خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
بلیط شیراز تهران
Barabas Ropa de hombre
فایلهای علمی
تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پژوهش بررسی میزان رضایت شغلی در بین کارکنان مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی

تحقیق و پژوهش کارشناسی روانشناسی بالینی بررسی میزان رضایت شغلی در بین کارکنان مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی مقدمه نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات درباره ی نقش و اهمیت نیروی انسانی در رشد و توسعه ی سازمان ها و بعضاً رشد جوامع بشری بر این نکته تمرکز دارد که هیچ جامعه ای توسعه یافته نیست مگر این که به توسعه ی منابع انسانی خود پرداخته باشد

دانلود پژوهش بررسی میزان رضایت شغلی در بین کارکنان مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی

تحقیق و پژوهش کارشناسی روانشناسی بالینی
 بررسی میزان رضایت شغلی در بین کارکنان مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی
 بررسی میزان رضایت شغلی 
 بررسی میزان رضایت شغلی در بین کارکنان
کارکنان مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79

تحقیق و پژوهش کارشناسی روانشناسی بالینی

 بررسی میزان رضایت شغلی در بین کارکنان مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی 

مقدمه

 

نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات درباره ی نقش و اهمیت نیروی انسانی در رشد و توسعه ی سازمان ها و بعضاً رشد جوامع بشری بر این نکته تمرکز دارد که هیچ جامعه ای توسعه یافته نیست مگر این که به توسعه ی منابع انسانی خود پرداخته باشد. امروزه محققان مباحث نیروی انسانی پی برده اند که نیروی انسانی واجد شرایط و ماهر عامل با ارزش و سرمایه ای بی پایان در جهت رشد و توسعه ی سازمان ها و کشورها هستند. به طوری که نیم قرن گذشته بخش قابل توجهی از پیشرفت کشورهای توسعه یافته مرهون تحول در نیروی انسانی کار آزموده آن ها بوده است. اگر در گذشته کار، سرمایه زمین عوامل اصلی تولید به حساب می آمدند امروزه تغییرات فناوری نیروی انسانی و افزایش بهره وری به عنوان عوامل رشد و توسعه تلقی می شوند. تجارب ارزنده ی سازمان های موفق و پیشرو درباره ی ارزش نیروی انسانی مبین اهمیت سرمایه ی انسانی شاغل در آن سازمان هاست. آن ها عظمت و بزرگی سازمان خود را به اندازه ی کسانی می دانند که برایشان کار می کنند و محور اصلی رشد، کسب و کار خود را بر مبنای کارکنان خود بنا نهاده اند؛ زیرا اگر کارگران جامعه نارضایتی شغلی داشته باشند عواقب اقتصادی آن به شرکت و ملت بر می گردد. چون کار ناخوشایند موجب این می شود که میلیون ها نفر دیگر زندگی محدودتر و فاقد خلاقیت و غم باری داشته باشند[1].

بیان مساله

 

بدون تردید، افراد ناراضی، بازدهی پیوسته مطلوبی نخواهند داشت. نبود رضایت شغلی باعث افزایش غیبت، ترک خدمت، جابه جایی، سوانح حین کار و حتی کاهش رضایت از زندگی و مانند این ها می شود. هزینه ترک خدمت و غیبت در صنایع کشور آمریکا که باعث کاهش بهره وری ملی آن کشور می شود، سالانه به میلیاردها دلار می رسد. از سوی دیگر، کارکنان در آمد قابل توجهی را از دست می دهند[2]. اگر محاسبات مشابهی صورت بگیرد، احتمالاً هزینه های مذکور برای کشور ما نیز قابل تامل است. در سالهای اخیر دولت های بسیاری از کشورهای جهان به منظور به حداقل  رساندن هزینه های دولت و دستیابی به بهره ورری بیشتر، اقدام به واگذاری فعالیت های قابل انتقال خود به بخش خصوصی کرده اند. دلیل این نگرش نو، مقبولیت عدم توجیه اقتصادی بسیاری از فعالیتهای دولت ها است. امروزه بیش از پیش مقرون به صرفه بودن هر فعالیتی مورد بررسی قرار می گیرد. هزینه های هر سازمان باید در مقابل درآمدهای آن قابل توجیه باشند. رضایت شغلی یکی از عمده ترین عوامل موفقیت یک سازمان است. به گفته گوسیلین (2000) رضایت شغلی یکی از عوامل مهم در دستیابی سازمان به هدف های خود است. اگر نیل به کارایی و اثر بخشی از هدف های سازمان باشند، توجه به عوامل مربوط به آن ها، از جمله ابعاد گوناگون رفتار سازمانی، مثل رضایت شغلی اجتناب ناپذیر است. مروری بر ادبیات پژوهش نشان می دهد که رضایت شغلی، ترکیبی از خرسندی شناختی و خرسندی احساسی فرد نسبت به شغلش است. رضایت شناختی رضایتی است که بیش تر بر ارزیابی منطقی و عقلانی شرایط کار استوار است. بنابراین، رضایت شناختی یک ارزیابی مبتنی بر مقایسه ها است که بر قضاوتهای احساسی تکیه ندارد و ارزیابی شرایط، فرصت ها و در آمدها را در بر می گیرد. اما رضایت احساسی، ارزیابی کلی فرد به طور احساسی نسبت به شغلش است. این رضایت، خوی و خلق خوب فرد و احساس خوب و مثبت وی را هنگام کار کردن نسبت به کارش نشان می دهد(مورمن، 1993) بسیاری از پژوهش های مرسوم درباره رضایت شغلی کارکنان، مثل پژوهش های کار و کازانوسکی (1994) دی سانتین و دیرست(1996) گویای آن هستند که کارکنان، کار با ثبات، فرصت های ارتقا و پاداش های رضایت بخش را ترجیح می دهند. بعضی از پژوهش ها در مورد رضایت شغلی کارکنان، مثل پژوهش امرت و تاهر(1992) نشان می دهند که عواملی مثل ساعات کار منعطف، رضایت اجتماعی و ویژگی ها و رفتار سرپرستان نیز بر رضایت شغلی کارکنان تاثیر دارند.

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده

 

فصل اول کلیات پژوهش

مقدمه.. 10

بیان مساله.. 11

اهمیت و ضرورت تحقیق.. 14

اهداف.. 15

اهداف جزئی.. 15

فرضیه ها.. 15

متغیرهای پژوهش.. 16

متغیر مستقل.. 16

متغیر وابسته.. 16

تعریف عملیاتی.. 16

تعریف  شغل.. 18

تعریف (رضایت شغلی ).. 18

عوامل انتخاب شغل.. 20

1- وضع جسمانی.. 20

2-استعداد.. 20

3- رغبت.. 21

4-امکانات فردی -اجتماعی.. 21

عوامل رضایت شغلی.. 22

آثار وجود رضایت شغلی.. 27

الف - رضایت و ترک خدمت.. 27

ب - رضایت از شغل و غیبت از کار.. 28

ج - رضایت و عملکرد.. 28

د - تاثیررضایت شغلی بر سازمان.. 29

روش های ارزیابی رضایت شغلی.. 30

1-             مقیاس های درجه بندی گزارش شخصی   30

2-رویدادهای حساس(پیشامدهای بحرانی).. 31

3- رفتارهای آشکار.. 32

4- گرایش های عملی.. 33

5- مقیاس صورتک ها.. 34

6- مصاحبه.. 35

7- پرسش نامه و روش پرسش نامه ای.. 37

نظریه های رضایت شغلی.. 39

نظریه امید و انتظار.. 40

نظریه ارزش.. 41

نظریه بریل.. 41

نظریه نقشی.. 42

نظریه نیازها .. 42

نظریه هرزبرگ.. 44

نظریه هالند.. 46

تحول تحقیقات در زمینه رضایت شغلی.. 47

الف - بررسی های روان شناسان.. 47

پیشینه پژوهش.. 49

طرح پژوهش.. 59

جامعه و نمونه آماری.. 59

روش جمع آوری اطلاعات.. 59

ابزار جمع آوری اطلاعات.. 60

روش تجزیه و تحلیل داده ها.. 60

بخش اول : آمار توصیفی.. 62

بخش دوم آمار استنباطی.. 68

نتیجه گیری.. 74

محدودیت پژوهشی.. 75

پیشنهادات.. 76

منابع و ماخذ.. 78

 

 

دانلود پژوهش بررسی میزان رضایت شغلی در بین کارکنان مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پژوهش بررسی میزان رضایت شغلی در بین کارکنان مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی ,

بررسی رابطه وسواس فکری و عملی با کمالگرایی در بین دانشجویان پزشکی آزاد اسلامی و دانشجویان علوم پزشکی

