خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
بلیط شیراز تهران
Barabas Ropa de hombre
فایلهای علمی
تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
بررسی تفاوت جرات ورزی و هوش هیجانی در افراد معتاد و عادی

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی بررسی تفاوت جرات ورزی و هوش هیجانی در افراد معتاد و عادی شهرستان اردبیل مقدمه اعتیاد پدیده­­ای است که از زمان­های دور در جوامع بشری وجود داشته است و در حال حاضر نیز به موازات پیشرفت­­­های علمی و افزایش غیر قابل تردید سطح شعور و اگاهی مردم همچنان در حال گسترش می­باشد و هر ساله افراد زیادی را به دام

دانلود بررسی تفاوت جرات ورزی و هوش هیجانی در افراد معتاد و عادی

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی



بررسی تفاوت جرات ورزی و هوش هیجانی در افراد معتاد و عادی شهرستان اردبیل
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 114 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی

بررسی تفاوت جرات ورزی و هوش هیجانی در افراد معتاد و عادی شهرستان اردبیل

مقدمه

 

اعتیاد پدیده­­ای است که از زمان­های دور در جوامع بشری وجود داشته است و در حال حاضر نیز به موازات پیشرفت­­­های علمی و افزایش غیر قابل تردید سطح شعور و اگاهی مردم همچنان در حال گسترش می­باشد و هر ساله افراد زیادی را به دام خود می­کشد. اعتیاد تنها جنبه فردی ندارد بلکه یک آسیب اجتماعی نیز محسوب می­شود و علاوه بر تهدید سلامت جسم و روان افراد بر جنبه­های اجتماعی و اقتصادی جامعه نیز اثرات زیان آور غیر قابل جبرانی وارد می­سازد (احمدوند، 1377).       

امروزه استعمال به مواد مخدر یکی از چالش­های مهم سلامت عمومی است که همه جوامع با آن رو به رو هستند و یکی از معظلات عمدۀ بهداشتی که گروه­های جمعیّت مختلفی را مورد تهدید قرار می­دهد و بعد از بحران نابودی محیط زیست، بحران بمب اتمی و بحران فقر به عنوان چهارمین بحران جهان  مطرح است. در واقع گسترۀ مواد مخدر آن چنان است که پیر و جوان، مرد و زن، داغدار این شعلۀ سوزانده شده­اند. مصیبتی که زندگی میلیون­ها انسان را ویران و سرمایۀ کلان ملی را صرف مبارزه و یا جبران صدمات ناشی از آن می­نماید (احمدوند، 1377).

 



فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه.. 1

بیان مسئله.. 3

اهداف پژوهش.. 6

اهداف جزئی.. 6

اهمیت و ضرورت تحقیق.. 6

فرضیه های تحقیق.. 9

تعاریف مفهومی و عملیاتی.. 10

فصل دوم

هوش هیجانی.. 10

جرات ورزی.. 11

هیجان چیست؟.. 13

هوش چیست ؟.. 13

چرا بعضی از آدم های با هوش کار احمقانه می کنند؟.. 14

تاریخچه هوش هیجانی.. 16

نقش هیجانها در هوش.. 18

مفهوم هوش هیجانی.. 20

مؤلفه های هوش هیجانی.. 22

جرأت ورزی.. 25

تعاریف جرأت ورزی.. 26

انواع رفتارهای قاطعانه یا جرأت مند.. 27

اجزاء رفتارهای قاطعانه یا جرأت مند.. 28

ویژگی های آشکار.. 28

ویژگی های ناآشکار.. 29

اجزاء رفتار و جرأت مندان.. 30

اجزاء رفتاری غیر کلامی.. 34

مهارت های فرایندیک.. 35

اجزاء رفتار نهان (نا آشکار).. 36

آمادگی.. 37

گوش دادن انعکاسسی به پاسخ دفاعی.. 39

تمرکز بر راه حل.. 41

تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور.. 43

فصل سوم

روش تحقیق.. 50

جامعه آماری.. 50

نمونه و روش نمونه گیری.. 50

ابزار پژوهش.. 51

پرسش نامه هوش هیجانی.. 51

پرسشنامه یا آزمون  جرات ورزی شرینگ (SH.AT) 53

فصل چهارم

یافته های توصیفی.. 55

یافته های استنباطی.. 61

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری.. 66

محدودیت پژوهشی.. 67

منابع و ضمائم.. 69

 

دانلود بررسی تفاوت جرات ورزی و هوش هیجانی در افراد معتاد و عادی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی تفاوت جرات ورزی و هوش هیجانی در افراد معتاد و عادی ,

بررسی رابطه بین عملکرد خانواده با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پردیس علامه طباطبایی اردبیل در سال 93-94

پایان نامه بررسی رابطه بین عملکرد خانواده با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پردیس علامه طباطبایی اردبیل در سال 9394 چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین عملکرد خانواده با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پردیس علامه طباطبایی اردبیل در سال 9394 می باشد پزوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان شهر اردبیل در سال 1391 می

دانلود بررسی رابطه بین عملکرد خانواده با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پردیس علامه طباطبایی اردبیل در سال 93-94

پایان نامه بررسی رابطه بین عملکرد خانواده با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پردیس علامه طباطبایی اردبیل در سال 9394
 بررسی رابطه بین عملکرد خانواده
عملکرد خانواده با پیشرفت تحصیلی 
رابطه بین عملکرد خانواده با پیشرفت تحصیلی دانشجویان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 113 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68

پایان نامه بررسی رابطه بین عملکرد خانواده با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پردیس علامه طباطبایی اردبیل در سال 93-94

چکیده

هدف از  پژوهش حاضر بررسی رابطه بین عملکرد خانواده با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پردیس علامه طباطبایی اردبیل در سال 93-94 می باشد پزوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و  جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان شهر اردبیل در سال 1391 می باشد. در این تحقیق با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای، بطور تصادفی انتخاب شده است.تعداد نمونه 40 نفر بوده است. ابزار به كار رفته در این پژوهش تست سنجش عملكرد خانواد است كه به همت ناتان بی اپشتاین، لارنس ام. بالدوین و دوان اس بیشاب تهیه شده است تجزیه و تحلیل داده ها ابتدا به صورت توصیفی می باشد که شامل (میانگین، انحراف استاندارد و ... ) و در بخش دوم برای آزمون فرضیه ها از روش همبستگی پیرسون استفاده شد و برای این منظور از روش آماری SPSS بهره گرفته شد.نتایج نشان دارد بین عملکرد خانواده و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد.بین مقیاس حل مشکل و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد.بین مقیاس نقش ها  و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد.بین مقیاس همراهی عاطفی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد.بین مقیاس ارتباط و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد.بین مقیاس کنترل رفتار و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد.

 

 

کلمات کلیدی:پیشرفت تحصیلی-عملکرد خانواده-دانشجویان علامه طباطبایی


مقدمه

یکی از عوامل مهم و  موثر در شخصیت نوجوانان ، خانواده آنهاست در این خصوص محیط خانواده اعم از رابطه ی بین پدرو مادر و همچنین رابطه ی آنها با نوجوانانشان نقش بسزایی در شخصیت و روان آنها دارد.

محیط گرم و دوستانه خانواده که در آن پدر و مادر و اعضای دیگر خانواده دارای روابط خوب و صمیمانه ای هستند معمولا نوجوانان سالم و با شخصیت مثبت و فعال بار می آیند که بازتاب عشق و علاقه ی خانوادگی را به صورت کار و کمک به دیگران نمایش  می دهند.برعکس خانواده از هم پاشیده و زندگی در محیط آلوده و منحرف کنند،عدم مراقبت دقیق والدین و بی توجهی آنان  در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان، رفتارهای پرخاشگرانه را در نوجوانان پایه گذاری می کنند که این امر در جوانی با شدت بیشتر ظاهر می گردد.

