوی(1384)، رادیو- تلویزیون خدمت عمومی (چالش قرن بیست و یکم)، ترجمه مرتضی ثاقب فر، تهران: انتشارات سروش.

6.  احدیان، محمد و داود محمدی، 1377، مباحث تخصصی در تکنولوژی آموزشی، تهران: انتشارات ققنوس.

7.  احدیان، محمد و آقازاده، محرم. راهنمای روش‌های نوین تدریس برای آموزش و كارآموزی. چاپ چهارم، تهران: نشر آییژ، 1382.

8.  ارجمندی، غلامرضا،1385. مهارت های سواد رسانه ای. در کتاب مهارت های زندگی(1) ویراستار دکتر بهمن زندی، 90-65.تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.

9.  الوین تافلر، موج سوم، ترجمه شهیندوخت خوارزمی، 1373  

  1. انتخابی، امیر. شهرود و رجبی، سید مسعود، 1387، بررسی و تحلیل سطوح مختلف سواد رسانه ای، پژوهشنامه سواد رسانه ای، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک، مجمع تشخیص مصلحت نظام.

...

بخشهایی از منابع انگلیسی:

Accenture, (2001). Creating a Development Dynamic, Final Report of the Digital Opportunity Initiative. Markle Foundation. United Nations Development Program.

Angell, Helena Mary (2005). What music videos teach at-risk adolescent girls: making a case for media literacy curriculum. A doctoral dissertation of Philosophy. University of Florida.

Birden H, page S., "Teaching by videoconference: a commentary on best practice for rural education in health professions", Rural and Remote Health 5 (online), 2005: 236.

Bray, M. (2002). Education in developing Asia. Asian development Bank. Comparative education research center. The University of Hong Kong.

Chapman, R. and Slaymaker, T. (2002) ICTs and Rural Development: Review of the literature, current interventions and opportunities for Action. Available online: www.odi.org.UK/publications/workingpapers/wp192.pdf

Christ, W. & Potter, W.J. (1998). Media literacy, media education and the academy. Journal of Communication, 48 (1), 5-13.

Colorado Nonprofit Development Center. 2001. First Chance Project. http://www.ruralwomyn.net/firstchance.html

Cortés, C. (2001). Knowledge construction and popular culture: The media as multicultural educator. In J. Banks & C. McGee Banks (Eds.), Handbook of research on multicultural education (pp. 169-183). San Francisco: Jossey-Bass.

Dunn, June. Forkner, PhD, 2003, "Internet-based patient self-care: the Internet generation of health care delivery", JMIR, Vol. 5. Retrieved 19 Aug 2007 from: http://www.jmir.org/2003/2/e8

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری سرمایه اجتماعی

مبانی نظری سرمایه اجتماعی

دانلود مبانی نظری سرمایه اجتماعی

مبانی نظری سرمایه اجتماعی
پیشینه پژوهش  سرمایه اجتماعی
فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

مبانی نظری سرمایه اجتماعی

در 60 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه با موضوع سرمایه اجتماعی 

سرمایه اجتماعی

2-2.سرمایه[1]

       سرمایه ثروتی است مولد ، یا منبعی كه شخص می تواند جهت ایجاد درآمد با منبعی اضافی دیگر به كار برد.سرمایه همیشه در اقتصاد سیاسی ماركس ،كار مجسم یا انباشته تعریف می شود ، در یك مناسب اجتماعی قرار می گیریدكه درآن مولد برای انباشت بیش تر سرمایه به كار گرفته می شود.

بوردیو سرمایه را كار انباشت ، تعریف می كند .به نظر البرو اندیشه ای كه در پس مفهوم اصلی سرمایه هست ، حتی در معنای مالی اولیه اش ،مفهوم ارزشی است كه می تواند اساس ارزش های آینده باشد.(البرو[2]،1995) بنابرین ، سرمایه هر منبعی است كه می تواند در عرصه ی خاصی اثر بگذارد. وبه فرد امكان می دهد كه سود خاصی را از طریق مشاركت در رقابت بر سر آن به دست آورد(استونس[3]،228:1998).

2-3 .اشكال سرمایه

    برخی از محققین معتقدند بوردیو بین سه نوع كلی سرمایه ،كه ممكن است محتوای خاص عرصه ای داشته باشد تمایز قایل شده است.

1-سرمایه اقتصادی[4]

      به درآمد پولی ، و هم چنین سایر منابع و دارائی های مالی اطلاق می شود تظاهر نهادینه اش را در حقوق مالكیت می یابد.مثلا" پول و اشیای مادی كه می توان برای تولید كالا و خدمات به كار برد.