تحقیق و پژوهش روانشناسی بالینی بررسی رابطه وسواس فکری و عملی با کمالگرایی در بین دانشجویان پزشکی آزاد اسلامی و دانشجویان علوم پزشکی مقدمه شناخت ویژگی های شخصیتی افراد در بسیاری موقعیت های زاندگی ضرورت دارد چرا که همه دست اندر کاران و برنامه ریزان برای اینکه بتوانند روش و برنامه مناسب و هماهنگ با نیاز ها و ویژگی های شخصیتی برنامه

دانلود بررسی رابطه وسواس فکری و عملی با کمالگرایی در بین دانشجویان پزشکی آزاد اسلامی و دانشجویان علوم پزشکی

تحقیق و پژوهش  روانشناسی بالینی
بررسی رابطه وسواس فکری و عملی با کمالگرایی در بین دانشجویان پزشکی آزاد اسلامی و دانشجویان علوم پزشکی
بررسی رابطه وسواس فکری و عملی با کمالگرایی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 238 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75

تحقیق و پژوهش  روانشناسی بالینی

 

بررسی رابطه وسواس فکری و عملی با کمالگرایی در بین دانشجویان پزشکی آزاد اسلامی و دانشجویان علوم پزشکی

مقدمه

 

شناخت ویژگی های شخصیتی افراد در بسیاری موقعیت های زاندگی ضرورت دارد چرا که همه دست اندر کاران و برنامه ریزان برای اینکه بتوانند روش و برنامه مناسب و هماهنگ با نیاز ها و ویژگی های شخصیتی برنامه ریزی نمایند باید شناخت کاملی از آنان داشته باشند.کارایی و موقعیت افراد در آموختن و همچنین داشتن سازگاری و تعادل روانی در تمامی موقعیت های زندگی رابطه نزدیکی با خصایص شخصیتی دارند یکی از این ویژگی های شخصیتی که افراد را در برخورد با موقعیت های زندگی دچار مشکل می کند کمال گرایی و دیگری وسواس فکری و عملی است.اختلال وسواس فکری عملی که طی آن فرد گرفتار افکار کنترل ناپذیر و نفرت انگیز می شود و بر تشریفات ظاهراً بی معنی می پردازد.بیمار مبتلا به وسواس فکری – عملی ممکن است فکر کند اجاق گاز را روشن گذاشته است و بیست بار در طول شب از تخت بلند شود و آنرا وارس کند.وسواس از اختلالات عصبی انسانهاست که نمونه های ان در بین مردان و زنان، کودک و نوجوان، جوان و بزرگسالان و حتی سالمندان و پیران به صورت های و انواع مختلف دیده می شود ولی برخی از نمونه های آن در بین گروه های مختلف لنی و جنسی بیشتر اغست بطور کلی وسواس یکی از شایعترین انواع تیکلهایی است که باعث بروز مشکلات شدید در خانواده میشود.در برخی از آیات قرآن وسواس به معنی افکار بیهوده و مضر آمده که در ذهن خطور می کند.

فهرست مطالب

عنوان. .صفحه

مقدمه. 1

موضوع تحقیق. 3

بیان مسئله. 3

ضرورت و اهمیت تحقیق. 4

اهداف تحقیق. 6

سوالات تحقیق. 6

فرضیه های تحقیق. 7

تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 7

تاریخچه وسواس فکری و عملی.. 10

معنای اصطلاحی وسواس... 11

اصطلاح وسواس در زبان فارسی.. 12

صورتهای وسواس... 13

انواع وسواس... 15

تشخیص اختلال وسواس فکری و عملی.. 17

سه ملاک روشن برای رفتار وسواسی.. 19

شکل بالینی.. 20

تصورات وسواسی.. 20

ویژگی های بالینی.. 21

همه گیر شناسی.. 22

سبب شناسی.. 23

تشخیص افتراقی.. 24

سیر و پیش آگهی.. 25

تعریف کمال گرایی.. 27

ابعاد کمال گرایی.. 28

کمال گرایی دیگر مدار. 30

کمال گرایی جامعه مدار. 30

علل کمال گرایی.. 30

نقش والدین در رشد شخصیت کمال گرا 32

نیاز به کمال و انتقاد پذیری.. 35

پیشینه تحقیق در مورد کمال گرایی در خارج و داخل کشور. 37

پیشینه تحقیق. 40

روش پژوهش... 43

نمونه و روش نمونه گیری.. 44

ابزارهای بکار گرفته شده در پژوهش... 45

روش اجرا 48

روش تحلیل داده ها 48

آمار توصیفی.. 50

آمار استنباطی: 57

موضوع اصلی پژوهش حاضر. 61

خلاصه پژوهش... 61

بحث و نتیجه گیری.. 62

محدودیتهای پژوهش... 64

پیشنهادات.. 64

منابع. 65

 

دانلود بررسی رابطه وسواس فکری و عملی با کمالگرایی در بین دانشجویان پزشکی آزاد اسلامی و دانشجویان علوم پزشکی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه وسواس فکری و عملی با کمالگرایی در بین دانشجویان پزشکی آزاد اسلامی و دانشجویان علوم پزشک,

بررسی نقش جشنواره های موضوعی تئاتر در تغییر نگرش نویسندگان و کارگردانان تئاتر

چکیده توجه به تئاترهای موضوعی و کارکرد آنها به واسطه رایج بودن آنها در کشور ما مسئله ای حائز اهمیت است به نظر می رسد کار کردن این گونه تئاترها و قرار گرفتن در قالب غیر منعطف و چارچوب بندی شده آنها هنرمند را از پرداختن آزادانه به این هنر و رسانه قوی و ایجاد خلاقیت در این وادی باز می دارد

دانلود بررسی نقش جشنواره های موضوعی تئاتر در تغییر نگرش نویسندگان و کارگردانان تئاتر

تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد بررسی نقش جشنواره های موضوعی تئاتر در تغییر نگرش نویسندگان و کارگردانان تئاتر
دسته بندی پژوهش ها
فرمت فایل doc
حجم فایل 238 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 122

تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد

بررسی نقش جشنواره های موضوعی تئاتر در تغییر نگرش نویسندگان و کارگردانان تئاتر

 چکیده

توجه به تئاترهای موضوعی و کارکرد آنها به واسطه رایج بودن آنها در کشور ما مسئله ای حائز اهمیت است. به نظر می رسد کار کردن این گونه تئاترها و قرار گرفتن در قالب غیر منعطف و چارچوب بندی شده آنها هنرمند را از پرداختن آزادانه به این هنر و رسانه قوی و ایجاد خلاقیت در این وادی باز می دارد.

این پژوهش بر آن است که این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و به این پرسش پاسخ دهد که آیا برگزاری جشنواره های موضوعی تئاتر در تغییر نگرش کارگردانان و نویسندگان موثر بوده است یا خیر؟

برای دست یابی به نتایج در این پژوهش از روش پیمایش و ابزار پرسشنامه استفاده شده است و جامعه آماری این پژوهش نویسندگان و کارگردانان عضو مرکز هنرهای نمایشی شهر تهران است. این پژوهش به دنبال پاسخگویی به این سوال اصلی است که برگزاری جشنواره های موضوعی تا چه میزان در تغییر نگرش و جهان بینی نویسندگان و کارگردانان تئاتر تأثیر دارد.

 

 

واژگان کلیدی:

تئاتر، جشنواره های موضوعی، نویسنده، کارگردان، تغییر نگرش

 

مقدمه

از زمانی که میرزا فتحلی آخوندزاده اولین «دراما»ی ایرانی، ملا ابراهیم خلیل کیمیاگر، را در 1229ق، پنج سال بعد از قرارداد ترکمانچای نوشت(خلج،17:1381 )، گونه ادبی جدیدی در میدان ادبی ایران به وجود آمد که در طول بیش از یک قرن، بنا به فراز و فرود راه، تولیدات چندی داشته است. این لحظه پاگیری نمایش­نامه نویسی جدید در ایران مقارن و همخوان با تاریخ مدرنیته[1] است: میرزا آقا تبریزی و مرتضی قلی خان مویدالممالک نیز پیش از صدور فرمان مشروطه به سیاق غرب، نمایش نامه می نوشتند.(بکتاش، 13: 1356). از آن زمان تا کنون به تناسب شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه این هنر دستخوش تغییرات متفاوتی شده است. و در دهه های اخیر جشنواره های موضوعی تئاتر بیشتر در جامعه رایج شده اند و محتوای این جشنواره­ها جامعه هنری و به تبع آن مخاطبان را دستخوش تغییرات کرده و عکس العمل های متفاوتی در این خصوص ایجاد شده است.

همه رسانه ها در کار زیر و رو کردن محتویات اندیشه های ما هستند و حضورشان در زندگی ما از لحاظ شخصی، سیاسی، اقتصادی، زییبا شناختی، روانشناسی، اخلاقی و اجتماعی آن چنان نافذ و گسترده است که ما به هیچ رو از تماس، تأثیر پذیری و تغییری که در ما پدید می آورند در امان نخواهیم ماند(کمالی پور،63: 1371).