پرخاشگری از جمله مشکلات عمده ی عاطفی در دوران نوجوانی است.همه روزه در مدارس نوجوانانی مشاهده می شوند که گردنده نوجوانان پرخاشگر معمولا قدرت مهار رفتار خود را ندارند و رسوم و اخلاق جامعه ای را که در آن زندگی می کنند زیر پا می گذارند.در اغلب موارد والدین و اولیای مدارس با آنها درگیری پیدا می کنند و حرکات آنها گاهی به حدی باعث آزارو اذیت دیگران می شود که به اخراج از مدرسه می انجامد.آنچه که باعث توجه به رفتار پرخاشگرانه شده است اثرات نامطلوب آن بر رفتار بین فردی و همچنین اثرات ناخوشایند آن بر حالات درونی و روانی افراد است. آمار عنوان دانش‌آموزان با توجه به استعدادها، علایق، توان و تفاوت‌های فردی در راستای پیشرفت تحصیلی از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت هر كشوری می‌باشد در صورتی كه این مهم اتفاق بیافتد قطعاً مردان و زنان آینده این جامعه با علاقه و جدیت در عملكرد خود موفق‌تر بوده و جامعه‌ای ایده‌آل را می‌سازند. لذا تمامی دست‌اندركاران تعلیم و تربیت و محقق جامعه باید سعی داشته باشند به شناسایی عوامل عدم موفقیت و موفقیت دانش‌آموزان را در جهت پیشرفت تحصیلی سوق دهند تا اهداف مورد نظر نظام تعلیم و تربیت محقق شود. به عبارت دیگر با اینكه چرخ تكامل علم بشریت چنان با سرعت پیش می‌رود كه تشخیص مقصد نهایی این حركت شتابدار، كاری بس دشوار است ولی بازهم جوامع بشری حین پیشرفت به سوی تكامل علمی مواجه به مشكلات لاینحل و صعب‌العبوری است كه وظیفة مسئولان نظام تعلیم و تربیت و محققان را سنگین‌تر می‌كند. از همه مهمتر آفت‌های نظام آموزشی كشور ما افت تحصیلی است كه همه ساله به صورت گوناگون مقدار بسیار زیادی از استعدادهای بالقوه انسان و منابع اقتصادی جامعه را هدر داده و نابسامانی‌های فردی، اجتماعی را به جای می‌گذارد همه ساله این پدیده در ایران به صورت جنبه‌های مختلف شكست تحصیلی چون غیبت مطلق از مدرسه، ترك تحصیل قبل از موعد مقرر، تكرار پایه تحصیلی، غیبت میان سؤالات تحصیلی دانش‌آموزان كیفیت عزل تحصیلات دانش‌آموزان در مقایسه با آن چه باید باشد. كسب محفوظات به جای معلومات جلوه می‌نماید كه آثار اجتماعی روانی، اخلاقی، عاطفی و اقتصادی زیاد مترتب است. بنابراین باید شرایطی پیش‌بینی كرد كه پیشرفت تحصیلی مطلوب حاصل و افت تحصیلی به حداقل ممكن بر سر یكی از راه‌های كه می‌توان در جهت افزایش پیشرفت تحصیلی كمك گرفت شناخت. مسائل و مشكلاتی است كه مانع رسیدن دانش‌آموزان بر پیشرفت تحصیلی و برطرف عنوان این موانع است. بر همین اساس این‌جانب تحقیق خود را به بررسی پیشرفت تحصیلی و موفقیت كنونی آن درروند تعلیم و تربیت و نقش وضعیت اقتصادی والدین اختصاص داده و حاصل كاوش‌های خود را در این مقاله گرد آورده‌ام.

فهرست مطالب

 

فصل اول

مقدمه.. 1

بیان مسئله.. 4

ضرورت واهمیت تحقیق.. 6

اهداف تحقیق.. 7

فرضیه.. 7

متغیر های تحقیق.. 8

تعاریف نظری و عملیاتی.. 8

فصل دوم

پیشینه نظری.. 10

خانواده به عنوان سیستم.. 14

خانواده به عنوان معلم و الگو.. 15

خانواده به عنوان كانون محبت و امنیت.. 15

ابعاد خانواده.. 16

الف:فرزند پروری استبدادی(مستبدانه).. 17

ب:فرزند پروری قاطع.. 18

ج:فرزند پروری سهل گیر.. 18

نقش اقتصاد در خانواده.. 21

موقعیت اجتماعی _ اقتصادی و یادگیری.. 22

وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدین.. 25

تربیت فرزندان وباروری ثمربخش.. 25

شبکه خانوادگی.. 26

والدین درمسئولیت شریک هستند.. 26

تفاوت محیط زندگی دانش آموزان زرنگ یا پیشرفته با ضعیف   27

پیشینه ی عملی.. 34

فصل سوم

روش تحقیق.. 37

جامعه آماری.. 37

نمونه و روش نمونه گیری.. 37

ابزار پژوهش.. 37

ابعاد مقیاس سنجش عملكرد خانواده.. 38

پایایی و اعتبار پرسشنامه ی عملكرد خانواده.. 39

روش تجزیه و تحلیل داده ها.. 40

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها.. 42

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری.. 49

محدودیت پژوهشی.. 49

منابع و ضمائم.. 51

 

دانلود بررسی رابطه بین عملکرد خانواده با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پردیس علامه طباطبایی اردبیل در سال 93-94






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه بین عملکرد خانواده با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پردیس علامه طباطبایی اردبیل در سال 93-94 ,

تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی عملکرد خانواده در پیشرفت تحصیلی دانشجویان

پایان نامه کارشناسی علوم تربیتی بررسی عملکرد خانواده در پیشرفت تحصیلی دانشجویان مقدمه یکی از عوامل مهم و موثر در شخصیت نوجوانان ، خانواده آنهاست در این خصوص محیط خانواده اعم از رابطه ی بین پدرو مادر و همچنین رابطه ی آنها با نوجوانانشان نقش بسزایی در شخصیت و روان آنها دارد محیط گرم و دوستانه خانواده که در آن پدر و مادر و اعضای دیگر خا

دانلود پایان نامه بررسی عملکرد خانواده در پیشرفت تحصیلی دانشجویان

پایان نامه کارشناسی علوم تربیتی 
بررسی عملکرد خانواده در پیشرفت تحصیلی دانشجویان
بررسی عملکرد خانواده در پیشرفت 
پیشرفت تحصیلی دانشجویان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90

پایان نامه کارشناسی علوم تربیتی بررسی عملکرد خانواده در پیشرفت تحصیلی دانشجویان


مقدمه

یکی از عوامل مهم و  موثر در شخصیت نوجوانان ، خانواده آنهاست در این خصوص محیط خانواده اعم از رابطه ی بین پدرو مادر و همچنین رابطه ی آنها با نوجوانانشان نقش بسزایی در شخصیت و روان آنها دارد.

محیط گرم و دوستانه خانواده که در آن پدر و مادر و اعضای دیگر خانواده دارای روابط خوب و صمیمانه ای هستند معمولا نوجوانان سالم و با شخصیت مثبت و فعال بار می آیند که بازتاب عشق و علاقه ی خانوادگی را به صورت کار و کمک به دیگران نمایش  می دهند.برعکس خانواده از هم پاشیده و زندگی در محیط آلوده و منحرف کنند،عدم مراقبت دقیق والدین و بی توجهی آنان  در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان، رفتارهای پرخاشگرانه را در نوجوانان پایه گذاری می کنند که این امر در جوانی با شدت بیشتر ظاهر می گردد.

پرخاشگری از جمله مشکلات عمده ی عاطفی در دوران نوجوانی است.همه روزه در مدارس نوجوانانی مشاهده می شوند که گردنده نوجوانان پرخاشگر معمولا قدرت مهار رفتار خود را ندارند و رسوم و اخلاق جامعه ای را که در آن زندگی می کنند زیر پا می گذارند.در اغلب موارد والدین و اولیای مدارس با آنها درگیری پیدا می کنند و حرکات آنها گاهی به حدی باعث آزارو اذیت دیگران می شود که به اخراج از مدرسه می انجامد.آنچه که باعث توجه به رفتار پرخاشگرانه شده است اثرات نامطلوب آن بر رفتار بین فردی و همچنین اثرات ناخوشایند آن بر حالات درونی و روانی افراد است. آمار عنوان دانش‌آموزان با توجه به استعدادها، علایق، توان و تفاوت‌های فردی در راستای پیشرفت تحصیلی از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت هر كشوری می‌باشد در صورتی كه این مهم اتفاق بیافتد قطعاً مردان و زنان آینده این جامعه با علاقه و جدیت در عملكرد خود موفق‌تر بوده و جامعه‌ای ایده‌آل را می‌سازند. لذا تمامی دست‌اندركاران تعلیم و تربیت و محقق جامعه باید سعی داشته باشند به شناسایی عوامل عدم موفقیت و موفقیت دانش‌آموزان را در جهت پیشرفت تحصیلی سوق دهند تا اهداف مورد نظر نظام تعلیم و تربیت محقق شود. به عبارت دیگر با اینكه چرخ تكامل علم بشریت چنان با سرعت پیش می‌رود كه تشخیص مقصد نهایی این حركت شتابدار، كاری بس دشوار است ولی بازهم جوامع بشری حین پیشرفت به سوی تكامل علمی مواجه به مشكلات لاینحل و صعب‌العبوری است كه وظیفة مسئولان نظام تعلیم و تربیت و محققان را سنگین‌تر می‌كند. از همه مهمتر آفت‌های نظام آموزشی كشور ما افت تحصیلی است كه همه ساله به صورت گوناگون مقدار بسیار زیادی از استعدادهای بالقوه انسان و منابع اقتصادی جامعه را هدر داده و نابسامانی‌های فردی، اجتماعی را به جای می‌گذارد همه ساله این پدیده در ایران به صورت جنبه‌های مختلف شكست تحصیلی چون غیبت مطلق از مدرسه، ترك تحصیل قبل از موعد مقرر، تكرار پایه تحصیلی، غیبت میان سؤالات تحصیلی دانش‌آموزان كیفیت عزل تحصیلات دانش‌آموزان در مقایسه با آن چه باید باشد. كسب محفوظات به جای معلومات جلوه می‌نماید كه آثار اجتماعی روانی، اخلاقی، عاطفی و اقتصادی زیاد مترتب است. بنابراین باید شرایطی پیش‌بینی كرد كه پیشرفت تحصیلی مطلوب حاصل و افت تحصیلی به حداقل ممكن بر سر یكی از راه‌های كه می‌توان در جهت افزایش پیشرفت تحصیلی كمك گرفت شناخت. مسائل و مشكلاتی است كه مانع رسیدن دانش‌آموزان بر پیشرفت تحصیلی و برطرف عنوان این موانع است. بر همین اساس این‌جانب تحقیق خود را به بررسی پیشرفت تحصیلی و موفقیت كنونی آن درروند تعلیم و تربیت و نقش وضعیت اقتصادی والدین اختصاص داده و حاصل كاوش‌های خود را در این مقاله گرد آورده‌ام.