2-سرمایه فرهنگی[5]

       شامل تمایلات و عادات دیرین كه در فرآیند جامعه پذیری است.انباشت اشیای فرهنگی با ارزش مثل نقاشی و صلاحیت های تحصیلی و آموزش رسمی حاصل آمده است.ترنر[6](1198) در تعریف دیگری ، سرمایه فرهنگی را مجموعه ای از نمادها، عادات،منش ها ، شیوه زبانی ،مدارك آموزشی،ذوق و سلیقه ها و شیوه های زندگی كه به طور غیر رسمی بین افرادشایع است ،تعریف می كند.(ترنر،434:1998).

3-سرمایه اجتماعی[7]

مجموعه منابع باالفعل و باالقوه ای است كه با عضویت در شبكه های اجتماعی كنش گران و سازمان هابه وجود می آید.

4-سرمایه نمادین[8]

      استونزو ترنر (1998)بر نوع دیگری از سرمایه به نام نمادین اشاره می كند.كه با استفاده از سمبل ها جهت مشروعیت بخشیدن به تصرف سطوح و گونه های متغیری از سه نوع سرمایه یاد شده می انجامد.(استونز،221:1998-ترنر،512:1998).بوردیو نیز در كتاب اشكال سرمایه ،سرمایه نمادین و فرهنگی را دقیقا" مترادف هم نمی داند .در طرح كلی تئوری عمل، سرمایه نمادین محتوای خاص حیثیت و شرف فرض می شود، حال آنكه مثال های سرمایه فرهنگی را در جای دیگری از آثار بوردیو درباره نهادهای آموزشی باز تولید ، انسان آكادمیك بهتر می توان مشاهده كرد و همان قدر كه به دانش مهارت یا شایستگی اشاره دارد . به شرف یا حیثیت نیز ، كه داشتن این سرمایه می تواند به بار آورد می پردازد.سرمایه فرهنگی مسلما" گونه ای سرمایه نهادین ، به طور كلی است.اما شكلی از سرمایه نمادین است.(بوردیو[9]،7:1997).

 


[1]-Capital

2-Albro

3-Estons

[4]-Economic Capital

2-Cultural Capital

3-Terner

4-Social Capital

5-Symbilic Capital

1-Bordioo

....

2-9.دیدگاه های نظری خارجی سرمایه اجتماعی

2-9-1.نظریه جیمز کلمن

      كلمن اولین محققی بود که به بررسی تجربی مفهوم سرمایه اجتماعی پرداخت. کلمن به کارکرد سرمایه اجتماعی توجه دارد. به نظر او، سرمایه اجتماعی بخشی از ساختار اجتماعی است که به کنش گر اجازه می دهد تا با استفاده از آن به منابع خود دست یابد . این بعد از ساختار اجتماعی شامل تکالیف و انتظارات، مجاری اطلاع­رسانی، هنجارها و ضمانت اجرایی است که انواع خاصی از رفتار را تشویق کرده یا منع می­شوند  (کلمن، 1377 : 476).

به اعتقاد کلمن، سرمایه اجتماعی می تواند به سه شکل ظاهر شود:

اول، تکالیف و انتظاراتی که بستگی به میزان قابلیت اعتماد به محیط اجتماعی دارد.

دوم، ظرفیت اطلاعات برای انتقال و حرکت در ساختار اجتماعی که بتوان پایه­ای برای کنش فراهم نمود.

سوم، هنجارهایی که توأم با ضمانت اجرایی موثر باشند(شارع پور , 1381).

کلمن برخی ازروابط اجتماعی راکه می تواند منابع سرمایه­ای سودمند ایجاد کند به شرح ذیل نام  می برد.

1-تعهدات وانتظارات

اگر  Aبرای Bکاری انجام دهد با اعتماد به اینکه Bدر آینده آن را جبران خواهد کرد این امر انتظاری را در A وتعهدی را ازجانب   B برای حفظ اعتماد ایجاد می کند. این تعهد را می توان مانند ( برگه ای اعتباری) تصور کرد که دردستA  است باید عملکردی از طرف Bبازخرید شود. اگرA تعداد زیادی از این برگه های اعتباری ازتعدادی افرادکه باآنها رابطه دارد در دست داشته باشد در آن  صورت همانند ی باسرمایه مالی  مستقیم است. این مجموعه برگه ها اعتباری بزرگ را تشکیل می دهند که A  می تواند درصورت لزوم از آن استفاده کند، مگر اینکه  اعتمادکردن غیرعاقلانه باشد و برگه ها بیانگر وام های اعتباری باشند که بازپرداخت نخواهد شد. ...

...

دانلود مبانی نظری سرمایه اجتماعی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری سرمایه اجتماعی ,