از آغاز شکل گیری تئاتر در جهان، تا کنون پیشرفت های چشمگیری در وجوه گوناگون این هنر از جمله نمایش­نامه نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و... حاصل شده است و سبک های اجرایی و مکاتب گوناگونی در دوره های مختلف ثبت و ضبط شده است. به گونه­ای که هنرمندان هر کشور، در طول تاریخ، شیوه­ها و سبک­ها و سنت­هایی را به وجود آورده­اند که برای هنرمندان معاصر و آینده خزاین و منابع علمی به شمار می­روند. (ناظرزاده کرمانی،14، 1367)

تعامل و مشارکت افراد گروه در طول تمرین اهمیت دارد و همین تعامل و مشارکت است که موجب تعییر در رفتار و نگرش آنان می­شود. به این موضوعات باید محتوا و موضوع و سوژه های تئاتر را نیز اضافه کرد و باز بودن دست نویسنده و یا کارگردان و بازیگران تئاتر برای قدم زدن در این عرصه، به نسبت آزاد بودن یا درگیر بودن در قالب های از پیش تعیین شده، نوآوری، خلاقیت، احساس و کار دست اندرکاران این هنر نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

 


[1]. در تاریخ جدید ایران، به دوره زمانی مابین آغاز آشنایی جامعه ایرانی با غرب مدرن و وقوع انقلاب مشروطه، عصر بیداری گفته می­شود. در این دوره رویارویی ایرانیان تحصکرده با غرب مدرن روز به روز بیشتر شد تا آنکه در نهایت منجر به پدید آمدن گونه­ای از اندیشیدن مدرن در ایران و رویکردهای نوسازانه در بین روشنفکران و دولتیان شد؛ اما از آنجا که داستان ورود اندیشه مدرن در ایران با آنچه در غرب گذشت بسیار متفاوت بود، بسیاری به صورتی خاص از مدرنیته در ایران قائل­اند و نامهای گوناگونی بر آن نهاده­اند. برای بحث ر.ک: علی میرسپاسی(1384)، تأملی در مدرنیته ایرانی، ترجمه جلال توکلیان، طرح نو و تقی آزاد ارمکی(1380)، مدرنیته ایرانی، تهران: اجتماع و نیز تقی آزاد رمکی (1379)، اندیشه نوسازی در ایران، تهران: دانشگاه تهران.

 

فهرست مطالب

چکیده ج‌

مقدمه 1

بیان مساله تحقیق 3

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 4

اهداف پژوهش 4

هدف کلی پژوهش 4

سوالات و فرضیه های تحقیق: 4

تعریف مفاهیم: 5

تئاتر 5

جشنواره های موضوعی 5

فصل دوم 7

ادبیات و پیشینه پژوهش 7

چهار چوب نظری پژوهش 8

نمایش و نقش عناصر نمایشی 8

نمایش و تعریف آن 8

تاریخچه 10

تئاتر معاصر ایران 13

نمایشنامه 14

کارگردان 15

بازیگر 16

حرکت 17

ریتم 18

رقص 20

گفتار و بیان 21

طراحی صحنه 22

لباس 24

نور در نمایش 25

گریم در نمایش 26

جلوه های صوتی 27

وسایل صحنه 28

تماشاگر 28

گونه های نمایشی 31

تراژدی 31

کمدی 34

فارس 35

ملودرام 38

تراژیکمدی 39

نمایش و انواع آن در ایران 40

بازی های نمایشی 42

نمایش عروسکی 43

تعزیه 44

سبک های هنری- نمایشی 45

کلاسی سیسم 45

رمانتی سیسم 45

رئالیسم 46

ناتورالیسم 46

سمبولیسم 46

اکسپرسیونیسم 47

دادائیسم 47

سوررئالیسم 47

اگزیستانسیالیسم 48

پست مدرنیسم 48

آوانگاردیسم 48

نظریات تئاتر 49

نظریه روان کاوی 49

فروید 49

ژاک لاکان 53

نظریه فمینیستی و جنسیت 55

کاریل چرچیل و توزاک شانگ 58

نظریه دریافت و واکنش مخاطب 61

اقتباس تئاتری 66

اولنای دیوید ممت 67

نظریه ماتریالیستی، پسامدرن و پسا استعماری 70

نظریه پسامدرن 70

پسامدرنیسم و تئاتر 73

نظریه پسااستعماری 75

توفان امه سزر 78

پیشینه پژوهش 79

روش پژوهش 81

جامعه آماری 81

حجم نمونه و روش نمونه گیری 81

روش جمع آوری داده ها 82

ابزارگرد آوری اطلاعات 82

روش تجزیه و تحلیل داده ها 82

مقدمه 84

الف-ویژگی های جمعیت شناختی 84

ب-یافته های توصیفی 99

ج ) یافته های استنباطی 100

بحث و نتیجه گیری 105

محدودیت های پژوهش 106

پیشنهادات پژوهشی 106

 

دانلود بررسی نقش جشنواره های موضوعی تئاتر در تغییر نگرش نویسندگان و کارگردانان تئاتر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی نقش جشنواره های موضوعی تئاتر در تغییر نگرش نویسندگان و کارگردانان تئاتر ,

مقایسه عاطفه منفی - کمالگرایی و تیپ شخصیتی (A-B) در بین دانش آموزان متوسطه دختر با سابقه افت تحصیلی و عادی

چکیده هدف پژوهش حاضر مقایسه عاطفه منفی کمالگرایی و تیپ شخصیتی (AB) در بین دانش آموزان متوسطه دختر با سابقه افت تحصیلی و عادی استروش تحقیق توصیفی از نوع پس رویدادی وعلی مقایسه ای است جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دارای افت تحصیلی و عادی که در سال 9394 در اردبیل مشغول تحصیل هستند از بین این جامعه تعداد 100 نفر (50 نفر دانش آموز عادی و 5

دانلود مقایسه عاطفه منفی - کمالگرایی و تیپ شخصیتی (A-B) در بین دانش آموزان متوسطه دختر با سابقه افت تحصیلی و عادی

تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی(MA)
 مقایسه عاطفه منفی  کمالگرایی و تیپ شخصیتی (AB) در بین دانش آموزان متوسطه دختر با سابقه افت تحصیلی و عادی
 مقایسه عاطفه منفی  کمالگرایی و تیپ شخصیتی (AB)
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 264 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 122

 تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی(M.A)

 

 مقایسه عاطفه منفی - کمالگرایی و تیپ شخصیتی (A-B) در بین دانش آموزان متوسطه دختر با سابقه افت تحصیلی و عادی

چکیده

هدف پژوهش حاضر مقایسه عاطفه منفی - کمالگرایی و تیپ شخصیتی (A-B) در بین دانش آموزان متوسطه دختر با سابقه افت تحصیلی و عادی است.روش تحقیق توصیفی از نوع پس رویدادی وعلی مقایسه ای است جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دارای افت تحصیلی و عادی که در سال 93-94 در اردبیل مشغول تحصیل هستند .از بین این جامعه تعداد 100 نفر (50 نفر دانش آموز عادی و 50 نفر دانش آموز دارای افت تحصیلی) به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند .برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های هیجانات مثبت و منفی TMMS و کمالگرایی تری شورت و تیپ شخصیتی آیزنگ استفاده شده است . داده ها در نرم افزار SPSS تجزیه تحلیل شده نمرات عاطفه منفی و کمالگرایی منفی و تیپ شخصیتی A در بین دانش آموزان دارای افت تحصیلی بالاست و همچنین کمالگرایی مثبت و تیپ شخصیتی B در دانش آموزان عادی پر واضح است. همچنین والدین کودکانی که افت تحصیلی دارند دارای تحصیلات کمتر و میزان درآمد کمتری هستند .