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه.. 1

بیان مسئله.. 5

بیان فرضیه.. 8

ضرورت واهمیت تحقیق.. 8

تعاریف نظری.. 10

فصل دوم

ادبیات پژوهش.. 12

اهمیت خانواده.. 12

خانواده به عنوان سیستم.. 18

خانواده به عنوان معلم و الگو.. 19

خانواده به عنوان كانون محبت و امنیت.. 20

ابعاد خانواده.. 22

الف:فرزند پروری استبدادی(مستبدانه).. 24

ب:فرزند پروری قاطع.. 24

ج:فرزند پروری سهل گیر.. 24

نقش اقتصاد در خانواده.. 30

موقعیت اجتماعی _ اقتصادی و یادگیری.. 31

وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدین.. 35

تربیت فرزندان وباروری ثمربخش.. 35

شبکه خانوادگی.. 36

والدین درمسئولیت شریک هستند.. 37

تفاوت محیط زندگی دانش آموزان زرنگ یا پیشرفته با ضعیف   39

پیشینه ی تحقیق.. 50

فصل سوم

روش تحقیق.. 54

جامعه آماری.. 55

جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان شهر اردبیل در سال 1391 می باشد... 55

نمونه و روش نمونه گیری.. 55

ابزار پژوهش.. 56

ابعاد مقیاس سنجش عملكرد خانواده.. 56

پایایی و اعتبار پرسشنامه ی عملكرد خانواده.. 58

روش تجزیه و تحلیل داده ها.. 60

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها.. 62

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری.. 67

محدودیت پژوهشی.. 68

منابع و ضمائم.. 70

 

دانلود پایان نامه بررسی عملکرد خانواده در پیشرفت تحصیلی دانشجویان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی عملکرد خانواده در پیشرفت تحصیلی دانشجویان ,

پایان نامه بررسی عوامل موثر براعتماد اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل

پایان نامه کارشناسی بررسی عوامل موثر براعتماد اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل چکیده ی تحقیق تحقیق حاضر به بررسی اعتماد اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن درمیان دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکزاردبیل می پردازد متغیر وابسته در این تحقیق اعتماد اجتماعی است که با ابعاد اعتماد بین شخصی و اعتماد نهادی با معرف های میزان صمیمیت و اطمین

دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر براعتماد اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل

پایان نامه کارشناسی بررسی عوامل موثر براعتماد اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 782 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 124

 پایان نامه کارشناسی بررسی عوامل موثر براعتماد اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل

 

چکیده ی تحقیق 

تحقیق حاضر به بررسی اعتماد اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن درمیان دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکزاردبیل می پردازد. متغیر وابسته در این تحقیق اعتماد اجتماعی است که با ابعاد اعتماد بین شخصی و اعتماد نهادی با معرف های میزان صمیمیت و اطمینان مورد سنجش قرار گرفته است. متغیرهای مستقل در این تحقیق عبارتند ازسن ،جنسیت،وضعیت تأهل،رشته تحصیلی. این تحقیق به روش پیمایش و با ابزار پرسشنامه انجام پذیرفته است که داده های حاصل از پرسشنامه با استفاده از روش های آماری در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی، مورد توصیف و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

نتایج تحقیق، حاکی ازاین است که با استفاده از آزمون t  نشان می دهد که بین میزان جنسیت و میزان اعتماد میان فردی رابطه معنی داری وجود دارد ولی در رابطه با اعتماد عام و نهادی رابطه معنی داری  وجود ندارد.

بین وضعیت تأهل دانشجویان و اعتماد میان فردی رابطه معنی دار می باشد ولی در رابطه با اعتماد عام و نهادی رابطه معنی داری وجود ندارد. همچنین با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه  بین رشته تحصیلی وهر سه نوع اعتماد( میان فردی، عام و نهادی )رابطه معنی داری وجود ندارد.

کلید واژها: اعتماد ،عتماد اجتماعی، سرمایه اجتماعی، مشارکت اجتماعی ، تعهد اجتماعی ،دانشجو ، دانشگاه پیام نور

 مقدمه

 

انسان به حكم اینكه موجودی اجتماعی است وبه تعبیری تمایل به زندگی اجتماعی ریشه در فطرت اودارد ناگزیر از ایجاد ارتباط با دیگران است.ارتباطی كه درپرتو آن موفق گردد مشكلات ونارسایی های خود را مرتفع نماید وبطور متقابل در رفع مشكلات وكاستیهای متعدد دیگران مؤثر باشد.اعتماد یكی از جنبه های مهم روابط انسانی است وزمینه ساز مشاركت وهمكاری در میان اعضای جامعه می باشد در فضای مبتنی براعتماد ابزارهایی چون زور واجبار برای رعایت قوانین ومقررات وحق وحقوق دیگران،كارایی خود را ازدست می دهند.اعتماد درسطح كلان ودر روابط اجتماعی یكی از مهمترین شروط مبادله است.به قول جورج زیمل :بدون اعتماد عمومی افراد به یكدیگر،جامعه تجزیه می شود. به گفته كلمن:اعتماد آن نوع رابطه كیفی است كه قدرت عمل كردن را سرعت می بخشد اعتماد تسهیل كننده مبادلات در فضای احتماعی است كه هزینه مبادلات اجتماعی را به حداقل می رساند و برای حل مسائل مربوط به نظم اجتماعی نقش تعیین كننده ای دارد وعنصر پیش قرار دادی ومقدم برحیات اجتماعی است.

اعتماد اجتماعی صورتی از روابط اجتماعی است كه محصول تعامل وكنش اجتماعی جمعی

اعضای جامعه در عرصه های مختلف اجتماعی،سیاسی، اقتصاد وفرهنگی است.اما اعتماد دارای سطوح متفاوتی است كه ازسطح فردی گرفته تا سطح اجتماعی قابل ملاحظه است اعتماد فردی عبارتست از اعتماد شخص به یك موضوع یا پدیده در یك مقوله فردی واعتماد اجتماعی كه درسطح بالاتر میباشد عبارتست از اعتماد مردم وگروهها در نظام اجتماعی به همدیگر یا به سازمانهای اجتماعی، اعتماد نتیجه تعاملات اجتماعی موجود در گروهها وانجمن ها درباب فعالیتهای اجتماعی است كه اگر این اعتماد درحد كامل شكل بگیرد، یكی از مهمترین سرمایه های اجتماعی محسوب می شود.از آنجایی كه اعتماد شالوده زندگی وبی اعتمادی در جامعه سرچشمه بسیاری از گرفتاریهاست بنابراین سؤال

اصلی وآغازین كه انجام مطالعه حاضر را برانگیخت همانا این است كه میزان اعتماد بین دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل متاثر از چه عواملی است.