 

کلمات کلیدی: تیپ شخصیت A- تیپ شخصیتی B – افت تحصیلی – کمالگرایی – عاطفه منفی

فهرست مطالب

 

فصل اول

مقدمه 1

بیان مسئله 3

اهمیت وضرورت  پژوهش 5

اهداف پژوهش 6

فرضیه ها: 6

تعریف نظری وعملیاتی متغیرها 7

فصل دوم

مقدمه 10

افت تحصیلی 10

شاخص‌هایی كه برای شكست تحصیلی استفاده می‌شوند عبارتند از: 11

عوامل افت تحصیلی 12

عوامل داخلی 12

عوامل خارجی 12

انواع شكستهای تحصیلی 12

بحثی در مورد تكرار پایه 17

بررسی افت تحصیلی و عوامل موثر در آن در چند كشور خارجی 21

بررسی مسأله افت تحصیلی و ارائه راه حلهای پیشنهادی در ایران 22

خسارتهای ناشی از شكست تحصیلی در ایران 25

راه‌حلهای پیشنهادی و اجرایی 26

روش دیگر جلوگیری از افت تحصیلی 26

رویكردهای جامعه شناسی به آموزش و پرورش 29

آلتوسر 31

بولز و گین تیس 32

پائولو فریره 32

پی یر بوردیو 33

عواطف 35

عاطفه یا هیجان به چه معناست 36

نگاه کارکردی به عواطف و هیجانات 40

محدودیت های نظریه 41

کارکرد عواطف و هیجانات مثبت 41

تعداد حالت های عاطفی ـ هیجانی 42

حالت های چهره 43

شواهد و مدارک 47

انتقاد از تحقیقات متکی بر روشهای خود سنجی 48

در مورد عواطف و هیجانات مثبت 50

تاریخچه و تعاریف شخصیت 51

عوامل بوجود آورنده شخصیت 51

رشد شخصیت 53

طرح پنج عاملی شخصیت 54

پنج عامل اصلی 56

عصبیت یا شاخص بی ثباتی هیجانی (N) 56

برونگرایی (E) 57

باز بودن (O) 58

وجدانی بودن (C) 60

كمال گرایی 62

تعاریف كمال گرایی 62

ابعاد كمالگرایی 63

ویژگیهای افراد كمالگرا 66

وراثت 68

زیست شیمیایی 68

یادگیری 68

نگهدارنده های كمالگرایی 69

همبسته های كمالگرایی 71

پیامدهای كمالگرایی 73

درمان كمالگرایی 73

پیشینه پژوهش 75

فصل سوم

روش پژوهش 80

جامعه آماری 80

حجم نمونه و روش نمونه گیری 80

روش جمع آوری داده ها 80

ابزارگرد آوری اطلاعات 80

روش تجزیه و تحلیل داده ها 81

فص چهارم

مقدمه 83

الف-ویژگی های جمعیت شناختی 83

ب-یافته های توصیفی 86

ج-یافته های استنباطی 87

بحث و نتیجه گیری 90

محدودیت های پژوهش 93

پیشنهادهای پژوهش 93

 

دانلود مقایسه عاطفه منفی - کمالگرایی و تیپ شخصیتی (A-B) در بین دانش آموزان متوسطه دختر با سابقه افت تحصیلی و عادی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقایسه عاطفه منفی - کمالگرایی و تیپ شخصیتی (A-B) در بین دانش آموزان متوسطه دختر با سابقه افت تحصیلی,

بررسی تاثیر عزّت نفس در میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

چکیده مقاله حاضر پژوهشی است که به بررسی و مقایسه عزّت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته علوم تربیتی پیام نور مرکز شهر اردبیل در نوبت اول سال تحصیلی 92 – 91 پرداخته است برای انجام این تحقیق با توجه به فرضیه ها ی مطرح شده از روش علی – مقایسه ای استفاده شده است از روش های آماری رگرسیون ،آزمون t و آزمون آنوا برای تجزیه وتحلیل داده ها استفا

دانلود بررسی تاثیر عزّت نفس در میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

تحقیق و پژوهش کارشناسی رشته ی علوم تربیتی

 (مدیریت و برنامه ریزی آموزشی)

بررسی تاثیر عزّت نفس در میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 298 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74

تحقیق و پژوهش کارشناسی رشته ی علوم تربیتی

 (مدیریت و برنامه ریزی آموزشی)

بررسی تاثیر عزّت نفس در میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور 


*ضمیمه آمار توصیفی

چکیده :

 

مقاله حاضر پژوهشی است که به بررسی و مقایسه عزّت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته علوم تربیتی پیام نور مرکز شهر اردبیل در نوبت اول سال تحصیلی 92 – 91 پرداخته است . برای انجام این تحقیق با توجه به فرضیه ها ی مطرح شده از روش علی – مقایسه ای استفاده شده است از روش های آماری رگرسیون ،آزمون t  و آزمون آنوا برای تجزیه وتحلیل داده ها استفاده و محاسبهت آماری با نرم افزار SPSS انجام شده است . حجم نمونه مورد مطالعه 30 دختر و 32 پسر از رشته ی علوم تربیتی اند که با روش های نمونه گیری تصادفی ساده و تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند . جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه اطلاعات فردی و تحصیلی و خانوادگی و فرم عزّت نفس کوپر اسمیت که شامل 58 سوال است صورت گرفت . نتایج بدست آمده ، نشان می دهد :

 بین عزّت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پیام نور مرکز اردبیل رابطه معنی داری وجود ندارد .

میان میان  عزّت نفس دانشجویان دختر وپسر رشته علوم تربیتی پیام نور مرکز اردبیل تفاوت معنی داری وجود ندارد .

بین میزان پیشرفت تحصیلی و عزّت نفس دانشجویان با میزان تحصیلات پدر ومادر تفاوت معنی داری وجود ندارد .

بین میزان پیشرفت تحصیلی و عزّت نفس دانشجویان دختر و پسر با شغل پدر تفاوت معنی داری وجود ندارد .

 

فهرست مطالب

عنوان                                                           صفحه

 

فصل اول : کلیات پژوهش

 

-         مقدمه  ..............................................................................2

-         بیان مسأله..........................................................................3

-         اهمّیت و ضرورت مسأله.......................................................6

-         اهداف پژوهش....................................................................8

-         فرضیه های پژوهش.............................................................9

-         تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها..........................................9

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه های پژوهش

-         مقدمه..............................................................................12

-         عزّت نفس........................................................................12

-         منابع احساس ارزشمندی یا عزّت نفس.....................................13

-         پیشرفت تحصیلی................................................................14

-         عزّت نفس پلی برای رسیدن به اعتماد به نفس............................15

-         رویکرد اسلام نسبت به عزّت نفس..........................................16

-         عزّت نفس ؛ نظام ایمنی آگاهی.............................................. 16

-         تعریف اعتماد به نفس........................................................16

-         عوامل ایجاد عزّت نفس در دانش آموزان.................................17

-         عوامل تأثیر گذار بر عزّت نفس دانش آموزان...........................18

-         ویژگی های دانش آموز با اعتماد به نفس با لا............................19

-         پرورش اعتماد به نفس........................................................19

-         چهارده عامل مؤثر در ایجاد اعتماد به نفس..............................20

-         افزایش اعتماد به نفس.........................................................24

-         شش روش کسب اعتماد به نفس.............................................25

-         تأثیر اعتماد به نفس در زندگی .............................................26

-         ریشه های عزّت نفس.........................................................27

-         مفهوم عزّت نفس تحصیلی...................................................30

-         نظریات برخی از دانشمندان در باره ی عزّت نفس.....................33

-   پیشینه مطالعاتی

الف - یافته های داخلی...........................................................42

ب - یافته های خارجی...........................................................43

فصل سوم : روش اجرا

-         مقدمه...........................................................................46

-         جامعه مورد پژوهش .......................................................46

-         حجم نمونه ....................................................................46

-         شیوه نمونه گیری............................................................46

-         ابزار پژوهش..................................................................46

-         روش تحقیق....................................................................50

-         روش های آماری.............................................................50

فصل چهارم :  تجزیه و تحلیل                              

-    مقدمه.............................................................................52

-    تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها.............................................52

-   تجزیه و تحلیل استنباطی  داده ها............................................57

فصل پنجم :  نتیجه گیری

-    مقدمه............................................................................61

-   بحث و نتیجه گیری............................................................61

-    پیشنهادات......................................................................62

-    محدودیت های پژوهش......................................................63

-    لیست منابع.....................................................................64

-    پیوست ها.......................................................................67

فهرست جداول : 

 

جدول 1 – 4  :  فراوانی جنسیت

جدول 2 – 4  :  فراوانی تحصیلات مادر

جدول 3 – 4  :  فراوانی تحصیلات پدر

جدول 4 – 4  :  فراوانی شغل پدر

جدول 5 – 4  :  فراوانی آماره مربوط به عزّت نفس

جدول 6 – 4  :  فراوانی آماره مربوط به معدل

جدول 7 – 4  :  رگرسیون

جدول 8 – 4  :  آزمون آنوا (میزان تحصیلات )

جدول 9 – 4  :  آزمون آنوا (شغل پدر )

 

فهرست نمودارها : 

 

نمودار 1 – 4 : جنسیت

نمودار 2 – 4 : تحصیلات مادر

نمودار 3 – 4 : تحصیلات پدر

نمودار 4 – 4 : شغل پدر

 

 


دانلود بررسی تاثیر عزّت نفس در میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی تاثیر عزّت نفس در میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور ,

تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
بررسی وضعیت تداخلات دارویی گروه‌های دارویی در نسخ پزشکان

چكیده هر روز به تعداد داروهای موردمصرف درمان اضافه می‌شود که این داروها طیف وسیعی از اثر و قدرت هستند، عوامل گوناگونی مانند تعداد داروهای تجویزی در یک نسخه برای یک بیمار، مراجعه یک بیمار به چند پزشک جهت مداوای بیماری خود، عدم اطلاعات کافی دست‌اندرکاران درمان در زمینه فارماکولوژی بالینی این داروها و نبودن دستگاههای موردنیاز جهت تعیین سطوح پلاسما

دانلود بررسی وضعیت تداخلات دارویی گروه‌های دارویی در نسخ پزشکان

تحقیق و پژوهش بررسی وضعیت تداخلات دارویی گروه‌های دارویی در نسخ پزشکان
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 532 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68

تحقیق و پژوهش بررسی وضعیت تداخلات دارویی گروه‌های دارویی در نسخ پزشکان 

 چكیده

هر روز به تعداد داروهای موردمصرف درمان اضافه می‌شود که این داروها طیف وسیعی از اثر و قدرت هستند، عوامل گوناگونی مانند تعداد داروهای تجویزی در یک نسخه برای یک بیمار، مراجعه یک بیمار به چند پزشک جهت مداوای بیماری خود، عدم اطلاعات کافی دست‌اندرکاران درمان در زمینه فارماکولوژی بالینی این داروها و نبودن دستگاههای موردنیاز جهت تعیین سطوح پلاسمایی داروها، در میزان بروز واکنشهای مضر و ناخواسته تداخلات دارویی نقش بسزایی دارند. در همین راستا این پژوهش با هدف تعیین تداخلات دارویی در نسخ پزشکان عمومی انجام گرفت. این تحقیق بصورت توصیفی بر روی 1001 نسخه دارویی از 107 پزشک عمومی مربوط به سال 1392 بصورت تصادفی از هر ماه 84 نسخه در شهر اردبیل انجام گرفت و اطلاعات لازم (نسخه‌ها) از سازمانهای بیمه‌گر (خدمات درمانی و تامین اجتماعی) و از نسخه‌های بایگانی‌شده و در دو حیطه زمانی اخذ گردید و براساس جنس پزشک، محل کار، محل تحصیل، سابقه کار، داده ها در EXCELL ثبت و داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از نرم‌افزار SPSS 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این مطالعه 1001 نسخه مورد بررسی قرار گرفت، نسخ مذکور توسط 45  پزشک زن و 62 پزشک مرد نوشته شده بود. 96 (89%) پزشکان استخدام بخش دولتی نبوند. 51 (47%) از پزشکان فارغ التحصیل دانشگاه دولتی بودند. نتایج پژوهش نشان داد تداخلات دارویی در درمانگاه‌ها بیشتر از بیمارستان‌ها و مطب‌ها بود. همچنین این تداخلات در پزشکان با نوع استخدام غیردولتی بیشتر پزشکان با نوع استخدام دولتی، در پزشکان فارغ‌التحصیل از دانشگاه دولتی بیشتر از فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد، در پزشکان با سابقه کار زیر 2 سال بشتر از پزشکان با سابقه کار بالای 2 سال و در نهایت در پزشکان زن بیشتر از پزشکان مرد بود.

کلمات کلیدی: نسخه پزشک، دارو، تداخل دارویی

 

 


فهرست مطالب

عنوان                                                           صفحه

فصل اول: کلیات پژوهش . 1

1-1- مقدمه. 2

1-2- کلیدواژه‌ها. 3

1-3- اهداف طرح. 3

 

فصل دوم: بررسی متون. 5

2-1- تداخلات دارویی. 6

2-2- کورتیکواستروئید. 15

2-3- آنتی بیوتیک. 17

2-4- پیشینه تحقیق. 19

 

فصـل سوم: مواد و روشها. 24

3-1- مقدمه. 25

3-2- نوع مطالعه. 25

3-3- جامعه و نمونه آماری. 25

3-4- روش انجام پژوهش. 25

3-5- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها. 26

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری. 27

4-1- مقدمه. 27

4-2- نتایج. 28

4-2-1- جنسیت پزشکان. 28

4-2-2- محل کار پزشکان. 28

4-2-3- نوع استخدام پزشکان. 29

4-2-4- محل تحصیل پزشکان. 30

4-2-5- سابقه کار پزشکان. 31

4-2-6- فراوانی داروها در نسخ به تفکیک نوع دارو. 33

4-2-7-  فراوانی اقلام دارو در هر نسخه. 38

4-2-8- شایعترین اقلام تجویز شده. 39

4-2-9- فراوانی دسته‌های دارویی. 41

4-2-10- بالاترین مبلغ نسخ در گزارش سالانه کمیته کشوری بررسی نسخ و خدمات پزشکی در شهر اردبیل. 42

4-2-11- فراوانی و درصد تداخلات داریی به تفکیک قلم با قلم  43

4-2-12- تداخلات دارویی از نظر آنتی‌بیوتیک‌ها و کورتیکواستروئیدها  45

4-2-12- فراوانی تداخلات دارویی به تفکیک جنس پزشک. 45

4-2-13- فراوانی تداخلات دارویی به تفکیک محل کار. 46

4-2-14- فراوانی تداخلات دارویی به تفکیک نوع استخدام. 47

4-2-15- فراوانی تداخلات دارویی به تفکیک محل تحصیل. 48

4-2-16- فراوانی تداخلات دارویی ه تفکیک سابقه کار. 49

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری. 51

5-1- بحث و نتیجه گیری. 51

5-2- محدودیت‌های پژوهش. 56

منابع. 56

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول‌ها

عنوان                                                                   صفحه

جدول (4-1) جنسیت پزشک‌ 28

جدول (4-2) محل کار.. 28

جدول (4-3) محل تحصیل.. 31

جدول (4-4) سابقه کار.. 32

جدول (4-5) توزیع فراوانی داروهای بررسی شده در نسخ پزشکان عمومی شهراردبیل به تفکیک نوع دارو.. 33

جدول (4-6) تعداد اقلام موجود در هر نسخه.. 38

جدول (4-6) میانگین تعداد دارو تجویز شده در کل.. 34

جدول (4-7) میانگین تعداد دارو تجویز شده هر نسخه به تفکیک جنس پزشک.. 34

جدول (4-8) میانگین تعداد دارو تجویز شده هر نسخه به تفکیک محل تحصیل پزشک.. 35

جدول (4-9) میانگین تعداد دارو تجویز شده هر نسخه به تفکیک سابقه پزشک.. 36

جدول (4-10) میانگین تعداد دارو تجویز شده هر نسخه به تفکیک نوع استخدام پزشک.. 36

جدول (4-11) میانگین تعداد دارو تجویز شده هر نسخه به تفکیک محل‌کار پزشک.. 37

جدول (4-12) فراوانی و درصد شایعترین اقلام تداخل در نسخه های بررسی شده.. 39

جدول (4-8) فراوانی دسته‌های دارویی در نسخه‌های بررسی شده.. 41

جدول (4-9) بالاترین مبلغ نسخ.. 42

جدول (4-10)  فراوانی و درصد تداخلات داریی به تفکیک قلم با قلم   43

جدول (4-11)  تداخلات دارویی از نظر آنتی‌بیوتیک‌ها و کورتیکواستروئیدها   45

جدول (4-12) توزیع فراوانی تداخلات دارویی درنسخ پزشکان شهر اردبیل به تفکیک جنس پزشک.. 45

جدول(4-13) توزیع فراوانی تداخلات دارویی درنسخ پزشکان عمومی اردبیل به تفکیک محل کار.. 46

جدول (4-14) توزیع فراوانی تداخلات دارویی درنسخ پزشکان عمومی شهراردبیل به تفکیک نوع استخدام.. 47

جدول (4-15)  توزیع فراوانی تداخلات دارویی درنسخ پزشکان عمومی شهراردبیل به تفکیک محل تحصیل.. 48

جدول (4-16) توزیع فراوانی تداخلات دارویی درنسخ پزشکان عمومی شهراردبیل به تفکیک سابقه کار.. 49

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                    صفحه

نمودار (4-1) جنس پزشک... 28

نمودار (4-2) محل کار... 29

نمودار (4-3) محل تحصیل... 31

نمودار (4-4) سابقه کار... 32

نمودار (4-5) توزیع فراوانی داروهای بررسی شده در نسخ پزشکان عمومی شهراردبیل به تفکیک نوع دارو... 33

نمودار (4-6) تعداد اقلام موجود در هر نسخه... 39

نمودار (4-7) میانگین تعداد دارو تجویز شده هر نسخه به تفکیک جنس پزشک... 34

نمودار (4-8) میانگین تعداد دارو تجویز شده هر نسخه به تفکیک محل تحصیل پزشک... 35

نمودار (4-9) میانگین تعداد دارو تجویز شده هر نسخه به تفکیک سابقه پزشک... 36

نمودار (4-10) میانگین تعداد دارو تجویز شده هر نسخه به تفکیک نوع استخدام پزشک... 37

نمودار (4-11) میانگین تعداد دارو تجویز شده هر نسخه به تفکیک محل‌کار پزشک... 38

نمودار (4-12) فراوانی و درصد شایعترین اقلام تداخل در نسخه های بررسی شده... 41

نمودار (4-8)  فراوانی و درصد تداخلات داریی به تفکیک قلم با قلم    44

نمودار (4-9) توزیع فراوانی تداخلات دارویی درنسخ پزشکان شهر اردبیل به تفکیک جنس پزشک... 46