 

فهرست

مقدمه.. 4

بیان مسئله.. 6

ابعاد اعتماد.. 7

اعتماد به عنوان نوعی رابطه.. 7

اعتماد و همکاری.. 8

اعتماد  به عنوان یک ویژگی شخصیتی.. 8

اعتماد به عنوان قاعده فرهنگی.. 9

ضرورت و اهمیت تحقیق.. 12

اهداف تحقیق.. 14

فرضیه های تحقیق.. 14

چارچوب تحلیل نظری.. 16

اعتماد به عنوان نوعی رابطه.. 16

اعتماد و همکاری.. 17

اعتماد  به عنوان یک ویژگی شخصیتی.. 17

اعتماد به عنوان قاعده فرهنگی.. 17

علائم اعتماد.. 18

ادبیات نظری.. 20

اعتماد اجتماعی میان فردی.. 24

اعتماد اجتماعی عام.. 25

اعتماد نهادی.. 25

روش شناسی تحقیق.. 28

روش اجرای تحقیق2.. 29

یافته های تحقیق.. 32

نتیجه گیری.. 113

پیشنهادها.. 113

منابع.. 116

 

دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر براعتماد اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی عوامل موثر براعتماد اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل ,

بررسی مقایسه ای طرحواره های ناسازگار اولیه و کیفیت زندگی در افراد دیالیزی و سالم

پایان نامه کارشناسی بررسی مقایسه ای طرحواره های ناسازگار اولیه و کیفیت زندگی در افراد دیالیزی و سالم

دانلود بررسی مقایسه ای طرحواره های ناسازگار اولیه و کیفیت زندگی در افراد دیالیزی و سالم

پایان نامه کارشناسی بررسی مقایسه ای طرحواره های ناسازگار اولیه و کیفیت زندگی در افراد دیالیزی و سالم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 160 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 119

پایان نامه کارشناسی بررسی مقایسه ای طرحواره های ناسازگار اولیه و کیفیت زندگی در افراد دیالیزی و سالم

 

مقدمه

بیماریهای مزمن کلیوی از جمله بیماری هایی هستند که نه تنها سلامت جسمی بلکه ابعاد دیگر سلامتی را نیز به مخاطره می اندازند، از این رو، برنامه ریزی جامع برای این بیماران اجتناب ناپذیر می  می نماید. این بیماران در طیف وسیعی از مشکلات قرار می گیرند که شامل مشکلات جسمی،  روانی، اقتصادی و اجتماعی می شود که در مجموع  کیفیت زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. ( علی طیبی 1388) دفع مواد زاید،  تنظیم دقیق مایعات و ترکیبات شیمیایی، ترشح برخی از هورمون ها و فعال نمودن ویتامین D از جمله فعالیت های کلیه ها در بدن هستند. اما زمانی که در اثر بیماری های مختلف بیش از 95% منبع کلیه تخریب شود، تجمع سموم در بدن به حدی می رسد که ادامه­ی حیات بدون استفاده از دیالیز یا پیوند کلیه مقدور نخواهد بود. ( کاجباف زاده 1983)

از موضوعاتی که می توان آنرا در مورد بیماران دیالیزی مورد بررسی قرار داد،  دو مفهوم کیفیت زندگی وابسته به سلامت و طرحواره های ناسازگار اولیه است چه بسا دیالیز بتواند تاثیرات مخربی در کیفیت زندگی افراد بر جا گذاشته و همچنین طرحواره های ناسازگار اولیه آنها را فعال کند. بنابراین بررسی این موضوعات می تواند مفید باشد. بنابر تعریف سازمان بهداشت جهانی کیفیت  زندگی درک افراد از موقعیت خود در زندگی از نظر فرهنگ، سیستم ارزشی که در آن زندگی می کنند، اهداف، انتظارات، استانداردها و اولویت هایشان است. پس موضوعی کاملاً ذهنی بوده و توسط دیگران قابل مشاهده نیست و بر درک افراد از جنبه های مختلف زندگی استوار است (بونومی، پاتریک و بوشنل  2000، 1 سازمان جهانی بهداشت 1996) کیفیت زندگی معیار مهمی است که اثر بخشی مراقبت های بهداشتی، سطح سلامتی و حس خوب زیستن را نشان داده و پیش بینی وقوع مرگ و میر و میزان بستری بیمار در بیمارستان را میسر می سازد با توجه به اینکه کیفیت زندگی ممکن است تحت تاثیر تغییرات کلینیکی ناشی از بیماری و عوارض مربوط به آن قرار گیرد، کسب اطلاعات در این زمینه می تواند در شناسایی بیماران در معرض خطر مفید واقع شود کاهش کیفیت زندگی در بیماران دیالیز در زمینه­ی  فعالیت های روزانه توانایی فرد را کاهش دهد, باعث از دست دادن شغل و تبعیض های شغلی شود و موجب وابستگی فرد به دیگران و کاهش اعتماد به نفس شود و موجب اضطراب، افسردگی، خستگی، پرخاشگری و اختلالات عصبی و هورمونی بیمار شود (رامبدی 1387).

اختلالات روانپزشکی در بیماران دیالیزی تا 55 درصد گزارش شده است. مشکلات روحی و روانی موجب کاهش کیفیت زندگی بیمار مبتلا به نارسایی کلیه می شود (شریف 1386) کیفیت زندگی افراد مبتلا به بیماری های مزمن با ویژگی های فردی آنها ارتباط دارد و در حقیقت مهارت های سازگاری افراد در موقعیت های مختلف زندگی، به آنچه که قبلاً درباره کنترل خود آموخته اند، بستگی دارد. از این رو، پاسخ های آنها در رویارویی با شرایط گوناگون زندگی متفاوت است. بیماری های فیزیکی از موقعیت هایی هستند که برای پاسخ ها تاثیر دارند (طیبی و همکاران، 1389). یکی از مهمترین مولفه های نظریه­ی شناختی اختلالات روانی ناشی از بیماری های جسمی،  طرحواره ها هستند.

فرض بر این است که طرحواره ها در نتیجه ارتباط متقابل بین عواملی بیولوژیک و محیط دوران کودکی شکل می گیرند.

طرحواره های ناسازگار اولیه یعنی موضوعات ثابت و دراز مدتی که در دوران کودکی به وجود            می آیند به زندگی بزرگسالی راه می یابد و تا حد زیادی ناکارآمدند، این طرحواره ها الگوهایی برای پردازش تجارب بعدی محسوب می شوند طرحواره های نازسازگار اولیه برای اثبات یا تایید تجارب کودکی عمل می کنند و به نشانه های بالینی نظیر اضطراب، افسردگی و اختلالات شخصیت، تنهایی به دلیل روابط بین فردی مخرب و سوء مصرف الکل و مواد مخدر، پر اشتهایی یا زخم معده منجر می شوند (گرین هاوس، کولنیزو شاو، 2003؛ سلیگمن، شولمن و ترایون، 2007). پردازش طرحواره ای به راحتی و بدون اینکه نیازمند توجه از سوی بیمار باشد صورت می گیرند و حالتی خود آیند دارد (صاحبی، حمیدپور، 1383) طرحواره های ناسازگار اولیه در تعامل خلق و خوی فطری کودک با تجارب ناکارآمد او با والدین، خواهر و برادرها، همسالان در طی سال های اولیه زندگی بوجود می آیند( دیده روشن 1388). یانگ (1999) بر این باور است که طرحواره ای ناسازگار در افراد به تجربه رویدادهایی منفی در زندگی منجر می شود و حضور چنین رویدادهایی در زندگی شخص باعث احساس فشار روانی بیش از حد می شود. کسانی که از طرحواره های ناسازگار به طور افراطی استفاده می کنند، تحت تاثیر حوادث منفی زندگی قرار می گیرند (مک کالوگ، بلا، کیل پاتریک و جانسون، 2001).

رایکر بوئر و دی یو (2009) بیان داشته اند که طرحواره ای یکسانی در سنین کودکی وجود دارد و افرادی که از طرحواره ای سازگار استفاده می نمایند، توانایی بهتری برای مقابله فشار روانی داشته و زمانی که در زندگی با حادثه ای فشارزا مواجه می شوند، کمتر احتمال دارد که دچار مشکلات روانی شوند.

نظر رامستد (2001) بر این است که چگونگی فایق آمدن افراد بر حوادث منفی زندگی ممکن است در کیفیت زندگی آنها نقش موثری داشته باشد. چنین افرادی حوادث منفی زندگی را از حوادث مثبت جدا کرده و توجهشان را بر حوادث مثبت متمرکز می کنند.

با توجه به این که تاکید اغلب مطالعات انجام شده در ایران بر شیوع مشکلات روانی بیماران دیالیزی مخصوصا به صورت اضطراب و افسردگی بوده و همچنین با توجه به تاثیرات دیالیز بر عملکرد جسمانی،  روانی و تاثیر آن بر کیفیت زندگی و سیر بیماری و فراوانی این بیماری در جامعه ما و با نظر به اینکه در رابطه با طرحواره های ناسازگار اولیه بیماران دیالیز و کیفیت زندگی آنها در جامعه ما به صورت محدود بررسی شده است هدف این پژوهش این است که تلاش می شود تا ضمن شناسایی طرحواره ها ناسازگار اولیه بیماران دیالیزی به شناسایی و مطالعه تاثیر آن بر جنبه های مختلف کیفیت زندگی و مقایسه­ی این نتایج با افراد سالم انجام شود.