نمودار (4-10) توزیع فراوانی تداخلات دارویی درنسخ پزشکان شهر اردبیل به تفکیک جنس پزشک... 47

نمودار (4-11) توزیع فراوانی تداخلات دارویی درنسخ پزشکان عمومی شهراردبیل به تفکیک نوع استخدام... 48

نمودار (4-12)  توزیع فراوانی تداخلات دارویی درنسخ پزشکان عمومی شهراردبیل به تفکیک محل تحصیل... 49

نمودار (4-13) توزیع فراوانی تداخلات دارویی درنسخ پزشکان عمومی شهراردبیل به تفکیک سابقه کار... 50

 

 

دانلود بررسی وضعیت تداخلات دارویی گروه‌های دارویی در نسخ پزشکان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی وضعیت تداخلات دارویی گروه‌های دارویی در نسخ پزشکان ,

تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پژوهش بررسی وضعیت سلامت روانی زنان شاغل و خانه دار

در طول قرن بیستم انسان پیش از تمام تاریخ بشریت دستخوش دگرگونی از نظر شیوه های زندگی روابط اجتماعی و مسائل اقتصادی گردیده است تلاش در جهت صنعتی شدن و گسترش شهر نشینی و زندگی مکانیزه که لازمه آن قبول شیوه های نوین برای زندگی است اثر معکوس بر سلامت انسان گذاشته و در ارتباط با مقوله سلامت ابعاد دیگری را مشخص نموده است یکی از این ابعاد سلامت روان افر

دانلود پژوهش بررسی وضعیت سلامت روانی زنان شاغل و خانه دار

تحقیق و پژوهش کارشناسی

بررسی وضعیت سلامت روانی زنان شاغل و خانه دار
دسته بندی plan پلان
فرمت فایل doc
حجم فایل 271 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92

تحقیق و پژوهش کارشناسی

بررسی وضعیت سلامت روانی زنان شاغل و خانه دار

بیان مسأله:

 

در طول قرن بیستم انسان پیش از تمام تاریخ بشریت دستخوش دگرگونی از نظر شیوه های زندگی روابط اجتماعی و مسائل اقتصادی گردیده است. تلاش در جهت صنعتی شدن و گسترش شهر نشینی و زندگی مکانیزه که لازمه آن قبول شیوه های نوین برای زندگی است. اثر معکوس بر سلامت انسان گذاشته و در ارتباط با مقوله سلامت ابعاد  دیگری را  مشخص نموده است. یکی از این ابعاد سلامت روان افراد جامعه است مقوله ای که اگر چه تازگی ندارد لیکن از نظر تخصصی دیر زمانی نیست که به آن توجه گردیده است. با توجه به شیوه بیماری روانی در جامعه اهمیت تلاش در جهت اعتلای سلامت روانی افراد هر اجتماعی بارزتر می گردد. مهمترین مسأله در این ارتباط پیشگیری از مسائلی است که باعث می گردد سلامت روان افراد جامعه مختل گردد و بالطبع پیامدهای منفی در پی داشته باشد. پیشگیری از بروز این عوامل نیز جز با آشنایی با وضعیت موجود سلامت روان در افراد جامعه ای که قصد پیشگیری در آن را داریم ممکن نیست. چرا که آشنایی با وضع موجود ما را به اوضاع امیدوار می سازد و یا ما را جهت به کارگیری ابزارهای مناسب در این جهت یاری می نماید بحث سلامت روان سالمندان به دلیل پرورش نسل از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا در این پژوهش سعی شده است تا سلامت روان زنان خانه دار و زنان شاغل شهرستان اردبیل را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم و این بررسی بین گروه سنی 20 تا 50 انجام گیرد.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

 

1-1بیان مسأله:.. 9

1-2اهمیت و ضرورت.. 10

1-3اهداف پژوهش.. 11

1-5فرضیه پژوهش.. 12

تعریف نظری.. 12

تعریف عملیاتی.. 13

1-7متغیرهای پژوهش.. 13

متغیر مستقل:.. 14

متغیر وابسته:.. 14

2-1چارچوب نظری.. 16

سلامت روانی چیست؟.. 16

2-2-1نکات مشترک بین بهداشت روان و جسم.. 17

2-3-1دیدگاه های مختلف در مورد سلامت روان.. 18

2-4-1 تاریخچه ی سلامت روان.. 22

2-5-1معیارهای سلامت روان.. 23

2-6-1هدف بهداشت روان.. 25

2-7-1پیشگیری از بیماری های روانی.. 27

2-8-1انواع پیشگیری.. 29

2-9-1اصول سلامت روان.. 32

2-10-1سلامت روانی در دوره های مختلف زندگی.. 35

2-11-1سلامت روانی در دوران قبل از تولد و زمان تولد   35

2-12-1بهداشت روانی در دوران شیرخوارگی و کودکی.. 36

2-13-1بهداشت روانی دوران بلوغ( نوجوانی).. 38

2-14-1سلامت روانی در دورن بزرگسالی.. 40

2-15-1سلامت روان در دوره سالمندی.. 41

2-16-1رابطه سلامت جسمی با سلامت روانی.. 42

2-17-1علامت شناسی در بیماری های روانی.. 43

2-18-1مذهب و سلامت روان.. 44

2-19-1ایمان و استرس.. 44

2-20-1عبادات و نقش آن در سلامت روان.. 45

2-21-1قرآن کریم و بهداشت روانی.. 48

3-22-1عوامل مؤثر در تأمین سلامت روانی.. 49

3-23-1نقش اجتماع در بهداشت روان.. 54

2-24-1 عوامل مؤثر بر بیماری های روانی.. 55

2-25-1 دیدگاه مکتب های روان شناسی درباره علل اختلال روانی.. 59

پیشینه پژوهشی:.. 65

3-1روش پژوهش.. 68

3-2جامعه آماری.. 68

3-3نمونه آماری.. 68

3-4ابزار اندازه گیری و سنجش اطلاعات:.. 68

3-5 شاخص های روان سنجی.. 70

3-6روش اجرای پژوهش.. 71

آمار توصیفی :.. 74

آمار استنباطی:.. 83

5-1نتیجه گیری:.. 88

5-2محدودیت پژوهشی.. 90

5-3پیشنهادات.. 90

5-4پیشنهادات برای محقق.. 91

منابع و ماخذ:.. 93

 

دانلود پژوهش بررسی وضعیت سلامت روانی زنان شاغل و خانه دار






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پژوهش بررسی وضعیت سلامت روانی زنان شاغل و خانه دار ,

تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی تاثیر كلاسهای جامع قرآنی بر افراد تحت پوشش كمیته امداد

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی بررسی تاثیر كلاسهای جامع قرآنی بر افراد تحت پوشش كمیته امداد

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر كلاسهای جامع قرآنی بر افراد تحت پوشش كمیته امداد

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی

بررسی تاثیر كلاسهای جامع قرآنی بر افراد تحت پوشش كمیته امداد
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی

بررسی تاثیر كلاسهای جامع قرآنی بر افراد تحت پوشش كمیته امداد 

مقدمه

 

قرآن سرچشمه فیض جمال و جلال الهی است كه گلزارش با گلهای زیبا ورایحه دل انگیزش دل انسان راصفا و طراوت می بخشد،و با چشمه سار زلال وبی مثالش جان را پاك ومطهر می سازد ومشعل فروزانش راه رستگاری را روشن می نماید.

قرآن جامع ترین كتاب آسمانی فرو فرستاده شده بر پیامبران وبزرگترین و جاودانه ترین عجزه خاتم آنان است .بعثت با قرآن آغاز گردیده وخرافه با قرآن كنار رفت.قران سرچشمه زلال معارف الهی است كه روح انسانها در پرتو تلاوت و ترنم دلنشین ان قوت میگیرد وتدبر وتعقل در ایات نوران و فراگیری مفاهیم بلند و دل سپردن به ان زنگارها را از قلوب انسانها می زداید و انرا به صراط مستقیم رهنمون واز لغزش ها مصون می شازدوبه كار بستن احكام نورانی وعمل به اوامه وترك نواهیش سعادت دنیوی واخروی انها را تضمین می كند.بی شك انس با قرآن و اشنایی با وی‍‍‍‍ژگیهای قرآن وكسب معلومات قرآنی جهت عمل به دستورات . احكام آن امری ضروری برای هر فرد مسلمان است.اما جای بسی تاسف است كه این صحیفه نورانیه آسمانی در میان مردم حتی ملل مسلمان جهان مظلوم ومهجوری باشد.

مولای متقیان حضرت علی (ع)در واپسین ساعت های عمر شریفشان هنگامی كه در بستر شهادت بودند تمامی فرزندان و پیروانشان را به اموری از جمله اهتمام وتوجه به قرآن وصیت كرده اند ومی فرمایند:  الله الله فی القرآن،لا یسبقكم بالعمل به غیر كم (نهج البلاغه)نامه 47

مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما سبقت گیرند و به شما با اینكه این در گرانمایه را در اختیار دارید از بركات آن محروم بمانید.

فهرست مطالب

 

مقدمه. 1

طرح موضوع و تعریف آن. 2

ضرورت واهمیت تحقیق. 4

اهداف تحقیق. 7

بخش اول : توضیحات كلی و گسترده در موضوع تحقیق. 10

بخش دوم – پیشینه تحقیق. 12

رسم الخط قرآن. 14

علامت گذاری حروف قرآن. 14

نقطه گذاری حروف قرآن. 14

مطالعات نظری. 15

قرآن و پژوهش در قرآن. 17

تشكیل جامعه قرآنی. 20

شیوه های آموزش قرآن. 22

نقش معلم در آموزش قرآن. 23

تاثیر قرآن بر دانش آموزان. 23

تدبر و فهم در قرآن. 24

اصول كلی تدبر. 25

مطالعات تجربی. 26

الف) مطالعات انجام شده در داخل كشور:. 26

ب )مطالعات انجام شده در خارج از كشور. 31

نظریه های مرتبط با موضوع تحقیق. 33

مقدمه. 39

سوالات اصلی تحقیق. 39

فرضیه های تحقیق. 40

تعاریف نظری و عملی متغییر ها. 40

تعریف قرآن. 40

دانش آموز تحت پوشش كمیته امداد فعال در كلاسهای قرآنی. 41

جامعه آماری. 42

حجم نمونه و روش نمونه گیری. 42

فنون مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده ها. 42

بخش اول آمار توصیفی. 44

بخش دوم : آمار استنباطی. 50

بحث و نتیجه گیری. 59

محدودیت های پژوهش. 60

پیشنهادات. 60

منابع. 63

 

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر كلاسهای جامع قرآنی بر افراد تحت پوشش كمیته امداد






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی تاثیر كلاسهای جامع قرآنی بر افراد تحت پوشش كمیته امداد ,

پایان نامه بررسی تاثیر اشتغال مادران بر خود پنداره ی فرزندان در دبیرستانها

پایان نامه کارشناسی علوم تربیتی(مدیریت و برنامه ریزی آموزشی) بررسی تاثیر اشتغال مادران بر خود پنداره ی فرزندان در دبیرستانها

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر اشتغال مادران بر خود پنداره ی فرزندان در دبیرستانها

پایان نامه کارشناسی علوم تربیتی(مدیریت و برنامه ریزی آموزشی)

بررسی تاثیر اشتغال مادران بر خود پنداره ی فرزندان در دبیرستانها
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 101

پایان نامه کارشناسی علوم تربیتی(مدیریت و برنامه ریزی آموزشی)

بررسی تاثیر اشتغال مادران بر خود پنداره ی فرزندان در دبیرستانها

چكیده پژوهش :‌

اشتغال روز افزون زنان به كارهای خارج از منزل باعث شده كه ساختار خانواده دچار تغییر و تحول گردد ،‌ با توجه به نقش مادر در پی ریزی شخصیت كودك ، ممكن است عدم حضور مادران شاغل در خانه به عنوان یك عامل خانوادگی بر خود پنداری فرزندان تأثیر داشته باشد.هدف این پژوهش، بررسی تأثیر اشتغال مادران بر خود پنداری فرزندان و ارائه راه بردهایی در جهت بهبود شرایط موجود است. پژوهشگر (4) فرضیه را مورد بررسی قرار داده است که به این شرح می باشد. میزان خود پنداری فرزندان مادران شاغل از فرزندان مادران غیر شاغل بالاتر است. میزان خود پنداری دختران دارای مادر شاغل از دختران دارای مادر غیر شاغل بالاتر است . میزان خود پنداری پسران دارای مادر شاغل از پسران دارای مادر غیرشاغل بالاتر است .میزان خود پنداری دختران دارای مادر شاغل از پسران دارای مادر غیر شاغل بالاتر است .

جامعه آماری ، كلیه دانش آموز مدارس دخترانه و پسرانه در شهرستان اردبیل كه در سال تحصیلی 90-89  در كلاس سوم دبیرستان مشغول به تحصیل بوده اند كه از میان این جامعه تعداد 100 نفر دانش آموز دختر و پسر بعنوان گروه نمونه به صورت تصادفی انتخاب شده اند . برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش توصیفی استفاده شده است . جهت توصیف داده ها از روشهای آمار توصیفی مانند جداول توزیع فراوانی ، درصد ،‌ میانگین انحراف استاندارد و نمودار ستونی استفاده شده است

مقدمه

 

  امروزبه علت پیچیده وتخصصی شدن  روابط تولید وگسترش جوامع صنعتی انگیزه شركت فعالانه زنان پا به پای مردان در صحنه های فعالیتهای اقتصادی ، اجتماعی بیشتر گردیده است. این امر  از این بابت است كه ضرورت زندگی آنان را واداشته همانند مردان به كار وتلاش بپردازند . همانگونه كه در گذشته های دور، زنان علاوه بر خانه داری وتربیت كودكان پا به پای مردان مشغول كار كشاورزی ودامپروری بودند و در اقتصاد خانواده نقش به سزائی را ایفا می كرداند، امروزه هم آنها را می توان در عرصه های مختلف اجتماعی مشغول به تلاش و فعالیت دید.

تاریخ زنان فرازهای مختلفی دارد كه نماینگر عمق حركت  تكاملی آن است خداوند سبحان، تمامی انسانها را خلیفه خویش بر روی زمین قرار داده و حركت در مسیر قرب  به خدا را به جنس خاصی محدود نكرده است . زنان مانند مردان دارای عقل و فكر واراده وشخصیت بوده واز نظر انسانیت تفاوتی با همدیگر ندارند. از نظر اسلام هر كدام از آنها دارای كمالات انسانی بیشتری  باشند، در پیشگاه الهی مقرب تر خواهندبود. پیامبر بزرگ اسلام(ص) ، برترین شخصیت جهان هستی می فرمایند:

تحصیل روزی حلال از راه كار وكسب،برتمام مسلمان ( اعم از زن و مرد واجب است ) این سخن با ارزش با تمام صراحت وگویایی،دلیل محكمی است كه نه تنها زن مانند مرد حق  فعالیت داشته  ومیتواند در تمام مسائل اقتصادی، در اجتماع به تلاش خودادامه دهد، بلكه گاهی بنا به وظیفه دینی این عمل واجب نیز می شود(بابازاده ، 1370 صفحات 357 ، 358 ).

فهرست مطالب

 

فصل اول

مقدمه.. 1

اهمیت وضرورت پژوهش.. 5

موضوع پژوهش.. 7

اهداف پژوهش.. 7

هدفهای ویژه.. 7

بیان مساله مورد پژوهش.. 7

فرضیه های پژوهش.. 8

فرضیات ویژه.. 8

تعاریف عملیاتی متغیرها واصطلاحات و واژگان.. 9

اشتغال.. 9

اشتغال مادر.. 9

خودپنداری.. 9

فصل دوم

تاریخچه اشتغال زنان در ایران.. 12

اشتغال مادر.. 16

اهمیت روابط مادر وكودك.. 17

اشتغال زنان در جهان.. 19

دیدگاه اسلام دربارة اشتغال زنان.. 21

انگیزه ها و عوامل اشتغال زنان.. 25

تأثیر اشتغال زنان بر خانواده.. 27

شخصیت.. 33

تكوین من.. 42

خود.. 44

خود ایده آل.. 46

نظریه راجرز.. 46

نظریة‌مازلو.. 50

نظریه آلپورت.. 51

پیشینه تحقیق.. 53

تحقیقات انجام شده در ایران.. 53

پژوهشهای انجام شده در سایر كشورها.. 60

فصل سوم

روش پژوهش.. 63

جا معه آماری.. 63

نمونه و روش نمونه گیری.. 63

روش نمونه گیری.. 64

ابزار اندازگیری.. 64

روش جمع آوری اطلاعات.. 65

فصل چهارم

الف)آمار توصیفی.. 68

بخش دوم آمار استنباطی.. 72

فصل پنجم

نتایج كلی پژوهش.. 76

عمده ترین نتایج این پژوهش عبارتند از.. 76

محدودیتهای پژوهش.. 78

پیشنهادهای پژوهش.. 79

 

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر اشتغال مادران بر خود پنداره ی فرزندان در دبیرستانها






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی تاثیر اشتغال مادران بر خود پنداره ی فرزندان در دبیرستانها ,

بررسی رابطه مادر- کودک و طرح واره های ناسازگار اولیه در دانشجویان دارای اختلالات روانشناختی

پایان نامه بررسی رابطه مادر کودک و طرح واره های ناسازگار اولیه در دانشجویان دارای اختلالات روانشناختی

دانلود بررسی رابطه مادر- کودک و طرح واره های ناسازگار اولیه در دانشجویان دارای اختلالات روانشناختی