 

دانلود بررسی مقایسه ای طرحواره های ناسازگار اولیه و کیفیت زندگی در افراد دیالیزی و سالم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی مقایسه ای طرحواره های ناسازگار اولیه و کیفیت زندگی در افراد دیالیزی و سالم ,

تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
بررسی مقایسه ای میزان استرس در بین زنان بارور و نابارور

مقدمه افراد جامعه کنونی بیش از پیش نسبت به استرس و پیامدهای آن هوشیار شده اند بزرگسالان ، نوجوانان و حتی کودکان از آلودگی محیط زیست امکان وقوع یک جنگ هسته ای به پایان رسیدن منابع طبیعی وجوه اافزوده های غذایی و مواد سرطان زا و سخن می گویند و تمامی مسائل بخشی از زندگی روزمره را تشکیل می دهند زندگی عصر ما چنان است که در اغلب خانواده ها پدر

دانلود بررسی مقایسه ای میزان استرس در بین زنان بارور و نابارور

پایان نامه روانشناسی بالینی
بررسی مقایسه ای میزان استرس در بین زنان بارور و نابارور شهرستان اردبیل
بررسی مقایسه ای میزان استرس
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 89 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79

 

پایان نامه روانشناسی بالینی

بررسی مقایسه ای میزان استرس در بین زنان بارور و نابارور شهرستان اردبیل

مقدمه

 

افراد جامعه کنونی بیش از پیش نسبت به استرس و پیامدهای آن هوشیار شده اند . بزرگسالان ، نوجوانان و حتی کودکان از آلودگی محیط زیست امکان وقوع یک جنگ هسته ای به پایان رسیدن منابع طبیعی وجوه اافزوده های غذایی و مواد سرطان زا و .... سخن می گویند و تمامی مسائل بخشی از زندگی روزمره را تشکیل می دهند . زندگی عصر ما چنان است که در اغلب خانواده ها پدر و مادر هر دو باید کار کنند تا بتوانند هزینه ای روز افزون را تامین نمایند . طلاق افزایش یافته ، ازدواج مجدد هم امری نا ممکن نیست افزون رسانه های گروهی ، افراد به مشاهده ی صحنه های جنگ خشونت ، تخریب ، بی رحمی و مرگ و کشتار عادت داده اند (استوا ، 1998)

استرس یکی از مفاهیم مهم در مطالعه روانشناسی و بهداشت روانی به شمار می آید و به کیفیت گوناگون در زندگی اطلاق می شود و به عنوان علل بسیاری از درد ها ، ناراحتی ها و بیماری ها و تلقی می شود . مردم عادی آن را پدیده ای رنج آور و ناخوشایند ، پزشکان مسئله را از دید واکنش های فیزیولوژیک روانپزشکان بنا را بر فشارهای عصبی و به کار بردن مکانسیم های سایکوفیزیولوژیک و بالاخره روانشناسان آن را تغییر رفتار و حالات هیجانی و بحرانی می دانند (اتکینسون ، ترجمه براهنی ، 1368 )

مطالعه استرس به عنوان احساس حاصل از ارزیابی موقعیتی به عنوان فشار یا اضافه باری به منابع روانشناختی ، مطالعه چگونگی تعادل بین جسم و روان است . محققان بر این نکته توافق دارند که ما را در ورطه ی یک همه گیری استرس هستیم که باعث بیماری و حتی مرگ می شود . اما درباره ی چگونگی تعریف استرس توافق کمتری دارند . تعریف استرس دشوار است . نظریه پردازان مختلف این اصطلاح را به شیوه های مختلفی بکار برده اند . یکی از شیوه های رایج تعریف استرس در نظر گرفتن آن به عنوان محرک است . توماس هوامز (1979) استرس را واقعه محرکی که لازم است فرد با آن سازگار شود تعریف کرد . بنابراین استرس به عنوان یک محرک ، هر موقعیتی است که در خواست های غیر معقول و فوق العاده را داشته و نیازمند تغییر در الگوی زندگی جاری فرد باشد (هولمزو راهه 1976) 

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه.. 1

بیان مسئله.. 4

اهداف تحقیق.. 8

هدف کلی.. 8

اهداف جزئی.. 8

بیان فرضیه.. 9

ضرورت واهمیت تحقیق.. 9

تعاریف مفهومی و عملیاتی.. 10

تعریف مفهومی استرس.. 10

تعریف عملیاتی استرس.. 10

تعریف مفهومی باروری و ناباروری.. 10

تعاریف عملیاتی باروری و ناباروری.. 11

فصل دوم

مقدمه.. 13

مفهوم استرس.. 13

استرس به عنوان پاسخ درونی.. 18

مقابله با استرس.. 21

انواع روشهای مقابله.. 22

شیوه های مقابله.. 23

تغییر در تفکر.. 25

رژیم غذایی.. 25

ورزش و تمرینات منظم روزانه.. 26

تنفس ، یوگا.. 27

اوقات فراقت و تفریح.. 29

عقاید.. 29

سیستم حمایتی.. 30

شوخی.. 31

انحراف ذهن.. 32

بیانات شخصی خود آفرین.. 32

روشهای کنار آمدن با استرس.. 33

روش مستقیم.. 33

کنار آمدن دفاعی ... 34

ادبیات نظری.. 34

راههای مقابله با استرس از دیدگاه پزشکی.. 36

دیدگاه روانشناسی.. 40

شخصیت نوع اول.. 41

دومین نوع شخصیت.. 41

سومین نوع شخصیت.. 41

پیشینه تحقیق.. 43

فصل سوم

روش تحقیق.. 51

جامعه آماری.. 51

نمونه پژوهش.. 51

ابزار پژوهش.. 51

چگونگی جمع اوری اطلاعات.. 52

تجزیه و تحلیل داده ها.. 52

فصل چهارم

آمار توصیفی.. 55

بخش دوم : آمار استنباطی.. 59

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری.. 63

محدودیت پژوهشی.. 64

فهرست منابع.. 67

 

دانلود بررسی مقایسه ای میزان استرس در بین زنان بارور و نابارور






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی مقایسه ای میزان استرس در بین زنان بارور و نابارور ,

بررسی مقایسه ای میزان رضایت زناشویی و نگرش مذهبی بین زنان شاغل و خانه دار

چکیده هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر میزان رضایت زناشویی بین زنان شاغل و خانه دار شهرستان اردبیل در سال 1392 بود جامعه آماری زنان شاغل و خانه دار شهرستان اردبیل بود و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد که 40 نفر زنان شاغل و 40 نفر زنان خانه دار بود و در این پژوهش از پرسشنامه رضایت زناشویی اینریچ استفاده می شود

دانلود بررسی مقایسه ای میزان رضایت زناشویی و نگرش مذهبی بین زنان شاغل و خانه دار

پایان نامه کارشناسی بررسی مقایسه ای میزان رضایت زناشویی و نگرش مذهبی بین زنان شاغل و خانه دار شهرستان اردبیل
 بررسی مقایسه ای میزان رضایت زناشویی
رضایت زناشویی و نگرش مذهبی
نگرش مذهبی بین زنان شاغل و خانه دار
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 89 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85

پایان نامه کارشناسی بررسی مقایسه ای میزان رضایت زناشویی و نگرش مذهبی بین زنان شاغل و خانه دار شهرستان اردبیل

چکیده

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر میزان رضایت زناشویی بین زنان شاغل و خانه دار شهرستان اردبیل در سال 1392 بود. جامعه آماری زنان شاغل و خانه دار شهرستان اردبیل بود و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد که 40 نفر زنان شاغل و 40 نفر زنان خانه دار بود و در این پژوهش از پرسشنامه رضایت زناشویی اینریچ استفاده می شود و پژوهش حاضر از نوع همبستگی است و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری (SPSS) و برای آزمون فرضیه ها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شود.

 

واژگان کلیدی: رضایت زناشویی- شاغل- خانه دار

مقدمه

ازدواج عملی است که پیوند بین دو جنس مخالف را موجب می شود. ازدواج را می توان به عنوان مهم ترین تصمیم زندگی افراد جامعه در نظر گرفت که به دلیل اثرات مستقیم آن بر روی بافت خانواده نظر بسیاری از متخصصین روانی را به خود جلب کرده است. زن و شوهر بایستی ارتباطات خود را به گونه ای آغاز کنند که بتوانند وظایف خود را بر مبنای انتظارت متقابل خود از یکدیگر و انتظارات اجتماعی به ثمر برسانند. در هر ازدواج رضایت همیت بسزایی دارد اما میزان رضایت افراد به مقدار برآورده شدن انتظارات آنان بستگی و این انتظارات بر اساس نیازهای اولیه و ارزش های فردی استوار است. 

در بررسی رابطه زناشویی و رضایتمندی از ازدواج آنچه اهمیت بسیاری دارد توجه به پیچیدگی این پدیده ی اجتماعی و نقش عوامل بسیار مختلف در آن است. آنچه که حایز اهمیت می باشد آن است که رضایتمندی فرد در درون خانواده و هم در ساختار جامعه سنجیده شود. به منظور بررسی تاثیر ساختار اجتماع بر روی رضایتمندی زناشویی (نوع اشتغال، سیستم آموزشی و نقش های جنسیتی و .....) مطالعات متعددی صورت گرفته است. هدف از آنها یافتن ارتباط بین ویژگی های فردی (رضایتمندی زناشویی) و ساختار اجتماع می باشد. از نظر روان شناسان آرامش روانی و احساس رضایت از زندگی از ویژگیهای اساسی در افراد سالم و بهنجار است. بررسی حالات و روحیات فرد با ایمان نیز حاکی از آرامش خاطر و صفای درونیشان است و درون فرد مومن روشن از نور حقیقت و سرشار از لذت معنوی است. (مطهری، 1357)

 


 

 

فهرست مطالب

فصل اول کلیات تحقیق

مقدمه.. 1

بیان مسئله.. 3

ضرورت و اهمیت تحقیق.. 5

هدف کلی.. 6

اهداف جزئی.. 6

مفاهیم و اصطلاحات.. 7

رضایت زناشویی.. 7

اشتغال یا شاغل.. 7

خانه دار.. 8

فصل دوم :

پیشینه پژوهش

مقدمه.. 10

رضایت زناشویی.. 10

عوامل مؤثر در رضایت زناشویی.. 12

3-برقراری روابط اجتماعی.. 15

4-روابط جنسی.. 15

5- مسائل اقتصادی- اجتماعی.. 16

6- ارتباط با اقوام و اطرافیان.. 17

7- مسائل ارزشی عقیدتی و مذهبی.. 18

8- مزاج و شخصیت.. 19

مفهوم و هدف ازدواج.. 19

دلایل تمایل به ازدواج.. 22

خصوصیات زوجین رضامند.. 28

اشتغال زنان.. 29

اثرات اشتغال زن بر فرزندان.. 30

تأثیر اشتغال زن بر نقش پدر خانواده.. 32

تاریخچه اشتغال زنان در ایران.. 33

زنان شاغل.. 34

شغل مادری.. 35

مقایسه ای بین مشکلات زندگی زنان شاغل و خانه دار   35

مروری بر مطالعات انجام شده.. 57

تحقیقات انجام شده.. Error! Bookmark not defined.

فصل سوم :

روش پژوهش

روش تحقیق.. 62

جامعه آماری.. 62

روش نمونه گیری.. 62

حجم نمونه.. 63

ابزار تحقیق.. 63

روایی و اعتبار پرسشنامه.. 63

روش نمره گذاری پرسشنامه.. 64

روش تجزیه و تحلیل داده ها.. 65

منابع و ضمایم.. 66

 

دانلود بررسی مقایسه ای میزان رضایت زناشویی و نگرش مذهبی بین زنان شاغل و خانه دار






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی مقایسه ای میزان رضایت زناشویی و نگرش مذهبی بین زنان شاغل و خانه دار ,

بررسی مقایسه ی خلاقیت دانش آموزان متوسطه دخترانه ی رشته تربیت بدنی با معارف اسلامی

مقدمه ادوارد دوبونو1 ( 1992) دركتاب خلاقیت كارآمد می گوید هیچ چیز سودمندتر و باشكوهتر از این نیست كه ایده ی جدید و ثمربخشی اهداف شما را برآورده سازد خلق فکر ، ایده و مفاهیم نو همواره اساس اختراعات ، اکتشافات و پیدایش راههای مناسب برای حل مسائل و مشکلات در زندگی انسان به شمار می آیند جوامع پیشرفته و متمدن گذشته وحال پیوسته به ار

دانلود بررسی مقایسه ی خلاقیت دانش آموزان متوسطه دخترانه ی رشته تربیت بدنی با معارف اسلامی

پایان نامه کارشناسی رشته مشاوره و راهنمایی
 بررسی مقایسه ی خلاقیت دانش آموزان متوسطه دخترانه ی رشته تربیت بدنی با معارف اسلامی صدرا ، ناحیه 1 و 2 اردبیل در سال تحصیلی 9192
 بررسی مقایسه ی خلاقیت دانش آموزان متوسطه دخترانه ی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 225 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82

پایان نامه کارشناسی رشته مشاوره و راهنمایی

 بررسی مقایسه ی خلاقیت دانش آموزان متوسطه دخترانه ی رشته تربیت بدنی

با معارف اسلامی صدرا ، ناحیه 1 و 2 اردبیل در سال تحصیلی 91-92

مقدمه

 

     ادوارد دوبون  ( 1992) دركتاب خلاقیت كارآمد می گوید " هیچ چیز سودمندتر و باشكوهتر از این نیست كه ایده ی جدید و ثمربخشی اهداف شما را برآورده سازد. خلق فکر ، ایده  و مفاهیم نو همواره اساس اختراعات ، اکتشافات  و پیدایش راههای مناسب برای حل مسائل و مشکلات در زندگی انسان به شمار می آیند . جوامع پیشرفته و متمدن  گذشته  وحال پیوسته  به ارزش و اهمیت این جنبه از توانائیها ی ذهنی و فکری انسان توجه نموده و در صدد تقویت آن برآمده و از این طریق به توسعه ،  رفاه ،  ترقی و خوشبختی نائل آمده اند. چراکه بقول ارسطو " ابتکار یگانه عامل مؤثر در پیشرفت انسان به شمار می آید "(موید نیا ، 1384، ص 165). به این ترتیب ضعیف بودن فرآیند بروز خلاقیت ها در جوامع عقب مانده  نیز موجب بدبختی ، فقر و فلاکت خواهد بود . در دنیای پیچیده كنونی كه شاهد رقابتهای بسیار فشرده جوامع مختلف برای دستیابی به جدیدترین تكنولوژیها و منابع قدرت هستیم ، افراد  تیزهوش ، خلاق و صاحبان اندیشه های نو و مبتكرانه ، همانند گرانبهاترین سرمایه ها، از جایگاه بسیار والا و ارزشمندی برخوردار هستند بطوریكه بقول توین بی   شانس بدست آوردن خلاقیت بالقوه ، می تواند موضوع زندگی و مرگ هرجامعه ای باشد( كفایت ، 1373، ص 3). بی مبالغه   می توان گفت که وجه مشخص و بارز جهان امروز ، همانا تغییر و تحول است که هیچ زمینه ای بدون تاثیر آن باقی نیست چرا كه بقول هراکلیتوس در حیات چیزی پایدار نیست مگر دگرگونی. براین اساس امرسون ثبات احمقانه را زائیده مغزهای کوچک می شمارد (مویدنیا،1384،ص 164). صرف تغییر ارزش تلقی شده و عاملان تغییر نوآوران ارزشمند محسوب می شوند که دگرگونی ها را با امید به بهبودی هرچه بیشتر و بیشتر سبب می شوند از این رو هرگونه اختراع ، اکتشاف ، ابداع و ابتکار خود اشکال تحول بوده و موجب تغییرند .

      بدیهی است خلاقیت صرفا مشتمل بر تفکر و عملکرد ذهنی  افراد خاص و عرصه های ویژه ی زندگی نیست بلکه تقریبا تمامی افراد اعم از دانش آموز ، دانشجو ، کارمند ، کشاورز ، خانه دار و... در مدرسه ، محیط كار و مزرعه حتی با دارا بودن حد متوسط بهره هوشی می توانند دارای عملکرد خلاقانه در زمینه های مختلف زندگی باشند .  تحقیقات اخیر تورنس ( 1973) و پارنز ( 1963) و دیگران نشان داده است كه خلاقیت در تمام فعالیتهای فردی و گروهی مشاهده شده و با شدت و ضعف بالقوه قابل پرورش ، در همه ی انسانها وجود دارد. ( همتی ، 1387،ص 12). تورنس و تورنس  اشاره می کنند که طی 15 سال تجربه مطالعاتی و آموزش تفکرات خلاق ، شواهدی را یافته اند که نشان می دهند خلاقیت را می توان آموزش داد براین اساس است که طی سالهای اخیر پژوهش و ساخت آزمونهای خلاقیت رونق پیدا کرده است .      