پایان نامه بررسی رابطه مادر کودک و طرح واره های ناسازگار اولیه در دانشجویان دارای اختلالات روانشناختی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 3891 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 111

پایان نامه بررسی رابطه مادر- کودک و طرح واره های ناسازگار اولیه در دانشجویان دارای اختلالات روانشناختی 

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه مادر- کودک و طرح واره های ناسازگار اولیه در دانشجویان دارای اختلالات روانشناختی می باشد.جامعه آماریپژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل می باشدکه به روش نمونه گیریای تصادفیسادهانتخاب شد، ابتدا600 نفر از دانشجویان پرسشنامه  SCL 90-R  را تکمیل کردند و از بین این افراد 70 نفر دانشجو دارای اختلالات روانشناختی شناسایی شدند و پرسشنامه طرح واره های ناسازگار یانگ و پرسشنامه رابطه مادر فرزندی     م روف را تکمیل کردند. داده ها با استفاده از روش آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد بررسی قرار گرفت.نتایج نشان داد طرح بین واره بریدگی و طرد( 53/0-)، طرح واره خودگردانی و عملکرد مختل( 65/0-)، طرح واره دیگر جهت مندی ( 41/0-)، طرح واره گوش به زنگی بیش از حد( 33/0-) با رابطه مادر – كودك ارتباط معنادار وجود دارد. این نتایج تلویحات مهمی در زمینه آسیب شناسی، پیشگیری و درمان دانشجویان دارد.

کلید واژه ها: طرح واره های ناسازگار اولیه، رابطه مادر- کودک، اختلالات روانشناختی

 کلیات تحقیق

مقدمه

در سال های اخیر توجه بر بهداشت روانی در جهان و به خصوص در کشور های در حال توسعه به دلیل نیاز روزافزون ساکنان آنان به خدمات بهداشتی، ابعاد تازه تری یافته است. دانشجویان به عنوان اعضای تاثیر گذار بر تحولات حال و آینده جامعه و فرآیند رشد و تحول جامعه از جایگاه مهمی برخوردار هستند نه تنها از این امر مستثنی نیستند بلکه توجه بیشتری را طلب می کنند و همین امر باعث شده که طیف وسیعی از پژوهش های مختلف بر روی این قشر صورت پذیرد. ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در یک محیط جدید مقطعی بسیار حساس در زندگی جوانان می باشد. هر ساله تعداد زیادی از جوانان با سد کنکور روبرو می شوند و ناچار از عبور از این مانع بزرگ می باشند. محیط جدید و عواملی مانند دوری از خانواده، تفاوت های فرهنگی می تواند منبع فشار روانی برای دانشجویان باشد. قرار گرفتن در چنین شرایطی غالبا با فشار و نگرانی توام بوده و عملکرد و بازدهی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد( رتک[1]،1991؛ به نقل از تقدیسی و قره زاده، 1384).

تاثیر فشار های روانی ناشی از زندگی جدید و دگرگون شدن شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در بهداشت روانی و کیفیت زندگی انکار ناپذیر است. مرور گزارش های متعدد از سال 1342 نشان می دهد، طیف اختلالات روانی در گروه های مورد بررسی از 7/11 درصد تا 54 درصد در نوسان بوده است البته درصد کسانی که از سلامت روانی مناسب برخوردار نیستند بسیار بیشتر از این آمار است( صالحی،1383؛ به نقل از تقدیسی و قره زاده).

همچنین نظریه های بسیاری در خصوص سلامت روان و عوامل مختل کننده آن وجود دارد و یکی از مهمترین مولفه های نظریه شناختی در مورد اختلالات روانی، طرح واره ها هستند. در نظریه شناختی دیدگاه طرح واره محور، نقش اصلی به طرح واره ها، الگو های از پیش طراحی شده رفتار و راهبرد های تکاملی داده می شود که به تدریج باعث رشد و تعالی و باز آفرینی فرد می شود. فرض بر این است که طرح واره ها در نتیجه ارتباط متقابل بین عوامل بیولوژیک و محیط دوران کودکی شکل می گیرند.

طرح واره های ناسازگار اولیه یعنی موضوعات ثابت و دراز مدتی که در دوران کودکی به وجود می آیند، به زندگی بزرگسالی راه می یابند و تا حد زیادی ناکارآمدند. این طرح واره ها الگوهایی برای پردازش تجارب بعدی محسوب می شوند، یانگ[2](1999) معتقد است که طرح واره های ناسازگار اولیه قدیمی ترین مولفه های شناختی محسوب می شوند و حتی گاهی اوقات پیش از آن که کودک زبان را بیاموزد شکل می گیرند( طرح واره های پیش کلامی) و اغلب نفوذ خود را بر سیستم پردازش اطلاعات در زیر آستانه هوشیاری اعمال می کنند. پردازش طرح واره ای به راحتی و بدون اینکه نیازمند توجه از سوی بیمار باشد، صورت می گیرد و حالتی خود آیند دارد ( صاحبی، حمیدپور، 1383).

نهایتا اینکه به نظر می رسد طرح واره های ناسازگار اولیه در تعامل خلق و خوی فطری کودک با تجارب ناکارآمد او با والدین، خواهر و برادر ها، همسالان در طی سال های اولیه زندگی به وجود می آیند و تحقیقات بسیاری نیز به این روابط اشاره کرده اند( هریسون[3]، 2007؛ ماسن و همکاران،1380).

در این میان ارتباط مادر- کودک از اهمیت زیادی برخوردار است.همچنین گروهی از روان شناسان به لزوم و اهمیت فراوان مهر و محبت مادری برای حفظ سلامت روانی کودک معتقدند. به نظر این گروه والدین می بایست با کودک، به خصوص در سال های کودکی، به دلیل ناتوانی ها و نیازهای فراوانش، رفتاری محبت آمیز داشته باشند. به هر حال، آن چه می توان گفت این است که مهر و محبت برای کودک لازم است، اما افراط در ابراز آن تا دوره نوجوانی موجب عقب ماندگی کودک در تکامل عاطفی و اجتماعی می شود و این امر سازگاری وی را با شرایط زندگی بزرگسالی مختل می سازد( احدی،1385).

با توجه به مطالب ذکر شده،هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی ارتباط رابطه مادر- کودک و طرح واره های ناسازگار اولیه در دانشجویان دارای اختلالات روانشناختی می باشد.

 

 

 

 

 

بیان مساله

اختلال روانی یا بیماری روانی یک الگوی رفتاری و روان شناختی است که در یک فرد اتفاق می افتد و همواره با آشفتگی در کارکرد ناشی از یک اختلال بیولوژیک، اجتماعی، روان شناختی،ژنتیکی، فیزیکی یا شیمیایی است. بیماری روانی علاوه بر رنج و محدودیت هایی که برای فرد ایجاد می کند، باعث می شود تا فرد در فعالیت های اجتماعی و حر فه ای خود دچار تبعیض هایی به علت انگ بیماری روانی نیز شود بنابراین تاثیر اختلالات روانی روی جامعه به دلیل مراقبت از آنها بسیار مهم است.

سازمان بهداشت جهانی در سال 2001 اعلام کرد که تقریبا 45 میلیون نفر در سراسر دنیا از برخی اختلالات روانی رنج می برند و از هر 4 نفر 1 نفر در برخی مراحل زندگی علایم اختلالات روانی را تجربه می کنند ( یاسمی و همکاران ،2005).

پژوهش های انجام گرفته در زمینه اپیدمیولوژی اختلالات روانی در نقاط مختلف ایران نشان می دهد که میزان شیوع اختلالات از سال 1342 تا 1379 بین 11 تا 8/23 درصد در نوسان بوده است(دمیت تنایر[4]، به نقل از احمدوند و همکاران،1387).

بخش مهمی از جمعیت جوان کشور ایران در حال تحصیل دردانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند. نقش این دانشجویان به عنوان سرمایه انسانی،در آینده کشور بسیار بااهمیت است و ضرورت برنامه ریزی برای بهبود شرایط آنها بر هیچ کس پوشیده نیست. یکی از عوامل موثر در بهبود وضعیت این گروه از جامعه، برخورداری از سلامت روانی است.

مشکلات ویژه دانشجویان، مانند مهاجرت و دوری از خانواده، تنیدگی ناشی از امتحانات، مشکلات مالی، قرار گرفتن در محیط جدید و عدم اطمینان به آینده شغلی موجب مواجهه بیشتر آنها با عوامل تنش زا می گردد. افزایش تنیدگی نیز ممکن است روی سلامت روانی آنها اثرات نا مطلوبی داشته باشد.

 


 

دانلود بررسی رابطه مادر- کودک و طرح واره های ناسازگار اولیه در دانشجویان دارای اختلالات روانشناختی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه مادر- کودک و طرح واره های ناسازگار اولیه در دانشجویان دارای اختلالات روانشناختی ,