 


 

فهرست مطالب

 

مقدمه.. 1

بیان مسأله.. 4

اهمیت و ضرورت پژوهش.. 5

اهداف کلی پژوهش.. 6

فرضیه های پژوهش.. 7

تعریف مفهومی و نظری.. 7

تعریف عملیاتی.. 7

مقدمه.. 9

ادبیات پژوهش.. 10

معنا و مفهوم خلاقیت.. 10

تعریف خلاقیت.. 11

نظریه های خلاقیت.. 14

خلاقیت در ورزش.. 20

خلاقیت و نو آوری در ترویج درس معارف اسلامی و جذب نوجوانان و تأثیرات آن.. 22

تعلیم و تربیت و جامعه.. 28

ویژگیهای تربیت اسلامی.. 29

هدفهای تربیت اسلامی.. 30

روشهای تربیتی اسلام.. 30

تفاوت خلاقیت با نوآوری.. 31

ارتباط خلاقیت با هوش.. 32

خلاقیت و عملكرد نیمكره های مغز.. 36

ویژگیهای شخصیتی و خصوصیات افراد خلاق.. 38

تخیل بسترخلاقیت.. 42

خلاقیت در موج سوم.. 43

پیشینه ی تحقیق.. 44

تحقیقات انجام شده در ایران .. 44

تحقیقات انجام شده در خارج ازکشور.. 46

مقدمه.. 50

جامعه آماری.. 50

نمونه و روش نمونه گیری.. 50

روش پژوهش.. 51

ابزار پژوهش.. 51

نمره گذاری آزمون خلاقیت تورنس.. 52

بخش اول :آمار توصیفی.. 54

بخش دوم آمار استنباطی.. 59

مقدمه.. 66

نتیجه  گیری.. 66

پیشنهادات.. 67

محدویتها.. 68

 

دانلود بررسی مقایسه ی خلاقیت دانش آموزان متوسطه دخترانه ی رشته تربیت بدنی با معارف اسلامی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی مقایسه ی خلاقیت دانش آموزان متوسطه دخترانه ی رشته تربیت بدنی با معارف اسلامی ,

تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پژوهش بررسی میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با نیازهای دانشجویان

پژوهش کارشناسی بررسی میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با نیازهای دانشجویان مقدمه آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت دارای مفهوم و کاربرد گسترده و پیچیده، و در نتیجه مبهمی است در تعریف این مفهوم، نه تنها میان مردم عادی، بلکه میان صاحب‌نظران تعلیم و تربیت هم اختلاف‌نظر وجود دارد همچنین مفاهیمی مانند سوادآموزی، کارآموزی، بارآوردن، پروردن، تأدیب، ا

دانلود پژوهش بررسی میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با نیازهای دانشجویان

پژوهش کارشناسی بررسی میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با نیازهای دانشجویان
بررسی میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده
 انطباق برنامه درسی اجرا شده با نیازهای دانشجویان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 116 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 111

پژوهش کارشناسی بررسی میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با نیازهای دانشجویان

مقدمه

آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت دارای مفهوم و کاربرد گسترده و پیچیده، و در نتیجه مبهمی است. در تعریف این مفهوم، نه تنها میان مردم عادی، بلکه میان صاحب‌نظران تعلیم و تربیت هم اختلاف‌نظر وجود دارد. همچنین مفاهیمی مانند سوادآموزی، کارآموزی، بارآوردن، پروردن، تأدیب، اجتماعی کردن، و ... نیز جزئی از «آموزش و پرورش» محسوب می‌شوند یا با آن همپوشی دارند. درباره مفهوم «آموزش و پرورش» باید درنظر داشت که «آموزش و پرورش» منحصر به افراد، زمان، مکان، یا عمل خاصی نیست. یعنی به طور مشخص «آموزش و پرورش» منحصر به مدرسه، کودکان، یا آموزش دروس خاصی نیست، بلکه «آموزش و پرورش» برای همه، و در هر زمانی (ز گهواره تا گور) و هر مکانی است.وظیفه نظام آموزشی ایجاد و انتقال رفتارها و نگرش‌های مطلوب و مورد نیاز جامعه و فراگیران از طریق برنامه‌های درسی با هدایت معلمان است. در نظام کنونی ما تأکید بر مواد و محتوای درسی نسبت به سایر مؤلفه‌های آموزشی بیشمار است و «کتاب درسی یکی از مهم‌ترین مراجع و منابع یادگیری دانش‌آموزان محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را ایفا می‌نماید به عبارت دیگر در کشور ما بیشتر فعالیت‌های آموزشی در چارچوب کتاب درسی صورت می‌گیرد» در نظام آموزش و پرورش رسمی ما، فعالیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی به لحاظ مخاطب کم‌سواد و بی‌سواد که رقم قابل توجهی از جمعیت ۱۰ سال به بالا کشور را شامل می‌شود از اهمیت خاص و قابل توجهی برخوردار است.تحقیقات نشان داده که سوادآموزی در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی اثر مثبت داشته است که در این میان سهم منابع و کتاب‌های آموزشی را نباید نادیده گرفت. محتوای کتاب‌های آموزشی بزرگسالان نقش حیاتی در بهبود زندگی آن‌ها دارد و اگر در ارتباط با مسائل و نیازهای‌شان باشد مورد استفاده قرار گرفته و عملاً مؤثر خواهد بود. آموزش سوادآموزان زمانی نقش خود را خوب ایفا می‌کند که محتوای آموزش تدوین شده دربرگیرنده اهداف برنامه درسی باشد.سازمان نهضت سوادآموزی نیز براساس مصوبه هشتصد و سی و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش موظف به اجرای ساختار جدید (مرحله اول آموزش بزرگسالان) شد؛ این مرحله در سه عنوان دوره تعریف شده است: ۱ـدوره سوادآموزی ۲ـ دوره تحکیم سواد ۳ـ دوره انتقالاولین دوره از مرحله آموزش بزرگسالان (دوره سواد‌آموزی) به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد است که به منظور تحقق اهدافی مبنی‌بر: کسب مهارت خواندن و نوشتن ـ فهم و درک متون ساده فارسی ـ انجام محاسبات ریاضی در حد چهارعمل اصلی ـ آشنایی با قرآن و کسب مهارت‌های اولیه روخوانی قرآن ـ آشنایی بیشتر با معارف دینی و فرهنگ اسلامی به میزان حداقل ۴۰۰ و حداکثر ۵۰۰ ساعت آموزش طراحی و اجرا می‌شود. برای تحقق اهداف فوق در این دوره، دو عنوان کتاب  سواد آموزی 1 و 2  طراحی و در چرخه فرآیند آموزش قرار گرفته است. به منظور تعیین میزان مناسب بودن محتوای تعیین شده برای فراگیران باید محتوا مورد ارزشیابی قرار گیرد و از جنبه‌های مختلف تحت عنوان تحلیل کتب درسی بررسی شود. یکی از این جنبه‌ها اهداف برنامه درسی دوره سوادآموزی است که در قالب دو کتاب تدوین شده است. به منظور تعیین میزان کفایت و پوشش محتوای تعیین شده برای سوادآموزان نیز لازم است محتوای این دوره مورد ارزشیابی قرار گیرد، هرچه میزان انطباق محتوای کتاب‌های درسی با اهداف تعیین شده بیشتر باشد توفیق تحقق اهداف دوره بیشتر خواهد بود. در این راستا پژوهش حاضر در صدد است محتوای دوره‌ی سوادآموزی را در راستای کفایت و پوشش اهداف برنامه درسی دوره‌ی سوادآموزی برای کتاب‌های تازه‌ تالیف بررسی کند(علاقه بند،1384). بنابراین پژوهشگر به دنبال پاسخگویی به این سؤال است که آیا برنامه های درسی اجرا شده مدیریت آموزشی با نیاز های دانشجویان منطبق است ؟

بیان مسئله

ز آنجا که مدیریت آموزشی نیز در بر دارنده مفهوم کلی مدیریت در سازمان است قبل از تعریف مدیریت آموزشی ، به تعریف مفهوم کلی مدیریت می پردازیم . مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و دیدگاه های متفاوت تعریف شده است ،به گفته یکی از صاحب نظران ،به تعداد نویسندگان مدیریت از مدیریت تعریف ارائه شده است . مع ذلک ،همه اندیشمندان مدیریت در یک نقطه اتفاق نظر دارند وآن این است که مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد . استونر می گوید ،«مدیریت فرآیند برنامه ریزی ،سازمان دهی ، هدایت و کنترل کوششه ها اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای دست یابی به اهداف معین سازمانی است .»1  بیشترین تاکید این تعریف بر وظایف اصلی مدیریت واستفاده از همه منابع و امکانات برای رسیدن به هدف های سازمانی می باشد(صافی،1373).

فلیپو  مدیریت را «هماهنگی همه منابع از طریق فراگردهای  برنامه ریزی و کنترل عملیات سازمانی بطوری که هدف ها را بتوان بطور مؤثر و صرف جویانه حاصل نمود.»2  تعریف می کند . در این تعریف مدیریت جریانی مجموعه ای است که مهم ترین کار او هماهنگی برنامه ریزی و کنترل است . اساسی ترین نکته در تعریف فوق اصطلات مؤثر وصرفه جویانه است. مؤثر بودن کار مدیریت یعنی دست یافتن به هدف ها و آنچه سازمان می بایست به آن برسد .مفهوم صرفه جویانه به معنی استفاده مناسب ،بجا واقتصادی از امکانات و منابع موجود در سازمان است مدیریت باید در ظرف زمان ومکان و رعایت عمرو انرژی مصرف شده  از منابع استفاده بهینه کند.دکتر علی علاقه بند ،مدیریت را «بوجود آوردن و حفظ کردن محیطی که در آن افراد بتوانند در جهت بر آوردن هدف معینی بطور مؤثر و کار آمد فعالیّت کنند،»3 تعریف می کند. در بیشتر تعاریف مدیریت ،به انسان وکارکردن با انسانها اشاره شده است . یک تعریف مدیریت را هنر انجام دادن کارها به وسیله دیگران. از آنجا که مدرسه یک نظام صد در صد انسانی است که عامل انسان هیچ سازمانی مثل یک کارخانه ویاحتی یک بینارستان به اندازه مدرسه قوی نمی باشد،مدیریت را با تکیه بر بعد انسانی آن از یک سو ، و باتوجه به هدف الهی آن از سوی دیگر چنین تعریف می کنیم .

مدیریت یعنی : کارکردن با مردم ،میان مردم ،برای مردم و به خاطر خدا همراهی و هماهنگی داشتن   عضویت داشتن خادم بودن هدف الهی داشتن. منظور از تعریف فوق این است که هیچ نهاد اجتماعی بدون در نظر گرفتن مردم یا انسان ها ونیازها ی آنها وبدون آنکه نظام متعلق به آنها باشد ،تاَسیس نمی شود ،پس سیستم با نهادی که برای خدمت به انسان نباشد وجودش مورد سوال خواهد بود، لذا مدیر باید با افرادی که در داخل یا خارج مدرسه هستند همراه وهمگام باشد.مدیر میان مردم زندگی می کند و در جمع افراد سازمان عضویت دارد. منظور از عضویت این که او اعضای گروه اجتماعی است و سایر افراد ،او را یکی از اعضا ء وجزئی از خودشان به حساب می آورند . اگر نگاهی به زندگی پیامبر اکرم بیفکنیم ،می بینم که آن حضرت قبل و بعد از بعثت در میان مردم بوده و همه جا عضو مؤثر گروه محسوب  می شدند. با همه بزرگی و عظمت حضرت می فرمودند :ما انا الا کوا حد منکم من کسی جز یکی از شما نیستم برای مردم به مفهوم در خدمت مردم و خادم آن ها بودن است(میرکمالی،1378).

 

دانلود پژوهش بررسی میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با نیازهای دانشجویان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پژوهش بررسی میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با نیازهای دانشجویان ,

تاريخ : 11 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : pop | بازدید : <-PostHit->
پژوهش بررسی میزان تحمل استرس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

پژوهش کارشناسی روانشناسی بالینی بررسی میزان تحمل استرس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مقدمه افراد جامعه کنونی بیش از پیش نسبت به استرس و پیامدهای آن هوشیار شده اند بزرگسالان ، نوجوانان و حتی کودکان از آلودگی محیط زیست امکان وقوع یک جنگ هسته ای به پایان رسیدن منابع طبیعی وجوه اافزوده های غذایی و مواد سرطان زا و سخن می گویند

دانلود پژوهش بررسی میزان تحمل استرس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

پژوهش کارشناسی روانشناسی بالینی  
بررسی میزان تحمل استرس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
بررسی میزان تحمل استرس 
بررسی میزان تحمل استرس در بین دانشجویان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89

پژوهش کارشناسی روانشناسی بالینی  

بررسی میزان تحمل استرس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

مقدمه

 

افراد جامعه کنونی بیش از پیش نسبت به استرس و پیامدهای آن هوشیار شده اند . بزرگسالان ، نوجوانان و حتی کودکان از آلودگی محیط زیست امکان وقوع یک جنگ هسته ای به پایان رسیدن منابع طبیعی وجوه اافزوده های غذایی و مواد سرطان زا و .... سخن می گویند و تمامی اسائل بخشی از زندگی روزمره را تشکیل می دهند . زندگی عصر ما چنان است که در اغلب خانواده ها پدر و مادر هر دو باید کار کنند تا بتوانند هزینه ای روز افزون را تامین نمایند . طلاق افزایش یافته ، ازدواج مجدد هم امری نا ممکن نیست افزون رسانه های گروهی ، افراد به مشاهده ی صحنه های جنگ خشونت ، تخریب ، بی رحمی و مرگ و کشتار عادت داده اند (استوا[1] ، 1998)

استرس یکی از مفاهیم مهم در مطالعه روانشناسی و بهداشت روانی به شمار می آید و به کفیات گوناگون در زندگی اطلاق می شود و به عنوان علل بسیاری از درد ها ، ناراحتی ها و بیماری ها و بیماری ها تلقی می شود . مردم عادی آن را پدیده ای رنج آور و ناخوشایند ، پزشکان مسئله را از دید واکنش های فیزولوژیک روانپزشکان بنا را بر فشارهای عصبی و به کار بردن مکانسیم های سایکوفیزیولوژیک و بالاخره روانشناسان آن را تغییر رفتار و حالات هیجانی و بحرانی می دانند (اتکینسون[2] ، ترجمه براهنی ، 1368 )

مطالعه استرس به عنوان احساس حاصل از ارزیابی موقعیتی به عنوان فشار یا اضافه باری به منابع روانشناختی ، مطالعه چگونگی تعادل بین جسم و روان است . محققان بر این نکته توافق دارند که ما را در وریطه ی یک همه گیری استرس هستیم که باعث بیماری و حتی مرگ می شود . اما درباره ی چگونگی تعریف استرس توافق کمتری دارند . تعریف استرس دشوار است . نظریه پردازان مختلف این اصطلاح را به شیوه های مختلفی بکار برده اند . یکی از شیوه های رایج تعریف استرس در نظر گرفتن آن به عنوان محرک است . توماس هوامز[3] (1979) استرس را واقعه محرکی که لازم است فرد با آن سازگار شود تعریف کرد . بنابراین استرس به عنوان یک محرک ، هر موقعیتی است که در خواست های غیر معقول و فوق العاده را داشته و نیازمند تغییر در الگوی زندگی جاری فرد باشد (هولمزو راهه[4] 1976)

موارد استرس به عنوان یک محرک شامل امتحان بلایای طبیعی و جدایی زناشویی است این واقع استرس زا هستند . چون فرد را ملزوم به انجام رفتارهای سازگارانه برای کنار امدن با درخواست های محیطی تحمل شده می کند .

 


 

فهرست مطالب

 

فصل اول

مقدمه.. 1

بیان مسئله.. 4

اهمیت و ضرورت پژوهش.. 8

اهداف پژوهش.. 9

هدف کلی.. 9

سوال پژوهش.. 9

فرضیه های پژوهش.. 9

تعاریف نظری و عملیاتی.. 10

تعاریف عملیاتی.. 10

فصل دوم

مقدمه.. 12

مفهوم استرس.. 12

استرس به عنوان پاسخ درونی.. 17

مقابله با استرس.. 20

انواع روشهای مقابله.. 21

شیوه های مقابله.. 22

تغییر در تفکر.. 24

رژیم غذایی.. 24

ورزش و تمرینات منظم روزانه.. 25

اوقات فراقت و تفریح.. 28

سیستم حمایتی.. 29

شوخی.. 30

انحراف ذهن.. 31

بیانات شخصی خود آفرین.. 31

روشهای کنار آمدن با استرس.. 32

روش مستقیم.. 32

کنار آمدن دفاعی.. 33

ادبیات نظری.. 33

راههای مقابله با استرس از دیدگاه پزشکی.. 35

دیدگاه روانشناسی.. 39

شخصیت نوع اول.. 39

دومین نوع شخصیت.. 40

سومین نوع شخصیت.. 40

مقابله با استرس از نظر دیدگاه روانشناسی.. 41

انواع روشهای مقابله.. 43

پیشینه تحقیق.. 44

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور.. 44

تحقیقات انجام شده در داخل کشور.. 47

فصل سوم

روش تحقیق.. 54

جامعه آماری.. 54

نمونه پژوهش.. 54

ابزار پژوهش.. 54

چگونگی جمع آوری اطلاعات.. 55

تجزیه و تحلیل داده ها.. 55

فصل چهارم

بخش اول : آمار توصیفی.. 58

بخش دوم آمار استنباطی.. 65

فصل پنجم

نتیجه گیری.. 77

محدودیت های پژوهش.. 78

پیشنهادات.. 79

فهرست منابع.. 80

 

دانلود پژوهش بررسی میزان تحمل استرس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پژوهش بررسی میزان تحمل استرس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ,